Al Doilea Razboi Mondial in fotografii(a/n sau color) o"baza de date"comuna.
#102
Postat 09 September 2008 - 09:24 PM
#104
Postat 09 September 2008 - 09:47 PM
#105
Postat 09 September 2008 - 09:59 PM
Clasa "Atilio Regolo"(cu inca trei unitati:RN"Pompeo Magno", RN"Scipione l'Africano" si RN "Giulio Germanico")
-in ordine-RN"Atilio Regolo"
RN"Pompeo Magno"in portul Ancona
RN"Scipio l'Africano"
nu am gasit fotografii de o calitate suficienta,cu a patra unitate din aceasta clasa.
Aceste nave nu au participat la faza de inceput a razboiului in Mediterana,fiind date in exploatare incepind cu anul 1942.
-in ordine-RN"Atilio Regolo"
RN"Pompeo Magno"in portul Ancona
RN"Scipio l'Africano"
nu am gasit fotografii de o calitate suficienta,cu a patra unitate din aceasta clasa.
Aceste nave nu au participat la faza de inceput a razboiului in Mediterana,fiind date in exploatare incepind cu anul 1942.
#106
Postat 09 September 2008 - 10:08 PM
#108
Postat 10 September 2008 - 02:48 PM
Cred ca ar fi cazul,inainte de a trece mai departe,sa dau si ceva data tehnice despre navele pe care le-am prezentat pana acum:
ar fi cam asa:
-crucisatorul usor Giuseppe Garibaldi(impreuna cu sora geamana): 7900 tone,187 m.lungime,18,6 latime,100.000 CP,viteza maxima 35 de noduri,armament-10 piese de 152 mm,6 piese de 100 mm,16 piese a/a,6(2 instalatii x3 piese)tuburi lanstorpile de 533mm,2 lansatoare de bombe a/s si 4 avioane(pe doua catapulte);
-crucisatorul usor Eugenio di Savoia(si unitatile din clasa):7300 tone,186 m lungime,17,5 m.latime,110.000 CP,viteza maxima 36,50 noduri,armament:- 8x152 mm, 6x100 mm,16 piese a/a, 6x533 mm lanstorpile, un lansator a/s,3 avioane(pe o catapulta),dotari pentru instalarea de mine marine;
-crucisatorul usor Raimondo Montecuccoli(si unitatile din compunerea clasei):6900 tone,182,2 m lungime,16,50m latime,106.000 CP,viteza maxima 37 noduri,armament-8x152 mm,6x100 mm,16 piese a/a,4 lanstorpile 533 mm,3 avioane(pe o catapulta),dotari pentru instalarea de mine marine;
-crucisatorul usor "Alberto di Giussano"(si unitatile din clasa):5100 tone,170 m lungime,15,50 m latime,95.000 CP,viteza maxima 37 de noduri,armament:8x152 mm,6x100 mm,16 piese a/a,4 lanstorpile de 533 mm,2 lansatoare a/s(Cadorna si Diaz aveau cate 2 avioane pe o catapulta,fiecare);
-crucisatorul usor Atilio Regolo(si unitatile din clasa):3300 tone,viteza maxima 41 de noduri(cel mai rapid din marina italiana),armament:8x135 mm, 6x65 mm,14 piese aa,8 lanstorpile 533 mm(cate patru tuburi in doua instalatii),2 lansatoare a/s,dotari pentru instalarea de mine marine.
ar fi cam asa:
-crucisatorul usor Giuseppe Garibaldi(impreuna cu sora geamana): 7900 tone,187 m.lungime,18,6 latime,100.000 CP,viteza maxima 35 de noduri,armament-10 piese de 152 mm,6 piese de 100 mm,16 piese a/a,6(2 instalatii x3 piese)tuburi lanstorpile de 533mm,2 lansatoare de bombe a/s si 4 avioane(pe doua catapulte);
-crucisatorul usor Eugenio di Savoia(si unitatile din clasa):7300 tone,186 m lungime,17,5 m.latime,110.000 CP,viteza maxima 36,50 noduri,armament:- 8x152 mm, 6x100 mm,16 piese a/a, 6x533 mm lanstorpile, un lansator a/s,3 avioane(pe o catapulta),dotari pentru instalarea de mine marine;
-crucisatorul usor Raimondo Montecuccoli(si unitatile din compunerea clasei):6900 tone,182,2 m lungime,16,50m latime,106.000 CP,viteza maxima 37 noduri,armament-8x152 mm,6x100 mm,16 piese a/a,4 lanstorpile 533 mm,3 avioane(pe o catapulta),dotari pentru instalarea de mine marine;
-crucisatorul usor "Alberto di Giussano"(si unitatile din clasa):5100 tone,170 m lungime,15,50 m latime,95.000 CP,viteza maxima 37 de noduri,armament:8x152 mm,6x100 mm,16 piese a/a,4 lanstorpile de 533 mm,2 lansatoare a/s(Cadorna si Diaz aveau cate 2 avioane pe o catapulta,fiecare);
-crucisatorul usor Atilio Regolo(si unitatile din clasa):3300 tone,viteza maxima 41 de noduri(cel mai rapid din marina italiana),armament:8x135 mm, 6x65 mm,14 piese aa,8 lanstorpile 533 mm(cate patru tuburi in doua instalatii),2 lansatoare a/s,dotari pentru instalarea de mine marine.
#109
Postat 22 September 2008 - 10:35 PM
Crucisatoarele grele din dotarea Regia Marina:clasa Trento(cu trei unitati-Bolzano,Trento si Trieste)si clasa Zara(cu patru unitati-Zara,Fiume,Pola si Gorizia).
Nave mari,rapide si bine inarmate:clasa Trento-deplasament 13,500 tone(cu mici diferente de la un bastiment,la altul),dimensiuni 196,6x20,6,aparatul motor compus din 12 caldari tip Yarrow(numai 10 in cazul lui Bolzano),4 grupuri de turbine Parsons cu reductoare,4 arbori portelice,150.000 CP,viteza maxima 35 noduri,armament:principal 8 de 203 mm(4x2),16 de 100 mm(incepind din 1938 modificat la 12 de 100 mm), 4 aa de 40 mm in baterie cu o singura piesa( modificari aduse in 1937 si 1938 in sistem 8x2x13,2 mm sau 4x2x12,7 mm),tuburi lanstorpile de 533mm(8 bucati grupate cate 4 in doua instalatii),o catapulta cu 2 avioane(trei pentru Bolzano);
clasa Zara-deplasament de 14.500 tone(mici diferente de la bastiment la bastiment),dimensiuni 182,8x20,6 , aparatul motor 8 caldari tip Thornycroft,2 grupuri turbine Parsons(pentru Fiume tip Yarrow) 2 elici tripale tip Scaglia, putere 95.000 CP teoretic,108.000 in timpul probelor,viteza maxima 33 noduri, armament:principal 8x2x203 mm,16x100 mm(din 1940 modificat la 12x100 mm si 2x120 mm),8 a/a de 37 mm,si 8 de 13,2mm,o catapulta fixa cu doua avioane.
Poze:echipajul lui Trento pe coasta Dalmatiei in 1934,nava iesind din port(1939) si baza de la Taranto(inainte de razboi)
Nave mari,rapide si bine inarmate:clasa Trento-deplasament 13,500 tone(cu mici diferente de la un bastiment,la altul),dimensiuni 196,6x20,6,aparatul motor compus din 12 caldari tip Yarrow(numai 10 in cazul lui Bolzano),4 grupuri de turbine Parsons cu reductoare,4 arbori portelice,150.000 CP,viteza maxima 35 noduri,armament:principal 8 de 203 mm(4x2),16 de 100 mm(incepind din 1938 modificat la 12 de 100 mm), 4 aa de 40 mm in baterie cu o singura piesa( modificari aduse in 1937 si 1938 in sistem 8x2x13,2 mm sau 4x2x12,7 mm),tuburi lanstorpile de 533mm(8 bucati grupate cate 4 in doua instalatii),o catapulta cu 2 avioane(trei pentru Bolzano);
clasa Zara-deplasament de 14.500 tone(mici diferente de la bastiment la bastiment),dimensiuni 182,8x20,6 , aparatul motor 8 caldari tip Thornycroft,2 grupuri turbine Parsons(pentru Fiume tip Yarrow) 2 elici tripale tip Scaglia, putere 95.000 CP teoretic,108.000 in timpul probelor,viteza maxima 33 noduri, armament:principal 8x2x203 mm,16x100 mm(din 1940 modificat la 12x100 mm si 2x120 mm),8 a/a de 37 mm,si 8 de 13,2mm,o catapulta fixa cu doua avioane.
Poze:echipajul lui Trento pe coasta Dalmatiei in 1934,nava iesind din port(1939) si baza de la Taranto(inainte de razboi)
#112
Postat 22 September 2008 - 11:03 PM
#115
Postat 23 September 2008 - 01:03 PM
...crucisatorul Bolzano(dupa unele surse face parte din clasa Trento,dupa altele ar fi o clasa de sine statatoare,cu o singura unitate):in prima fotografie detaliu turela prova si tunurile de 203 mm
...urmatoarele foto:imagini ale navei,in diverse perioade ale existentei sale,si o plansa cu vederea generala a crucisatorului:
...urmatoarele foto:imagini ale navei,in diverse perioade ale existentei sale,si o plansa cu vederea generala a crucisatorului:
#119
Postat 23 September 2008 - 08:09 PM
...si clasa Zara cu celelalte unitati:Pola,Fiume si Gorizia;
in prima poza:Fiume,Zara si Pola la ancora in portul Napoli
a doua foto:Gorizia,tot in Napoli
a treia foto:Zara iesind din port:
a patra foto;Zara-vedere aeriana;de remarcat hidroavioanele pe puntea prova!
a cincea si a sasea foto:Zara cu tunurile principale(in poza cinci se disting cu usurinta Santierul naval Ansaldo Genova si marcajele de calibru si standardele tevilor de tun 203/54 )
in prima poza:Fiume,Zara si Pola la ancora in portul Napoli
a doua foto:Gorizia,tot in Napoli
a treia foto:Zara iesind din port:
a patra foto;Zara-vedere aeriana;de remarcat hidroavioanele pe puntea prova!
a cincea si a sasea foto:Zara cu tunurile principale(in poza cinci se disting cu usurinta Santierul naval Ansaldo Genova si marcajele de calibru si standardele tevilor de tun 203/54 )
#120
Postat 23 September 2008 - 09:25 PM
Dupa aceasta prezentare a bastimentelor de suprafata din Regia Marina-dupa cum remarcati nu am facut referire la nici una dintre bataliile navale din Mediterana anului 1940-1941-voi reveni la desfasurarea evenimentelor de pe continent,cu trupele de uscat,italiene si germane,imediat dupa capitularea Greciei(am ramas la acel moment).Vor urma invadarea Cretei si,in mod corelativ,ostilitatile din nordul Africii(cu interventia AfrikaKorps).
Am considerat util in a arata(acum) forta navala italiana ce opera in Mediterana,tocmai in ideea ca privitorul sa-si poata forma o imagine asupra fortei Regia Marina;impreuna cu Regia Aeronautica,pareau a fi stapani absoluti asupra marii si vazduhului mediteranean,singura forta ce putea sa emita pretentii,cu oarecare rata de succes,fiind Royal Navy.In ciuda dotarii(nave de lupta puternice,cum s-a vazut)italienii au ratat sansa de a transforma Mediterana intr-o veritabila"Mare Nostrum"ceea ce a avut consecinte asupra desfasurarii razboiului in aceasta parte a lumii,Nordul Africii si tot ce a urmat.Au fost totusi si batalii navale,pe care le voi descrie la momentul oportun.
Am considerat util in a arata(acum) forta navala italiana ce opera in Mediterana,tocmai in ideea ca privitorul sa-si poata forma o imagine asupra fortei Regia Marina;impreuna cu Regia Aeronautica,pareau a fi stapani absoluti asupra marii si vazduhului mediteranean,singura forta ce putea sa emita pretentii,cu oarecare rata de succes,fiind Royal Navy.In ciuda dotarii(nave de lupta puternice,cum s-a vazut)italienii au ratat sansa de a transforma Mediterana intr-o veritabila"Mare Nostrum"ceea ce a avut consecinte asupra desfasurarii razboiului in aceasta parte a lumii,Nordul Africii si tot ce a urmat.Au fost totusi si batalii navale,pe care le voi descrie la momentul oportun.