Postat 03 July 2008 - 09:18 AM
Vali, Dan Antoniu a primit mesajul tau si incearca sa te contacteze dar nu poate ajunge la tine - se pare ca ai o problema cu casuta postala de email. M-a rugat sa pun raspunsul lui aici:
Draga Valentin,
Istoria IAR-ului este pasiunea mea Nr1, dar sa sti ca mai exista cateva mici pete albe.
Prima informatie neoficiala legata de IAR-11CV a aparut in ziarul ARIPI, unde se specifica constructia a doua prototipuri cu motorizari diferite denumite c1 si c2. Aceste denumiri nu le-am intalnit in nici un document oficial decat sub forma IAR-11CV si IAR-12, inventii gazetaresti, nici astazi nu se intampla altfel. Avioanele erau identice cu exceptia motoarelor, respectiv capotajele acestora, motoarele avand greutati aproximativ egale lungimea fuselajului era aproape identica. IAR-11CV a cunoscut trei variante de motorizare fiind folosit pe post de cobai.
In acest moment sunt in vacanta, dupa data de 11 iulie te pot ajuta.
Eu nu sunt membru CARTULA, in acest caz am intervenit prin intermediul unui prieten, cu un sfat adrest tie,legat de ICAR, pe care l-ai respins categoric. Sfatul a fost prietenesc, rezultat din experienta mea si a prietenilor mei machetisti acumulata in timp, orice ai face in timp vopseaua crapa, lemnul natur lucreaza. Odata omoreganat prin impregnare, acest fenomen este stopat definitiv, lemnul devine usor de finisat, se pot usor marca dungile de imbinare a tablelor, desena detalii, se pot lipi elemente de constructie exact ca la machetele din plastic.La 1/32 su 1/24, aripile si fuselajul le asamblam in asa fel ca dupa prelucrare al ebosh sa poata fi demontate, impregnate,apoi golite cu un biax de machetism, montate definitiv si finisate final, marcat detalii. Astfel modelul va fi usor, cu un interior exact, macheta va fi identica cu cele injectate din polistiren. Am cateva asemenea lucrari expuse in vitrinele din sala de aviatie de la Muzeul Militar la 1/24, Br-109, Potez 25, PZL-11, PZL-24, Cant Z501, sunt facute in 1988,arata parca ar fi facute ieri, nici o crapatura.
De fapt, este o teorie de care nu trebuie sa tii cont, noi eram super exageratii in detalii, exageratii, m-am ambalat.
De pe Site am inteles ca doresti sa construiesti toata seria de prototipuri IAR, inclusif IAR-14. Sfatul meu este sa te opresti cel putin la IAR-24. Avand in vedere ca aripile erau identice cu mici artificii, la IAR-14.
La unele din aceste avioane am planurile originale, notite tehnice si fotografii, te ajut in functie de macheta pe care o ataci.
Cam atat pana dupa 12 iulie cand te rog sa revi cu un mesaj,eu sint foarte ocupat si este firesc sa uit.
Numai Bine!
Dan Antoniu
Aici se incheie mesajul lui Dan,
Radu