la 1:72 sd. kfz 234
Pagina 1 din 1
Blindate diverse
#7
Postat 08 May 2008 - 07:32 PM
Bravos ,fratioare,te-ai hotarat in sfarsit sa postezi...Ingrijit lucrate,la partea de ansamblare,dar trebuie sa mai exersezi la camo,in mod deosebit la cele germane.Despre spalari,uzuri sunt convins ca vei invata multe de pe acest site,ca si mine dealtfel.Oricum,welcome!
In privinta scarii,am vazut ca ai multe Airfix-uri,care sunt la scara mai mica, 1/76...
In privinta scarii,am vazut ca ai multe Airfix-uri,care sunt la scara mai mica, 1/76...
#8
Postat 09 May 2008 - 08:21 AM
Ai dreptate Dani, fainute, ingrijit lucrate, se vede pasiunea. Claudiu promie!
Claudiu, din pacate mai ai unele scapari la tehnica vopsirii (uniformitate, atentie la detaliu etc). De asemena incearca sa te documentezi bine inainte de a te apuca de treaba, de multe ori instructiunile de vopsire si, mai ales, vopselele indicate, nu concorda cu realitatea!
Uite mai jos o tehnica simpla de a vopsi rotile, fara sa dai pe alaturi:
- infigi roata intr-un bat (rest de rama, scobitoare etc);
- vopsesti partea ce reprezinta janta in culoarea indicata, cu atentie, fara sa scapi prea mult pe "cauciuc";
- dupa uscare complecta (24 ore), prepari putina vopseaua pentru cauciuc (eu folosesc MM 1585 + 1749 in proportie de 1/1), diluind-o ca pentru aerograf;
- cu o pensula nr 2 pui vopsea in santul dintre "janta" si "cauciuc", fara sa atingi "janta", rotind usor batul pe care e pusa roata. Capilaritatea te va ajuta mult la dispunerea corecta pe conturul rotii. Dupa ce ai vopsit zona dintre "janta" si "cauciuc" poti continua linistit vopsirea restului cauciucului.
Pentru avionistii pensulari la scara 1/72 (si nu numai): daca roata nu are delimitare clara intre janta si cauciuc, aceasta se poate trasa usor cu un compas distantier, punind unul din virfuri pe axul jentii iar celalalt in zona de demarcatie si rotim usor roata. In acest fel se traseza o demarcatii ce va ajuta foarte mult la vopsit precis zona.
Claudiu, din pacate mai ai unele scapari la tehnica vopsirii (uniformitate, atentie la detaliu etc). De asemena incearca sa te documentezi bine inainte de a te apuca de treaba, de multe ori instructiunile de vopsire si, mai ales, vopselele indicate, nu concorda cu realitatea!
Uite mai jos o tehnica simpla de a vopsi rotile, fara sa dai pe alaturi:
- infigi roata intr-un bat (rest de rama, scobitoare etc);
- vopsesti partea ce reprezinta janta in culoarea indicata, cu atentie, fara sa scapi prea mult pe "cauciuc";
- dupa uscare complecta (24 ore), prepari putina vopseaua pentru cauciuc (eu folosesc MM 1585 + 1749 in proportie de 1/1), diluind-o ca pentru aerograf;
- cu o pensula nr 2 pui vopsea in santul dintre "janta" si "cauciuc", fara sa atingi "janta", rotind usor batul pe care e pusa roata. Capilaritatea te va ajuta mult la dispunerea corecta pe conturul rotii. Dupa ce ai vopsit zona dintre "janta" si "cauciuc" poti continua linistit vopsirea restului cauciucului.
Pentru avionistii pensulari la scara 1/72 (si nu numai): daca roata nu are delimitare clara intre janta si cauciuc, aceasta se poate trasa usor cu un compas distantier, punind unul din virfuri pe axul jentii iar celalalt in zona de demarcatie si rotim usor roata. In acest fel se traseza o demarcatii ce va ajuta foarte mult la vopsit precis zona.
#10
Postat 09 May 2008 - 09:47 PM
M-am uitat la pozele tale si am remarcat multe acrilice de la Agama,dar vad si cateva emailuri italeri care si-au cam depus pigmentul pe fundul borcanului de la "atata folosire".
Acrilicele sunt putin ,mai pretentioase in utilizare cu aerograful.Emailurile in schimb nu !Iar ca diluant poti folosi la acrilice chiar si spirt medicinal daca nu ai nimic la indemana.Cele Tamiya se dilueaza cu aproape orice si merg bine la pensula.
Si eu recomand ca pentru inceput( chiar daca ai in colectie 50 de machete) sa folosesti pensula,pana te inveti sa lucrezi cu aerograful,mai ales daca ai cumva de gand sa incepi cu o macheta cu pretentii,gen Dragon.E buna ideea ta cu Zvezda-ieftine,si cam fara pretentii.Cel putin pentru inceputuri modelistice.Pe viitor o sa strambi din nas cand vei auzi de firma asta.
Sa vezi cand o sa ajungi la 200 de modele in vitrina cum te vei simtii !
Daca mai ai alte nelamuriri,intreaba aici !
Acrilicele sunt putin ,mai pretentioase in utilizare cu aerograful.Emailurile in schimb nu !Iar ca diluant poti folosi la acrilice chiar si spirt medicinal daca nu ai nimic la indemana.Cele Tamiya se dilueaza cu aproape orice si merg bine la pensula.
Si eu recomand ca pentru inceput( chiar daca ai in colectie 50 de machete) sa folosesti pensula,pana te inveti sa lucrezi cu aerograful,mai ales daca ai cumva de gand sa incepi cu o macheta cu pretentii,gen Dragon.E buna ideea ta cu Zvezda-ieftine,si cam fara pretentii.Cel putin pentru inceputuri modelistice.Pe viitor o sa strambi din nas cand vei auzi de firma asta.
Sa vezi cand o sa ajungi la 200 de modele in vitrina cum te vei simtii !
Daca mai ai alte nelamuriri,intreaba aici !
Arata acest topic
Pagina 1 din 1