Compresor construit de mine
#27
Postat 03 March 2009 - 08:10 PM
Caracteristici:
-putere motor=142w;
-presiune max.=4,8bar;
-presiune de recuplere=2,8bar;
-greutete=16kg;
-capacitate rezervor=12 litri;
-material folosit la rezervor=inox
PRET=390 RON
#29
Postat 21 March 2009 - 12:51 PM
multumesc anticipat!
#30
Postat 22 March 2009 - 04:40 PM
Am avut motorul de frigider (nu stiu cati wati are...a fost pe un arctic 180 litrii din 1990).....restul : fitinguri, cuple, teflon, regulator de presiune de pana 7 bari ( 30 lei) era ultimul in magazin, manometru aer 0-10 bari.....si chef de munca....
mentionez ca pe butelie am dat 10 lei la un centru de garantii arctic, avea si un fel de stut cu vintil(deci supapa unicsens nu mi-a trebuit) ele au din fabricatie si un robinet insa din care numai iese aerul.....
l-am constuit in asa fel ca sa detasez butelia (nici nu credeti cat de usoara e cu 10 atmosfere in ea) pentru a o folosi la umflat si reglat presiunea in pneurile masinii...(locuiesc la bloc la et VII si nu pot sa duc agregatul jos tot timpul....
Mai trebuie vopsit si putine rectificari dar satisfactia e maxima.....
A....da ....deci in butelie am bagat pana in 10 bari si deschid robinetul de pe butelie si regulatorul isi face treaba... Acum o intrebare pt. Dvs:
Ce pistol sa-mi iau pentru ,,agregat,, avand in vedere ca totusi se duce asa de repede aerul din butelie....cu duza de 0,2 cumva mai micute....nu vreau sa cumpar chiar acele aerografe...sunt prea mici..
Intentionez sa-l folosesc la vopsiri mai medii sa spun....aragaz, mici rafturi...carcase statii (sunt electronist amator....)
Pareri.....
Imagini atasate
#31
Postat 24 March 2009 - 07:36 PM
In privinta pistolului de vopsit cred ca asta e bun: http://www.cartula.r...-gun-t4891.html
#32
Postat 25 March 2009 - 10:06 AM
Referitor la pistolul de suflat cu duza mare.Cel mai probabil ca nu face fata compresorul construit de tine la volumul de aer cerut de un asemenea pistol.Adica vei vopsi in conditii bune pret de cateva secunde, timp in care presiunea acumulata in butelie va cobora rapid dupa care nu vei mai putea lucra decat dupa o pauza de reincarcare.E nevoie de presiune adecvata si de volum de aer adecvat.Motorul de frigider furnizeaza aer la presiune suficient de mare, dar la volumul de aer altceva inafara de un aerograf nu-l vad in stare.
Te-am intrebat si in celalat post , poate totusi ne spui aici : unde ai gasit preosostat si regulator asa de ieftine?Mai ales regulatorul are pret ciudat de mic.
PS.Z-mare, nu e nevoie de supapa de siguranta pentru ca butelia aceea de freon "stie" sa tina si 32 bari, mult peste cat poate motorasul de frigi.De altfel chiar si butelia are o supapa pusa de fabrica -un soi de capsula metalica cu dop care sare dinainte de atingerea valorii periculoase.
#33
Postat 25 March 2009 - 08:06 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Citeaza
#34
Postat 25 March 2009 - 11:44 PM
Regulatorul de aer...si mie mi s-a parut foarte ieftin....deci a fost clar doar 31 lei....era ultimul la un depozit de materiale.....curios mai si inchide la minim tot aerul si regleaza de la 0 la 7 bari......
Am vazut un astfel de pistolas : http://www.cartula.r...-gun-t4891.html prin oras am vazut cu circa 56 lei ....merita???
Da... mi-am mai luat un furtun de presiune..ca un arc... de pana la 7 bari avand la un capete cuple cu doar 24 lei... a da....si un pistol de umflat roti cu manometru la 26 lei...tot din acel depozit.....
...abia astept sa vopsesc cu el......
Ce a fost curios...dupa ce am citit mult am patit acelasi lucru....dupa ce aveam circa 10 bari inchideam motorul si la reconectare prin intrerupator nu pleca......mai facea si un zgomot ciudat...un fel de tipat scurt....am totusi o valva la intrarea aerului in butelie deci se comporta ca o supapa unicsens(zic eu)...dar ramanea presiune pe furtun
Am rezolvat-o prin acelasi mod...o mica gaurica cu un ac in furtunul intre motos si butelia de aer...
Tinem aproape.... urmeaza si un hidrofor home made......
#35
Postat 26 March 2009 - 04:19 AM
Faptul ca ai o supapa unisens intre compresor si butelie este irelevant. Motorul are DEJA o asemenea supapa in interior. O supapa de presiune are constructiv o diferenta de presiune minima la care se deschide. Care poate fi chiar si destul de mare la cele uzuale.
Asadar, dupa oprirea motorului, ai un circuit pana in supapa de presiune care este ETANS si pastreaza o presiune mai mare chiar decat presiunea din butelie.
Motorul de frigider are doua infasurari. O infasurare de lucru, care este folosita in timpul functionarii si a carei putere e cea inscrisa pe carcasa... Si o infasurare de pornire, MULT mai slaba, care e folosita doar la aplicarea tensiunii, pentru a pune motorul in miscare. Dupa care este deconectata.
Ei bine, acea infasurare mult mai slaba uneori NU e capabila sa puna in miscare motorul in cazul in care trebuie sa invinga fortele determinate de diferenta de presiune. Ca urmare, motorul nu va porni, si va intra protectia daca insisti. Nimic neobisnuit.
#36
Postat 26 March 2009 - 01:08 PM
Z-mare, la 25 Mar 2009, 20:06, a spus:
Si daca motorasul ala de frigider poate 50 de bar, ce zici???Se strica presostatul, motorul nu se mai opreste si ... Nu va jucati cu viata vostra SIGURANTA PE PRIMUL LOC.
Bun, dar de ce sa strici butelia cind poti lucra fara probleme cu o supapa de siguranta care dupa depasirea momentului critic isi revine, bine mersi!!
Aia e butelie pentru stocatul/transportul freonului -adica e destinata pentru un scop care prezinta un potential periculos mult mai mare(decat sarcinile extreme la care poate fi supusa in momentul de fata).Deci ce scrie de fabrica producatoare pe el se poate lua foarte de bune.Motorul ala de frigider ma indoiesc sa mearga undeva mai mult de 15-18 bari in conditii extreme.Zic 15 bari in conditiile in care am testat pana acuma concret cu un manometru conectat doua motoare.La primul s-a decuplat sigurata termica la aprox 9 bari iar la celalalt la 13 bari.Probabil ca or fi si altele mai "de concurs".
Z-mare, la 25 Mar 2009, 20:06, a spus:
Omul nu are butelia de 25 de litri.Si nu fac nici o confuzie intre presiune si volumul de aer stocat, dupa cum se poate citi in postul meu anterior.
Aceasta postare a fost editata de alin105: 26 March 2009 - 01:11 PM
#39
Postat 26 March 2009 - 03:52 PM
Cilindrii respectivi nu sunt facuti sa fie reutilizati in mod normal. Si deci nu sunt proiectati sa reziste la cicluri dese, repetate, de presurizare/golire. Ca atare, sunt dintr-o tabla mult mai subtire facuti, ca e mai ieftin. Oboseala materialului in zona sudurii, in timp, nu cred ca e de ignorat. Asta e si motivul pentru care NU se reumplu in mod curent. Sau daca se reumplu, numarul de cicluri e foarte-foarte mic, cilindirii sunt testati, verificati, etc.
Taie unul de curiozitate, sa vezi cam cat de subtire e tabla aia.
Ca tema de gandire, la o presiune de 8 bari intr-un asemenea cilindru, ai pe fata superioara si cea inferioara nu mai putin de 3 TONE-forta. Asadar, simplist vorbind, de sudura centrala trag sa o rupa 3 tone de fiecare parte. Acum, gandeste-te cam ce efect ar putea avea o bucata de metal de 1kg si ceva plecand de pe loc impinsa de 3 tone-forta. Sau, daca vrei, ca tot spuneai ca l-ai dus la 13 bari, in cazul asta ai 5 tone-forta pe fiecare fata.
Stiu ca aparent nu pare mare chestie, si daca n-ai vazut pe viu cam cat de multa energie are o asemenea chestie, e usor sa zici ca e in regula si nu e periculos. Eu am avut ocazia sa vad pe propria piele ce se intampla cand cedeaza un recipient sub presiune, de cateva ori, si mi-a ajuns de experiente. Prefer recipiente cat mai sigure, nu se stie cand se goleste sacul cu noroc...
#40
Postat 26 March 2009 - 11:41 PM
cartula, la 26 Mar 2009, 15:52, a spus:
Cilindrii respectivi nu sunt facuti sa fie reutilizati in mod normal. Si deci nu sunt proiectati sa reziste la cicluri dese, repetate, de presurizare/golire. Ca atare, sunt dintr-o tabla mult mai subtire facuti, ca e mai ieftin. Oboseala materialului in zona sudurii, in timp, nu cred ca e de ignorat. Asta e si motivul pentru care NU se reumplu in mod curent. Sau daca se reumplu, numarul de cicluri e foarte-foarte mic, cilindirii sunt testati, verificati, etc.
Taie unul de curiozitate, sa vezi cam cat de subtire e tabla aia.
Ca tema de gandire, la o presiune de 8 bari intr-un asemenea cilindru, ai pe fata superioara si cea inferioara nu mai putin de 3 TONE-forta. Asadar, simplist vorbind, de sudura centrala trag sa o rupa 3 tone de fiecare parte. Acum, gandeste-te cam ce efect ar putea avea o bucata de metal de 1kg si ceva plecand de pe loc impinsa de 3 tone-forta. Sau, daca vrei, ca tot spuneai ca l-ai dus la 13 bari, in cazul asta ai 5 tone-forta pe fiecare fata.
Stiu ca aparent nu pare mare chestie, si daca n-ai vazut pe viu cam cat de multa energie are o asemenea chestie, e usor sa zici ca e in regula si nu e periculos. Eu am avut ocazia sa vad pe propria piele ce se intampla cand cedeaza un recipient sub presiune, de cateva ori, si mi-a ajuns de experiente. Prefer recipiente cat mai sigure, nu se stie cand se goleste sacul cu noroc...
Valeu...m-ati speriat cu totul.....
Totusi mesterii de la garantii arctic de unde am luat-o foloseau acest recipient de freon in mod curent pentru completari de freon la frigidere si alte probleme ce le au...am spus ca butelia care am luat-o de la ei are o valva cu vintil ca la biciclete pentru admisia de aer in ea.....
Adevarul ca e facuta dintr-o tabla subtire care are totusi un fel de dop etans care cica ar ceda primul daca e suprapresiune in butelie.....
De ce spune ca rezista la peste 30 bari totusi????
Cu timpul o sa cau un stingator cat mai mare.....am vazut chiar de circa 100 litrii pe roti...ce ziceti????
Sau chiar unul de 10 - 15 litrii....sunt mai sigure?????
- ← Aparat curatare cu ultrasunete pentru aerograf
- Unelte & Instrumente
- Strung rusesc STANKO 3 INCH universal →