Char B1 bis Tamiya 1:35
#1
Postat 12 June 2008 - 02:07 PM
#2
Postat 12 June 2008 - 10:15 PM
#4
Postat 12 June 2008 - 11:51 PM
#5
Postat 13 June 2008 - 12:33 AM
Adevarul este ca daca l-a prafuit si pe la nituri, wash-ul cu negru nu prea isi mai avea sensul si nu s-ar mai fi vazut oricum sub praf. . Eventual un drybrushing cu o culoare mai deschisa ar evidentia mai bine niturile, dar nu stiu cat de realist ar fi.
Aceasta postare a fost editata de Bazu: 13 June 2008 - 12:39 AM
#6
Postat 13 June 2008 - 07:26 AM
Bazu, la 13 Jun 2008, 01:33, a spus:
Adevarul este ca daca l-a prafuit si pe la nituri, wash-ul cu negru nu prea isi mai avea sensul si nu s-ar mai fi vazut oricum sub praf. . Eventual un drybrushing cu o culoare mai deschisa ar evidentia mai bine niturile, dar nu stiu cat de realist ar fi.
Tot ... adevarul e ca, observatia lui Dani e pertinenta si Marder nu cred ca are nevoie de "suporteri" care sa raspunda in numele lui. Daca ai critici constructive la adresa tehnicii de vopsire folosite de Dani, expune-le in topicurile in cauza. Le vom urmari cu interes.
Altfel, genul de comentarii stil "de pe soseaua de centura" a modelismului, nu ajuta la prea multe .... (scuze Marder, era on off-topic)
#7
Postat 13 June 2008 - 08:51 AM
Dani, fara suparare, dar tancul tau nu are nimic in comun cu realitatea istorica. Te-ai bagat singur in gura lupului. Sa explic:
-Char B1 bis nr. 257 Bourrasque facea parte din Sectiunea 2, Compania 1, 15e BCC, 2e DCR
-schema de camuflaj este gresita
-inima trebuia sa fie albastra
-tevile de esapament sunt puse invers
Evidentierea niturilor nu este un lucru important pentru mine. ESENTIALA este acuratetea istorica. Eu fac istorie 3D, nu opere de arta.
#8
Postat 13 June 2008 - 09:21 AM
Marder, la 13 Jun 2008, 09:51, a spus:
.....
Evidentierea niturilor nu este un lucru important pentru mine. ESENTIALA este acuratetea istorica. Eu fac istorie 3D, nu opere de arta.
Nu ne certam deloc. Am vrut doar sa lamurim niste aspecte legate de unele forme de exprimare.
Exista diferite feluri de "a vedea" lucrurile si daca felul meu difera de al tau, nu inseamna neaparat ca eu sunt mai bun/corect decat tine. Asta mai ales in modul de finisare/vopsire, unde diversitatea de "vederi" e mare.
Cu totul altfel sta treaba la corectitudinea "fizica" a unui model, unde lucrurile sunt mai clare. Ceea ce nu inseamna ca si aici nu pot aparea variante, versiuni, discutii, puncte de vedere diferite.
Legat de evidentierea niturilor, cred ca in cazul tau treaba ar fi asa: niturile fiind de dimensiuni reduse in raport cu alte detalii ale tancului, ar putea fi observate mai greu. Pt. a le evidentia si a le face mai usor observabile (dupa unii si mai realiste), li se poate aplica o spalare, care sa lase in jurul bazei lor, o usoara conturare/accentuare a liniei circulare, prin care nitul se uneste cu suprafata plana. La nitul din realitate, acea "linie circulara" e vizibila datorita efectelor de umbra si lumina si de ce nu si datorita jegului, prafului adunat acolo.
Aceasta forma de accentuare a linilor de imbinare dintre 2 suprafete, e valabila in toate situatiile, nu numai pt. nituri.
Deci in ochii unora, modelul tau, care e poate perfect dpdv. 3D, poate pierde serios in "realism" in urma unor aspecte, ca cele descrise mai sus. In ochii altora NU.
#9
Postat 13 June 2008 - 12:19 PM
Citeaza
Altfel, genul de comentarii stil "de pe soseaua de centura" a modelismului, nu ajuta la prea multe .... (scuze Marder, era on off-topic)
Marder nu are "suporteri", dar nici Dani nu are nevoie de avocati. Ce a zis Dani este perfect pertinent iar eu sustineam ce zice el, doar putin particularizat. Nu comentam tancul lui Dani, ci al lui Marder legat de prafuire si washuri cu negru si cat de realista ar fi evidentierea niturilor. Am remarcat ca Marder pune accent pe realism si spuneam ca facand o replica in miniatura, Marder a procedat bine, dar modelistic vorbind, un wash cu negru ar fi fost foarte dragut.
Cat despre faptul ca eu sunt "de pe soseaua de centura" a modelismului si alte ironii de genul nu mai comentez, prefer sa zambesc si sa o iau drept glumita. E mai simplu sa jignesti inainte sa te interesezi despre ce e vorba.
Citeaza
Stiu, am facut si eu cateva machete, le-am facut si eu poze si m-am ingrozit si eu de ele. Nu criticasem pe nimeni acum.
Aceasta postare a fost editata de Bazu: 13 June 2008 - 12:39 PM
#10
Postat 13 June 2008 - 01:12 PM
Bazu, la 13 Jun 2008, 13:19, a spus:
Cat despre faptul ca eu sunt "de pe soseaua de centura" a modelismului si alte ironii de genul nu mai comentez, prefer sa zambesc si sa o iau drept glumita. E mai simplu sa jignesti inainte sa te interesezi despre ce e vorba.
N-am fost avocatul lui Dani, ci doar m-a deranjat formularea cu care te-ai adresat ....
Intre timp am aflat ca de fapt ironizai pe altcineva .... Mea culpa.
N-am afirmat ca esti "de pe soseaua de centura a modelismului", ci ca forma de comentariu folosita e tipica din acea zona. Te rog fii atent !
#11
Postat 13 June 2008 - 04:04 PM
Iar,pt o mai buna intelegere a lucrurilor,postez lucrarea lui Steve Zaloga,si aici te rog sa te uiti la nituri...
.
#13
Postat 13 June 2008 - 09:44 PM
Marder, la 13 Jun 2008, 08:51, a spus:
Dani, fara suparare, dar tancul tau nu are nimic in comun cu realitatea istorica. Te-ai bagat singur in gura lupului. Sa explic:
-Char B1 bis nr. 257 Bourrasque facea parte din Sectiunea 2, Compania 1, 15e BCC, 2e DCR
-schema de camuflaj este gresita
-inima trebuia sa fie albastra
-tevile de esapament sunt puse invers
Evidentierea niturilor nu este un lucru important pentru mine. ESENTIALA este acuratetea istorica. Eu fac istorie 3D, nu opere de arta.
B1 bis 257 Burrasque al locotenentului Paul Sauret este unul dintre cele mai fotografiate B-uri. A fost distrus in lupta pe 17 mai la Mortiers, la vest de Montcornet, cand, imobilizat de pana de benzina a fost angajat de la mica distanta de gruparea Nedtwing din 1 Panzerdivision. Dupa ce a epuizat munitia echipajul s-a predat. Monstrul francez a atras imediat atentia membrilor unei PK, asa cum nu peste mult timp avea sa se intample si cu KV2-urile sovietice...
Pentru cei dornici de efecte de vopsire spectaculoase ii invit sa vada poza facuta tancului imediat dupa capturare. Pana atunci, macar sa facem schema de camuflaj corect
Marder, ai dreptate. Tancurile franceze din 1940 sunt multe, variate si frumos colorate... daca ar scoate cineva un nou Somua, un R35, D2, FCM 36 in plastic... Tamiya parca ar continua cu subiecte din timpul campaniei franceze, dar din pacate pare mai degraba ca se concentreaza pe reducerea la scara a unor matrite vechi...
Pana una alta salut prezenta pe forum a unui tanc exotic.
#14
Postat 14 June 2008 - 02:56 PM
P.S. - as fi preferat sa vad un Char B1 bis facut de tine, facut mai bine decat al meu, in locul celui facut de Steve Zaloga.
#15
Postat 14 June 2008 - 03:04 PM
#16
Postat 14 June 2008 - 03:59 PM
Marder, la 13 Jun 2008, 09:51, a spus:
crios, la 16 Feb 2008, 22:36, a spus:
Iata o poza in care nervurile cutiilor se vad foarte clar (mai am). Se vede ca nervurile de rezistenta arata altfel decat cele facute de tine.
tacam_r2.jpg
#17
Postat 14 June 2008 - 08:33 PM
Ce dracu v-am facut oameni buni, ca parca sunteti porniti (tin sa precizez ca ma refer doar la unii membrii ai acestui forum), si nu-s paranoic. Daca zice vreun cetatean ceva bun despre lucrarile mele, ii sariti la gat de parca a injurat-o pe Fecioara Maria.
Avand in vedere toate acestea, probabil ca ar fi decent si elegant din partea mea sa nu va mai deranjez cu alte postari....
#18
Postat 14 June 2008 - 08:59 PM
In acel topic ti-am pus o intrebare cat se poate de decenta.
Ai refuzat sa-mi raspunzi.
Ti-am arata ca nu e corect ce ai facut acolo si am pus si poza ca sa vezi cum e corect mai ales ca ai sustinut ca te-ai documentat tare.
A fost primul si ultimul meu comentariu referitor la vreo machet de-a ta ... vreodata.
Daca ai inteles ce am scris mai sus, atunci este OK, daca nu, e spaga ta!