Forum Machete,Modelism,Hobby: blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2

#141 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 January 2010 - 01:12 PM

Vezi postareasaber, la 15 Jan 2010, 12:15, a spus:

Hi

Arata foarte bine

Congratulations on an excellent color and tonality

Hi Saber,thank you.

On the other hand: have you worked something new ?
I mean armoured/AFV's/Trucks,course.

#142 Useril este offline   saber 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 214
  • Inregistrat: 25-June 08
  • Location:Izmir-Turkey

Postat 16 January 2010 - 08:12 PM

Vezi postareaLonginus, la 15 Jan 2010, 13:12, a spus:

Hi Saber,thank you.

On the other hand: have you worked something new ?
I mean armoured/AFV's/Trucks,course.

well.....yes in fact there are new work will slow a bit soon but I will share with you. :clapping:

#143 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 February 2010 - 03:01 PM

Dupa destul de multa vreme,m-am apropiat de final;Ba 64 de la Aer Moldova,cu mici scratchbuild-uri si piese inlocuite,arata cam asa.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN0090.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0091.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0094.JPG
  • Imagine atasata: DSCN0095.JPG


#144 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 February 2010 - 03:17 PM

Am vrut sa reprezint masina mai "muncita".Sper ca din detalii se vede asta.
Rugozitatea blindajului,ba chiar cateva lovituri "moi" in peretele frontal al turelei si apoi intemperiile care si-au inceput munca-toate au aparut pe modelul meu.
Una peste alta "9 negru" a fost pus la treaba,nu gluma,dar se tine inca destul de bine :drinks: .

Imagine atasata: DSCN0097.JPG



Imagine atasata: RSCN0103.JPG



Imagine atasata: DSCN0095.JPG



Imagine atasata: RSCN0104.JPG




Imagine atasata: RSCN0105.JPG

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 February 2010 - 03:18 PM


#145 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 February 2010 - 04:02 PM

Faaiin Longinus !. :drinks: ^_^ Eu am tot stat in expectativa , zicandu-mi : " Sigur are sa-l faca de captura " :rofl: Imi place uzura de pe el ;insa eu cred ca exista si o mica inadvertenta, daca ai dorit sa reprezinti o masina ce a avut activitate intensa de front .Aripile rotilor , facute din tabla subtire , ajungeu sa se " buseasca " pe alocuri ,inainte de a capata atata rugina . Pare ca a stat mult timp in aer liber fara activitate . Oricum , o alta lucrare foarte placuta din punct de vedere cromatic si cu un aer realistic in ce priveste echilibrul uzurilor . Felicitari ! (M-ai facut sa ma reapuc si eu de " broscoiul " meu " scalpat " . :-D )

#146 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 February 2010 - 06:13 PM

Multumesc Dany.Aripile alea sunt prafuite,nu ruginite(inca).Tehnica de uzura a tablei subtiri(a aripilor) este oarecum diferita:las chimia sa-si faca munca,o sa vezi.
Pe urma:am intentia sa mai fac un cablu de tractare,o foaie de cort rulata si eventual micile carlige de pe turela,ce serveau la fixarea unei prelate peste turela.
Pana acum am schimbat/facut/refacut:toate niturile de pe corpul blindat,farul masinii(cel din kit este subdimensionat rau de tot,am adaptat unul ramas de la un Gaz MM),am montat carligele de remorcare pe fata(ca lipseau cu desavarsire),am refacut manerul capotei blindate,am refacut,din tabla,gura de admisia aerului la motor,am refacut complet vizoarele laterale(stanga/dreapta),am refacut complet placa de otel ce protejeaza baza turelei,am facut(resturi de PE) tablele ce sustin aripile fata,am schimbat lopata de pe capota,am refacut ranga de otel(de pe stanga),impreuna cu suporturile ei,am refacut total sistemul de esapament de pe partea dreapta a masinii,am facut tabla de protectie impotriva caldurii(montata deasupra tevii de esapament,la exterior),am facut sistemul de prindere al turelei(la interior)vizoarele-lipseau cu desavarsire-suportul armei,am schimbat arma,am refacut suportul rotii de rezerva,am facut(din rasina)securea montata pe spate/stanga(impreuna cu suporturile de fixare),am facut bridele limitatoare pentru suspensie sudate pe corpul blindat(in fata aripilor spate),am schimbat carligul de remorcare(cel din kit era de-a dreptul scabros)si am facut lumina/stop de pe aripa stanga/spate(cu suport cu tot,ca n-avea). Cam atat,in rest este kitul original.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 February 2010 - 06:14 PM


#147 Useril este offline   rumous 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 28-June 12

Postat 28 June 2012 - 07:39 PM

Longinus ai putea sa faci scaner la instructie de asamblare la ba64? ms anticipat

#148 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 June 2012 - 09:17 AM

Vezi postarearumous, la 28 June 2012 - 07:39 PM, a spus:

Longinus ai putea sa faci scaner la instructie de asamblare la ba64? ms anticipat

:unsure: Nu mai stiu. O sa le caut dar nu-mi amintesc daca le-am pastrat sau nu.
Daca se poate,iti dau de stire.

#149 Useril este offline   rumous 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 28-June 12

Postat 29 June 2012 - 10:16 AM

Vezi postareaLonginus, la 29 June 2012 - 09:17 AM, a spus:

:unsure: Nu mai stiu. O sa le caut dar nu-mi amintesc daca le-am pastrat sau nu.
Daca se poate,iti dau de stire.


ms astept

#150 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 January 2015 - 09:52 PM

Dupa, iata,aproape 5 ani, desi nu am uitat de existenta lui, topicul acesta mi-a fost destul de greu sa-l mai gasesc.
STIVA contine multe exemplare ce se pot incadra in subiect,dar ...m-am ocupat de alte "terestre"; altele decat cele descrise in titlul topicului.M-am ocupat de altceva.
Acum ca l-am "desprafuit", il (re)citesc cu nostalgie,indefinitiv sunt 5 ani ,in care s-au intamplat multe.Mie,voua,lor,noua tuturor.
Singura,ramasa aceasi, este istoria.Ba,parca si ea a mai adunat cate ceva in paginile ei: 5 ani de intamplari,bune, rele,cu sau fara mare importanta pentru unii.Eminescu spunea :

"Când unul trece, altul vine
În astă lume a-l urma,
Precum când soarele apune
El şi răsare undeva
."

Reluind subiectul, ma indemn sa "pun pe masa" un kit pe care-l am demultisor:
Rolls Royce Armored Car modelul 1920 cel cu pneuri/roti, pentru desert.
Kitul Roden,il stiti,1/35 s-a discutat mult despre el,la vremea cand a aparut.Nu reiau,nu insist.

Totusi, ca introducere in subiect as apela ,din nou,la buna noastra cunostiinta: istoria.

Primul Razboi Mondial dezvolta ,printre alte instrumente de ucis, una in plus: masina blindata.Aparuta inaintea tancului,indefinitiv un vehicul mult mai greu de produs,condus si intretinut, aceasta si-a facut rapid un loc in arsenalul marilor armate.
Englezii si-au constituit primul lor escadron de masini blindate,inca din luna septembrie a primului an de razboi,1914.Pana la sfarsitul conflagratiei,aveau sa-si mai formeze inca sase.
Intre aceste noi arme...minune,ca sa le spunem asa, un loc bine definit l-a ocupat un model anume : Rolls Royce Silver Ghost, un automobil ce se producea din 1906 (si avea sa se mai produca inca 20 de ani ).Desigur, pentru serviciul militar toate accesorile civile menite sa deserveasca proprietarul si confortul lui,au fost indepartate, pe structura ramasa fiind adaugata o "cutie" din placi de otel,rezistent la gloante, in varful careia trona o turela rotativa,cam pe locul unde ar fi trebuit sa stea pasagerii.
Motorul a ramas in compartimentul din fata, in timp ce sectiunea centrala era dedicata echipajului,in mod anume conducatorului.
Cu toata aceasta arhitectura blindata,plus turela plasata in varful ei, masa totala a vehicolului a crescut serios,ceea ce facea din manevrarea masinii,un chestiune cam greu de realizat.Pentru acest motiv ecartamentul automobilului original a fost crescut, rotile au fost "impinse" spre extremitatile sasiului,cele din spate fiind dublate.
Turela rotativa a primit o mitraliera racita cu apa,o Vickers de 7,7 mm calibru si uite-asa s-a nascut ceea ce englezii au botezat " Rolls Royce Armored Car" sau pe scurt RRAC.

Noul blindat cantarea 5 tone, era lung de 5 metri, lat de aproape 2 si inalt de 2,54.Echipajul prevazut,consta din trei persoane: soferul,mitraliorul si comandantul echipajului, toti protejati de un blindaj ce le oferea protectie impotriva armelor mici,de infanterie.In punctele critice acest blindaj atingea 12 mm, toata masina fiind "antrenata" de cei 85 CP "scosi" dintru motol cu sase cilindrii in linie racit cu apa si o cutie cu tractiune 4x2 .
Intrarea/iesire in si din masina se practica prin chepengul din plafonul turelei,sau printr-o usa rectangulara plasata pe laterala corpului blindat.
Pe ambele laturi exterioare,erau plasate suporturile rotilor de rezerva.
Oricum spatiul interior era cat se poate de spartan, neprietenos si neconfortabil,mai ales in cazul misiunilor de durata mai lunga.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 January 2015 - 09:53 PM


#151 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 January 2015 - 03:55 PM

:clapping: Foarte fain subiect !
De-abea astept sa ne blagosloveasca Roden-ul si pe "noi" cu masinaria asta ; pana atunci voi avea placerea sa ma delectez cum va prinde viata al tau . :dribble:
... " Africa , Africa "... :-D
Sint curios cum il vei vopsi . Ceva "camuflagii" sau uni ?

#152 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 January 2015 - 04:41 PM

Ehe,Dany.
Tu astepti de la Roden un RRAC in 1/72, eu astept un Vomag in 1/35 !
Cat despre camo...inca nu m-am hotarat daca va fi tricolor sau ba.
Versiunea uni este o inmatriculare interesanta.
Roden nu spune,multi nu o stiu,desi am vazut ca vorbesc despre ea, dar este o inmatricilare/vopsire din vremea cand englezii erau prezenti in Persia, inainte ca razboiul sa inceapa. Nu spun mai mult.
Ma atrage ideea,plus ca se poate discuta putina istorie,in topic.
S-ar putea sa fie interesant.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 January 2015 - 04:44 PM


#153 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4829
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 January 2015 - 06:36 PM

Legat de istorie , m-am gandit sa pun un link ce cuprinde povestea unui sofer pe o astfel de masina , detasat in Golful Persic inainte de razboi , prin '37 . Asadar ,fara "pac-pac" , dar cateva informatii sint interesante , in special cele legate de mentenatnta sau condusul pe nisip ,etc. in plus lectura e agreabila si usor de inteles . http://rroc.org.au/w...s:Armoured_Cars

#154 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 January 2015 - 09:41 PM

Interesant ce scrie acolo, multam fain Dany.
Sincer,exista cateva aspecte relatate, pe care nu le cunosteam (nici n-as fi avut de unde).
Printre zecile de kituri must have sau wishlist care-mi "umbla" prin cap (si prin portofel), tot mai mult se contureaza vointa de a achizitiona inca un astfel de RR de la Roden doar ca de data asta va fi kitul care reprezinta versiunea de baza,cea din 1914.
Bon.
Si daca tot l-am amintit,sa mai spun cate ceva despre istoria masinii.

Prototipurile de RRAC (Rolls Royce Armored Car) au fost scoase la lumina,in decembrie 1914.Dupa o scurta perioada de evaluare, primele exemplare au fost desfasurate pe front, pe la mijlocul anului urmator.La aceasta data,insa, s-au dovedit depasite datorita faptului ca razboiul se "dezvoltase" deja intr-o serie de lupte statice la scara mare, un model de razboi de pozitii ce avea sa caracterizeze cam toata perioada conflagratiei din Europa.
Aceasta stare de fapt venea sa se adauge la limitarile de care dadeau dovada noile autoblindate RollsRoyce, in special lipsa totala a capabilitatilor cross-country(tractiune 4x2) si submotorizarea, cei 80 de cp. ai masinii civile, fiind cam putin pentru greutatea mare a blindajului versiunii militare.
Una peste alta, se parea ca aceste autoblindate au ajuns prea tarziu si au ramas sa fie folosite in linia a doua,cam peste tot,pe frontul vest european, din 1915 pana la sfarsitul razboiului. Oricum, in anii de final ai conflagratiei, tancul,un produs tehnic tocmai aparut si el,isi adjudecase rolul de suveran al campului tactic,masina blindata raminind un fel de copil orfan.
Daca in Europa, automitralierele ramaneau intr-un plan secundar, multe dintre acestea au fost redistribuite in teritoriile de peste mari, in Orient si in Africa unde terenul era mult mai accesibil pentru asemenea vehicule.
Pe toata durata Primului Razboi Mondial,Rolls Royce a produs in total 120 de bucati din acest model,productia incetind in 1917,an in care autoritatile au cerut firmei sa se concentreze pe fabricarea motoarelor de avion.

In anii postbelici, britanicii au decis sa-si modernizeze exemplarele din dotare,un numar limitat oricum.Astfel fiind,oficialitatile militare de resort, au autorizat in 1920 modificari care sa aduca acest tip de autoblindat la standardele vremii, astfel aparind ceea ce s-a numit apoi Rolls Royce Armored Car Pattern 1920 Mk I cu blindaj intarit,in zona radiatorului si un nou model de roti (cele originale fiind roti cu spite).In acelasi an s-a mai adaugat pe capacul turelei o cupola pentru comandantul echipajului,acesta devenind 1920 Pattern Mk IA
In 1921 a aparut Mk I Indian Pattern care continea modernizarile descrise, plus o structura blindata alungita si o noua turela de forma sferica,dotata cu 4 mitraliere.
Cam prin aceasi perioada,in Egiptul britanic, exemplarele aflate acolo au fost modificate prin imperecherea cutiilor blindate de RRAC cu sasiuri de camioane Fordson, aparind astfel modelul Fordson Armored Car,un model considerat mai potrivit pentru specificul zonei.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 January 2015 - 09:48 PM


#155 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 January 2015 - 02:09 PM

Eh, in cateva zile (10,mai precis) am "sudat" sasiul,am asamblat motorul,i-am adăugat câteva "sârme" din "arhiva proprie" esapatia de la cap la coada si cateva maruntisuri.
Oh,da, sa nu le uit : rotile.
Dupa toate astea, putin praf(din Africa),asa de condiment,putin ulei si acrilice.
Deocamdata,asa doar,pentru informare, uite poze:
Imagine atasata: Picture 591.jpg Imagine atasata: Picture 592.jpg

Imagine atasata: Picture 594.jpg Imagine atasata: Picture 595.jpg

Imagine atasata: Picture 593.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 24 January 2015 - 02:34 PM


#156 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2015 - 07:03 PM

Ca totdeauna un subiect documentat si o lucrare pe masura.

Spoor!

#157 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 January 2015 - 08:23 PM

Multumesc LDH.
Cei care au construit deja macheta aceasta, ii cunosc hibele, pentru cei care inca nu au purces,as avea un sfat: avind in vedere faptul ca sasiul masinii este turnat din piese separate,atat lonjeroane cat si transverale plus elementele de legatura, o mare atentie trebuie acordata la alinierea acestora in timpul lipirii,ca nu cumva dupa intarirea adezivului sa se constate torsiuni si proprietarul sa aiba surpriza ca masina sta in trei roti.
O alta parte slaba(sa-i spun asa) ar fi plasticul cam prea moale din care este alcatuit kitul. Asta s-ar traduce,de asemenea,printr-o grija sporita la slefuirea bavurilor.O apasare prea entuziasta poate produce zgarieturi serioase,in special la piesele mici si foarte mici.
Rotile,desi au fost criticate pentru o calitate ce suporta imbunatatiri, atata vreme cat pe piata nu exista un substitut din rasina,pentru ele, pot fi folosite cu un aspect rezonabil,in ciuda "amprentelor" cam sterse de pe pneuri. In acest sens cred ca pozele postate de mine sunt relevante.
Motorul Rolls Royce "sase-n linie" are o reprezentare simpatica,destul de bogata in detalii ceea ce-l recomanda pentru o "cablare" cu fire de plumb (eu le prefer) si mai tarziu, reprezentarea masinii cu capotele motorului detasabile.Totusi, problema plasticului moale apare din nou, in mod particular la piesele marunte care detaliaza acest ansamblu motor.
Cu cateva anexe si surse de inspiratie de pe net, se pot desprinde si alte idei pentru adaugarea detaliilor,desigur in cazul celor dispusi sa-si mai "piarda vremea",cu asa ceva.
Uite,un exemplar perfect conservat si restaurat,fapt cunoscut la englezi,care-si apreciaza piesele de muzeu:


https://www.flickr.c...in/photostream/

sau acest exemplar,cu nimic mai prejos

Imagine atasata: untitled-0297_zps440e4d58.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 24 January 2015 - 08:30 PM


#158 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 01 February 2015 - 01:10 PM

In ciuda ultimelor zile,cat se poate de apasatoare prin evenimentele nefericite care au avit loc,ceva,ceva,am mai apucat sa bibilesc la Rolls-ul acesta.
Postez poze cu motorul pentru ca dupa asamblarea caroseriei,chiar si cu capota demontata, tot nu se mai vede mare lucru.
Imagine atasata: Picture 600.jpg Imagine atasata: Picture 601.jpg Imagine atasata: Picture 597.jpg

As mai putea sa adaug inca destule detalii,dar chiar mi-as "strica"ochii degeaba.
Pacat ca Roden nu a gandit kitul de asa maniera incat compartimentul motor sa ramana cat mai "expus".
In fine, poate cu alta ocazie.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 01 February 2015 - 01:57 PM


#159 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 February 2015 - 10:01 PM

Pana sa ajung si eu cu macheta la finish,postez o fotografie cu un RR Armored Car echipat de desert (se vad clar rotile incaltate cu pneuri "de sezon") imortalizat intr-o conjunctura mai diferita: farurile au disparut, cele de pe aripi au fost inlocuite,masina pare a fi vopsita intr-o singura nuanta, inmatricularea este prezenta pe ...masca radiatorului,iar mitraliera de pe turela a devenit o Vickers K, in loc de "traditionala" Lewis .
Interesant.
Imagine atasata: Rolls_Royce_Armoured_Car.jpg

In pozele de jos,ultimele doua, vedem aceasi masina,iar dupa cum arata personajele, se pare ca suntem in India sau Birmania, foarte posibil inainte de inceperea razboiului.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 February 2015 - 10:03 PM


#160 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 February 2015 - 12:31 PM

Sunt gata cu Rolls meu, l-am inmatriculat intr-o maniera simpla (sa spunem Nablus, Palestina,in 1940).
Vopsirea este intr-o schema conforma,chiar daca alternanta de culori nu este standardizata.
Pana la pozele cu macheta...
Imagine atasata: Rolls Royce Armored car box art.jpg Imagine atasata: Rolls Royce Armored Car box art II.JPG
Imagine atasata: Rolls1920mk1aLOC (3) (1).jpg

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi