Forum Machete,Modelism,Hobby: Putem ajuta? Restaurare MiG-15 Caransebes!!! - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Putem ajuta? Restaurare MiG-15 Caransebes!!!

#1 Useril este offline   electric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 207
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 10 June 2008 - 01:44 PM

MiG-15 Caransebes


Citeaza

In strandul orasului avem un mig-15. la propunerea unu prieten am decis sa facem niste demersuri pentru a-l restaura cat de cat si a-l amplasa intr-un loc mai potrivit ...
in principiu primarul a fost de acord, urmand sa se discute in consiliul lor ce si cum.
problema cea mai mare este ca avionul acolo de cel putin 15 ani, si..fiind in romania, nu a scapat prea usor de vandalismele concetatenilor.
am atasat aici cateva poze pentru a va face o idee despre el, am identificat o parte din problemele care le are, rog pe aceasta cale daca cineva e interesat sau daca stie pe cineva interesat de prin zona care ne-ar putea ajuta..un maistru care a lucrat cu aceste avioane ne-ar mai usura munca..mai ales daca l-am putea demonta la transport...


Jester, esti acelasi de pe romanian spotters? :p


Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de electric: 10 June 2008 - 01:53 PM


#2 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 10 June 2008 - 04:31 PM

yep :D

presupunem ca se da acesta maketa, nu din rasina, din metal adevarat....putem face un cratch buid din ea? :p

intre timp, la faculta la timisoara e si un motor potrivit...nu ca ar fi vreun apropo...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Copy_of_Photo_0028.jpg

Aceasta postare a fost editata de jester: 10 June 2008 - 05:01 PM


#3 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 10 June 2008 - 05:04 PM

am evitat sa pun aici subiect initial pt ca..cred ca deja mi-am facut o imagine nu tocmai buna..adica..bine mai jester, n-ai fost in stare sa termini pumele alea 2 amarate si vrei sa te apuci de mig-15 1:1 ...
ideea e ca migul arata mai jalnic ca in pozele facute de mine anul trecut pentru ca nu mai are nici flapsurile, si deja unele bucati de tabla sunt rupte de-a dreptul cu piatra....
erau niste baieti acolo in strand si baiatul unuia care nu avea mai mult de 4 ani, vine si zice: tati, tati, nu puteam sa rupem si noi o bucata de tabla sa facem si noi bani? am ramas socat..daca de la varsta asta gandeste asa.....daca mai sta un an avionu acolo, nu vreau a ma gandesc cum va arata....

#4 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 10 June 2008 - 05:13 PM

Pustiul avea dreptate ,la cit de deteriorat este ,ma mir ca nu la-u taiat deja tiganii.daca as fi in locul primarului la-s da la fier vechi si cu banii obtinuti as amenaja un parc de joaca pentru copii

#5 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 10 June 2008 - 05:17 PM

pai..un parc de joaca tocmai a fost amenajat....avionul avand ca o posibila destinatie acel parc

#6 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 10 June 2008 - 05:38 PM

parerea mea este ca nu merita reconditionarea lui,costa mult,un aparat de sudura cu autogen ar fi cea mnai buna solutie

#7 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 10 June 2008 - 05:53 PM

reconditionat nu inseamna gata de zbor...
doar sa atare asa..a avion...
daca tu insisti ca ma bine il arunci la fier vechi... nu mai comentez nimic

#8 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 10 June 2008 - 06:10 PM

Scuze,nu am vrut sa fiu sarcastic,dar arata jalnic

#9 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 10 June 2008 - 06:17 PM

Ar arata bine reconditionat si pus in centrul orasului pe o platforma.de exemplu in Constanta chiar la intrarea in oras se afla o vedeta rapida expusa,chiar si in Bucuresti se afla un AN-2 expus

#10 Useril este offline   Claudiu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 999
  • Inregistrat: 20-February 07

Postat 10 June 2008 - 06:22 PM

este cam tragic ca a ajuns in acel stadiu ,eu stiam ca banateni sint oameni gospodari,de aceea cred ca este cam tirziu acum ,pentru a fi salvat,costrurile sint cam mari

#11 Useril este offline   zapacitu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 335
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 10 June 2008 - 06:47 PM

Vezi postareaClaudiu, la 10 Jun 2008, 18:38, a spus:

parerea mea este ca nu merita reconditionarea lui,costa mult,un aparat de sudura cu autogen ar fi cea mnai buna solutie

Si ce mai astepti? Pune mana pe flex si du-te si taie-l. Faci si tu un ban.
...
Daca asta e mentalitatea si pe un forum de modelism, nu-i de mirare ca a ajuns asa cum e.

#12 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 10 June 2008 - 06:50 PM

in primul rand, faza cu banatenii gospodari, asta era pe vremuri si mai ales la tara...unde si acuma vei vedea gospodariile ingrijite si casele cu tot ce trebe ale taranilor autentici...la oras, au patruns si aici tiganii, bisnitarii aia cu burtile mari, cum zice mircea badea, manelele, si acea specie de tarani de oras, care sunt cei mai periculosi in sensul ca sunt prosti gramda, cultura lor se rezuma la manele si betii si mai stau si la oras..... eu unu sunt scarbit de ei pana peste cap, asta e....

cat despre cum arata migul, e de inteles, dar...multi nu stiu cum a aratat li-2ul de la buzias in 2001...am urcat in el cu tricoul peste nas(va dati seama de ce) si mi-era scarba sa pun mana pe manetele de pe panoul de comanda.... si acuma este un bar, kiar dragut din cate am vazut...asa ca se poate..daca este vointa...
si nu cred ca sunt atatea miguri 15 ramase netopite in tara incat sa-ti permiti sa arunci unu asa usor
de era iar-93, mai mergea sa faci demersri sa-ti dea altu, ca aveau de unde dar asa....

parerea mea

#13 Useril este offline   szek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 241
  • Inregistrat: 09-May 05

Postat 10 June 2008 - 07:40 PM

jester are dreptate cu banatenii gospodari:P aia ori au murit, ori sunt in germania:D

eu zic ca e pacat ca un avion, totusi istoric, sa putrezeasca pe un strand.
oricum, bani de restaurare de unde? ar trebui din bugete, etc, si cine da pe asa ceva. nu uitati, sunt de terminat piscinele la vilele demnitarilor:P

ma uit cu jind la polonezi care au avioane din WW1, unice in lume, si noi nu avem nici macar un IAR 80 original...deh.

#14 Useril este offline   Messerschmitt 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 797
  • Inregistrat: 01-March 07

Postat 10 June 2008 - 08:38 PM

Intr-adevar merita restaurat, dar de unde fonduri? Ca UE nu cred ca da pt asa ceva...

#15 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 10 June 2008 - 10:03 PM

Vezi postareaMesserschmitt, la 10 Jun 2008, 19:38, a spus:

Intr-adevar merita restaurat, dar de unde fonduri? Ca UE nu cred ca da pt asa ceva...


Ba UE chair pe asa ceva da bani! Tot ce trebuie sa faceti e un plan de lucrare cu motivele de restaurare, destinatia proiectului, date calendaristice clare, un program de restaurare cu tinte clare, un atelier cu acte care sa dovedeasca ca este la dispozitie pe perioada din programul de restaurare, o lista de lucratori si un mercurial cu toate cheltuielile prevazute dupa care trageti linia si faceti totalul. Apoi trimiteti propunerea si estimarea financiara aici http://www.eugrants.org/ apoi asteptati sa vina banii.
Astia dau bani pentru o gramada de proiecte de restaurare.
Trebuie lamurit cu claritate cine e proprietarul si trebuie incheiata o intelegere clara. Asa sa te duci la primar si sa il intrebi daca se poate, stii vorba aia: o promisiune verbala valoreaza cat hartia pe care e scrisa. In plus, poate te trezesti ca bagi o gramada de bani in restaurare si cand se termina, apare un "proprietar" care il va pune pe Ebay.
Parerea mea
Rdu

#16 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 10 June 2008 - 10:07 PM

Adresa corecta http://ec.europa.eu/...ts/index_en.htm
Radu

#17 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 11 June 2008 - 08:39 AM

Arata suficient de rau si pe-afara si pe dinauntru ca sa poti spera intr-o restaurare "de exceptie". La limita minimala se poate vorbi de o restaurare la exterior, ca sa arate cat de cat bine. Se poate si la interior, dar nu cred ca se mai gasesc aparate de bord originale. O solutie e "simularea" lor. Mai complicat cu scaunul si restul... Problemele identificate sunt cam "la prima vedere" si sigur nu reprezinta nici 10%... Oricum, Radu a punctat foarte bine care sunt primele lucruri de rezolvat: proprietar, proiect, atelier,oameni. Nu-i o treaba s-o incepi luna viitoare si s-o termini la toamna... Greu, dar nu imposibil. Chestia cu restaurarea si "expunerea" in piata X mie mi se pare o mare prostie. In maxim 3 luni ajunge ca acum. Deci mai trebuie identificat si scopul/finalitatea proiectului, gasirea unei "utilitati".

P.S. Ca sa speri la o restaurare "ca la carte" eu cred ca mai trebuie si zeci de kilograme de documentatie originala. Se mai gaseste asa ceva?

Aceasta postare a fost editata de eugen: 11 June 2008 - 08:48 AM


#18 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 11 June 2008 - 08:59 AM

Documentatie gaseste cu siguranta, MiG-ul 15 inca zboara prin diverse locuri, inclusiv ca avion particular (civil) in SUA. De expus, poate intr-un muzeu tehnic local ar fi cea mai buna solutie. Cat de "arata rau", trebuie vazut cum arata imaginati-va ca "aratarile" astea au fost aduse la conditei de zbor:
http://www.airliners.net/photo/Flying-Bull...C-6B/0185237/L/
http://www.airliners.net/photo/Eastern-Air...M-3E/1028839/L/
Cu atat mai mult pentru restaurare "statica" e posibil.

#19 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 11 June 2008 - 09:06 AM

noi speram la o reabilitare pentru o macheta statica 1:1 ..si da, la exterior. faza cu simulatul instrumentelor de bord m-am gandit si eu , dar nefiind piesa de muzeu, nu cred ca va deskide nimeni cupola ca vada ce e inauntru.
eu as fi multumit daca la exterior ar avea flapsurile, capacele alea si geamul acela spart inlocuit, apoi bagat ceva presiune in amortizoare(sper sa nu fie ceva fisurta sa scape aer) ca sa stea normal pe picioare, rotile umflate si evident vopsit....
tot ar fi o treaba decat sa ramana asa.
in fine...poate visez si eu ceva irealizabil....

Aceasta postare a fost editata de jester: 11 June 2008 - 09:10 AM


#20 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1372
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2008 - 09:10 AM

Fratilor, am facut - zic eu - prima miscare, asta asa, ca sa vedem cum stam si ce se poate face. Mai precis am scris la comisia europeana pentru fonduri, am expus problema si sa vedem ce raspuns o sa ne dea. Functie de asta ( de cum trebuie procedat) vedem ce cale apucam.

Ma incanta ideea asta cu restauratul unui Mig 15 dar sigur ideea cu expunerea in piata publica e foarte proasta si daca vrem sa obtinem fonduri de le UE nici nu trebuie pomenita - destinatia trebuie sa fie un muzeu si sigur nu trebuie lasat in aer liber. Am vazut si eu pe Discovery cam ce inseamna restaurari de avioane si cam cum trebuie expuse.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi