Pagina 1 din 1
Praga AV-1/35 resin model un automobil de comandament,exportat si in Romania
#1
Postat 25 August 2008 - 07:14 PM
Una dintre"limuzinele"militare folosita ca masina de stat major,in al doilea razboi mondial,a fost si Praga AV pe trei axe.
Construita in 389 de exemplare,intre anii 1936-1939 la uzinele CKD Praga din Cehoslovacia(CKD- Ceskamorowska Kolben Danek),acesta masina s-a bucurat de apreciere din partea armatei cehoslovace,fiind exportata si in Bulgaria,Suedia,Polonia si Peru.
S-a aflat,de asemenea,in dotarea armatei romane,dar a fost folosita si de catre Wermacht.
Motorul cu 6 cilindrii dezvolta 70 CP dintr-o cilindree de 3468 cmc.Aceasta putere permitea masinii sa atinga o viteza maxima de 90 km/h.
Construita in 389 de exemplare,intre anii 1936-1939 la uzinele CKD Praga din Cehoslovacia(CKD- Ceskamorowska Kolben Danek),acesta masina s-a bucurat de apreciere din partea armatei cehoslovace,fiind exportata si in Bulgaria,Suedia,Polonia si Peru.
S-a aflat,de asemenea,in dotarea armatei romane,dar a fost folosita si de catre Wermacht.
Motorul cu 6 cilindrii dezvolta 70 CP dintr-o cilindree de 3468 cmc.Aceasta putere permitea masinii sa atinga o viteza maxima de 90 km/h.
#2
Postat 26 August 2008 - 09:09 AM
Kitul 1/35 al celor de la Plus Model,prezinta aceasi calitate-tipica producatorului ceh-si este compus din 83 de piese din rasina si o coala de PE-uri cu 40 de repere.
Ca versiuni de inmatriculare,sunt oferite trei posibilitati:"Wermacht,unitate,necunoscuta,de artilerie-Balcani 1941"culoare Panzer grau cu numar de inmatriculare WH-71763 si insemne de unitate aplicate pe aripile masinii(fata-spate);
-Armata Cehoslovaciei,mobilizarea generala din 1938-culoare "czech-khaki FS 34172"pe toata caroseria,cu aripile fata si cele spate vopsite in negru,pragurile dintre aripi,manerele usilor argintii(aluminiu,nu crom) si nr.de inmatriculare "3.618".Toate culorile sunt lucioase(lac);
- Armata Slovaciei,"Divizia rapida"in vara lui 1941 Ucraina(in alianta cu Germania)-vopsirea identica cu cea din armata Cehoslovaciei.
Ca versiuni de inmatriculare,sunt oferite trei posibilitati:"Wermacht,unitate,necunoscuta,de artilerie-Balcani 1941"culoare Panzer grau cu numar de inmatriculare WH-71763 si insemne de unitate aplicate pe aripile masinii(fata-spate);
-Armata Cehoslovaciei,mobilizarea generala din 1938-culoare "czech-khaki FS 34172"pe toata caroseria,cu aripile fata si cele spate vopsite in negru,pragurile dintre aripi,manerele usilor argintii(aluminiu,nu crom) si nr.de inmatriculare "3.618".Toate culorile sunt lucioase(lac);
- Armata Slovaciei,"Divizia rapida"in vara lui 1941 Ucraina(in alianta cu Germania)-vopsirea identica cu cea din armata Cehoslovaciei.
#3
Postat 28 August 2008 - 02:14 PM
Dupa 3 zile de lucru,am asamblat puntea spate cu transmisia si suspensia aferenta,teava si toba de esapament,axele rotilor din spate si elementele de intarire a sasiului.Urmeaza suspensia fata si pe urma toate cele sase roti.A mai fost pus la locul lui tabloul de bord si masca radiatorului(nu se vad in poze).
Teava de esapament se "croieste"din sarma de cupru,un lucru ceva mai complicat,avind in vedere traseul ei destul de intortocheat.
Suspensiile spate(arcuri foaie)si axele rotilor trebuiesc aliniate cu mare atentie,ca sa nu apara surprize la final,rotile sa ramana suspendate sau sa calce stramb.
Concluzii:piese turnate bine(necesita unele corectii),cu o suma intreaga de detalii(cum ar fi conductele de frana ce ajung la fiecare roata-se vad in poze,vopsite in "cupru").
Teava de esapament se "croieste"din sarma de cupru,un lucru ceva mai complicat,avind in vedere traseul ei destul de intortocheat.
Suspensiile spate(arcuri foaie)si axele rotilor trebuiesc aliniate cu mare atentie,ca sa nu apara surprize la final,rotile sa ramana suspendate sau sa calce stramb.
Concluzii:piese turnate bine(necesita unele corectii),cu o suma intreaga de detalii(cum ar fi conductele de frana ce ajung la fiecare roata-se vad in poze,vopsite in "cupru").
#5
Postat 28 August 2008 - 09:15 PM
saber, la 28 Aug 2008, 18:29, a spus:
Well....too much equipment had assembled only after 3 days of work!!!
very fast too fast for me
very fast too fast for me
Yes Saber@ -I forgot to mention,but I,m(still)in vacation,so is not too fast.
It is something I,m not shore:about colour scheme:body is painted in "czech kaki"overall(meaning FS 34127 or Humbrol 150),front & rear mudguards are black,all colours gloss(Slovak Army-Quick Division,Ukraine,summer 1941);well,the right colour is "Forest green" ?
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 August 2008 - 09:31 PM
#10
Postat 04 November 2008 - 12:32 AM
Longinus, la 25 Aug 2008, 19:14, a spus:
Una dintre"limuzinele"militare folosita ca masina de stat major,in al doilea razboi mondial,a fost si Praga AV pe trei axe.
Construita in 389 de exemplare,intre anii 1936-1939 la uzinele CKD Praga din Cehoslovacia(CKD- Ceskamorowska Kolben Danek),acesta masina s-a bucurat de apreciere din partea armatei cehoslovace,fiind exportata si in Bulgaria,Suedia,Polonia si Peru.
S-a aflat,de asemenea,in dotarea armatei romane,dar a fost folosita si de catre Wermacht.
Motorul cu 6 cilindrii dezvolta 70 CP dintr-o cilindree de 3468 cmc.Aceasta putere permitea masinii sa atinga o viteza maxima de 90 km/h.
Construita in 389 de exemplare,intre anii 1936-1939 la uzinele CKD Praga din Cehoslovacia(CKD- Ceskamorowska Kolben Danek),acesta masina s-a bucurat de apreciere din partea armatei cehoslovace,fiind exportata si in Bulgaria,Suedia,Polonia si Peru.
S-a aflat,de asemenea,in dotarea armatei romane,dar a fost folosita si de catre Wermacht.
Motorul cu 6 cilindrii dezvolta 70 CP dintr-o cilindree de 3468 cmc.Aceasta putere permitea masinii sa atinga o viteza maxima de 90 km/h.
Daca aceasta masina a fost si in dotarea Armatei Peruane, e mai mult ca sigur ca a participat in razboiul peruano-ecuatorian din 1941 .
Aceasta postare a fost editata de Mercenarul: 04 November 2008 - 12:35 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1