Imagine interesanta d'aia se numea Spitfire
#5
Postat 01 July 2005 - 01:42 PM
Z-mare, la Jul 1 2005, 01:16 PM, a spus:
Din pacate Olaf te contrazic! Pentru citeva sutimi de secunda, la pornirea motorului, Spitfire, chiar scuipa foc pe tevile de esapament!!
Intr-adevar imaginea este deosebita! Cred ca a fost o pura intimplare acest instantaneu!
Intr-adevar imaginea este deosebita! Cred ca a fost o pura intimplare acest instantaneu!
Instantaneul este intr-adevar deosebit daca dureaza numai cateva sutimi de secunda. Inseamna ca nu avea timp sa inegreasca tabla?
#9
Postat 01 July 2005 - 04:58 PM
http://www.airliners.net/open.file/607276/...d=530494&size=L
inca o dovada ca e "spit-fire"
de fapt MULTE avioane, chiar si cele cu turbina (si nu ma refer la postcombustie) fac chestia asta la pornire neavand toba de esapament ca masinile probabil
eu am vazut pe viu la AN-2 si ZLIN (la zlin ce e drept erau mici flacarile, doar cativa cm)
inca o dovada ca e "spit-fire"
de fapt MULTE avioane, chiar si cele cu turbina (si nu ma refer la postcombustie) fac chestia asta la pornire neavand toba de esapament ca masinile probabil
eu am vazut pe viu la AN-2 si ZLIN (la zlin ce e drept erau mici flacarile, doar cativa cm)
#15
Postat 03 July 2005 - 01:42 PM
Z-Mare, avioanele restaurate la conditie de zbor respecta CEL MULT nuanta vopselei. Toate insa sunt lustruite la maxim, pentru ca in conditii de 'civilie' nu prea mai conteaza ca lucesc, nevoia camuflajului nu exista...
Poza a doua e edificatoare, zici ca-i oglinda, nu altceva... Si astea de acum le bibilesc proprietarii pana la ultimul surub... Pe vremea razboiului stii insa prea bine cat de des erau curatate si spalate
Poza a doua e edificatoare, zici ca-i oglinda, nu altceva... Si astea de acum le bibilesc proprietarii pana la ultimul surub... Pe vremea razboiului stii insa prea bine cat de des erau curatate si spalate
#17
Postat 04 July 2005 - 07:31 AM
Eu am citit (si vazut si documentare) ca avioanele erau date cu un fel de ceara - puteti sa-i spuneti si polish - ca cica scadeau frecarile si scadea consumul de benzina. VA dati seama ca in conditiile astea erau lucioase, macar semi-lucioase.
Avioanele ambarcate erau sigur lucioase.
Cat priveste pornirea, din cate stiu eu, cam toate avioanele in ww2 aveau un cartus pirotehnic de pornire. Se pornea rotirea elicei, aceasta avea niste ture clar prestabilite, care difereau de la avion la avion - de exemplu Zeroul avea 4 ture - rotire care realiza presiunea in cilindrii dupa care se actiona starterul adica cartusul ala pirotehnic care facea explozia amestecului.
Am inteles ca singurele care aveau mari probleme la pornire erau Typhonul si Tempestul - adica motorul Sabre Napier - ca neavand camasi si acumularea de gaze facandu-se direct in bloc, daca ratai pornirea exista riscul de explozie - sper ca am inteles eu bine si nu spun prostii!
Avioanele ambarcate erau sigur lucioase.
Cat priveste pornirea, din cate stiu eu, cam toate avioanele in ww2 aveau un cartus pirotehnic de pornire. Se pornea rotirea elicei, aceasta avea niste ture clar prestabilite, care difereau de la avion la avion - de exemplu Zeroul avea 4 ture - rotire care realiza presiunea in cilindrii dupa care se actiona starterul adica cartusul ala pirotehnic care facea explozia amestecului.
Am inteles ca singurele care aveau mari probleme la pornire erau Typhonul si Tempestul - adica motorul Sabre Napier - ca neavand camasi si acumularea de gaze facandu-se direct in bloc, daca ratai pornirea exista riscul de explozie - sper ca am inteles eu bine si nu spun prostii!
#18
Postat 04 July 2005 - 09:07 AM
Nu toate motoarele de avion din WWII porneau cu cartus! De ex. Bf109 se pornea dind la ...manivela. Aceasta se introducea pe un orificiu situat in capota motorului, pe partea dreapta si actiona un demaror cu arc.
La altele compresia era realizata prin rotirea elicii.
La altele compresia era realizata prin rotirea elicii.
#19
Postat 04 July 2005 - 09:30 AM
treaba cu flacarile alea nu cred ca are legatura obligatoriu cu cartusul pirotehnic de
pornire. in zilele noastre destule avioane de epoca/motoare cu piston sint modificate sa
plece cu metode mai moderne: aer comprimat de exp, si tot scot flacari. flacarile
sint provocate in multe cazuri de un amestec incorect aer/combustibil (prea mult
combustibil) sau de existenta vaporilor de combustibil in exces ramasi in cilindri/pe admisie
(care duc tot la un amestec mai bogat decat da carburatorul). Neavand aer suficient
amestecul nu arde complet, si deoarece nu are timp sa se raceasca in toba/esapament (ca
la auto) la contactul cu aerul oxigenat de afara se reaprinde. De exemplu la motorul de Wilga tocmai pt a impiedica ramanerea de combustibil in cilindri la oprirea motorului acesta e turat pt putin timp (sub o secunda) pt a consuma tot ce a ramas. In afara de asta uneori mai arde uleiul folosit pt gresare/conservare la un motor nou/reparat (dar asta produce mai degraba valuri de fum decat flacara)
in legatura cu spitfire-urile date cu ceara am citit in Reginald V. Jones, "Un razboi ultrasecret" (despre armele mai deosebite ale englezilor/nemtilor, cu accent pe radare si sisteme de navigatie: X-gerat, Freya, sistemul windows (nu sistemul de operare :))) aparate de recunoastere, etc) ca la un moment dat se crease la "instigarea" unui inginer de aviatie pe nume Sidney Cotton o manie in cadrul anumitor unitati de spitfire care consta in usurarea avioanelor/slefuirea sau lustruirea lor si chiar eliminarea sau modificarea unor "excrescente" susceptibile sa produca rezistenta la inaintare, modificarea pipelor de evacuare ale motorului pt obtinerea unui plus de tractiune din esapament, etc. Li se daduse chiar un nume: "spitfire-uri cottonizate" si autorul spune ca luau in plus cam 10-20-30 km/h fata de cele de serie, cele otimizate de Cotton personal castigau si 65km/h dar erau specializate pe recunoastere. Nu am informatii dar un Spitfire culoare bleu s-ar putea sa fi facut parte din unitatea lui Cotton, nu stiu insa daca ala din poza, vopsit oglinda e replica la acel "blue spitfire"
scuze pt lungimea mesajului dar am crezut ca e potrivita precizarea asta
pornire. in zilele noastre destule avioane de epoca/motoare cu piston sint modificate sa
plece cu metode mai moderne: aer comprimat de exp, si tot scot flacari. flacarile
sint provocate in multe cazuri de un amestec incorect aer/combustibil (prea mult
combustibil) sau de existenta vaporilor de combustibil in exces ramasi in cilindri/pe admisie
(care duc tot la un amestec mai bogat decat da carburatorul). Neavand aer suficient
amestecul nu arde complet, si deoarece nu are timp sa se raceasca in toba/esapament (ca
la auto) la contactul cu aerul oxigenat de afara se reaprinde. De exemplu la motorul de Wilga tocmai pt a impiedica ramanerea de combustibil in cilindri la oprirea motorului acesta e turat pt putin timp (sub o secunda) pt a consuma tot ce a ramas. In afara de asta uneori mai arde uleiul folosit pt gresare/conservare la un motor nou/reparat (dar asta produce mai degraba valuri de fum decat flacara)
in legatura cu spitfire-urile date cu ceara am citit in Reginald V. Jones, "Un razboi ultrasecret" (despre armele mai deosebite ale englezilor/nemtilor, cu accent pe radare si sisteme de navigatie: X-gerat, Freya, sistemul windows (nu sistemul de operare :))) aparate de recunoastere, etc) ca la un moment dat se crease la "instigarea" unui inginer de aviatie pe nume Sidney Cotton o manie in cadrul anumitor unitati de spitfire care consta in usurarea avioanelor/slefuirea sau lustruirea lor si chiar eliminarea sau modificarea unor "excrescente" susceptibile sa produca rezistenta la inaintare, modificarea pipelor de evacuare ale motorului pt obtinerea unui plus de tractiune din esapament, etc. Li se daduse chiar un nume: "spitfire-uri cottonizate" si autorul spune ca luau in plus cam 10-20-30 km/h fata de cele de serie, cele otimizate de Cotton personal castigau si 65km/h dar erau specializate pe recunoastere. Nu am informatii dar un Spitfire culoare bleu s-ar putea sa fi facut parte din unitatea lui Cotton, nu stiu insa daca ala din poza, vopsit oglinda e replica la acel "blue spitfire"
scuze pt lungimea mesajului dar am crezut ca e potrivita precizarea asta
Aceasta postare a fost editata de MiG: 04 July 2005 - 09:31 AM
#20
Postat 04 July 2005 - 09:39 AM
Este adevarat ce spui tu MiG. De multe ori pilotii incercat sa obtina, prin diverse artificii, mai mult sau mai putin tehniuce, citiva km in plus la viteza. Luati ca atare, cei 30 km/h in plus, nu pareau mare lucru, dar adesea erau granita dintre viata si moarte!