SMS Emden - revell sa nu treaca vara degeaba...
#1
Postat 27 August 2008 - 04:19 PM
Nava initial am achizitionat-o ca sa o fac RC, dar intrucat nu am gasit mini-servourile necesare am renuntat si am hotarat sa fac macheta statica si poate ca asa e mai bine. Din pacate nu am facut si poze din timpul constructiei si numai la sfarsit, daar eu zic ca e bine si asa.
pana una alta o sa postez aici cadrele si putem comenta ce am facut bine si ce nu
#5
Postat 27 August 2008 - 04:32 PM
De asemenea franghiile ar trebui sa stea muuult mai intinse decat ata pe care ai folosit-o la constructie.
Cu vopseaua ar fii mai greu de corectat (vopsit din nou...) dar macar cu franghiile poti rezolva ceva. Incearca cu lita care nu face burta si o poti intinde usor si mai ales vopsi usor.
#6
Postat 28 August 2008 - 07:47 AM
#7
Postat 28 August 2008 - 08:57 AM
Profit de discutia cu firele mai mult sau mai putin intinse pentru a pune si eu o intrebare:
Am in lucru cateva machete statice ale unor nave civile, respectiv Savannah, Meteor, Smit Houston. Sunt machete frumoase, cu multe detalii, specifice Revell. Si eu am de "tras" fire, de culoare neagra, livrate sub forma unui fel de mosor mai ciudat. Vreau sa ii intreb pe cei cu experienta in domeniu, exista vreo tehnica speciala pentru intins firele? Adica, daca se curbeaza un element intr-o parte, se tensioneaza mai putin decat ar fi necesar firul respectiv, urmand a compensa in partea opusa?
Din cate am vazut, pe unele specificatii sunt imagini din care am dedus ca se innoada firele pe elementele din plastic care le contin, dupa care se pune o picatura de adeziv.
#8
Postat 28 August 2008 - 09:16 AM
Catargele din lemn nu mai sunt(atit de)flexibile,operatiunea de intindere a firelor nu mai reprezinta o problema.
Pe urma,incercati sa inlocuiti(pe cat posibil)firele date in kit,care sunt de obicei din ata sintetica,cu altele(bineinteles la aceeasi grosime)din materiale naturale(canepa daca se poate).Astea pot fi manevrate mai usor,pot fi vopsite la nevoie mult mai simplu,iar impregnate cu superglue,de pilda,(mare atentie la faza asta)vor sta perfect intinse tot timpul.
#9
Postat 28 August 2008 - 09:26 AM
Plasticul catargelor este destul de elastic si asta poate fi un avantaj sau un dezavantaj,in functie de sfoara folosita si de metoda de intindere a acestora.
Eu de obicei intind toate firele centrale (intre catarge,respectiv cele orizontale) dupa care intind pe cele care pleaca de la catarge spre punte ,aici referindu-ma la cele care sunt dispuse pe axa navei.
Pentru cele care urca din borduri spre catarge,se prind pe un bord (prima treapta)dupa care acestea se intind cu cele care se prind pe partea opusa.
In mare parte am folosit ata de pantofar,respectiv cea matasoasa,care nu se mai intinde si nici nu are firisoarele alea subtiri si inestetice.Nu as recomanda folosirea superglue datorita faptului ca acesta-dupa urcare- va inchide la culoare franghia.Plus ca are un mic luciu care nu e prea aspectuos.
Un exemplu legat de cum am solutionat eu problema:
http://www.cartula.r...?showtopic=3579
Sper sa nu imi fie luat in nume de rau linkul pus pentru exemplificare.
@Claudiu ne200
Pe viitor incearca folosirea culorii cenusiu inchis-spre negru- la fraghii. Va arata mai bine pe macheta.
Spor.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 28 August 2008 - 09:29 AM
#11
Postat 28 August 2008 - 08:58 PM
Pe de alta parte,ca sa fi la scara,ar fi nevoie sa folosesti de multe ori,sarma extrem de subtire,care se rupe usor la intindere.
A treia solutie ar fi sa-ti tai segmentele din sarma inainte de asamblare,la lungimea exacta,apoi sa le lipesti la locul lor,dar daca le atingi dupa ce le-ai pus la loc... - - -
#14
Postat 29 August 2008 - 10:18 PM
A mai existat un Emden(cu 4 cosuri)construit in 1915
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 August 2008 - 10:27 PM
#15
Postat 29 August 2008 - 10:39 PM
Epava lui a fost dezmembrata de catre japonezi,in 1950.
In una dintre poze se pot vedea avariile suferite in urma luptei.
#16
Postat 30 August 2008 - 06:30 PM
claudiu_ne2000, la 28 Aug 2008, 08:47, a spus:
#17
Postat 04 September 2008 - 08:04 AM
Longinus, la 29 Aug 2008, 22:39, a spus:
Epava lui a fost dezmembrata de catre japonezi,in 1950.
In una dintre poze se pot vedea avariile suferite in urma luptei.
poza cu crucisatorul Emden, in care acesta iese prin canalul Kiel, si in medalion apare capitanul am gasit-o acum ceva ani la o rezolutie mare si excelenta, dar din pacate am schimbat calculatorul si nu o mai am.... ...dar incerc sa o mai caut
#18
Postat 14 December 2008 - 07:17 PM
bafta si mai vb.
#19
Postat 25 December 2008 - 02:14 PM
#20
Postat 29 December 2008 - 01:28 AM
traian, la 25 Dec 2008, 14:14, a spus:
Buna...Traiane,
Pana la fraza asta am inteles, dar mai departe nu inteleg legatura cu telecomanda...sau o fi din cauza sarbatorilor...