Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.
#1362
Postat 25 April 2016 - 12:04 AM
Īn schimb din poză nu se mai vede piesa de 47 din pupa.Să fi fost īnlocuită cu un tun automat de 37 ??
Ca fapt divers: sora mai mare( şi puțin mai īn vārstă), Novik, īn anul lansării la apă, a fost cea mai rapidă navă de luptă, din lume !
#1364
Postat 29 April 2016 - 04:11 AM
Totusi ... parca e pe cel mai mic , de 1,5t (2,5-35 ) . Voi ce spuneti ?
Blindajul frontal pare a fi format din " scutul" unui Pak 36 .
Aceasta postare a fost editata de dany: 29 April 2016 - 04:39 AM
#1369
Postat 04 May 2016 - 10:35 AM
dany, la 04 May 2016 - 10:09 AM, a spus:
Sunt FN-uri belgiene.
FN Tricar inarmate cu o mitraliera interesanta: este un Hotchkiss de 13,2 dar RACITA CU APA !!!
Nu au ajuns sa fie produse in serie, iar nemtii dupa ocuparea Belgiei nu au fost interesati despre acest tip.
Sincer, nici eu nu cred ca ar fi fost o solutie prea stralucita.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 May 2016 - 10:38 AM
#1370
Postat 04 May 2016 - 11:07 AM
Free Firearm Blueprint Downloads
http://replicaplans....ntDownload.html
si aici un manual in poloneza :
http://www.replicapl...20manual-Sm.pdf
si o gramada de alte manuale :
http://replicaplans....lsDownload.html
#1371
Postat 04 May 2016 - 12:31 PM
MR-JW, la 04 May 2016 - 11:07 AM, a spus:
Free Firearm Blueprint Downloads
http://replicaplans....ntDownload.html
si aici un manual in poloneza :
http://www.replicapl...20manual-Sm.pdf
si o gramada de alte manuale :
http://replicaplans....lsDownload.html
Multumim pentru linkuri.
Arma din manualul polonez este un Hotchkiss de 8 mm, mitraliera de companie (a nu se confunda cu mitraliera St. Etienne Mle 1907 sau versiunea Puteaux Mle 1905,care s-au aflat si in dotarea Armatei Romane).
Mitraliera Hotchkiss 8 mm (Lebel) in versiunea licenta poloneza, a inarmat si tancurile - vezi cazul tancurilor poloneze Vickers 6 ton mk E,cu doua turele).
In schimb mitraliera Hotchkiss de 13,2 mm (model 1929,daca nu ma insel) folosita pe afet terestru sau naval cu una sau doua tevi,ori afet a/a cu una,doua sau patru tevi, racite cu aer, este o raritate pentru mine atunci cand vorbim despre "water cooled" .
A fost folosita cam de toata lumea: Grecia, Romania,Franta(desigur), pana si Kriegsmarine a montat-o pe cateva bastimente proprii, Italia, Japonia (care a produs-o si in licenta),etc.
Cred (nu sunt sigur) ca numai Belgia a produs versiunea water cooled, la FN Herstal.Repet, oricum aceasta varianta este o raritate, dupa parerea mea.
#1372
Postat 04 May 2016 - 02:03 PM
https://en.wikipedia...914_machine_gun
In descrierea model M1929 nu zice ca ar avea:
https://en.wikipedia...929_machine_gun
Mai mult am gasit referire ca M1914 a fost in dotarea Romaniei si cu poza dupa negativ original :
http://www.culture.g...AX3=50&DOM=Tous
Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 04 May 2016 - 02:05 PM
#1373
Postat 04 May 2016 - 02:12 PM
In pozele cu FN Tricar belgiene, arma pe afet a/a este un Hotchkiss calibru 13,2 mm racit cu apa (nu am mai vazut aceasta versiune niciodatra), in timp ce pozele (si mentiunile Wiki) se refera la Hotchkiss de 8 mm care este cu totul altceva.
Exemplificare
Hotchkiss 13,2 racit cu aer(versiunea licenta poloneza)
Hotchkiss 8mm pe afet a/a,racit cu aer
Hotchkiss 8 mm md.1914,afet terestru
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 May 2016 - 02:18 PM
#1374
Postat 04 May 2016 - 02:23 PM
https://ro.wikipedia...ier%C4%83_Maxim
https://en.wikipedia.../wiki/Maxim_gun
http://www.britannic...xim-machine-gun
http://www.firstworl...machineguns.htm
http://www.militaryf...mallarms_id=132
si doua filmulete :
https://www.youtube....h?v=LV5f2nmgpQk
https://www.youtube....h?v=ClAQ6k--jnw
#1375
Postat 04 May 2016 - 04:35 PM
Longinus , cu scuzele de rigoare fiindca nu stiu nici 5% din ce stii tu despre arme, dar cu ajutorul net-lui am descoperit ca prima care a avut racire pe apa ar fi fost Maxim.
Eh... proiectul lui Hiram Maxim a fost, de fapt, prima mitralieră din lume, īn sensul modern al noțiunii. Pānă să apară această armă, mitralierele foloseau modul de funcționare Gatling( cu țevi rotative).
Asta īnsă, este altă poveste, care nu ține de prezentul topic.
#1377
Postat 05 May 2016 - 06:48 PM
Eu am sa ma rentorc pentru putin la Opel Blitz . Aici cred ca este vorba de versiunea mai lunga a acestui camion , adica 3,6-42 , capturat daca bine imi amintesc de partizani , Bosnia 1944 . Desi existase si o varianta decapotabila a Blitzului ,se poate ca acestui vehicol sa-i lipseasca complet sau partial cabina . Totodata , calandrul farul si bara de protectie par o nuanta foarte inchisa , poate negru ; posibil sa fi fost vopsit de catre noii proprietari sau sa fi fost un camion ce a apartinut politiei germane .
#1378
Postat 06 May 2016 - 06:16 PM
177, la 05 May 2016 - 05:35 PM, a spus:
Interesanta fotografia, nu o stiam. Daca totusi ai postat-o merita sa spunem cateva cuvinte pentru cei care nu cunosc istoria marinei noastre mai ales ca, impreuna cu nava Teja, tot sub pavilion german, detine un trist record. Foarte pe scurt, pe timpul razboiului nava era in subordinea comandamentului Amiral German Marea Neagra si efectua transporturi in cadrul convoaielor. Asa s-a intamplat si la evacuarea Crimeii, cand impreuna cu Teja si alte nave a facut parte din convoiul Patria iar in dimineata zilei de 10 mai 1944 a ajuns in fata coastelor Chersonesului. Dupa ce a ambarcat militarii adusi la bord cu ambarcatiunile pionierilor germani, sub bombardamentul aerian si al artileriei de la coasta, a pornit spre vest. La ora 9.30 a fost lovita de trei bombe de aviatie si s-a scufundat foarte repede. Cateva ore mai tarziu, la ora 14.30 si nava Teja a fost atacata de bombardiere, lovita si scufundata la 23 de mile sud vest de Chersones. Nu erau chiar nave mici, desi prin literatura de specialitate le intalnim sub denumirea de motonave,Totila avea 2778 trb iar Teja 3600 trb iar fiecare avea la bord aproximativ 5000 de oameni (cifrele sunt cu totul aproximative, in nebunia evacuarii oameni la limita sigurantei, cifrele sunt cu siguranta mai mari). De pe Teja au fost salvati si au ajuns la Constanta cu trei R-booturi aproximativ 400 de oameni. Au fost cele mai mari pierderi de vieti omenesti la scufundarea unor nave in timpul evacuarii din Crimeea. Toate sursele sunt lapidare, mentionand doar scufundarea navelor si numarul mortilor, 10000, din care aproximativ jumatate romani.
Episodul a ramas in memoria veteranilor marinari, mai ales a celor de pe distrugatorul Regina Maria, care a doua zi, 11 mai, a trecut printre miile de cadavre (cele provenite de pe Teja) care pluteau cu fata in sus sustinute de vestele de salvare pe mare, in ultimul sau drum spre Crimeea (un alt episod eroic si norocos pentru nava). Cel mai bine este redat de aspirantul de atunci Romeo Hagiac, ofiter ajutor cu navigatia pe distrugator, in jurnalul sau, dar si de contraamiralul de flotila ® Mircea Caragea, pe atunci locotenent pe distrugator, care inca traieste si are 97 de ani. Doar ca sa va faceti o idee de dimensiunile dezastrului redau cateva fraze din jurnalul lui Hagiac:
,,18.55. Intalnim foarte multe cadavre ... Toate sunt cu centuri, asa ca pluteau pe apa: puncte negre risipite pe zeci de mile, puncte care fiecare a insemnat o viata omeneasca. In apa clara se vad perfect la toti cei ce trec pe langa noi pozitia in care i-a surprins moartea ... Iata unul cu pumnii stransi la piept,cu fata in sus, cu ochii deschisi spre cerul pe care nu-l va mai vedea niciodata. Picioarele si mainile sunt albe ca hartia, fara pic de sange si in apa inchisa se contureaza tragic. Altul este aplecat peste centura cu capul in apa ... Si asa trec cu sutele pe langa noi martori si actori in tragedia care a fost. Patruzeci de minute dureaza groaznicul spectacol, 40 de minute cu 15 noduri inseamna 12 mile. 12 mile e tare mult ...,, Mircea Caragea imi povestea ca in seara aceea nimeni de la bord nu a mancat la masa de seara.
Face parte tot din istoria noastra.
#1380
Postat 06 May 2016 - 10:48 PM
Şi da, face parte din istoria noastră.
Au fost multe drame în război.
A fost Wilhelm Gustloff, scufundat în ianuarie 1945 cu cel puțin 9000 de civili la bord, dintre care jumătate copii.
A fost scufundat de un "erou" comandant de submarin, un gunoi cu nume românesc (din păcate) însă tot atât de român, pe cât sunt eu Papa de la Roma.
Astăzi, în Crimeea, are o statuie.
Dar asta-i deja altă poveste.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 May 2016 - 10:50 PM