Forum Machete,Modelism,Hobby: Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 91 Pagini +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.

#621 Useril este offline   muggs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 11-March 08
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2012 - 10:05 PM

Postez aici ca sa nu mai deschid alt thread, stie cineva daca existe alte poze cu Galben 65 in afara de cele de mai jos ?

Imagine postata

Imagine postata


Ar mai fi inca una care apare in cartea de la Aeromagazin dar e din acelasi unghi

#622 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2477
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2012 - 09:40 PM

Imagine atasata: Гренадеры-2.jpg
Imagine atasata: Гренадеры-3.jpg

#623 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 April 2012 - 09:15 PM

Citeaza

sau sa fie Zis 5 ??)

Io zic ca-i Zis ( ^_^ ) .

Citeaza

stie cineva daca existe alte poze cu Galben 65 in afara de cele de mai jos ?


Muggs , nici eu nu am gasit mai multe poze . Sti cumva ce numar avea cel ce zboara in formatie cu 65 in foto color ?
Apropos stie cineva cate si ce numere ori alte particularitati de vopsire sau marcaje au avut E4 ( cu carlinga patrata) romanesti ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 April 2012 - 09:43 PM


#624 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 April 2012 - 09:26 PM

Niste Broscute prin Grecia in 1941 (foto aparute recent pe e-bay)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: vw grecia 41fw.jpg
  • Imagine atasata: vw fw%202.jpg


#625 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 April 2012 - 09:53 PM

PZL 23 Karas ,romanesc.
Imagine atasata: pzl-p-23-karas roman.png

#626 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 30 April 2012 - 07:54 PM

Convoi german traversand un afluent al Oise-ului pe la Senlis.Franta 1940.

Imagine postata

Ju-87A traversand Canalul Manecii in Batalia Angliei.

Imagine postata

#627 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 May 2012 - 08:31 PM

La Kursk
Imagine atasata: battlekursk0057.jpgImagine atasata: battlekursk0079.jpg
Imagine atasata: kursk44.jpgImagine atasata: waffenstg.jpg
Imagine atasata: rotarmist.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 May 2012 - 08:32 PM


#628 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 May 2012 - 10:32 PM

Citeaza

Ju-87A traversand Canalul Manecii in Batalia Angliei

Ar fi fost interesant , dar dupa tip , camo si inmatriculare , cred ca fotografia a fost facuta inainte de WW2 .

Citeaza

La Kursk

Si Poteau ( Ardeni ) ,parca :-D .

#629 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 May 2012 - 08:52 AM

Vezi postareadany, la 02 May 2012 - 10:32 PM, a spus:


Si Poteau ( Ardeni ) ,parca :-D .

Eh,poza aia (de la Poteau) era de fapt destinata altui topic pe care l-am mai completat aseara( infanteristul poarta un StG 44).
La "viteza" poza a fost postata aici. :pint:

#630 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 03 May 2012 - 09:51 PM

Un rarisim UNIC prin Rusia si un panou haios .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: UNIC TU1 captured french halftrack in Russia-res .JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 03 May 2012 - 10:02 PM


#631 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 May 2012 - 06:24 PM

Opel D.A.K . . E vopsit intr-o singura culoare , insa pe de alta parte arata nou sau proaspat vopsit, posibil ca petele de camo sa fie aplicate ulterior sau nu .
O practica foarte intalnita , era camuflarea rotilor cand vehicolul stationa ( cu pietre , carpe , etc) , aici chiar inaintea geamurilor , deoarece ( din cate stiu) formele rotunde ( :-D fara aluzii ) sint rapid percepute de ochiul uman , de la mare distanta (din aer sau de pe pamant ).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzz Opel-Blitz-3t-A- dak.JPG
  • Imagine atasata: zzz Opel-Blitz-3t-A-  dak.JPG

Aceasta postare a fost editata de dany: 15 May 2012 - 06:37 PM


#632 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 May 2012 - 07:45 PM

Vezi postareadany, la 15 May 2012 - 06:24 PM, a spus:

O practica foarte intalnita , era camuflarea rotilor cand vehicolul stationa ( cu pietre , carpe , etc) , aici chiar inaintea geamurilor , deoarece ( din cate stiu) formele rotunde ( :-D fara aluzii ) sint rapid percepute de ochiul uman , de la mare distanta (din aer sau de pe pamant ).


Dany :lol: nu esti foarte departe de adevar ,in ce priveste "formele rotunde" .Eu,de pilda,pot sa le percep chiar si cand sunt cu spatele(eu,sau ele,nu conteaza) :-D
Cat priveste "mascarea"rotilor ,motivul este mult mai ...prozaic .
Mascarea,nu-i de fapt o mascare ci protejarea pneurilor de caldura intensa ; asta este explicatia acelor cearsafuri puse peste roti.(partea masinii "din umbra" nu are carpe).

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 May 2012 - 07:46 PM


#633 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 16 May 2012 - 02:42 PM

Citeaza

Cat priveste "mascarea"rotilor ,motivul este mult mai ...prozaic .
Mascarea,nu-i de fapt o mascare ci protejarea pneurilor de caldura intensa ; asta este explicatia acelor cearsafuri puse peste roti.(partea masinii "din umbra" nu are carpe).


Acum pe bune ( :-D ) , desi e plauzibil ce spui tu Longinus, cred ca are mai degraba legatura cu umbra puternica din acea zona si poate cu forma ( " ruperea " formei ) ce pot da de gol usor vehicolul . In multe imagini ale masinilor germane ce stationeaza in desert ( si nu numai , am vazut asa ceva si in Rusia) se observa camuflarea botului si a zonei rotilor . Nu conteaza daca este in umbra sau soare . Se poate observa asta si din imaginile a/n pe care le-am pus .
Din pacate nu am vazut niciunde un manual german de camuflare ; s-ar fi elucidat multe lucruri legate nu doar de mascarea in teren dar si de vopsirea camuflajelor . Englezii , de pilda nu prea par sa practice aceasta metoda , iar vehicolele lor tot pe cauciucuri merg . Asta tine cred tot de manualele de camuflare iar conceptiile englezilor difera de cele ale germanilor in ceea ce priveste camuflajul .
Apoi nu am auzit istorii cum ca pneurile ar fi avut de suferit din cauza caldurii . Nici explozii , nici topire ,deteriorari , etc .
CMP-ul cu flak e interesant , cred ca e un cab13 si nu 11 (!) .
Uita-te apoi la imaginile cu epave . Inafara de " Suzie" ( Cmp-ul cab 13 cu roti de Dakota in bena ) , ale carui cauciucuri par mai degraba mancate de nisip decat topite de caldura, niciuna dintre epave nu are pneurile distruse , topite sau afectate de caldura si stau de foarte mult timp acolo prada "vicisitudinilor "fara sa fi beneficiat de vreun adapost ( nisip ) .
Exista intre imagini si un camion al carui culoare s-a pastrat partial . L-am pus pentru comparatie fata de celelalte epave . Acela cred ca a fost partial acoperit de vreo duna .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzz flak Mercedes%20L%204500%20A%20(2).jpg
  • Imagine atasata: zzzz flak Mercedes%20L%204500%20A%20(1).jpg
  • Imagine atasata: zzz flak cmp 290669180400e 5.JPG
  • Imagine atasata: zzz flak cmp 290669180400d 4.JPG
  • Imagine atasata: zzz flak cmp 290669180400c 3.JPG
  • Imagine atasata: zzz flak cmp 290669180400b 2.JPG
  • Imagine atasata: zzz flak cmp 290669180400a 1.JPG
  • Imagine atasata: zzz LRDG_r1.jpg
  • Imagine atasata: zzz cmp 492_Egypt_2010_3418_1.jpg
  • Imagine atasata: zzz cmp 0_55aa1_b4b0a517_orig%20V%20egipte.jpg
  • Imagine atasata: zzz cmp 0_55aa0_eafcf1fe_orig%20V%20egipte.jpg
  • Imagine atasata: zzz suzie IMGP0283.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 16 May 2012 - 03:15 PM


#634 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 May 2012 - 08:05 PM

Dany ,eu tot nu cred ca asta ar fi explicatia.
- 1 - privit de la sol ,un vehicol isi tradeaza prezenta in primul rand prin silueta .De la o distanta mai mare,oricum vezi prima data alte contururi decat forma rotilor. S-ar putea sa nici nu observi rotile chiar daca te uiti prin binoclu,datorita musuroaielor,vegetatiei pitice,etc.
-2- privit din aer (hai sa zicem dintr-un Hurricane venind "in fuga mare" cu vreo 400 km/h ,daca nu mai mult),vehicolul se da de gol prin alte detalii- in primul rand cred ca dupa urmele lasate pe sol.Nu cred ca la viteza aia,pilotul de pe Hurry mai avea atata timp incat sa vada(sau sa nu vada,datorita camunflajului)rotile unui camion german.
Eu tot mai zic ca panzele alea protejau rotile(pneurile) de temperaturi mari.Fie ca era vorba de cauciucuri,fie ca era vorba de rulmenti si vaselina,fie ca era vorba despre nisipul ce putea sa intre p-acolo,fie toate la un loc,eu cred ca asta era explicatia.Cat despre temperaturi,in plin soare,in desert, aminteste-ti filmarea in care un echipaj de P III ,prajeste doua ochiuri direct pe aripa tancului(cred ca ai vazut filmuletul ala).

Sand and heat greatly affected the smooth running of a tank and track damage due to sand penetrating the couplings resulting in the links literally grinding themselves apart. Lubricants once contaminated with sand would be rendered useless and could sometimes cause serious running problems for guns and vehicles alike as sand would work itself into the smallest of openings

si

Conditions for tank crews of both sides in the desert were uncomfortable to say the least with temperatures inside a tank reaching on some occasions over 100 degrees centigrade. It is no exaggeration when veterans say that "you could fry an egg on the surface of a tank" as metal surfaces on tanks and AFVs became extremely hot during the day.

Cam asta cred eu ca era problema.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 May 2012 - 08:30 PM


#635 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 May 2012 - 08:37 PM

Dupa citatele de mai sus,pun pentru doritori si o lista cu nuantele/culorile de mascare in AfrikaKorps:

1002 Sandgelb sand yellow Afrikakorps vehicles (inside),equipments(Helmets, gas mask cans)
6006 Feldgrau feldgrau Nr. 3 field grey Wehrmacht equipment and ammunition
7008 Khakigrau khaki grey Afrikakorps, camou on Grünbraun up to 42
7027 Sandgrau sand grey Afrikakorps, camou on gelbbraun since 42
7033 Grüngrau green grey Wehrmacht vehicles (inside), vehicle gears
8000 Grünbraun green brown Afrikakorps basic for camouflage with khakigrau until 42
8020 Gelbbraun yellow brown Afrikakorps, basis for camouflage since 42

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 May 2012 - 08:39 PM


#636 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 17 May 2012 - 12:55 AM

Citeaza

privit de la sol ,un vehicol isi tradeaza prezenta in primul rand prin silueta .

Eu zic asa ( ma repet putin) : Silueta / forma ( din aer sau de pe pamant ) o poti distinge datorita a umbrei si luminii ce cade pe obiecte .Daca " distrugi " asta faci ca forma obiectului sa nu mai poata fi perceputa cu usurina . ( cel putin teoretic) .
Uite de exemplu englezii isi vopseau blindatele ( M3 sau M4.) cu alb imediat sub bot pentru ca umbra din acea zona sa fie mai putin vizibila cand tancul era vazut din fata sau din contra partea pe care cade lumina in negru pentru a crea o umbra acolo unde e lumina . La altele din contra incercau sa le schimbe forma cu ajutorul luminilor si umbrelor .De ex.,la Crusadere incercau sa creeze o iluzie, vopsind umbre false sau lasand alte detalii in culori deschise pentru a da impresia unui alt vehicol ( un camion ) . Toate urmareau acelas lucru : ascunderea formei (reale) vehicolului .
Asta incercau si nemtii insa cu obiecte din mediul inconjurator , vegetatie , etc. dispuse in zonele cu umbra si lumina puternica sau ascunzand formele pe care ochiul le distinge usor . Aproape sigur ca si ei , la fel ca ceilalti si-au fotografiat masinile din diferite pozitii sau/si din aer si au incercat sa ascunda intr-un fel forma .

Citeaza

De la o distanta mai mare,oricum vezi prima data alte contururi decat forma rotilor. S-ar putea sa nici nu observi rotile chiar daca te uiti prin binoclu,datorita musuroaielor,vegetatiei pitice,etc.

Aici nu prea stiu ce sa spun . Nu am cautat ( sau n-am dat atentie) inca fotografiilor luate de la mare distanta de la sol in desert .Mai e acel fenomen ... datorita caldurii ( nu stiu cum sa-i spun acum ) ... care face ca obiectele sa para ca plutesc deasupra solului .Mai studiez ...

Citeaza

privit din aer (hai sa zicem dintr-un Hurricane venind "in fuga mare" cu vreo 400 km/h ,daca nu mai mult),vehicolul se da de gol prin alte detalii- in primul rand cred ca dupa urmele lasate pe sol.Nu cred ca la viteza aia,pilotul de pe Hurry mai avea atata timp incat sa vada(sau sa nu vada,datorita camunflajului)rotile unui camion german.

Nu . Toti si aliatii si cei din axa au invatat cum sa stearga acele urme . Btw ., am vazut manualul american de camuflare ( e la liber pe net ). Astia aveau pe langa acele carticele si filme (pana si desene animate < cu ceva crocodil smecher> ) care-i invata .

In manual aveai tot , babeste si foarte bine documentat. Ce se vede de sus , cum se circula , pe unde se circula ,cum si unde se stationeaza , cum se sterg urmele ,cum si unde sa parchezi sau sa muti vehicolul in functie de umbra care se schimba in functie de ora , cum se dispun plasele de camo ,cum se camufleaza ,etc . , etc., cu ce e gresit sau cum e corect sa procedezi . Nu tin minte daca faceau referire la roti ca altfel , de mult dadeam un link ; la partile vitrate ,in mod sigur faceau referire .E extraordinar pentru realizarea dioramelor .
Toate fortele angrenate in conflict au avut astfel de manuale . Tocmai de asta mi-e ciuda , ca nu am l-am vazut pe cel german , nici macar pe bucati . Sint foarte curios sa stiu cum se gandeau ei . Am mai vazut de ex. doar fragmente :bang: din cel englezesc ( din '40 sau '41) . E foarte interesant si asta de pilda in ce priveste vopsirea tancurilor , cum trebuiesc dispuse petele etc.
Parca mai vream sa mai zic ceva , da' mi-e tare somn .
Daca mai sint doritori ,inafara de Longinus sau mine sa-si dea cu parerea fata de acest subiect , tare m-as bucura ...

#637 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 May 2012 - 09:04 AM

Dany,o sa mai povestim despre reflexia si difractia luminii in diverse conditii de teren,meteo,si/sau vegetatie ,dar via pm sau mess,nu aici.
Instrumentele optice(in special luneta de arma- ma refer la cele militare) iti ofera multe surprize ,sa nu le zic mirajuri ,in conditii de sol incins/arid.
Inversiunea termica,la nivelul solului,te poate face sa crezi ca ai in fata ta un lac,o mare sau ca vehicolele "zboara" ;poti sa vezi oamenii mai mici ,sau fara cap ,ori in functie de presiune atmosferica si/sau umiditatea aerului poti chiar sa vezi unda de soc (supersonica) a glontelui tras (observatorul vede,tragatorul n-are cum) etc.
Pot sa-ti spun doar ca un vehicul isi poate trada prezenta in vegetatie inalta,prin simplu mod in care bate(sau doar adie) vantul in vegetatia din jurul lui,comparativ cu zona inconjuratoare(chiar in conditiile in care este mascat perfect). Sunt o gramada de chestiuni in privinta asta,unele la care nici nu te-ai gandi. Sper sa am ocazia sa-ti trimit cumva un manual de antrenament al lunetistilor (ce-i drept ca din vremurile noastre,dar lucrurile sunt tot asa de valabile). Acolo poti vedea si cum sa maschezi si cum sa descoperi lucrurile.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 17 May 2012 - 09:05 AM


#638 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 17 May 2012 - 06:57 PM

Citeaza

Sper sa am ocazia sa-ti trimit cumva un manual de antrenament al lunetistilor (ce-i drept ca din vremurile noastre,dar lucrurile sunt tot asa de valabile). Acolo poti vedea si cum sa maschezi si cum sa descoperi lucrurile.

A , ar fi super fain !
. Multumesc tare mult anticipat si de intentie ! . ^_^
Poate reusim sa ne vedem cumva anul asta si sa ne mai povestim , daca nu Posta Romana sa traiasca ! .
Altfel asa cum spuneai pe PM sau mess . , " es usualy" . :-D :friends:

Aceasta postare a fost editata de dany: 17 May 2012 - 06:59 PM


#639 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4825
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 18 May 2012 - 08:40 PM

Ca sa n-o mai lungesc ( :shifty: ), pana la urma sint de parere ca ... e posibil sa foloseasca ambelor scopuri , insa era o practica pe care am observat-o aproape exclusiv la germani . Daca voi gasi imagini pe acest subiect de la aliati le voi posta .
Tunul AA se poate sa fie un Boffors( si nu 61-K rusesc) . Legenda foto spune ca ar fi maghiari . Observati cutiile puse in dreptul rotilor . Apoi un Kubel , acelas obicei de care am discutat mai sus.
Ultimul Kub ( color) e pentru Buss . Cat de greu se distingea camuflajul african in 2 tonuri uzat ; o mana de nisip pe masina si salutare .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: boffors.JPG
  • Imagine atasata: vw kub africa.JPG
  • Imagine atasata: vw desert.JPG


#640 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 May 2012 - 12:57 PM

Vezi postareadany, la 18 May 2012 - 08:40 PM, a spus:

Tunul AA se poate sa fie un Boffors( si nu 61-K rusesc) . Legenda foto spune ca ar fi maghiari .



Da ,este un Bofors de 40 (stiu,seamana destul de bine cu un K 61 m39 de 3,7 ,dar nu este).
Boforsul asta(suedez ,la origini),in materie de artilerie a/a usoara ,a fost la vremea lui ,un fel de AK 47 al armelor de asalt.
L-a avut in dotare aproape toata lumea (printre care si Ungaria) ,unii l-au produs in licenta (Polonia) altii l-au copiat (Uniunea Sovietica a primit si ca ajutor de razboi cca.1400 de bucati modelul american ,dar l-a si copiat) ,Germania l-a folosit ca atare(captura) dar l-a si fabricat in licenta (cu usoare modificari), americanii(care l-a inceput l-au privit cu multa retinere; interesant ca SUA a produs si o versiune racita cu lichid !!-il poti usor confunda cu Browning M1 md 30 cal 3,7 cm ) , englezii,canadienii ,etc. Pana si japonezii l-au produs,copiat dupa piese britanice capturate - 4 cm Type 5 md 45,dar cu teava mai lunga (2400 mm in loc de 2250 standard - n-au reusit sa-l produca in serie mare pentru ca s-a terminat razboiul,insa piesele produse de ei s-au dovedit nesatisfacatoare datorita materialelor de slaba calitate de care mai dispuneau ).
Romania l-a avut in dotare pe ambele filiere : cea britanica (cumparate inainte de razboi) si pe filiera germana ( dupa intrarea in razboi).
Cel din fotografie este un model mai evoluat (un fel de mk.II) dar de productie germana (aparatura de ochire optica ,pentru ambele planuri /si pe stanga si pe dreapta , produsa de Carl Zeiss AG dar actionat manual)

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 May 2012 - 01:01 PM


Arata acest topic


  • 91 Pagini +
  • « Prima
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi