Forum Machete,Modelism,Hobby: blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2

#41 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 25 May 2008 - 10:43 PM

Multumesc Dani@-ai grait frumos;pozele nu prea stiu sa le fac-trec aparatul pe automat,iar el considera ca asa trebuie sa arate,ma rog "minte de computer" :drinks: .
Pentru forma generala a micului Dingo,daca mai este cazul,o sa revin cu poze,poate mai relevante;
pana atunci,cu bunavointa celor de la www afrikakorps.org.o sa postez una bucata foto autentica,ce imi pare a fi un "cadru"de diorama fantastic(pentru cine stie sa faca dio)"cu intalnirea celor doi-un pitic si-un mastodont-
Micul Dingo poarta inmatricularea "8-th Armoured Brigade"in nordul Africii-distinctiv:un sobolan de culoare rosie intr-un cerc alb-sau "Desert Rats".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: GrantMedDingo.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 25 May 2008 - 11:09 PM


#42 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 May 2008 - 06:30 PM

Pentru"episodul"III din aceasta serie,am gasit cu temei sa raman tot la englezi si sa prezint unul dintre cele mai frumoase blindate din aceasta categorie:"Humber mkI scout car"-aceasta plasare pe locul unu imi apartine si are la baza criterii subiective.Legat de acest model voi incerca sa prezint succint istoria "11-th Armoured Division"una dintre primele mari unitati ce l-au avut in dotare.
-pentru inceput iata despre cine discutam:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HumberSCEurope1945.jpg
  • Imagine atasata: HumbersScoutCar.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 May 2008 - 06:31 PM


#43 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 May 2008 - 07:47 PM

La cererea autoritatilor militare Rootes Group a inceput productia la acest blindat de cercetare in 1942,iunie dar s-a ajuns la productia de masa abia in 1943.Au fost produse aproape 1700 de bucati din modelul MKI,iar per general productia a durat pana la terminarea razboiului.Masina era destinata a inlocui mai vechiul Daimler Dingo de care era apropiata ca dimensiuni si greutate.
Botezul focului l-a primit in Orientul Indepartat dar a fost folosit si pe frontul nord-vest european.Ideea de baza a fost ca masina,fiind putin mai incapatoare,sa inlocuiasca vechile Dingo,in misiunile de cercetare legatura.Intr-adevar Humber-ul avea posibilitatea de a primii un al treilea membru in echipaj,ceea ce la Daimler Dingo era imposibil.
Dupa razboi toate exemplarele ramase au sfarsit la dezmembrari sau au fost vandute,armata britanica preferind sa pastreze pentru mai departe vechea dotare cu Dingo,masini considerate mult mai fiabile si economice.Au mai supravietuit Humberele cedate armatei daneze si cele ce au actionat in Malaiezia pina prin 1952.
Aceasta masina blindata s-a mai aflat,inafara armatei britanice(aici inclusi si cei din Commonwealth)si in dotare poloneza,ceha,olandeza,belgiana,daneza(cum am mai spus)si pare-se a fost folosita si de armata franceza,dupa razboi,mai precis de unitatile din Legiunea Straina,in luptele cu trupele Viet-Minh din anii '50.
Blindatul era animat de un motor cu 6 cilindrii de 87 CP plasat la spate,de 4000 cmc,avea o greutate de aproape 4 tone si un blindaj maxim de 14 mm.
Ca armament modelul mk.I avea in dotare o LMG Bren cal.7,62 mm(0.303) plasat pe un afet ce putea fi actionat direct din interior.Arma avea incarcatoare tambur cu cate 100 de cartuse fiecare.
Cutia de viteze cu 4 trepte inainte si doua inapoi(cu raport de demulptiplicare) imprima masinii cca.60 de km/h,instalatia electrica de 12 V,iar ca dotare standard masina avea statia radio R19.
A mai existat si versiunea de Humber Scout Car inarmat cu un afet dublu,pe care erau ampalsate doua mitraliere Vickers K,afet actionat tot din interiorul masinii:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Vickerskgun.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1211824025.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 May 2008 - 08:19 PM


#44 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 May 2008 - 08:24 AM

Divizia 11 Blindata a aparut ca o unitate nou infiintata intre anii 1941 si 1942,deci lipsita de"botezul focului".
Creearea acestei mari unitati a avut la baza ideile si experienta generalului Percy Hobart,un veteran din 7th Armoured Division,care vazind succesul diviziilor blindate germane din prima parte a razboiului,a tras toate invatamintele necesare.De fapt aceasta mare unitate a fost considerata cea mai buna divizie blindata a britanicilor,participind la toate operatiunile majore din NV Europei,pana la infrangereea Germaniei.
Avea ca distinctiv un taur negru incadrat intr-un chenar de culoare galbena,celebrul "Black Bull".
In componenta diviziei,a ajuns sa fie integrat si deja mentionatul "3rd RTR"-vezi episodul anterior- campania din Grecia-Regimentul 3 Royal Tank considerat deja o unitate de elita,cu multa experienta de lupta,inmatriculare pe care intentionez sa o postez pe macheta ce o voi realiza.
Actiunile pe front,ale Diviziei 11 Blindata incep cu operatiunea "Epsom"-pe teritoriul Frantei,cu celebrul asalt asupra cotei 112-un deal ce domina campul de lupta,cu sprijin pe flancul drept,intr-un satuc numit Baron.Dealul detinut de nemti a fost cucerit de oamenii din Divizia 2 Infanterie,sprijiniti din flanc de blindatele din "11th Armoured" insa contraatacul venit din partea nemtilor-elemente ale diviziei 21 Panzer,combinate cu cele ale diviziei 11 Panzer-aduse din rezerva-a fost atat de puternic incat generalul Dempsey a ordonat retragerea,operatiunea Epsom fiind un esec.
11th Armoured Division a mai participat la operatiunea Market Garden,asiguraind flancurile-fiind cunoscuta publicului secventa cu Humberul de cercetare din filmul "A Bridge too far"-"Un pod prea indepartat"-in care apare comandantul(Michael Caine).
Din pacate pentru engelzi si aceasta operatiune a fost un esec,soldat cu pierderi grele.
Primul succes pentru 11th Armored a venit odata cu operatiunea Goodwood- cu mentiunea ca Humberele din 3rd RTR RHQ(Royal Head Quarter-Cartierul General)au asigurat legatura si manevrele de tatonare a inamicului,pe toata durata.
A urmat operatiunea Bluecoat dupa care Divizia a fost retrasa ca urmare a pierderilor foarte grele,suferite-de fapt,per ansamblu,divizia a avut un procent de rulaj al materialului blindat,in special tancuri,de 300% ceea ce s-ar traduce prin aceea ca si-a pierdut mijloacele de lupta ce au fost inlocuite de 3 ori,pe toata durata existentei unitatii.
11-th Armoured Division a fost desfiintata definitiv dupa razboi,in 1946.
Iata fotografii cu oamenii si tancurile din aceasta unitate:
-un Humber(de data asta un MK II armoured Car)trecind pe langa un blindat german distrus,in timpul operatiunii GoodWood,infanteristi folosind un aruncator de mine usor si tancuri Sherman cu inmatricularea 3rd RTR-taurul negru in chenar galben si cifra "52" alb in chenar rosu;de fapt aceasta inmatriculare apare si in prima poza de front ce am postat-o la acest subiect si va fi prezenta,cum am mai spus,si pe macheta:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11th_Armoured_01.jpg
  • Imagine atasata: Operatiunea_Goodwood.jpg

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-1435-1211868976.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 27 May 2008 - 08:26 AM


#45 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 May 2008 - 07:22 PM

Kitul ce reprezinta"Humber mkI scout car"si pe care eu il voi asambla,este al celor de la Bronco Models,adica unul dintre cele doua kituri existente pe piata la momentul acesta,celalalt fiind scos de cehii de la SKP;este vorba de scara 1/35 si despre aceasta varianta.
Ei bine kitul Bronco(2007),turnat din stiren,se apropie ca acuratete si finetea detaliilor,de performanta kiturilor din rasini;ar fi chiar un mic avantaj si anume cel al lipsei cvasitotale a bavurilor.
Grija asiaticilor pentru detaliu,incepe de la modul in care vin ambalate culeele:fiecare in punga ei;si n-ar fi de neglijat nici cutia,executata din carton de buna calitate cu un boxart elocvent.
Inmatricularea prezentata pe capacul cutiei,ne arata un Humber trecind in viteza pe langa o coloana de Sherman,in timp ce un C.O. sta iesit prin chepengul superior.Aceasta imagine este surprinzator de asemanatoare cu poza de epoca,prima din seria pe care am postat-o la deschiderea acestui episod,care cred eu ca a si servit drept inspiratie.
De fapt si distinctivele micului blindat ne indica inmatricularea din "11-th Armoured,29-th Brigade,3 RTR"adica aceasi cu cea din foto.Decalurile au trei calitati:sunt fin tiparite,corecte si suficiente.
Optiunile oferite de catre cei de la Bronco in materie de inmatriculari,ceva obisnuit la ei,dealtfel,sunt in numar de 6,printre care,evident si cea din boxart.
Micul blindat este reprodus dintr-un numar de 197 piese din stiren oliv,numerotate(in fapt sunt peste 200),fixate pe 4 culee,un "lower hull"dintr-o bucata,o suprastructura,tot dintr-o bucata,5 pneuri (din care se folosesc doar 4 daca se doreste reprezentarea unei masini actionind in timpul WW2),urmeaza figurina comandantului,turnata tot dintr-o bucata-mie imi pare a fi rasina-si o coala de PE cu 35 de repere;si toate astea pentru un blindat cu ceva mai mare decat un Dingo."Brilliant"cum ar zice tipul cocotat pe carcasa masinii.
Totusi,ca minusuri(dupa parerea mea),planurile de asamblare sunt putin greoaie,etapele nu sunt numerotate,unele dintre piese"apar"pur si simplu in timp ce anumite faze de lucru par a se succeda,pe pagina,de jos in sus;parca s-ar simti nevoia unor indicatii suplimentare privind vopsirea pieselor de interior.
Acolo unde sunt,imi par ridicole:de pilda la pistolul mitraliera Thompson,fixat pe peretele lateral,indicatiile ar fi-patul armei"brown"si teava,cutia mecanismelor si incarcatorul "steel",in timp ce pentru statia radio sta scris doar "olive drab" si atat;fara indicatii de culoare la cadrane,scala si bateria-acumulator.
Nimic din toate astea,insa,nu impieteaza asupra calitatii modelului si oricine,cu o minima buna vointa si experienta,intr-un final o scoate la capat.Una peste alta kitul asta este"full of benefits"si eu il recomand 110% celor interesati de"ww2-aromured cars".
Pozele de rigoare:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 053008190331.jpg
  • Imagine atasata: 053008190405.jpg
  • Imagine atasata: 053008190528.jpg
  • Imagine atasata: 053008190627.jpg
  • Imagine atasata: 053008190645.jpg
  • Imagine atasata: 053008190711.jpg
  • Imagine atasata: 053008190727.jpg
  • Imagine atasata: 053008190752.jpg
  • Imagine atasata: 053008191112.jpg
  • Imagine atasata: 053008191135.jpg


#46 Useril este offline   eugen 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 02-November 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie post WWII

Postat 30 May 2008 - 10:07 PM

:dribble: Cu tot riscul de-a deveni extrem de antipatic... s-au amestecat de-a valma in topicul asta atatea lucruri (clar interesante) incat mi-e greu sa-l mai urmaresc...
N-am dat, nu dati... (cu paru')

#47 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 May 2008 - 10:59 AM

Eugen@nu-mi pare ca devii antipatic,chiar deloc.Dimpotriva,este bine ca ai pus problema,poate mai sunt si altii care cred la fel.
Daca-ti pare ca este ceva greu de "digerat"ar fi o forma mai usoara de prezentare,sau stiu eu ce altceva,spune cum crezi ca trebuie sa fie,vino cu o sugestie.Tu ori altcineva dintre cei ce urmaresc acest topic,nu-i nici un bai,te asigur.Nu sunt eu "Stapanul Inelelor".
Am gandit acest topic,ca fiind un serial cu mai multe episoade,in care sa prezint pe rand,autovehicule ce s-ar incadra in categoria"ww2 blindate sau nu,de cercetare,comandament etc"-bineinteles ca plasarea in aceasta categorie este cat se poate de subiectiva-ca de altfel orice decizie luata de un om.
Si pentru ca sa nu fie o simpla enumerare de poze cu diverse machete,in diverse stadii de asamblare,vopsire etc.am crezut cu temei sa mai"pun"si cate o referire cu iz tehnic,istoric,poze de epoca sau actuale,planuri,poze cu armele purtate,unitati militare ce au folosit respectivele masini,etc.Dupa cum ai vazut am primit chiar si"intariri"-de pilda postarea lui Dragos@ la episodul cu Dingo-un material foarte util,cred eu.
Daca devine obositoare toata aceasta istorisire,sigur ca poti sa-ti spui parerea,ba chiar sa faci sugestii.Repet,tu sau oricine altcineva,nu dai cu paru'.
Am vrut de fapt sa impartasesc toate astea cu ceilalti"confrati"-o gramada de kituri,informatii mai inedite sau nu,in loc sa le tin doar in vitrine.
Ai vazut ca prezint si kiturile,de asemenea cu opinii personale,deci cat se poate de subiective,dar poate mai ajut,sau inspir pe cineva.Un singur "coleg"de breasla daca este interesat ori"inspirat"dupa ce vede ce-am scris,inseamna ca am facut ceva.
Nu vorbesc prea mult despre tehnici,vopsiri si altele asemenea,pentru ca nu fac nimic deosebit fata de ce fac ceilalti modelisti;nu folosesc nici o tehnica despre care sa nu se fi spus sau scris aici pe forum,deci sa mai vin si eu cu aceleasi povesti,imi pare superflu.
Nu-i vorba de oftica sau antipatie,chiar multumesc ca mai"avertizat"-poate mai sunt opinii in sensul asta,deci astept si sugestii.Indefinitiv suntem o"familie"-nu prea mare,dar crestem,nu-i asa? :dribble:

#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 May 2008 - 08:33 PM

Asamblarea kitului incepe de la interior,unde cei de la Bronco,ofera un numar satisfacator de piese;destule si frumos turnate.
Pana una alta,iata schitele tehnice si poze cu interiorul unui exemplar ce se afla in custodia Muzeului de la Bovington,ma gandesc ca sunt utile:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: humbersc_MkIdrawingsHAUGH1.jpg
  • Imagine atasata: humbersc_MkIdrawingsHAUGH3.jpg
  • Imagine atasata: humbersc_MkIdrawingsHAUGH2.jpg
  • Imagine atasata: humberscout1abovyMcNeilly15.jpg
  • Imagine atasata: humberscout1abovyMcNeilly16.jpg


#49 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 May 2008 - 08:36 PM

...si vedere spre"inainte":

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: humberscout1abovyMcNeilly21.jpg
  • Imagine atasata: humberscout1abovyMcNeilly25.jpg


#50 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 June 2008 - 08:58 PM

Lucrind la interior-compartimentul de lupta-am ajuns,inevitabil,la statia radio;ea se compune din doua piese mari,legate intre ele printr-un element ce reprezinta un contact electric(cred)-toate vin pe culeea "F" dupa care se asambleaza pe fata statiei,grilajul de protectie,pe care Bronco il ofera sub forma de repere PE(2 bucati).
Am vopsit statia in culoarea dark green-pentru carcasa-si o combinatie de "aluminiu" cu putin "otel"si "negru"-pentru panoul frontal.Inca reperele PE nu sunt vopsite,ci doar"tratate"cu "metal primer"in vederea vopsirii.Postez o foto cu statia radio,inainte de a o asambla pe cadrul ei si apoi,impreuna pe peretele din interior dreapta-unde nu mai este atat de vizibila.Iata-o:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 060308213206.jpg


#51 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 June 2008 - 07:30 PM

Am terminat(un termen relativ)interiorul micului Humber.Este vorba despre compartimentul de lupta;am spus asta pentru ca va urma compartimentul motor,complet "utilat"-si aici,cei de la BroncoModels au fost destul de generosi.
Postez poze si astept remarci,fie ele si sub forma de critici:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 060408201023.jpg
  • Imagine atasata: 060408201254.jpg
  • Imagine atasata: 060408201325.jpg
  • Imagine atasata: 060408201404.jpg
  • Imagine atasata: 060408201452.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 June 2008 - 07:35 PM


#52 Useril este offline   BRUTUS 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 199
  • Inregistrat: 26-November 06

Postat 04 June 2008 - 10:42 PM

Foarte frumos !
Felicitari !

#53 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 07 June 2008 - 11:11 PM

Am vorbit despre compartimentul motor,care este complet"utilat".Ei bine,iata prima dintre "dotari"-motorul cu sase cilindrii in linie-unul dintre punctele slabe ale Humberului,datorita duratei mici de viata-majoritatea acestor motoare clacau dupa 4000-5000 de mile(intre 6500 si 7500 de km.)
Motorul este reprezentat prin asamblarea a 24 de piese(23 din stiren+1 PE),fin turnate si care se potrivesc bine,fiecare la locul ei.Inca nu apar furtunurile de legatura inspre radiator(tur/retur)si galeria de admisie a aerului la filtrul de aer.Inainte de asamblarea in compartimentul sau,motorul urmeaza a fi "racordat"la radiator si la rezervorul de benzina-celelalte "dotari"pe care cei de la Bronco Models le-au concept pentru aceasta macheta.
Pozele sunt facute atat la lumina zilei,cat si la lumina artificiala;iata-le:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 060708210620.jpg
  • Imagine atasata: 060708210638.jpg
  • Imagine atasata: 060708210715.jpg
  • Imagine atasata: 060708224346.jpg
  • Imagine atasata: 060708224410.jpg
  • Imagine atasata: 060708224558.jpg


#54 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 June 2008 - 01:06 PM

Dupa ceva spalari,dupa asamblarea,uzarea radiatorului si a rezervorului de benzina,compartimentul motor arata asa:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 060808134454.jpg
  • Imagine atasata: 060808134513.jpg
  • Imagine atasata: 060808134527.jpg
  • Imagine atasata: 060808134701.jpg
  • Imagine atasata: 060808134903.jpg


#55 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 June 2008 - 12:36 PM

Dupa cateva zile de pauza,am trecut la faza urmatoare-suspensiile masinii,puntea fata,puntea spate si transmisia Humber-ului.
Postez aceste foto acum,pentru ca la urmatoarea faza de asamblare se va monta un scut pe aproape toata lungimea masinii,scut blindat ce oferea protectie pe dedesupt.Datorita lui,insa,aceste detalii in mare parte nu vor mai fi vizibile.
In poze mai apare si teava de esapament impreuna cu toba ei.
P.S. -am schimbat "scula"de facut poze,sper ca au iesit mai bine decat pana acum. :book:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DCAM0102.JPG
  • Imagine atasata: DCAM0103.JPG
  • Imagine atasata: DCAM0105.JPG
  • Imagine atasata: DCAM0114.JPG
  • Imagine atasata: DCAM0115.JPG


#56 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 15 June 2008 - 12:56 PM

Arata bine, pacat ca nu se va vedea mare lucru dupa montarea scutului !
Apropo,vezi ca "scula" cu care presupun ca ai facut pozele,trebuie sa aiba functia MACRO. Foloseste-o !
Mai dezbatem subiectu` dupaamiaza !

#57 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 June 2008 - 08:43 PM

Bon.Lucrind pe dedesuptul blindatului,am realizat dintr-o data ca ceea ce Bronco explica a fi faza finala-adica montarea pneurilor pe jante la"finalul finalului"este o mare prostie(sa nu zic altfel).In planuri,dupa ce ai pus toate piesele in ordine,basca o gramada de PE-uri si mai ales te-ai "omorat"cu trenul de rulare,transmisia etc-niste piese EXTREM de fragile,urmeaza o operatiune destul de "brutala"-trasul pneurilor peste jenti.Va cam dati seama cu ce consecinte :dribble: .
Ei bine iata dau si eu un semnal-se vrea un"caveat emptor"sau aviz cumparatorilor:nu tineti seama de ordinea etapelor pe care pliantul vi le descrie-cel putin nu la acest kit!!!!!!!!!-nu este prima necorelare de care m-am lovit;folositi-va instinctul-in cazul operatiunii de"incaltare"a Humberului,va garantez ca nici o lipitura nu va tine in loc sumedenia de piese maruntele ce formeaza transmisia fata,atunci cand veti trage "gumele"la locul lor-orice modelist stie ca piese atat de mici,odata rupte...pace buna.Deci puneti pneurile pe jenti INAINTE de a asambla jentile in rotule/cuplaje si planetare,nu-i ascultati pe "aia". :book:
In fine,cam asa arata:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 061608210620.jpg
  • Imagine atasata: 061608210655.jpg
  • Imagine atasata: 061608210752.jpg
  • Imagine atasata: 061608210855.jpg
  • Imagine atasata: 061608211932.jpg
  • Imagine atasata: 061608212000.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 16 June 2008 - 08:45 PM


#58 Useril este offline   tommy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 355
  • Inregistrat: 16-June 08
  • Location:Iasi

Postat 16 June 2008 - 09:13 PM

modelele arata foarte bine si articolele extrem de interesante....mai asteptam multe altele....

#59 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 June 2008 - 09:54 PM

Multumesc Tommy@ pentru apreciere;imi face placere sa vad(stiu)ca ceea ce zic(fac)eu starneste interes.
Vor mai urma si altele,te asigur.Poate voi opri acest topic dupa ce termin Humber mk.I pentru ca risc(pare ca )sa devina plictisitor,dar vor mai fi altele deschise in loc.

#60 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 June 2008 - 05:39 PM

Am terminat partea superioara a postului de lupta,la interior;este ceea ce se cheama,in alte parti,"upper hull".
Apar in poze:tabloul de bord,2 cutii metalice pt.pastrat diverse,doua bidonase de apa(sau ce voia echipajul sa puna in ele)mecanismele de deschidere a chepengurilor frontale,2 incarcatoare tambur pentru arma principala,mecanismul tip periscop prin intermediul caruia se viza tinta si se dirija tirul armei,fara a expune tragatorul,si lampa din plafon.Tot ansamblul apare in poze cu capul in jos,evident. :clapping:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 062108181646.jpg
  • Imagine atasata: 062108181737.jpg
  • Imagine atasata: 062108181753.jpg
  • Imagine atasata: 062108181807.jpg


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi