Forum Machete,Modelism,Hobby: SMS Emden - revell - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

SMS Emden - revell sa nu treaca vara degeaba...

#1 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 27 August 2008 - 04:19 PM

Si dupa cum ziceam mai sus, pe la inceputul lunii iunie am achizitiona un kit de la revell si anume crucisatorul corsar - Emden, o nava frumoasa, cu o poveste trista, dar poate ajungem aici si discutam si despre asta.

Nava initial am achizitionat-o ca sa o fac RC, dar intrucat nu am gasit mini-servourile necesare am renuntat si am hotarat sa fac macheta statica si poate ca asa e mai bine. Din pacate nu am facut si poze din timpul constructiei si numai la sfarsit, daar eu zic ca e bine si asa.

pana una alta o sa postez aici cadrele si putem comenta ce am facut bine si ce nu

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_5482.JPG
  • Imagine atasata: 100_5483.JPG
  • Imagine atasata: 100_5485.JPG


#2 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 27 August 2008 - 04:21 PM

si alte cateva...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_5486.JPG
  • Imagine atasata: 100_5488.JPG
  • Imagine atasata: 100_5489.JPG


#3 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 27 August 2008 - 04:25 PM

altele

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_5493.JPG
  • Imagine atasata: 100_5494.JPG


#4 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 27 August 2008 - 04:27 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100_5495.JPG
  • Imagine atasata: 100_5496.JPG
  • Imagine atasata: 100_5497.JPG


#5 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 27 August 2008 - 04:32 PM

Ce se vede si sare in ochi este faptul ca ai vopsit l apensula, stratul pare destul de gros si n uai folosit banda de mascare cand ai tras dunga aceea neagra intre portiunile rosu si alba de pe coca vasului.
De asemenea franghiile ar trebui sa stea muuult mai intinse decat ata pe care ai folosit-o la constructie.
Cu vopseaua ar fii mai greu de corectat (vopsit din nou...) dar macar cu franghiile poti rezolva ceva. Incearca cu lita care nu face burta si o poti intinde usor si mai ales vopsi usor.

#6 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 28 August 2008 - 07:47 AM

acum vad si eu ce poze mari i-am facut, incat toate greselile imi iasa in evidenta...si nu sunt putine, asa e, de vopsit l-am vopsit cu pensula, iar "atele" sunt cele primite in kit...dar cum cele 2 catarge sunt flezibile ca naiba nici cum nu am reusit sa intind toate franghiile cum trebuie, dar ma voi stradui sa le intind

#7 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 28 August 2008 - 08:57 AM

Salut, felicitari pentru realizare, e drept ca se vad anumite imperfectiuni la vopsire, dar asta nu conteaza atat de mult.
Profit de discutia cu firele mai mult sau mai putin intinse pentru a pune si eu o intrebare:

Am in lucru cateva machete statice ale unor nave civile, respectiv Savannah, Meteor, Smit Houston. Sunt machete frumoase, cu multe detalii, specifice Revell. Si eu am de "tras" fire, de culoare neagra, livrate sub forma unui fel de mosor mai ciudat. Vreau sa ii intreb pe cei cu experienta in domeniu, exista vreo tehnica speciala pentru intins firele? Adica, daca se curbeaza un element intr-o parte, se tensioneaza mai putin decat ar fi necesar firul respectiv, urmand a compensa in partea opusa?

Din cate am vazut, pe unele specificatii sunt imagini din care am dedus ca se innoada firele pe elementele din plastic care le contin, dupa care se pune o picatura de adeziv.

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 August 2008 - 09:16 AM

Da,intr-adevar,in cazul kiturilor(de nave) din plastic(indiferent ca sunt Revell,Heller sau altceva)operatiunea de intindere a firelor(franghii,sarturii,etc)intampina problema fexibilitatii catargelor din stiren.Ai(dupa parerea mea)solutia inlocuirii acestor piese cu altele,facute de tine dupa cele originale,din baghete de lemn(de exemplu,fixate in mandrina unei masini de gaurit si slefuite cu smirghel,pana la cota necesara).
Catargele din lemn nu mai sunt(atit de)flexibile,operatiunea de intindere a firelor nu mai reprezinta o problema.
Pe urma,incercati sa inlocuiti(pe cat posibil)firele date in kit,care sunt de obicei din ata sintetica,cu altele(bineinteles la aceeasi grosime)din materiale naturale(canepa daca se poate).Astea pot fi manevrate mai usor,pot fi vopsite la nevoie mult mai simplu,iar impregnate cu superglue,de pilda,(mare atentie la faza asta)vor sta perfect intinse tot timpul.

#9 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 28 August 2008 - 09:26 AM

Subscriu in parte la ceea ce zice Longinus mai sus.
Plasticul catargelor este destul de elastic si asta poate fi un avantaj sau un dezavantaj,in functie de sfoara folosita si de metoda de intindere a acestora.
Eu de obicei intind toate firele centrale (intre catarge,respectiv cele orizontale) dupa care intind pe cele care pleaca de la catarge spre punte ,aici referindu-ma la cele care sunt dispuse pe axa navei.
Pentru cele care urca din borduri spre catarge,se prind pe un bord (prima treapta)dupa care acestea se intind cu cele care se prind pe partea opusa.
In mare parte am folosit ata de pantofar,respectiv cea matasoasa,care nu se mai intinde si nici nu are firisoarele alea subtiri si inestetice.Nu as recomanda folosirea superglue datorita faptului ca acesta-dupa urcare- va inchide la culoare franghia.Plus ca are un mic luciu care nu e prea aspectuos.
Un exemplu legat de cum am solutionat eu problema:
http://www.cartula.r...?showtopic=3579
Sper sa nu imi fie luat in nume de rau linkul pus pentru exemplificare.

@Claudiu ne200
Pe viitor incearca folosirea culorii cenusiu inchis-spre negru- la fraghii. Va arata mai bine pe macheta.
Spor.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 28 August 2008 - 09:29 AM


#10 Useril este offline   Degrelle 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 09-April 07

Postat 28 August 2008 - 07:26 PM

Sarma subtire a incercat cineva? Sunt curios daca e o solutie, ma preocupa si pe mine arborada, indeosebi la navele de razboi din WW2, inca nu sunt decis ce arata cel mai bine.

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 August 2008 - 08:58 PM

Sarma subtire opune ceva rezistenta la intindere(ma refer la cat de intinsa trebuie sa fie pe o macheta)si daca la asta mai adaugi si flexibilitatea catargelor si vergilor din plastic...
Pe de alta parte,ca sa fi la scara,ar fi nevoie sa folosesti de multe ori,sarma extrem de subtire,care se rupe usor la intindere.
A treia solutie ar fi sa-ti tai segmentele din sarma inainte de asamblare,la lungimea exacta,apoi sa le lipesti la locul lor,dar daca le atingi dupa ce le-ai pus la loc... :ph34r: - :-P - :pardon: - :pardon:

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 August 2008 - 12:49 PM

...poze cu SMS Emden:

#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 August 2008 - 12:50 PM

...2 poze cu SMS Emden:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ship_emden5.jpg
  • Imagine atasata: ship_emden6.jpg


#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 August 2008 - 10:18 PM

Imi cer scuze,pozele pe care le-am postat sunt cu al treilea crucisator Emden,construit in 1921-1925,nu cu cel dat de kitul Revell(primul Emden construit in 1906).
A mai existat un Emden(cu 4 cosuri)construit in 1915

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 August 2008 - 10:27 PM


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 August 2008 - 10:39 PM

Iata poze cu Emden-ul ce face obiectul kitului Revell(in medalion capitanul Karl von Muller)-este vorba despre primul crucisator Emden,construit in 1906 si folosit de nemti ca nava corsar in Oceanul Indian,impotriva navelor de comert.Facea parte din clasa "Dresden",avea un deplasament de 3650 tone si a fost scufundat de catre HMAS Sydney in 09.11.1914.
Epava lui a fost dezmembrata de catre japonezi,in 1950.
In una dintre poze se pot vedea avariile suferite in urma luptei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: si_capitanul_Karl_von_Muller.jpg
  • Imagine atasata: emdenmpl5512.jpg
  • Imagine atasata: emden8.jpg


#16 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 30 August 2008 - 06:30 PM

Claudiu,si eu am folosit la TITANIC acelasi mosor ciudat...Ca sa intind franghiile (cel putin cele care erau atasate puntilor si sustineau cosurile),am legat ata de un pai de la matura , apoi am fixat-o cu Picatura(pe dedesupt)...Daca vrei sa folosesti sarma subtire, o poti gasi la bobina oricarui ceas cu baterie(de genul celora care le gasesti la rusi sau la conationalii nostri mai inchisi la culoare)

Vezi postareaclaudiu_ne2000, la 28 Aug 2008, 08:47, a spus:

acum vad si eu ce poze mari i-am facut, incat toate greselile imi iasa in evidenta...si nu sunt putine, asa e, de vopsit l-am vopsit cu pensula, iar "atele" sunt cele primite in kit...dar cum cele 2 catarge sunt flezibile ca naiba nici cum nu am reusit sa intind toate franghiile cum trebuie, dar ma voi stradui sa le intind





#17 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 04 September 2008 - 08:04 AM

Vezi postareaLonginus, la 29 Aug 2008, 22:39, a spus:

Iata poze cu Emden-ul ce face obiectul kitului Revell(in medalion capitanul Karl von Muller)-este vorba despre primul crucisator Emden,construit in 1906 si folosit de nemti ca nava corsar in Oceanul Indian,impotriva navelor de comert.Facea parte din clasa "Dresden",avea un deplasament de 3650 tone si a fost scufundat de catre HMAS Sydney in 09.11.1914.
Epava lui a fost dezmembrata de catre japonezi,in 1950.
In una dintre poze se pot vedea avariile suferite in urma luptei.




poza cu crucisatorul Emden, in care acesta iese prin canalul Kiel, si in medalion apare capitanul am gasit-o acum ceva ani la o rezolutie mare si excelenta, dar din pacate am schimbat calculatorul si nu o mai am.... :-D ...dar incerc sa o mai caut

#18 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 14 December 2008 - 07:17 PM

am inceput operatia de revopsire...o sa incerc sa atasez niste poze cu etapele ei...si binenteles va astept cu sfaturi si pareri...deocamdata am citit prin alte topicuri de efectele lichidului de frana...dar se specifica sa fie DOT 3...parca, ca celalalt DOT 4...nu e bun...acum habar nu am de care am folosit ca l-am luat direct din rezervorul de lichid al masinii...da ma mai interesez sa vad.

bafta si mai vb.

#19 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 December 2008 - 02:14 PM

Toate manevrele (ate,sfori,sarmulite) la bordul unei nave,impicit la machete care practic sunt copii ale navelor,se complementeaza unele cu altele pentru a uniformiza tensiunile ce apar la intindere pe catarge, bastoane etc.Daca vei tensiona uniform respectivele manevre intai in borduri iar apoi axial o sa obtii o intindere buna.Nu trebuie tensionat pana la indoirea catargului ci doar pana la obtinerea unei unei intinderi suficiente a manevrei care oricum are o mica elasticitate la intindere.Recomand si eu ata sintetica de pantofar care nu prezinta scamosari.Nu sunt pentru impregnarea cu superglue.Dat fiind ca vrei sa montezi o telecomanda poti folosi fir litat rasucit cu diametrul (sectiunea) solicitat de macheta pe care apoi il poti conecta ca antena pentru receptor.Il gasesti la instalatiile cu beculete pt.pom de ex.Poti vopsi firul cu sprai auto care va oferi si o oarecare rigiditate.

#20 Useril este offline   claudiu_ne2000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Location:Deva

Postat 29 December 2008 - 01:28 AM

Vezi postareatraian, la 25 Dec 2008, 14:14, a spus:

....Dat fiind ca vrei sa montezi o telecomanda poti folosi fir litat rasucit cu diametrul (sectiunea) solicitat de macheta pe care apoi il poti conecta ca antena pentru receptor.Il gasesti la instalatiile cu beculete pt.pom de ex.Poti vopsi firul cu sprai auto care va oferi si o oarecare rigiditate.



Buna...Traiane,
Pana la fraza asta am inteles, dar mai departe nu inteleg legatura cu telecomanda...sau o fi din cauza sarbatorilor... :pardon: :friends: :lol:

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi