Un Drac Rosu la 1/48...
#1
Postat 10 June 2008 - 12:04 PM
Salut !
De-a lungul acestui topic doresc sa va prezint nasterea unui ICAR Universal Acrobatic ,la scara 1/48,macheta ce se vrea imitatia unui avion de acrobatie din celebra formatie Dracii Rosii. Imi place acest avion de cand l-am vazut in Modelism nr 1/1985 si de atunci am tot visat sa-l construiesc la diverse scari . Alte proiecte si lenea ,bato vina ,m-au oprit pana in acest moment sa incep ceva serios! Macheta va fi construita in principal din lemn de tei si se bazeaza pe planurile desenate de arh. Mihai Andrei in mai sus amintita revista,pe vremea cand apareau desene Adevarate!
Nu insist cu istoria acestui avion,articole despre el pot fi gasite in Modelism 1/1985 si Aeromagazin nr.22.
Dupa 5 ore de transpiratie:
De-a lungul acestui topic doresc sa va prezint nasterea unui ICAR Universal Acrobatic ,la scara 1/48,macheta ce se vrea imitatia unui avion de acrobatie din celebra formatie Dracii Rosii. Imi place acest avion de cand l-am vazut in Modelism nr 1/1985 si de atunci am tot visat sa-l construiesc la diverse scari . Alte proiecte si lenea ,bato vina ,m-au oprit pana in acest moment sa incep ceva serios! Macheta va fi construita in principal din lemn de tei si se bazeaza pe planurile desenate de arh. Mihai Andrei in mai sus amintita revista,pe vremea cand apareau desene Adevarate!
Nu insist cu istoria acestui avion,articole despre el pot fi gasite in Modelism 1/1985 si Aeromagazin nr.22.
Dupa 5 ore de transpiratie:
#5
Postat 10 June 2008 - 12:35 PM
Da fratioare, asta e adevaratul modelism! Pe vremuri cand nu gaseam machete de plastic, asa lucram.Vali, spune-mi te rog, cu ce impregnezi lemnul, pentru a-l putea grava si vopsii? Si mai spune-mi, fuselajul il tai in doua, pe lung si-l scobesti? Eu asa facem. Lemnul il impregnam cu chit de lemn, din ala gris (se chema chit de cutit) diluat cu tiner. Era munca naibii!!! Dar si satisfactiile erau pe masura.
Aceasta postare a fost editata de bogy: 10 June 2008 - 12:36 PM
#6
Postat 10 June 2008 - 12:39 PM
BRAVO !!!!
In sfarsit cineva care mai lucreaza dupa "sistemul vechi " !
Intrebari:
1.Cum faci sa respecti cotele din plan ?Caci vad ca nu ai trasate sectiunile pe fuselaj !
2.Capotajul motorului va fi cumva acoperit cu tabla ?
O sa urmaresc evolutia in continuare,mai ales ca nu esti singurul care vrea sa faca acest aparat !
Spor in continuare !
In sfarsit cineva care mai lucreaza dupa "sistemul vechi " !
Intrebari:
1.Cum faci sa respecti cotele din plan ?Caci vad ca nu ai trasate sectiunile pe fuselaj !
2.Capotajul motorului va fi cumva acoperit cu tabla ?
O sa urmaresc evolutia in continuare,mai ales ca nu esti singurul care vrea sa faca acest aparat !
Spor in continuare !
#10
Postat 10 June 2008 - 12:50 PM
Bravo, Vali!
Frumos proiect.
Eu eram mai puturos! Faceam panourile din prespan subtire si le lipeam pe fuselaj cu mici spatii intre ele.
Frumos proiect.
bogy, la 10 Jun 2008, 13:35, a spus:
Lemnul il impregnam cu chit de lemn, din ala gris (se chema chit de cutit) diluat cu tiner. Era munca naibii!!! Dar si satisfactiile erau pe masura.
Eu eram mai puturos! Faceam panourile din prespan subtire si le lipeam pe fuselaj cu mici spatii intre ele.
#11
Postat 10 June 2008 - 01:13 PM
Multumesc tuturor pentru atentia acordata!
stefan-- da,este cioplit cu un cater dintr-o bucata de lemn de tei,apoi slefuit cu smirghel de diferite ganulatii de la foarte aspru la foarte fin
bogy--satul de plastice m-am intors la o veche iubire-lemnul,va fi vopsit cu vopsea auto( emaur), chituit cu chit auto si va fi scobit doar in zona cabinei cum vei vedea mai jos
AdiP--am scanat planurile apoi le-am redus la 1/48 si scos la imprimanta ,moment in care am decupat sabloane si am trecut la treaba masurand tot timpul si cu un banal liniar
vlad--Traiasca manufacturile!!!
Blue Max-- as bea dar nu-mi face bine...
electric-- m-am gandit la un master dar deocamdata nu am destula experienta...poate-n viitor...
crios--multumesc!
mai jos doua imagini dupa ce am decupat(scobit) postul de pilotaj:
stefan-- da,este cioplit cu un cater dintr-o bucata de lemn de tei,apoi slefuit cu smirghel de diferite ganulatii de la foarte aspru la foarte fin
bogy--satul de plastice m-am intors la o veche iubire-lemnul,va fi vopsit cu vopsea auto( emaur), chituit cu chit auto si va fi scobit doar in zona cabinei cum vei vedea mai jos
AdiP--am scanat planurile apoi le-am redus la 1/48 si scos la imprimanta ,moment in care am decupat sabloane si am trecut la treaba masurand tot timpul si cu un banal liniar
vlad--Traiasca manufacturile!!!
Blue Max-- as bea dar nu-mi face bine...
electric-- m-am gandit la un master dar deocamdata nu am destula experienta...poate-n viitor...
crios--multumesc!
mai jos doua imagini dupa ce am decupat(scobit) postul de pilotaj:
#15
Postat 11 June 2008 - 04:42 PM
Lucrul avanseaza incet dar sigur...
Am reusit sa inchid postul de pilotaj, partea superioara fiind pastrata la inceputul decuparii si curatata pe interior,lipita apoi pe doua panori laterale care se vad in imagine ,avand o culoare mai deschisa .Apoi am decupat si finisat gaura in forma de ou a carlingii. Ultima operatiune, aparatoarea de cap a pilotului (tetiera...) a fost lipita pe coama fuselajului.
Mai jos cateva imagini:
Am reusit sa inchid postul de pilotaj, partea superioara fiind pastrata la inceputul decuparii si curatata pe interior,lipita apoi pe doua panori laterale care se vad in imagine ,avand o culoare mai deschisa .Apoi am decupat si finisat gaura in forma de ou a carlingii. Ultima operatiune, aparatoarea de cap a pilotului (tetiera...) a fost lipita pe coama fuselajului.
Mai jos cateva imagini:
#17
Postat 11 June 2008 - 04:49 PM
Partile componente,au fost lipite cu aracet si super glue. Din start precizez ca nu sunt interesat sa vad acele ceasurilor,la aceasta scara consider ca e suficient un scaun o maneta de gaze ,o mansa si niste puncte de vopsea neagra la locul instrumentelor...Dar acestea mai incolo!
Ultima pe azi:
Ultima pe azi:
#20
Postat 12 June 2008 - 07:17 AM
Multumesc Bazu si goposaurus !
Pana se usca primele doua straturi de vopsea alba pe model am definitivat capota motorului. Dupa cateva incercari de mulare la cald pe calup a unor carcase de CD ,nefiind multumit de rezultat am revenit tot la lemn,cu care ma impac mai bine...
Mai jos piesa:
Pana se usca primele doua straturi de vopsea alba pe model am definitivat capota motorului. Dupa cateva incercari de mulare la cald pe calup a unor carcase de CD ,nefiind multumit de rezultat am revenit tot la lemn,cu care ma impac mai bine...
Mai jos piesa: