blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2
#62
Postat 23 June 2008 - 11:05 PM
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 23 June 2008 - 11:06 PM
#67
Postat 16 August 2008 - 12:53 PM
De data asta va fi ceva de la sovietici:
-automobilul blindat BA-3.
Vreau sa fac o scurta prezentare,apoi voi trece la poze cu faze de lucru si macheta la final.
Pana atunci poze de prezentare ale vehicolului real:
#68
Postat 16 August 2008 - 01:16 PM
Au fost produse la fabrica"Gudok Oktyabrya" langa Nijny Novgorod,la inceput 20 de bucati sub denumirea BA 27M.In anul urmator apare primul model-ce va fi apoi produs in numar mai mare-sub denumirea de BA.I-aici in foto-in anul 1934- in timpul paradei militare de la Moscova de 7 noiembrie..
Particula "I" vine de la fabrica Ijorski,iar in unele publicatii,blindatul apare identificat cu numele"BAI".
Turela cilindrica,adapostea un tun cal.3,7 cm.cu 34 de lovituri si o mitraliera DT;a doua mitraliera era prezenta pe peretele frontal,alaturi de locul soferului.Una dintre noutatile aduse de acest proiect,erau rotile de rezerva,care se roteau libere,avind menirea de a ajuta masina in cazul traversarii unor terenuri dificile.
Oricum,aceasta idee nu era pentru prima data aplicata,fiind prezenta si in cazul altor vehicule,produse de francezi,italieni sau nemti(vezi exemplul lui Horch 1a,de la inceput).
#69
Postat 16 August 2008 - 01:48 PM
Fata de predecesoarea sa,noua masina avea sasiul prelungit cu 5 centimetri,in timp ce compartimentul motor a primit niste voleti de aerisire(bineinteles tot blindati),voleti care pe modelul de baza lipseau.
Marea noutate insa,era reprezentata de armament,noul BA 3 primind pe de-a-ntregul,o turela de tanc T26 cu un tun de 4,5 cm calibru,model 20K 1932/38 cu 60 de proiectile si aceasi mitraliera DT.Blindajul turelei era crescut la 8 mm(dupa manualul de instructie a masinii aparut in oct.1934,blindajul era de 9 mm).
Munitia era stocata,parte in turela,parte in corpul blindat al masinii.In turela erau dispuse doua rastele tip fagure ce primeau 40 de proiectile,iar in corpul blindat mai erau adapostite inca 20 de lovituri(cate 10 pe fiecare parte).De asemenea,mai erau prezente 53 de incarcatoare pentru cele doua mitraliere de la bord.
La acest model a fost folosit pentru prima data in armata sovietica,sistemul de senile atasabile,la o masina blindata,sistem ce s-a dovedit destul de inspirat.O senila avea lungimea desfasurata,de 450 cm cu pasul intre zale,de 18 cm.Cele doua senile putea fi montate de echipaj,in cel mult 15 minute.
Ba 3 a fost produs in doua fabrici(la Ijorski si Viksunsky)intr-un numar total de 180 de bucati(dupa alte surse 168),intre anii 1934 si 1935.Alte versiuni:Ba-6 ,
BA-6ZhD(adica"pe calea ferata"),
BA-9...pana la BA-20.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 August 2008 - 01:49 PM
#70
Postat 21 August 2008 - 06:09 PM
Am terminat asamblarea sasiului,motorului,suspensiei fata si spate si a rotilor.
Ordinea in care am lucrat pana in prezent,nu respecta pe cea data in instructiunile de asamblare,tocmai pentru ca am vrut sa prezint macheta si sub forma aceasta.Nu exceleaza in detalii,insa are un aspect placut(cred eu).
Iata poze:
#72
Postat 21 August 2008 - 11:29 PM
Is not a complex kit(175 parts,of wich some 28 are not used) and I think he is a re-release of the Eastern Express BA3 kit,is a cheap one,but if you want a inexpensive model of an Russian armored car,then this is a good option.
They are only eleven weels and tires,so note the missing of the 12th weel(second spare).The BA armored cars series carried two spares,not putting the twelfht weel,is a major error,in my opinion.
The BA3 armored cars,served in Spain,Finland(some capturated and used by Finns against red army)and some of them have been sold to the Turkish Army(as I know).
The BA 3 and BA 6 was so alike,that you can morphed easely a BA3 into the BA6,except two things:
- BA 6 has no rear vision ports or doors;
- the BA 6 has an air scoop under the nose,but:
some sources state that early production BA-6 still had the BA-3 rear doors and ports;also,the kit has no underside air scoop(even he is present in the boxart),so the kit could be one of thouse BA6(even one sould to Turkish army,why not?).
Here two pictures with Eastern Express's BA6(to see the difereces):
#79
Postat 02 September 2008 - 08:51 PM
http://www.battlefie...w/22/50/lang,en
http://rkkaww2.armchairgeneral.com/galleri...d_cars/BA_3.htm
In poza este BA-3 in serviciul Finlandei.
#80
Postat 18 October 2008 - 12:49 PM
Realizat de industria de razboi americana,a fost respins de fortele militare ale USA,tocmai pe motiv ca este prea mare si prea greu.Ar fi trebuit sa intre in dotare sub indicativul M6 Armored Car-indicativ sub care a fost desemnat si folosit,dar de australieni.
Cele aproape 4000 de exemplare produse,au fost livrate toate,catre Marea Britanie,de unde multe dintre ele au fost "cedate"mai departe catre aliatii acesteia,asa incat T17 s-a aflat si in dotarea Australiei(am spus deja)Belgiei,Canadei,Danemarcei,Olandei;mai tarziu,dupa razboi,a ajuns si in dotarea fortelor militare din Cuba,Honduras,Nicaragua,India,Israel,Liban,Noua Zeelanda,Rhodesia,Africa de Sud si Arabia Saudita.
Versiunea pe care o prezint in acest topic este considerata a fi cea de baza,mk.I,dotata cu un tun M24/A1 sau M3 de cal.37 mm(acelasi de pe tancurile Stuart,de pilda)
Planul general de forme-fata/spate si stanga/dreapta(aprox.1/35):