Drakkar de agrement
#1
Postat 04 May 2008 - 07:43 PM
Macheta este macheta de studiu la scara 1:20 si apartine unui tanar ploiestean , mare iubitor de drakkare si care se pregateste de cativa ani sa-si vada visul pe apa.
Parte din visul lui s-a realizat macheta de studiu si planurile de constructie fiind deja gata.
Macheta a revenit la mine pentru reparatii datorate manipularii necorespunzatoare facute de catre fiul de 5 ani ai tanarului visator.
Cateva poze cu barca dupa reparatie.
Masura barcii este 90-21-60.
Bafta!
#4
Postat 05 May 2008 - 06:36 PM
FlyBoy, la 5 May 2008, 00:31, a spus:
Finalmente il vezi, ca de gata e gata de peste un an. A revenit la docuri doar pentru reparatie.
A trebuit sa refac o parte din capul de dragon, catargul, mare parte din scutueile de pe ambele borduri, o bucata din babord spre prova si copastia din zona respectiva.
Cypri, la 5 May 2008, 00:36, a spus:
Nici macar nu-i mare scofala. Niste planuri, ceva furnir, ceva placaj, un traforaj, niste smirghel, un cater, o linie, aracet, bunavointa si un pic de timp liber e aproape tot ce ai nevoie ca sa faci asa ceva, rabdare si fireste ...
Bafta!
#5
Postat 05 May 2008 - 11:01 PM
#6
Postat 06 May 2008 - 07:42 AM
Din cate am inteles, proprietarul stie bine ce are de facut. Ii doresc din suflet ca asa sa fie. Ieri seara imi scria: "poate saptamina viitoare reusesc sa ajung la "Autoritatea Navala "".
Munceste de mult timp la visul asta si-i doresc sa-i reuseasca ... ca sa ma dau si eu o tura cu balaurul, nu de alta, dar Panzarul Moldovenesc pazeste malul Galatiului ... de pe mal nu din apa.
Bafta!
#7
Postat 06 May 2008 - 10:27 PM
crios, la 6 May 2008, 08:42, a spus:
Din cate am inteles, proprietarul stie bine ce are de facut. Ii doresc din suflet ca asa sa fie. Ieri seara imi scria: "poate saptamina viitoare reusesc sa ajung la "Autoritatea Navala "".
Munceste de mult timp la visul asta si-i doresc sa-i reuseasca ... ca sa ma dau si eu o tura cu balaurul, nu de alta, dar Panzarul Moldovenesc pazeste malul Galatiului ... de pe mal nu din apa.
panzar_moldovenesc.jpg
Bafta!
18 m e o dimensiune adevarata! Banuiesc ca la asa ceva se va pune si un motor ca vikingii aveau o multime de apa la dispozitie pentru manevre pe cand noi mai avem si de evitat cate ceva in drum si nu de fiecare data velele sau vaslele sunt suficiente. Daca da, tot in cunostinta de cauza va zic ca o putere mai mare de 20 CP deja va provoca unele dureri de cap iar o putere mai mare de 50 CP va va duce in pragul disperarii in relatiile cu Autoritatea Navala. Era bine daca proprietarul contacta organele de Capitanie abilitate inainte de a incepe constructia sau macar inainte de finalizare. Nu insist pe problema dar oricum era mai bine. In privinta Panzarului eu personal am multe retineri.
Vant din pupa si vaslit placut!
#8
Postat 07 May 2008 - 06:32 PM
Macheta a fost facuta ca bucata importanta in procesul de proiectare. Cand am facuto, practic, proiectat nu era decat planul de forme al cocii.
Daca ai studit un pic machete sigur ai vazut ca hublourile sunt doar simulate prin niste gauri, nu exista un sistem de prindere al scuturilor, nu exista sistemul de prindere al "cortului". Mai sunt amanunte care trebuiesc puse la punct.
Despre motor imi spusese ceva la un moment dat, dar n-am retinut puterea. Cert este ca n-a vrut sa puna pe macheta elicea si carma reala, cea laterala fiind falsa.
Nava va avea careul cu doua cabine dispuse pupa, prova fata de acesta cu intrarea din careu, baie - wc cu intrare de pe punte si in pupa accesul la motor.
La prova, sub punte se afla 3 magazii cu acces separat.
Asta ar fi in mare istoriuta acestei machete si a ceea ce se doreste sa devina in realitate.
In toata afacerea asta eu am fost doar o bucatica pe care am duso la bun sfarsit.
Bafta!
#9
Postat 08 May 2008 - 12:57 AM
crios, la 7 May 2008, 19:32, a spus:
Macheta a fost facuta ca bucata importanta in procesul de proiectare. Cand am facuto, practic, proiectat nu era decat planul de forme al cocii.
Daca ai studit un pic machete sigur ai vazut ca hublourile sunt doar simulate prin niste gauri, nu exista un sistem de prindere al scuturilor, nu exista sistemul de prindere al "cortului". Mai sunt amanunte care trebuiesc puse la punct.
Despre motor imi spusese ceva la un moment dat, dar n-am retinut puterea. Cert este ca n-a vrut sa puna pe macheta elicea si carma reala, cea laterala fiind falsa.
Nava va avea careul cu doua cabine dispuse pupa, prova fata de acesta cu intrarea din careu, baie - wc cu intrare de pe punte si in pupa accesul la motor.
La prova, sub punte se afla 3 magazii cu acces separat.
Asta ar fi in mare istoriuta acestei machete si a ceea ce se doreste sa devina in realitate.
In toata afacerea asta eu am fost doar o bucatica pe care am duso la bun sfarsit.
Bafta!
In aceasta situatie nu pot decat sa ma bucur pentru voi si in special pentru prietenul tau ca totul va fi OK. Insist pe ideea cu legislatia din domeniu pentru ca o cunosc f.bine si de multe ori un amanunt minor te poate scoate din incurcaturi majore. Macheta am studiat-o mai ales ca drakarele printre alte cateva clase de nave sunt preferatele mele si au fost cateva elemente care mi-au intepat pupila dar le-am pus pe seama ,,ca asa mi-a placut mie sau inca mai am de lucrat la ea" si m-am abtinut de la comentarii mai ales ca in ansamblu e o macheta frumoasa si ca am intuit ca e macheta de constructie si nu a unei constructii. In privinta a ceea ce tu numesti bucatica - bine ca si eu in asa situatie as spune la fel - sa lasam totusi modestia deoparte. Orice mica farama isi are locul ei in univers iar daca aceasta ar dispare fara a putea fi inlocuita oare ce s-ar intampla cu universul ? Stau bine si cu filozofia dar si ea face parte din realitate. Spor la trebi iar pentru prietenul tau eu am o vorba < Fa ce faci ca bine faci>
P.S. Am si eu un vis la care tot pun cate un norisor de vre-un an de zile si poate ca in concediul pe care tocmai l-am inceput o sa il pot termina. Are doar 9 m si e ceva mai actual. Cand va fi gata sau macar cand voi avea ce sa arat fara sa ma fac de rusine voi da amanunte.
#10
Postat 28 January 2009 - 04:04 PM
Primele doua poze sunt facute cu telefonul asa ca arata destul de rau.
Dupa ce am primit planurile de forme, m-am dus la un centru de copiere printere (la coloane pe Academiei) si am micsorat planurile la scara de lucru.
Planurile cuplurilor maestre le-am copiat in mai multe exemplare (cat numarul de coaste) si le-am lipit pe placaj de 5mm (ramasite din vremuri ceausite) ca sa-mi fie mai usor sa le decupez la traforaj si nici sa nu stau sa le desenez pe placaj.
Am decupat coastele si chila, am fixat coastele de chila si inca cateva intarituri care sa micsoreze torsunea de-a lungul chilei.
Am confectionat o punte falsa din furnir de 0,8mm pe care am lipit filele punti si traversele specifice acesui tip de ambarcatiune.
Dupa realizarea puntii am inceput lipirea filelor pe borduri.
a_1_2.jpg]
Amicul a dorit doar trei desene pe scuturi, desene pe care mi le-a pus la dispozitie asa ca m-am scos. Am facut sabloane din stiren subtire si am vopsit scuturile la aerograf.
cuturi_2_1.jpg]
Va continua in cateva momente.
Bafta!
#11
Postat 28 January 2009 - 04:29 PM
Suprastructura unde se afla cele doua cabine, cereul, grupul sanitar, dusurile si intrarea la motar a fost montata inainte de montarea scuturilor
iar dupa montarea scuturilor am mai prins cateva file pe borduri si am "fixat" catargul. Defapt catargul nu este fixat el putand fi scos dupa dezlegarea sarturilor si manevrelor.
Partea cea mai interesanta a acestei lucrari a fost insa capul dragonului confectionat din placaj pe post de structura de rezistenta si modelat din acelasi chit de reparatii ca si coada. Modelul a fost un desen facut de catre sotia amicului.
Continuarea pe copastie si pe chila atat a capului cat si a cozii de dragon a fost facuta tot cu chit de reparatii.
La final atat capul cat si coada au fost vopsite cu vopsea acrilica Agama - "culoarea lemnului" spalarea facanduse cu ulei umbra arsa diluat cu benzina de brichete.
Cam asta a fost intrega poveste a acestui proiect destul de frumos in sinea lui.
Am sa mai fac ceva poze la sculele pe care le-am folosit la modelarea capului si cozii de dragon (nu va asteptati la oarece minuni) si pe care am sa le postez la sectiune ce tine de scule, iar povestea drakkarului se termina aici.
Bafta!
#12
Postat 01 February 2009 - 03:50 PM
crios, la 28 Jan 2009, 16:29, a spus:
Asa cum am promis iata si sculele pe care le-am folosit la modelat:
Scule pentru modelaj, home made
Bafta!
#15
Postat 01 February 2009 - 06:47 PM
La Iasi chiar am bagat o prima intalnire de la Corso, intalnire cu Pavel, MIG, Mack, Yety si Grek.
Si o stire de ultima ora ... 90% saptamana asta voi fi la Iasi cu treaba asa ca daca termin in timp util am timp si de o cafea.
Bafta!