Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor construit de mine

#21 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 December 2008 - 08:52 PM

Mestere, jos colopu'!

#22 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 30 December 2008 - 02:49 PM

Multumesc frumos!

#23 Useril este offline   octav_x 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 13-September 08
  • Location:bucuresti

Postat 02 January 2009 - 10:02 PM

viopa ai putea sa trimiti un compresor in bucuresti?

#24 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 07 January 2009 - 07:59 PM

Octav_x, in zilele urmatoare voi impacheta compresorul si te anunt cum il expediez.

#25 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 09 January 2009 - 08:54 AM

Cred ca intr-o zi machetistii o sa-mi zica "mos compresor".
Acum lucrez la altul, ce butelia este de aer de la IL-28.

Scuze, a doua foto am postat-o gresit.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: S6300735.jpg
  • Imagine atasata: S6300713.jpg


#26 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 17 January 2009 - 11:36 AM

Compresorul cu doua butelii [ postat in data de 30 nov/2008] este de vanzare, deoarece " octav_x" a renuntat.

#27 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 03 March 2009 - 08:10 PM

Buna tuturor! Compresorul cu doua butelii merg la Iasi, cel cu butelie de la IL-28 merge la Baia Mare, iar ce urmeaza vedem...
Caracteristici:
-putere motor=142w;
-presiune max.=4,8bar;
-presiune de recuplere=2,8bar;
-greutete=16kg;
-capacitate rezervor=12 litri;
-material folosit la rezervor=inox
PRET=390 RON

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: S6300785.jpg
  • Imagine atasata: S6300786.jpg


#28 Useril este offline   viopa 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 536
  • Inregistrat: 01-September 07
  • Location:Campia Turzii

Postat 05 March 2009 - 07:08 AM

VANDUT. A plecat la Sibiu.

#29 Useril este offline   jester 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 558
  • Inregistrat: 11-January 07

Postat 21 March 2009 - 12:51 PM

ma intereseaza si pe mine de unde gasesti motoarele alea de 150W? am facut si eu un compresor de asta anul trecut, acum abia l-am vopsit calumea si merge f bine, partea slaba este insa motorul, am pus unul mai puternic decat la inceput dar parca tot e loc de mai bine. partea proasta e ca nu scrie pe ele de cat sunt. iti dai seama doar ca al doilea sufla aer mai tare ca primul si cam atat.

multumesc anticipat!

#30 Useril este offline   modelist2009 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Location:MIERCUREA CIUC
  • Interests:electronica....<br />colectii aparate de radio pe lămpi.....

Postat 22 March 2009 - 04:40 PM

Sa nu dechid un topic nou(sunt destule pe acesta tema)...am facut si eu de curiozitate un compresor cu o butelie de freon de 13, 5 kg....AM SI POZE

Am avut motorul de frigider (nu stiu cati wati are...a fost pe un arctic 180 litrii din 1990).....restul : fitinguri, cuple, teflon, regulator de presiune de pana 7 bari ( 30 lei) era ultimul in magazin, manometru aer 0-10 bari.....si chef de munca....

mentionez ca pe butelie am dat 10 lei la un centru de garantii arctic, avea si un fel de stut cu vintil(deci supapa unicsens nu mi-a trebuit) ele au din fabricatie si un robinet insa din care numai iese aerul..... :bang:

l-am constuit in asa fel ca sa detasez butelia (nici nu credeti cat de usoara e cu 10 atmosfere in ea) pentru a o folosi la umflat si reglat presiunea in pneurile masinii...(locuiesc la bloc la et VII si nu pot sa duc agregatul jos tot timpul.... :jump:
Mai trebuie vopsit si putine rectificari dar satisfactia e maxima.....
A....da ....deci in butelie am bagat pana in 10 bari si deschid robinetul de pe butelie si regulatorul isi face treaba... Acum o intrebare pt. Dvs:

Ce pistol sa-mi iau pentru ,,agregat,, avand in vedere ca totusi se duce asa de repede aerul din butelie....cu duza de 0,2 cumva mai micute....nu vreau sa cumpar chiar acele aerografe...sunt prea mici..

Intentionez sa-l folosesc la vopsiri mai medii sa spun....aragaz, mici rafturi...carcase statii (sunt electronist amator....)

Pareri.....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732575.jpg
  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732742.jpg
  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732755.jpg
  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732766.jpg
  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732775.jpg
  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732784.jpg
  • Imagine atasata: monthly_03_2009/post-1900-1237732792.jpg


#31 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 March 2009 - 07:36 PM

Mai ai nevoie neaparat de inca ceva (poate ai, dar nu ai mentionat): supapa de suprapresiune!!!
In privinta pistolului de vopsit cred ca asta e bun: http://www.cartula.r...-gun-t4891.html

#32 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 25 March 2009 - 10:06 AM

Nu cred ca e o idee buna sa umpli butelia (chiar si la 10 atm) si sa te duci cu ea la umflat rotile dupa ce cobori etaje pt ca ...s-ar putea sa faci multe drumuri!.Eu am adoptat o tactica diferita.Am facut rost de un alt motor de frigider (separat de compresorul pt aerograf) la care am atasat direct (prin intermediul uni furtun) pistolul de umflat rotile, fara alte divaisuri ajutatoare.Functioneaza foarte bine si e usor de folosit.

 Referitor la pistolul de suflat cu duza mare.Cel mai probabil ca nu face fata compresorul construit de tine la volumul de aer cerut de un asemenea pistol.Adica vei vopsi in conditii bune pret de cateva secunde, timp in care presiunea acumulata in butelie va cobora rapid dupa care nu vei mai putea lucra decat dupa o pauza de reincarcare.E nevoie de presiune adecvata si de volum de aer adecvat.Motorul de frigider furnizeaza aer la presiune suficient de mare, dar la volumul de aer altceva inafara de un aerograf nu-l vad in stare.

Te-am intrebat si in celalat post , poate totusi ne spui aici :jump: : unde ai gasit preosostat si regulator asa de ieftine?Mai ales regulatorul are pret ciudat de mic.

 PS.Z-mare, nu e nevoie de supapa de siguranta pentru ca butelia aceea de freon "stie" sa tina si 32 bari, mult peste cat poate motorasul de frigi.De altfel chiar si butelia are o supapa pusa de fabrica -un soi de capsula metalica cu dop care sare dinainte de atingerea valorii periculoase.

#33 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 March 2009 - 08:06 PM

Citeaza

PS.Z-mare, nu e nevoie de supapa de siguranta pentru ca butelia aceea de freon "stie" sa tina si 32 bari
Destul de rau ca poti gindi asa! Riscul e una si cit tine ea e alta! Deci supapa de siguranta! Se monteza usor pe oricere racord. Se poate cauta una care sa intre in functiune undeva la 15 bar.

Citeaza

mult peste cat poate motorasul de frigi
Si daca motorasul ala de frigider poate 50 de bar, ce zici???Se strica presostatul, motorul nu se mai opreste si ... :jump: Nu va jucati cu viata vostra SIGURANTA PE PRIMUL LOC.

Citeaza

De altfel chiar si butelia are o supapa pusa de fabrica -un soi de capsula metalica cu dop care sare dinainte de atingerea valorii periculoase
Bun, dar de ce sa strici butelia cind poti lucra fara probleme cu o supapa de siguranta care dupa depasirea momentului critic isi revine, bine mersi!!

Citeaza

Motorul de frigider furnizeaza aer la presiune suficient de mare, dar la volumul de aer altceva inafara de un aerograf nu-l vad in stare.
Greseala mare! Pot pune un rezervor tampon de 25 litri in care bag 10 bar si pot lucra bine mersi, fara probleme, chiar si cu un pistol de vopsit auto! Faci confuzie intre presiune, volum de aer stocat si presiune!

#34 Useril este offline   modelist2009 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Location:MIERCUREA CIUC
  • Interests:electronica....<br />colectii aparate de radio pe lămpi.....

Postat 25 March 2009 - 11:44 PM

Nu am supapa de siguranta...cred ca am sa caut.....
Regulatorul de aer...si mie mi s-a parut foarte ieftin....deci a fost clar doar 31 lei....era ultimul la un depozit de materiale.....curios mai si inchide la minim tot aerul si regleaza de la 0 la 7 bari......
Am vazut un astfel de pistolas : http://www.cartula.r...-gun-t4891.html prin oras am vazut cu circa 56 lei ....merita???

Da... mi-am mai luat un furtun de presiune..ca un arc... de pana la 7 bari avand la un capete cuple cu doar 24 lei... a da....si un pistol de umflat roti cu manometru la 26 lei...tot din acel depozit.....

...abia astept sa vopsesc cu el......

Ce a fost curios...dupa ce am citit mult am patit acelasi lucru....dupa ce aveam circa 10 bari inchideam motorul si la reconectare prin intrerupator nu pleca......mai facea si un zgomot ciudat...un fel de tipat scurt....am totusi o valva la intrarea aerului in butelie deci se comporta ca o supapa unicsens(zic eu)...dar ramanea presiune pe furtun
Am rezolvat-o prin acelasi mod...o mica gaurica cu un ac in furtunul intre motos si butelia de aer...
Tinem aproape.... :jump: urmeaza si un hidrofor home made......

#35 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 04:19 AM

Nu este nimic ciudat ca un compresor de frigider sa nu plece in conditii de diferente semnificative de presiune intre intrare (adica presiune atmosferica) si iesire (adica presiunea din butelie). El este conceput pentru a lucra in conditii de diferente minime de presiune intre intrare si iesire, vorbind de un circuit inchis in cazul frigiderului.

Faptul ca ai o supapa unisens intre compresor si butelie este irelevant. Motorul are DEJA o asemenea supapa in interior. O supapa de presiune are constructiv o diferenta de presiune minima la care se deschide. Care poate fi chiar si destul de mare la cele uzuale.
Asadar, dupa oprirea motorului, ai un circuit pana in supapa de presiune care este ETANS si pastreaza o presiune mai mare chiar decat presiunea din butelie.

Motorul de frigider are doua infasurari. O infasurare de lucru, care este folosita in timpul functionarii si a carei putere e cea inscrisa pe carcasa... Si o infasurare de pornire, MULT mai slaba, care e folosita doar la aplicarea tensiunii, pentru a pune motorul in miscare. Dupa care este deconectata.
Ei bine, acea infasurare mult mai slaba uneori NU e capabila sa puna in miscare motorul in cazul in care trebuie sa invinga fortele determinate de diferenta de presiune. Ca urmare, motorul nu va porni, si va intra protectia daca insisti. Nimic neobisnuit.

#36 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 March 2009 - 01:08 PM

Vezi postareaZ-mare, la 25 Mar 2009, 20:06, a spus:

Destul de rau ca poti gindi asa! Riscul e una si cit tine ea e alta! Deci supapa de siguranta! Se monteza usor pe oricere racord. Se poate cauta una care sa intre in functiune undeva la 15 bar.
Si daca motorasul ala de frigider poate 50 de bar, ce zici???Se strica presostatul, motorul nu se mai opreste si ... =@ Nu va jucati cu viata vostra SIGURANTA PE PRIMUL LOC.
Bun, dar de ce sa strici butelia cind poti lucra fara probleme cu o supapa de siguranta care dupa depasirea momentului critic isi revine, bine mersi!!

Aia e butelie pentru stocatul/transportul freonului -adica e destinata pentru un scop care prezinta un potential periculos mult mai mare(decat sarcinile extreme la care poate fi supusa in momentul de fata).Deci ce scrie de fabrica producatoare pe el se poate lua foarte de bune.Motorul ala de frigider ma indoiesc sa mearga undeva mai mult de 15-18 bari in conditii extreme.Zic 15 bari in conditiile in care am testat pana acuma concret cu un manometru conectat doua motoare.La primul s-a decuplat sigurata termica la aprox 9 bari iar la celalalt la 13 bari.Probabil ca or fi si altele mai "de concurs".

Vezi postareaZ-mare, la 25 Mar 2009, 20:06, a spus:

Greseala mare! Pot pune un rezervor tampon de 25 litri in care bag 10 bar si pot lucra bine mersi, fara probleme, chiar si cu un pistol de vopsit auto! Faci confuzie intre presiune, volum de aer stocat si presiune!

Omul nu are butelia de 25 de litri.Si nu fac nici o confuzie intre presiune si volumul de aer stocat, dupa cum se poate citi in postul meu anterior.

Aceasta postare a fost editata de alin105: 26 March 2009 - 01:11 PM


#37 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 March 2009 - 03:19 PM

Alin nu vreau sa ma contrez cu tine, dar daca te uiti pe buteliile de freon este o eticheta care spune sa nu le folosesti la aer comprimat! Te intreb de ce!

#38 Useril este offline   alin105 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 07-January 08
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 26 March 2009 - 03:26 PM

Sincer nu stiu!(probabil se gandesc sa nu se foloseasca la compresoare industriale care dezvolta un pic alte presiuni decat cele la care ne jucam noi)

#39 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 03:52 PM

Nu, problema e cu mult mai simpla.

Cilindrii respectivi nu sunt facuti sa fie reutilizati in mod normal. Si deci nu sunt proiectati sa reziste la cicluri dese, repetate, de presurizare/golire. Ca atare, sunt dintr-o tabla mult mai subtire facuti, ca e mai ieftin. Oboseala materialului in zona sudurii, in timp, nu cred ca e de ignorat. Asta e si motivul pentru care NU se reumplu in mod curent. Sau daca se reumplu, numarul de cicluri e foarte-foarte mic, cilindirii sunt testati, verificati, etc.
Taie unul de curiozitate, sa vezi cam cat de subtire e tabla aia.

Ca tema de gandire, la o presiune de 8 bari intr-un asemenea cilindru, ai pe fata superioara si cea inferioara nu mai putin de 3 TONE-forta. Asadar, simplist vorbind, de sudura centrala trag sa o rupa 3 tone de fiecare parte. Acum, gandeste-te cam ce efect ar putea avea o bucata de metal de 1kg si ceva plecand de pe loc impinsa de 3 tone-forta. Sau, daca vrei, ca tot spuneai ca l-ai dus la 13 bari, in cazul asta ai 5 tone-forta pe fiecare fata.

Stiu ca aparent nu pare mare chestie, si daca n-ai vazut pe viu cam cat de multa energie are o asemenea chestie, e usor sa zici ca e in regula si nu e periculos. Eu am avut ocazia sa vad pe propria piele ce se intampla cand cedeaza un recipient sub presiune, de cateva ori, si mi-a ajuns de experiente. Prefer recipiente cat mai sigure, nu se stie cand se goleste sacul cu noroc...

#40 Useril este offline   modelist2009 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Location:MIERCUREA CIUC
  • Interests:electronica....<br />colectii aparate de radio pe lămpi.....

Postat 26 March 2009 - 11:41 PM

Vezi postareacartula, la 26 Mar 2009, 15:52, a spus:

Nu, problema e cu mult mai simpla.

Cilindrii respectivi nu sunt facuti sa fie reutilizati in mod normal. Si deci nu sunt proiectati sa reziste la cicluri dese, repetate, de presurizare/golire. Ca atare, sunt dintr-o tabla mult mai subtire facuti, ca e mai ieftin. Oboseala materialului in zona sudurii, in timp, nu cred ca e de ignorat. Asta e si motivul pentru care NU se reumplu in mod curent. Sau daca se reumplu, numarul de cicluri e foarte-foarte mic, cilindirii sunt testati, verificati, etc.
Taie unul de curiozitate, sa vezi cam cat de subtire e tabla aia.

Ca tema de gandire, la o presiune de 8 bari intr-un asemenea cilindru, ai pe fata superioara si cea inferioara nu mai putin de 3 TONE-forta. Asadar, simplist vorbind, de sudura centrala trag sa o rupa 3 tone de fiecare parte. Acum, gandeste-te cam ce efect ar putea avea o bucata de metal de 1kg si ceva plecand de pe loc impinsa de 3 tone-forta. Sau, daca vrei, ca tot spuneai ca l-ai dus la 13 bari, in cazul asta ai 5 tone-forta pe fiecare fata.

Stiu ca aparent nu pare mare chestie, si daca n-ai vazut pe viu cam cat de multa energie are o asemenea chestie, e usor sa zici ca e in regula si nu e periculos. Eu am avut ocazia sa vad pe propria piele ce se intampla cand cedeaza un recipient sub presiune, de cateva ori, si mi-a ajuns de experiente. Prefer recipiente cat mai sigure, nu se stie cand se goleste sacul cu noroc...


Valeu...m-ati speriat cu totul.....
Totusi mesterii de la garantii arctic de unde am luat-o foloseau acest recipient de freon in mod curent pentru completari de freon la frigidere si alte probleme ce le au...am spus ca butelia care am luat-o de la ei are o valva cu vintil ca la biciclete pentru admisia de aer in ea.....
Adevarul ca e facuta dintr-o tabla subtire care are totusi un fel de dop etans care cica ar ceda primul daca e suprapresiune in butelie.....
De ce spune ca rezista la peste 30 bari totusi????
=@

Cu timpul o sa cau un stingator cat mai mare.....am vazut chiar de circa 100 litrii pe roti...ce ziceti????
Sau chiar unul de 10 - 15 litrii....sunt mai sigure?????

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi