Forum Machete,Modelism,Hobby: Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 91 Pagini +
  • « Prima
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.

#1361 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 April 2016 - 08:46 PM

Distrugatorul sovietic Mihail Frunze ( Михаи́л Васи́льевич Фру́нзе) scufundat de catre aviatia germana la 21.09.1941
Imagine atasata: frunze la fund.jpgImagine atasata: mihail_frunze.jpg

Imagine atasata: Copy of FRUNZE.jpg

#1362 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 April 2016 - 12:04 AM

Interesant profilul lui Bystry. Se pare că poza a fost făcută după modernizare: se văd clar patru piese principale, pe cānd la origini, nava fusese dotată doar cu trei, de 102.
Īn schimb din poză nu se mai vede piesa de 47 din pupa.Să fi fost īnlocuită cu un tun automat de 37 ??
Ca fapt divers: sora mai mare( şi puțin mai īn vārstă), Novik, īn anul lansării la apă, a fost cea mai rapidă navă de luptă, din lume !

#1363 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 25 April 2016 - 08:23 PM

JELEZNIAKOV in toamna anului 1941:
Imagine atasata: Copy of JELEZNIAKOV IN FAT AODESSEI IN 41.jpg

Distrugatorul sovietic SAUMIAN (Степан Георгиевич Шаумян) scufundat la 10.04.1942
Imagine atasata: Copy of saumian_.jpg

#1364 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 April 2016 - 04:11 AM

http://forum.axishis...73999&mode=view http://forum.axishis...73998&mode=view Ce conversie interesanta pe Opel Blitz !
Totusi ... parca e pe cel mai mic , de 1,5t (2,5-35 ) . Voi ce spuneti ?
Blindajul frontal pare a fi format din " scutul" unui Pak 36 .

Aceasta postare a fost editata de dany: 29 April 2016 - 04:39 AM


#1365 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 April 2016 - 06:07 AM

Da, este un Blitz mic.
Tunul din cârcă este un PAK de 37, deci protecția radiatorului pare să fi făcut parte chiar din dotarea originală a tunului.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 April 2016 - 06:08 AM


#1366 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 April 2016 - 07:08 AM

Şi dacă tot veni vorba despre conversii, chiar dacă nu sunt "de front" uită Dany...ce zici despre asta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tricar_AA prototype_02.jpg
  • Imagine atasata: tricar_AA prototype_01.jpg


#1367 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 02 May 2016 - 06:54 PM

Nava romaneasca in martie 1943

Imagine atasata: ww2 martie1943.jpg

#1368 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 May 2016 - 10:09 AM

Citeaza

Şi dacă tot veni vorba despre conversii, chiar dacă nu sunt "de front" uită Dany...ce zici despre asta:

Multumesc , Longinus . Fain :-D . Ce sint ?

#1369 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 May 2016 - 10:35 AM

Vezi postareadany, la 04 May 2016 - 10:09 AM, a spus:

Multumesc , Longinus . Fain :-D . Ce sint ?

Sunt FN-uri belgiene.
FN Tricar inarmate cu o mitraliera interesanta: este un Hotchkiss de 13,2 dar RACITA CU APA !!!
Nu au ajuns sa fie produse in serie, iar nemtii dupa ocuparea Belgiei nu au fost interesati despre acest tip.
Sincer, nici eu nu cred ca ar fi fost o solutie prea stralucita.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 May 2016 - 10:38 AM


#1370 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 04 May 2016 - 11:07 AM

Cautand mai multe date despre Hotchkiss M1914 13,2 water-cooled am dat de un site interesant :
Free Firearm Blueprint Downloads
http://replicaplans....ntDownload.html
si aici un manual in poloneza :
http://www.replicapl...20manual-Sm.pdf
si o gramada de alte manuale :
http://replicaplans....lsDownload.html

#1371 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 May 2016 - 12:31 PM

Vezi postareaMR-JW, la 04 May 2016 - 11:07 AM, a spus:

Cautand mai multe date despre Hotchkiss M1914 13,2 water-cooled am dat de un site interesant :
Free Firearm Blueprint Downloads
http://replicaplans....ntDownload.html
si aici un manual in poloneza :
http://www.replicapl...20manual-Sm.pdf
si o gramada de alte manuale :
http://replicaplans....lsDownload.html

Multumim pentru linkuri.

Arma din manualul polonez este un Hotchkiss de 8 mm, mitraliera de companie (a nu se confunda cu mitraliera St. Etienne Mle 1907 sau versiunea Puteaux Mle 1905,care s-au aflat si in dotarea Armatei Romane).
Mitraliera Hotchkiss 8 mm (Lebel) in versiunea licenta poloneza, a inarmat si tancurile - vezi cazul tancurilor poloneze Vickers 6 ton mk E,cu doua turele).

In schimb mitraliera Hotchkiss de 13,2 mm (model 1929,daca nu ma insel) folosita pe afet terestru sau naval cu una sau doua tevi,ori afet a/a cu una,doua sau patru tevi, racite cu aer, este o raritate pentru mine atunci cand vorbim despre "water cooled" .
A fost folosita cam de toata lumea: Grecia, Romania,Franta(desigur), pana si Kriegsmarine a montat-o pe cateva bastimente proprii, Italia, Japonia (care a produs-o si in licenta),etc.
Cred (nu sunt sigur) ca numai Belgia a produs versiunea water cooled, la FN Herstal.Repet, oricum aceasta varianta este o raritate, dupa parerea mea.

#1372 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 04 May 2016 - 02:03 PM

Conform wikipedia numai M1914 a avut racire pe apa ( daca gresesc ei gresesc si eu):

https://en.wikipedia...914_machine_gun

In descrierea model M1929 nu zice ca ar avea:
https://en.wikipedia...929_machine_gun

Mai mult am gasit referire ca M1914 a fost in dotarea Romaniei si cu poza dupa negativ original :

http://www.culture.g...AX3=50&DOM=Tous

Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 04 May 2016 - 02:05 PM


#1373 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 May 2016 - 02:12 PM

Vorbim despre arme total diferite.
In pozele cu FN Tricar belgiene, arma pe afet a/a este un Hotchkiss calibru 13,2 mm racit cu apa (nu am mai vazut aceasta versiune niciodatra), in timp ce pozele (si mentiunile Wiki) se refera la Hotchkiss de 8 mm care este cu totul altceva.
Exemplificare

Hotchkiss 13,2 racit cu aer(versiunea licenta poloneza)

Imagine atasata: wkm_hotchkiss_wz30.jpg

Hotchkiss 8mm pe afet a/a,racit cu aer
Imagine atasata: czzyk00f.jpg

Hotchkiss 8 mm md.1914,afet terestru
Imagine atasata: Hotchkiss M1914 (9).JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 May 2016 - 02:18 PM


#1374 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 20-May 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism, in special NAVO

Postat 04 May 2016 - 02:23 PM

Longinus , cu scuzele de rigoare fiindca nu stiu nici 5% din ce stii tu despre arme, dar cu ajutorul net-lui am descoperit ca prima care a avut racire pe apa ar fi fost Maxim gun care putea sustine rafale de 600 cartuse/minut si asta 1883-1884:

https://ro.wikipedia...ier%C4%83_Maxim

https://en.wikipedia.../wiki/Maxim_gun

http://www.britannic...xim-machine-gun

http://www.firstworl...machineguns.htm

http://www.militaryf...mallarms_id=132

si doua filmulete :

https://www.youtube....h?v=LV5f2nmgpQk

https://www.youtube....h?v=ClAQ6k--jnw




#1375 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 May 2016 - 04:35 PM

[quote name='MR-JW' timestamp='1462364587' post='212557']
Longinus , cu scuzele de rigoare fiindca nu stiu nici 5% din ce stii tu despre arme, dar cu ajutorul net-lui am descoperit ca prima care a avut racire pe apa ar fi fost Maxim.

Eh... proiectul lui Hiram Maxim a fost, de fapt, prima mitralieră din lume, īn sensul modern al noțiunii. Pānă să apară această armă, mitralierele foloseau modul de funcționare Gatling( cu țevi rotative).
Asta īnsă, este altă poveste, care nu ține de prezentul topic.

#1376 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 05 May 2016 - 05:35 PM

Cargoul german TOTILA pe Dunare

Imagine atasata: totila pe dunare in 44.jpg

#1377 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4819
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 05 May 2016 - 06:48 PM

Mersi baieti pentru infomatiile interesante .
Eu am sa ma rentorc pentru putin la Opel Blitz . Aici cred ca este vorba de versiunea mai lunga a acestui camion , adica 3,6-42 , capturat daca bine imi amintesc de partizani , Bosnia 1944 . Desi existase si o varianta decapotabila a Blitzului ,se poate ca acestui vehicol sa-i lipseasca complet sau partial cabina . Totodata , calandrul farul si bara de protectie par o nuanta foarte inchisa , poate negru ; posibil sa fi fost vopsit de catre noii proprietari sau sa fi fost un camion ce a apartinut politiei germane .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzz opel partisani bosnia 44.jpg


#1378 Useril este offline   bogdan1 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-November 12

Postat 06 May 2016 - 06:16 PM

Vezi postarea177, la 05 May 2016 - 05:35 PM, a spus:

Cargoul german TOTILA pe Dunare

Atasament totila pe dunare in 44.jpg


Interesanta fotografia, nu o stiam. Daca totusi ai postat-o merita sa spunem cateva cuvinte pentru cei care nu cunosc istoria marinei noastre mai ales ca, impreuna cu nava Teja, tot sub pavilion german, detine un trist record. Foarte pe scurt, pe timpul razboiului nava era in subordinea comandamentului Amiral German Marea Neagra si efectua transporturi in cadrul convoaielor. Asa s-a intamplat si la evacuarea Crimeii, cand impreuna cu Teja si alte nave a facut parte din convoiul Patria iar in dimineata zilei de 10 mai 1944 a ajuns in fata coastelor Chersonesului. Dupa ce a ambarcat militarii adusi la bord cu ambarcatiunile pionierilor germani, sub bombardamentul aerian si al artileriei de la coasta, a pornit spre vest. La ora 9.30 a fost lovita de trei bombe de aviatie si s-a scufundat foarte repede. Cateva ore mai tarziu, la ora 14.30 si nava Teja a fost atacata de bombardiere, lovita si scufundata la 23 de mile sud vest de Chersones. Nu erau chiar nave mici, desi prin literatura de specialitate le intalnim sub denumirea de motonave,Totila avea 2778 trb iar Teja 3600 trb iar fiecare avea la bord aproximativ 5000 de oameni (cifrele sunt cu totul aproximative, in nebunia evacuarii oameni la limita sigurantei, cifrele sunt cu siguranta mai mari). De pe Teja au fost salvati si au ajuns la Constanta cu trei R-booturi aproximativ 400 de oameni. Au fost cele mai mari pierderi de vieti omenesti la scufundarea unor nave in timpul evacuarii din Crimeea. Toate sursele sunt lapidare, mentionand doar scufundarea navelor si numarul mortilor, 10000, din care aproximativ jumatate romani.

Episodul a ramas in memoria veteranilor marinari, mai ales a celor de pe distrugatorul Regina Maria, care a doua zi, 11 mai, a trecut printre miile de cadavre (cele provenite de pe Teja) care pluteau cu fata in sus sustinute de vestele de salvare pe mare, in ultimul sau drum spre Crimeea (un alt episod eroic si norocos pentru nava). Cel mai bine este redat de aspirantul de atunci Romeo Hagiac, ofiter ajutor cu navigatia pe distrugator, in jurnalul sau, dar si de contraamiralul de flotila ® Mircea Caragea, pe atunci locotenent pe distrugator, care inca traieste si are 97 de ani. Doar ca sa va faceti o idee de dimensiunile dezastrului redau cateva fraze din jurnalul lui Hagiac:
,,18.55. Intalnim foarte multe cadavre ... Toate sunt cu centuri, asa ca pluteau pe apa: puncte negre risipite pe zeci de mile, puncte care fiecare a insemnat o viata omeneasca. In apa clara se vad perfect la toti cei ce trec pe langa noi pozitia in care i-a surprins moartea ... Iata unul cu pumnii stransi la piept,
cu fata in sus, cu ochii deschisi spre cerul pe care nu-l va mai vedea niciodata. Picioarele si mainile sunt albe ca hartia, fara pic de sange si in apa inchisa se contureaza tragic. Altul este aplecat peste centura cu capul in apa ... Si asa trec cu sutele pe langa noi martori si actori in tragedia care a fost. Patruzeci de minute dureaza groaznicul spectacol, 40 de minute cu 15 noduri inseamna 12 mile. 12 mile e tare mult ...,, Mircea Caragea imi povestea ca in seara aceea nimeni de la bord nu a mancat la masa de seara.
Face parte tot din istoria noastra.


#1379 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 06 May 2016 - 07:28 PM

Imagine atasata: u-19.jpg

#1380 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 May 2016 - 10:48 PM

Tristă poveste Bogdan, tristă.
Şi da, face parte din istoria noastră.
Au fost multe drame în război.
A fost Wilhelm Gustloff, scufundat în ianuarie 1945 cu cel puțin 9000 de civili la bord, dintre care jumătate copii.
A fost scufundat de un "erou" comandant de submarin, un gunoi cu nume românesc (din păcate) însă tot atât de român, pe cât sunt eu Papa de la Roma.
Astăzi, în Crimeea, are o statuie.
Dar asta-i deja altă poveste.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 May 2016 - 10:50 PM


Arata acest topic


  • 91 Pagini +
  • « Prima
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi