Aceasta postare a fost editata de 177: 07 May 2016 - 11:54 AM
Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.
#1382
Postat 07 May 2016 - 11:59 AM
Longinus, la 06 May 2016 - 10:48 PM, a spus:
Şi da, face parte din istoria noastră.
Au fost multe drame īn război.
A fost Wilhelm Gustloff, scufundat īn ianuarie 1945 cu cel puțin 9000 de civili la bord, dintre care jumătate copii.
A fost scufundat de un "erou" comandant de submarin, un gunoi cu nume romānesc (din păcate) īnsă tot atāt de romān, pe cāt sunt eu Papa de la Roma.
Astăzi, īn Crimeea, are o statuie.
Dar asta-i deja altă poveste.
Ehe Longinus, Marinesko este intradevar alta poveste. Merita sa vezi si sa citesti cum am luat eu personal contact cu toata povestea asta acum 10 ani, la Odessa, cand mentalitatea sovietica era in floare inca in Ucraina. Probabil ca acum lucrurile s-au mai schimbat. Cat despre cum continua sa fie receptat Marinesko la noi sau in alte tari nu s-au schimbat prea multe in ultimul deceniu fata de ceea ce scriam eu atunci. Pana la urma se incadreaza si in topic prin cele cateva fotografii. Vei aici http://www.navy.ro/m.../rmr/rmr123.pdf, paginile 50-53.
#1383
Postat 07 May 2016 - 02:50 PM
Īn schimb au fost ucişi cu bună ştiință, exact ca şi cei de pe Wilhelm Gustloff, cu mai bine de şaptezeci de ani īnainte.Īncă o crimă de război. Alta.
Care este diferența dintre cele două nenorociri ? Armele folosite, numărul de victime ? Īn rest aceaşi mentalitate sovietică.
Cine ştie, poate şi cel care a apăsat "start"-ul Buk-ului, va primi o statuie, pe undeva.
#1384
Postat 07 May 2016 - 04:44 PM
177, la 07 May 2016 - 11:53 AM, a spus:
s bt spre constanta (1).jpg s bt spre constanta (3).jpg s bt spre constanta (4).jpg s bt spre constanta (5).jpg s bt spre constanta.jpg
Ar fi fost interesant de stiut daca nu cumva fotografiile surprind chiar cele 4 vedete destinate Marinei Regale Romane (in foto nu se poate observa nici un numar) a caror pregatire si transport propriu-zis s-a derulat intre 15 iunie-23 august 1944, de la baza Swinemunde pana la Orsova (pentru doua dintre ele cu numerele de bordaj S 86 si S 89, celelalte doua, S 92 si S 98 nu au ajuns decat pana la Linz). Interesant este faptul ca pe uscat nu mergeau decat pe autostrada, de la Dresda la Ingolstadt, probabil fotografiile sunt din aceasta ultima locatie unde erau din nou puse pe apa si remorcate pana la santierul din Linz unde erau din nou reconstruite si armate). Desi, mai probabil fotografiile pot fi datate 1942/1943 atunci cand au ajuns la Constanta cele care au luptat in cadrul flotilei germane de la Marea Neagra, in august 1944 nu cred ca mai era vreme de fotografii ...
Oricum, ar fi o diorama extraordinara si foarte mare! Chiar si la 1/72.
Aceasta postare a fost editata de bogdan1: 07 May 2016 - 04:47 PM
#1386
Postat 08 May 2016 - 08:24 AM
177, la 07 May 2016 - 08:54 PM, a spus:
s ro 2.jpg constanta .jpg
s ro.jpg
Poate ca ar fi trebuit ca toate postarile referitoare la WWII in Marea Neagra sa fie incluse intr-un topic dedicat.
De data aceasta este vorba in fotografiile 1 si 3 de MFP-uri (Marinefahrprahm) un fel de ponton de transport sau nava de debarcare cu un deplasament de aproximativ 200 de tone. Numerele de bordaj incepeau cu litera F urmata de trei cifre. Prototipul, primul din serie, a fost F 100A. Un alt tip de nava uitata si nedreptatita in razboiul dur de la Marea Neagra din anii 1942-1944 unde au actionat 200 de astfel de unitati, multe dintre ele construite si reparate chiar la Varna. Nu am vazut nici o astfel de macheta desi au fost construite peste 700 de unitati in total. Am avut si noi in dotare trei astfel de nave, sub denumirea de PTA (Ponton de Transport Armat). Ele au format Sectia Pontoane de Transport Armate comandata de locotenentul Mihai Banceanu. Cele trei unitati aveau numerele de bordaj 404, 405 si 406. In a doua fotografie este un Siebel.
#1388
Postat 09 May 2016 - 06:17 PM
Mi se pare ca este din clasa ELPIDIFOR. Iata o fotografie cu unitati ale clasei la Odessa in primii ani ai puterii sovietice:
Artilerie romana la Balaklava :
#1389
Postat 10 May 2016 - 05:42 PM
Vintage photographs of battleships, battlecruisers and cruisers
http://dennilfloss.blogspot.com.cy/
#1391
Postat 13 May 2016 - 09:01 AM
#1393
Postat 17 May 2016 - 10:56 AM
Cu toate ca s-a tinut departe de razboiul impotriva URSS, Bulgaria a avut parte de un tratament similar cu Romania: ordinea de drept rasturnata, puscarii pline de detinuti politici internati in regim de exterminare, colectivizare, nationalizare etc. Orasul Varna a fost redenumit Stalin (similar Brasov).
Mai jos sunt cateva fotografii (mi-au placut detaliile) ale vedetelor POWER apartinand inca marinei regale bulgare; au returnate de sovietici in februarie 1945.
#1394
Postat 18 May 2016 - 04:31 PM
La 11 decembrie 1942, dragoarele de baza sovietice T406, T407, T408, T412 si distrugatorul SOOBRAZITELNAI au parasit Batumi cu destinatia litoralul romanesc in vederea distrugerii convoaielor Axei. Ajunse in data de 13 decembrie in largul gurilor Dunarii, dragoarele T406 si T408 au luat drum spre Sud in timp ce T407 si T412 s-au indreptat spre Baia Jibrieni, interceptand convoiul format din cargourile OITUZ si TAR FERDINAND (escorta - torpilorul ZMEUL si 4 RBOOTE). Navele de transport au intors spre Sulina, escorta mentinandu-se constant intre ele si dragoarele sovietice. ZMEUL a raspuns cu vechiul sau tun cal. 66mm, mascand cargourile cu perdele de fum, iar navele germane au simulat manevre de lansare a torpilelor. Duelul de artilerie s-a desfasurat de la 10:37 la 13:15, fara sa se inregistreze avarii la niciuna dintre navele participante.
deplasament: 494 t; lungimexlatimexpescaj 62x7,2x2,03m; viteza 18nd; armament: 1x102mm, 1x45mm, 1x37mm sau 2x12,7mm
SOOBRAZITELNAI
Din fericire Comandamentul sovietic al flotei marii Negre nu a angajat nave mari in aceasta actiune (barajele de mine dusesera la avarierea crucisatorului greu VOROSILOV la 1 decembrie 1942 in apropierea insulei Serpilor).
Aceasta postare a fost editata de 177: 18 May 2016 - 04:33 PM
#1395
Postat 18 May 2016 - 06:46 PM
Dragoare de baza sovietice din clasa FUGAS la Sevastopol; faptul ca la pupa se gasesc tunuri AA 70K sau B11ma face sa cred ca sunt variante mai tarzii...
De ce crezi asta ? Piesele de 37 au aparut in 1939. Eu nu reusesc sa-mi dau seama de diferente din pozele alea.
#1396
Postat 19 May 2016 - 08:06 AM
-modul de inmatriculare al dragoarelor (trei cifre, fata de doua in varianta initiala)
-B-11 era o raritate la inceputul anilor '40, atasez si o fotografie datata 1942 cu T-401 inmatriculat cu doa cifre si fara B-11
-nava din stanga fotografiei pare sa fie Amiral Murgescu (supozitie, este prea mica fotografia pentru o identificare sigura)
#1397
Postat 29 May 2016 - 11:29 AM
TASHKENT cu armament provizoriu (turelele B-LM2 nu erau gata)
Varianta finala:
Avariile in urma luptelor din fata Odessei:
Final- iulie 1942:
#1398
Postat 29 May 2016 - 12:31 PM
http://modelfan.ru/1...r-tashkent.html
si aici
http://forums.airbas...r-tashkent.html
http://forum.worldof...-the-red-fleet/
Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 29 May 2016 - 12:35 PM
#1400
Postat 11 June 2016 - 09:51 AM