Forum Machete,Modelism,Hobby: Modelism intre anii 1930-1960 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modelism intre anii 1930-1960

#1 Useril este offline   Hartmann 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 38
  • Inregistrat: 14-January 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism feroviar

Postat 29 June 2008 - 02:20 AM

Model Airplanes (1930-1960)

Desi filmuletul a trecut bine de jumatate de secol, am ramas surprins de complexitatea unor modele, de pasiunea si de maiestria cu care au fost ele construite intr-o perioada in care aceasta industrie era aproape inexistenta.

Out of topic: Pentru cei interesati in raritati video de epoca, acest Bomberguy este o mica mina de aur.

#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 June 2008 - 09:13 AM

Foarte interesant,intr-adevar.La vremea aceea,ma intreb,ce statii de radiocomanda foloseau?
Nu de alta,dar electronica inca era la nivel de "lampi"nu se punea problema de tyranzistori ce sa mai zicem de circuite si cipuri(mai ales in anii'30);si totusi aveau modele zburatoare ce puteau fi dirijate de la distanta,intr-un mod destul de convenabil.
Si inca ceva-cu ce-si propulsau modelele-ma refer la motoare.Am citit "gas powered"-adica motoare cu aer comprimat?

#3 Useril este offline   danusmaximus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3289
  • Inregistrat: 01-September 06

Postat 29 June 2008 - 09:31 AM

gas este benzina.

#4 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 June 2008 - 10:41 AM

Foarte interesant filmuletul.
Telecomenzi au existat din timpul razboiului, si mai toate partile au fost implicate. Telecomenzile erau intr-adevar pe lampi si erau destul de grele. Telecomanda pentru Kramer X sau HS293 este la Muzeul RAF din Cosford, si nu e portabila.
Amatorii nu au avut acces la telecomenzi pana la inventarea tranzistorului, si chiar si atunci erau slabe si scumpe. "Explozia" pietei telecomenzilor a avult loc de-abia prin anii 70.
In acel film, sunt mai multe feluri de avioane, dar nu sunt radiocomandate. Unele nu au nici un fel de comenzi - doar decoleaza, fac doua trei cercuri apoi se aseaza jos. Se cheama FROG, adica "Flies Right Off the Ground", si initial erau propulsate cu motoare din banda de cauciuc care nu pot ridica decat avioane usoare iar cand au vrut sa puna avioane mai mari in aer, au avut nevoie de motoare termice. Motoarele termice miniaturale existau de prin anii 20 cand au aparut ca jucarii pentru copii si chiar si inainte erau motoare cu abur de jucarie, de prin anii 1800 (sunt si pagini de internet dedicate jucariilor propulsate de abur).
Mai tarziu in acel film, vedem un spectacol de avioane captive controlate prin cablu (vezi acel Lancaster) care se misca doar intr-un cerc.
Am mai spus-o si cu alte ocazii, daca vreti sa va cada plombele de uimire, luati un zbor din ala "low cost" pana la Londra si mergeti la museul marinei din Greenwich - au acolo machete din lemn ale navelor britanice facute de mana de mesteri de pe la anii 1600 pana acum. Bijuterii.
Radu

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 June 2008 - 11:34 AM

Citeaza

si chiar si atunci erau slabe si scumpe
Pentru vremea aceea nu erau deloc slabe! Primele telecomenzi amatoricesti le-am vazut prin anii '64- '66, erau pe tranzistori. Cele simple erau secventiale (adica la fiecare apasare pe buton se intimpla ceva), cele mai "complexe" mergeau cu relee vibrante (adica un anumit buton facea o anumita comanda), comenzile proportionale multicanal au aparu mai tirziu, dupa anii '72 - '73.

#6 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 29 June 2008 - 12:13 PM

Gas poate fi si benzina, dar nu in cazul de fata.
Motoarele cu benzina s-au introdus in aeromodelism in perioada '80-'90.
Toate modelele din filmare [inclusiv MIG-ul care, desi putea avea motor cu reactie (inventat si pentru modele in perioada respectiva) foloseste propulsia cu elice intubata] au motoare care folosesc drept combustibil amestecul clasic de alcool metilic in care se baga 18% ulei de ricin. Si noi il numeam tot "gaz".
Desi nu se vede foarte clar, exista posibilitatea sa fi fost si unul- doua modele cu motor cu contrapiston care folosesc drept combustibil eterul.
In imagine planurile unui motor cu reactie aparute in cartea Navomodelism pubilcata de Editura Militara a Ministerului Fortelor Armate ale R.P.R. in 1959.

Imagine atasata: reactie.jpg

si o sectiune printr-un motor de 10 centimetrii cubi, doi timpi cu etanol care a fost canva preparat pentru barca.

Imagine atasata: rossi10cm.jpg

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 June 2008 - 09:26 PM

Crios, ma tem ca alea sunt planurile unui pulsoreactor, adica un motor similar cu cele de pe V1 (Vergeltungswaffen). Acest motor nu poate porni modelul/avionul de pe loc, are nevoie de un "avint" (catapulta, alt motor etc).

#8 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 29 June 2008 - 11:11 PM

Cam asa pare sa fie. In serialul Supermodels de pe Discovery Realtime am vazut un Vulcan radiocomandat cu cateva motoare din astea si le pornea cu aer comprimat. http://www.video125....ermodels_2.html Iata aici unul din episoadehttp://www.torrentz.com/62656c5101c57b1c79...ee2d606a4a9fff3 Dupa ce erau pornite toate, o lua din loc destul de repejor.
Acum, daca ar fi sa fim pedantici, este totusi un motor reactiv pentru ca propulsia este generata de un jet de gaz.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 29 June 2008 - 11:13 PM


#9 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 30 June 2008 - 08:50 AM

Vezi postarearadub, la 30 Jun 2008, 00:11, a spus:

le pornea cu aer comprimat

N-am vrut sa intru in prea multe detalii, continutul acestui topic fiin tolerat, scopul acestui forum fiind machetele si nu sporturile "tehnico-aplicative" pentru asta existand modelism.info.ro, dar exact asa se porneau si da

Vezi postarearadub, la 30 Jun 2008, 00:11, a spus:

este totusi un motor reactiv pentru ca propulsia este generata de un jet de gaz.

In anii '80 acest tip de motor a fost interzis in competitii din motive de securitate.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 June 2008 - 09:59 AM

pulsoreactor

#11 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 July 2008 - 10:37 PM

Vezi postareaZ-mare, la 30 Jun 2008, 10:59, a spus:

pulsoreactor

Daca imi permiteti e si pulso e si reactiv l-am realizat prin anii 70 la orele de atelier in liceu si l-am folosit pe un corp de catamaran. Pornea doar cu 2-3 pompe de bicicleta si cu o lampa de benzina la fundulet (la vremea respectiva accesul la acumulatori si alte delicii era mai dificil). Singura hiba era ca imediat dupa pornire trebuia sa zburde, altfel se inrosea aproape tot iar esapamentul (ajutajul care in planul lui crios nu se vede) incepea efectiv sa curga. Nu stiam ca au fost interzise dar nici nu inteleg de ce nu ar putea fi utilizat pe o macheta functionala care nu trebuie neaparat prezentata unei comisii.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi