Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 March 2017 - 09:26 PM
Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.
#1485
Postat 21 May 2017 - 08:41 PM
Aparat TU2 echipat cu 88 de pistoale mitraliera
N-am stiut de asa ceva , pana la citirea articolului.
N-am stiut de asa ceva , pana la citirea articolului.
#1492
Postat 18 July 2017 - 10:00 AM
In septembrie 1944, englezii au planuit si executat un atac, in portul Bergen/Norvegia, cu scopul de a scufunda un doc plutitor de mari dimensiuni, adus din Germania. S-a presupus ca acest doc ar fi putut servi la intretinerea si eventuale reparatii ale cuirasatului Tirpitz. In fapt, docul era folosit pentru intretinerea submarinelor.
Oricum, pe data de 11 septembrie (!!) sub nume de cod Operation Heckle, minisubmarinul X24 reuseste sa intre in port si isi plaseaza incarcatura exploziva, in greutate de 2 tone, sub docul plutitor.In urma exploziei, docul s-a rupt in doua si s-a scufundat, impreuna cu doua nave comerciale ce se aflau amarate la el.
X24 a scapat si s-a intors in Anglia.
In prezent submarinul este expus la Royal Navy Submarine Museum,Halar Jetty Road Gosport Hampshire.
Aici apare intr-o fotografie facuta imediat dupa intoarcerea din indrazneata misiune.
Oricum, pe data de 11 septembrie (!!) sub nume de cod Operation Heckle, minisubmarinul X24 reuseste sa intre in port si isi plaseaza incarcatura exploziva, in greutate de 2 tone, sub docul plutitor.In urma exploziei, docul s-a rupt in doua si s-a scufundat, impreuna cu doua nave comerciale ce se aflau amarate la el.
X24 a scapat si s-a intors in Anglia.
In prezent submarinul este expus la Royal Navy Submarine Museum,Halar Jetty Road Gosport Hampshire.
Aici apare intr-o fotografie facuta imediat dupa intoarcerea din indrazneata misiune.
#1497
Postat 19 July 2017 - 12:23 PM
Pe data de 6 octombrie 1942, corveta britanica HMS Crocus (clasa Flower) intra in lupta directa cu submarinul U 333, in largul coastelor Sierra Leone.
Dupa ce submarinul a fost izbit de doua ori, a urmat un schimb de focuri cu piesele de artilerie usoara (submarinul folosind tunul de 20 mm)si ambele nave au suferit avarii. Submarinul pierde 3 oameni ucisi,mai multi oameni raniti-inclusiv comandantul Peter Erich Cremer.
Uboot-ul incaseaza o serie de lovituri de tun, dar reuseste sa revina la baza La Pallice/Franta dupa un voiaj plin de aventuri si riscuri.
In fotografie se vad emblema cu cei trei pestisori pictata pe chioscul submarinului, ciuruit de proiectilele trase de un tun Bofors, 40 mm de la bordul corvetei.
Dupa ce submarinul a fost izbit de doua ori, a urmat un schimb de focuri cu piesele de artilerie usoara (submarinul folosind tunul de 20 mm)si ambele nave au suferit avarii. Submarinul pierde 3 oameni ucisi,mai multi oameni raniti-inclusiv comandantul Peter Erich Cremer.
Uboot-ul incaseaza o serie de lovituri de tun, dar reuseste sa revina la baza La Pallice/Franta dupa un voiaj plin de aventuri si riscuri.
In fotografie se vad emblema cu cei trei pestisori pictata pe chioscul submarinului, ciuruit de proiectilele trase de un tun Bofors, 40 mm de la bordul corvetei.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 July 2017 - 12:38 PM
#1498
Postat 19 July 2017 - 01:03 PM
U-boot U564 cu imagini de pe punte.
Avind in vedere repetatele proceduri de scufundare, armamentul de pe punte necesita a fi examinat minutios, in cautarea semnelor de coroziune.
Tunul de pe punte, SK 35 C,calibru 88, examinat de doi membrii ai echipajului.
Se aplica un strat cat mai consistent de vaselina protectoare(vizibil in foto), iar instrumentele de precizie, vizoare de ochire,etc, erau demontate(de regula) inainte de scufundare.
U 564 a fost scufundat pe data de 14 iunie 1943, dupa un atac aerian repetat.
In ajun, a fost atacat de un Sunderland RAF care l-a avariat,dar pe care a reusit sa-l doboare cu piesa a/a de pe punte, ucigind toti membrii echipajului.
A doua zi, in timp ce se indrepta spre baza, fara posibilitatea de scufundare datorita avariilor suferite, a fost identificat de catre alt aparat britanic, un Armstrong Witley, care de data asta il loveste decisiv, scufundandu-l.
Avind in vedere repetatele proceduri de scufundare, armamentul de pe punte necesita a fi examinat minutios, in cautarea semnelor de coroziune.
Tunul de pe punte, SK 35 C,calibru 88, examinat de doi membrii ai echipajului.
Se aplica un strat cat mai consistent de vaselina protectoare(vizibil in foto), iar instrumentele de precizie, vizoare de ochire,etc, erau demontate(de regula) inainte de scufundare.
U 564 a fost scufundat pe data de 14 iunie 1943, dupa un atac aerian repetat.
In ajun, a fost atacat de un Sunderland RAF care l-a avariat,dar pe care a reusit sa-l doboare cu piesa a/a de pe punte, ucigind toti membrii echipajului.
A doua zi, in timp ce se indrepta spre baza, fara posibilitatea de scufundare datorita avariilor suferite, a fost identificat de catre alt aparat britanic, un Armstrong Witley, care de data asta il loveste decisiv, scufundandu-l.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 July 2017 - 01:05 PM
#1500
Postat 04 August 2017 - 11:03 AM
Asul Ralph "Kid" Hofer, creditat ce 30 de victorii si jumatate,dupa 74 de misiuni in cadrul 4th Fighter Group.
( impreuna cu Duke, alsacianul care-i purta noroc)
Pe 2 iulie 1944 in timp ce escorta un grup de bombardiere intr-un raid asupra Budapestei. Liderul lui Hofer, surprins de cateva ME109 sosite in riposta, a incasat mai multe lovituri la motor si a fost doborat.
Hofer a continuat misiunea singur si nu a mai fost vazut niciodata.
Ulterior s-a afla despre pierderea lui si au fost lansate doua ipoteze, in urma unor anchete deschise mai tarziu.
In primul rand s-a spus ca un pilot ungur a reusit sa-l loveasca decisiv pe american, insa ancheta nu a condus la un rezultat clar pentru ca s-a aflat ca si pilotul ungur a fost ucis la scurta vreme dupa.
Mai tarziu, ancheta a stabilit ca, mai mult ca sigur, Hofer a fost doborat de o baterie flak si intr-un ultim act de bravura,si-a prabusit avionul peste amplasamentul bateriei respective, ucigand servantii acesteia.
Oricum, a fost gasit avionul cazut, cu trupul pilotului inauntru si acesta a fost inmormintat intr-un cimitir din Mostar, fosta Iugoslavie.
Dupa mai multi ani, trupul sau a fost exhumat si inmormantat intr-o groapa comuna a eroilor americani din Jefferson National Cemetery.
( impreuna cu Duke, alsacianul care-i purta noroc)
Pe 2 iulie 1944 in timp ce escorta un grup de bombardiere intr-un raid asupra Budapestei. Liderul lui Hofer, surprins de cateva ME109 sosite in riposta, a incasat mai multe lovituri la motor si a fost doborat.
Hofer a continuat misiunea singur si nu a mai fost vazut niciodata.
Ulterior s-a afla despre pierderea lui si au fost lansate doua ipoteze, in urma unor anchete deschise mai tarziu.
In primul rand s-a spus ca un pilot ungur a reusit sa-l loveasca decisiv pe american, insa ancheta nu a condus la un rezultat clar pentru ca s-a aflat ca si pilotul ungur a fost ucis la scurta vreme dupa.
Mai tarziu, ancheta a stabilit ca, mai mult ca sigur, Hofer a fost doborat de o baterie flak si intr-un ultim act de bravura,si-a prabusit avionul peste amplasamentul bateriei respective, ucigand servantii acesteia.
Oricum, a fost gasit avionul cazut, cu trupul pilotului inauntru si acesta a fost inmormintat intr-un cimitir din Mostar, fosta Iugoslavie.
Dupa mai multi ani, trupul sau a fost exhumat si inmormantat intr-o groapa comuna a eroilor americani din Jefferson National Cemetery.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 August 2017 - 11:05 AM