Conceput initial pentru actiuni in camp deschis si/sau desert,T 17E Staghound si-a dovedit "punctele slabe"in orasele cu strazi si spatii inguste ale Europei,datorita tocmai dimensiunilor-atipice pentru o masina de cercetare-adica 5,50 metrii lungime,2,36 metrii inaltime si o greutate de 12 la 15 tone.Dealtfel englezii au si inlocuit Staghound-ul in misiuni de cercetare,cu al lor Daimler Dingo,mult mai rapid si mai usor de "strecurat"pe langa inamic.
Totusi dimensiunile generoase ale lui T17 l-au facut preferabil ca vehicul de comandament si legatura,sau escorta convoi,utilizat mai ales de companiile de Cartier General si Comanda a marilor unitati.
Singurii care l-au folosit ca dotare principala in misiuni de recunoastere,au fost canadienii,principalul atu fiind armamentul destul de puternic pentru un 4x4 si mai ales,blindajul gros de 32 mm(max.50 mm la unele variante).Primele exemplare au ajuns in Europa in 1943-Italia, "vanatorul de cerbi"fiind folosit in exclusivitate pe frontul nord-vest european.
Au existat,in principal,4 variante ale acestui blindat si anume:
-T17 E1 mk.I cel cu turela si tun de 3,7 cm si 3 mitraliere de 0,30;
-T17 mk.II inarmat cu un obuzier de 76 mm,pentru suport apropiat si 2 mitraliere de 0,30;
- T17 mk III avind ca armament principal un tun de 7,5 cm(un adevarat vanator de care)si 3 mitraliere de 0,30;
- evident T 17 mk.IV cu o turela Fraser-Nash cu doua mitraliere a/a de 0,50 cal.
Aparatul propulsor a fost compus din 2 motoare pe benzina,productie Chevrolet/General Motors 270 cu cate 6 cilindrii in V,cate 4.400 cmc,dezvoltind impreuna 195 CP.suficient ca masina sa atinga(in oricare dintre versiuni)o viteza maxima de cca.85 km/h.Frane hidraulice Bendix Hydrovac,transmisie cu 4 viteze inainte,GM Hydramatic,capacitate combustibil 623 litrii(inclusiv in rezervoarele externe)pt.o autonomie de 250 la 300 km.
Echipajul a fost format,in cazul tuturor versiunilor,din 4 membrii(mai rar 5-la sub-variantele pentru transmisiuni).
Avind in vedere forta,capacitatile si dotarile lui T17,il putem considera precursorul blindatelor de cercetare(mai)moderne,aparute prin anii 50,chiar 60(pe multe dintre ele le-a inspirat chiar),o masina de lupta,blindata,in adevaratul sens al cuvantului.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 October 2008 - 02:13 PM