blindate(si nu numai),de cercetare,in wwII autovehicule 4x4 in dotarea diverselor armate,in ww2
#121
Postat 22 March 2009 - 11:04 PM
Tamya produce acest kit reprezentind un "222" ausf B.
Diferenta dintre cele doua(exceptam mecanica si detaliile interioare strict la diferente vizuale) ar fi:
-tipul "B" avea vizoarele frontale de dimensiuni inegale-cel al soferului era mai mare decat cel din dreapta-
-tipul "B' prezenta pe cutia blindata suporturi pentru prindere;
-la tipul "A" toate cele patru roti prezentau capace de protectie aplicate peste prezoane;aceste capace nu mai apar la tip"B";
-pentru tipul "B" versiunea tarzie,grilajele de protectie de pe turela erau de dimensiuni mai mari rezultind un profil mai inalt;
-in partea dreapta spate la tip B apare un capac de vizitare,lipsa la tipul "A";
-la toate astea se pot adauga diverse modificari rezultate din mixuri intre cele doua versiuni,aparute din varii motive,la teren.
Am procedat si eu la mici modificari si,hai sa zicem,adaosuri:putine piese din PE(facute de mine) care au inlocuit originalul ori au completat,acolo unde nu era nimic.
Poze cu "222" tip B versiune de productie intermediara:
Diferenta dintre cele doua(exceptam mecanica si detaliile interioare strict la diferente vizuale) ar fi:
-tipul "B" avea vizoarele frontale de dimensiuni inegale-cel al soferului era mai mare decat cel din dreapta-
-tipul "B' prezenta pe cutia blindata suporturi pentru prindere;
-la tipul "A" toate cele patru roti prezentau capace de protectie aplicate peste prezoane;aceste capace nu mai apar la tip"B";
-pentru tipul "B" versiunea tarzie,grilajele de protectie de pe turela erau de dimensiuni mai mari rezultind un profil mai inalt;
-in partea dreapta spate la tip B apare un capac de vizitare,lipsa la tipul "A";
-la toate astea se pot adauga diverse modificari rezultate din mixuri intre cele doua versiuni,aparute din varii motive,la teren.
Am procedat si eu la mici modificari si,hai sa zicem,adaosuri:putine piese din PE(facute de mine) care au inlocuit originalul ori au completat,acolo unde nu era nimic.
Poze cu "222" tip B versiune de productie intermediara:
#129
Postat 10 April 2009 - 09:51 PM
ai dreptate
canistra aia,arata"like hell"
si la "223"sunt tot asa;n-am idee unde le-o fi stat capul celor de la Tamya.
-suportul e usor de facut,canistra(in schimb) nu am.Vreau sa spun o canistra"germana"
oricum si eu am decis sa fac schimbul asta.
...si apropos:multumesc pt.apreciere.
canistra aia,arata"like hell"
si la "223"sunt tot asa;n-am idee unde le-o fi stat capul celor de la Tamya.
-suportul e usor de facut,canistra(in schimb) nu am.Vreau sa spun o canistra"germana"
oricum si eu am decis sa fac schimbul asta.
...si apropos:multumesc pt.apreciere.
#133
Postat 03 November 2009 - 03:22 PM
Longinus, la 11 Apr 2009, 17:18, a spus:
Multumesc.Si eu vreau la mai multe;cat despre diorame...
Salve, oameni buni !
Sunt novice in bransa, dar dornic sa invat. Am cumparat citeva modele, 1 tanc (1:35), 2 blindate (1:35) si 1 elicopter(1:72), dar nu m-am apucat de ele tocmai pt ca vreau sa nu dau gres. Desi sunt nou in domeniu, trebe sa precizez ca sunt o fire foarte meticuloasa. Umbland pe Net am descoperit acest site, super pt toti amatorii... si nu numai. Longinus, esti tare, imi place cum lucrezi. De la tine, dar si de la alti profesionisti in bransa, vreau ceva sfaturi: 1. ce scule mi-ar trebui ?, 2. cum e mai bine sa lucrezi - cu pensula sau cu Airbrush ? (personal, imi place mai mult metoda Airbrush, cu aerograful - aceasta pt veridicitatea machetelor), 3. cum obtii efectul de uzura ? s.a.m.d.
Imi dau seama ca zambiti acum, la citirea acestor intrebari, dar... probabil ca si voi ati inceput undeva cam de la un astfel de nivel, nu ?...
#136
Postat 13 January 2010 - 09:00 PM
Continuarea: intr-o logica(sa zicem,relativa) dupa "222" m-am gandit sa montez(si implicit sa prezint) pe fratele sovietic(chiar daca este un surogat): micul BA 64.
In randul cunoscatorilor(chiar si celor mai putin cunoscatori),este acceptata ideea ca BA 64 a fost conceput,creeat,desenat,dupa ce rusii au pus mana pe un Sdkfz 222. Istoria consemneaza,intr-adevar,ca un exemplar de "222" a fost capturat si trimis pentru "analiza" la uzinele GAZ,pe 7 septembrie 1941. La inceputul lui '42, "Bobik" asa cum avea sa fie alintat -prototip,era gata de evaluare si-si "dadea examenele".
Comitetul de Stat pentru Aparare,si-a dat acordul pentru intrarea in dotarea Armatei Rosii,a noului BA 64 ,pe 14 martie 1942.Era primul blindat de cercetare,4x4,din dotarea trupelor sovietice.
Din 1943,a fost produsa versiunea imbunatatita,BA64B,pe sasiul de Gaz 67B.
Inarmat cu o mitraliera DT de 7,62mm,micul blindat a fost folosit cu succes in misiuni de cercetare si legatura.Chiar daca era slab inarmat,manevrabilitatea si viteza,alaturi de foarte buna capacitate de traversare a terenului greu,l-au facut un vehicul militar apreciat de echipajele care l-au deservit si a ramas in exploatare(in special in tarile mebre ale Pactului de la Varsovia)pana la inceputul anilor'60.
Din cele 8174 de exemplare produse-din ambele versiuni,aproape jumatate au fost dotate si cu statii radio(tip RB64 sau 12 RP).
In timp,s-a incercat dotarea lui Bobik,cu armament mai puternic:versiunea BA 64 D cu mitraliera Dshk de 12,7 mm sau versiunea cu pusca antitanc Simonov PTRS,de 14,5mm,BA64 E dotat cu un tun usor ChK M1,de 37mm .Oricum,rezultatele evaluarii fie au fost nesatisfacatoare si s-a renuntat la aceste variante,fie punerea la punct a durat atat de mult,incat razboiul se incheia mai repde decat puteau fi livrate primele modele(cazul versiuni cu tun de 3,7 cm).
In fapt,nici una dintre celelate versiuni propuse(cu roti retractabile pentru rularea pe calea ferata,sau semisenilat,pentru zapada,denumit BA 64 Z) nu au dat satisfactie si nu au fost produse in serie.
Dupa scurta istorie :
Kitul,scara 1/35(bineinteles) produs de catre cei de la Aer Moldova(nr.3507)-la care urmeaza eu sa lucrez. Alternative,ar fi Maquette(pare a fi tot un Aer Moldova) sau mai noul Vision Models - daca ne referim la plastic,ori kiturile de rasina ale francezilor de la Des Kits ori portughezilor de la KMR.
Revenind asupra lui Aer Moldova,modelul produs de ei are 62 de piese componente,fara interior(nici la turela,nici la postul de conducere),cu o coala de decal ce ofera 7 versiuni de inmatriculare(ww2 sau post ww2).
Voi reveni asupra prezentarii.
In randul cunoscatorilor(chiar si celor mai putin cunoscatori),este acceptata ideea ca BA 64 a fost conceput,creeat,desenat,dupa ce rusii au pus mana pe un Sdkfz 222. Istoria consemneaza,intr-adevar,ca un exemplar de "222" a fost capturat si trimis pentru "analiza" la uzinele GAZ,pe 7 septembrie 1941. La inceputul lui '42, "Bobik" asa cum avea sa fie alintat -prototip,era gata de evaluare si-si "dadea examenele".
Comitetul de Stat pentru Aparare,si-a dat acordul pentru intrarea in dotarea Armatei Rosii,a noului BA 64 ,pe 14 martie 1942.Era primul blindat de cercetare,4x4,din dotarea trupelor sovietice.
Din 1943,a fost produsa versiunea imbunatatita,BA64B,pe sasiul de Gaz 67B.
Inarmat cu o mitraliera DT de 7,62mm,micul blindat a fost folosit cu succes in misiuni de cercetare si legatura.Chiar daca era slab inarmat,manevrabilitatea si viteza,alaturi de foarte buna capacitate de traversare a terenului greu,l-au facut un vehicul militar apreciat de echipajele care l-au deservit si a ramas in exploatare(in special in tarile mebre ale Pactului de la Varsovia)pana la inceputul anilor'60.
Din cele 8174 de exemplare produse-din ambele versiuni,aproape jumatate au fost dotate si cu statii radio(tip RB64 sau 12 RP).
In timp,s-a incercat dotarea lui Bobik,cu armament mai puternic:versiunea BA 64 D cu mitraliera Dshk de 12,7 mm sau versiunea cu pusca antitanc Simonov PTRS,de 14,5mm,BA64 E dotat cu un tun usor ChK M1,de 37mm .Oricum,rezultatele evaluarii fie au fost nesatisfacatoare si s-a renuntat la aceste variante,fie punerea la punct a durat atat de mult,incat razboiul se incheia mai repde decat puteau fi livrate primele modele(cazul versiuni cu tun de 3,7 cm).
In fapt,nici una dintre celelate versiuni propuse(cu roti retractabile pentru rularea pe calea ferata,sau semisenilat,pentru zapada,denumit BA 64 Z) nu au dat satisfactie si nu au fost produse in serie.
Dupa scurta istorie :
Kitul,scara 1/35(bineinteles) produs de catre cei de la Aer Moldova(nr.3507)-la care urmeaza eu sa lucrez. Alternative,ar fi Maquette(pare a fi tot un Aer Moldova) sau mai noul Vision Models - daca ne referim la plastic,ori kiturile de rasina ale francezilor de la Des Kits ori portughezilor de la KMR.
Revenind asupra lui Aer Moldova,modelul produs de ei are 62 de piese componente,fara interior(nici la turela,nici la postul de conducere),cu o coala de decal ce ofera 7 versiuni de inmatriculare(ww2 sau post ww2).
Voi reveni asupra prezentarii.
#137
Postat 14 January 2010 - 02:35 PM
Planul de asamblare prezinta fazele de montare a machetei,intr-un mod schematic si nu ofera indicatii cu privire la schemele de vopsire/mascare si nici la versiunile de inmatriculare (an, unitate,front sau altele asemnea).
La prima examinare rezulta lipsa unor componente ale masinii reale,cel mai evident fiind esapamentul(pur si simplu nu a fost conceput in matrita de turnare).De asemenea,lipseste stopul spate si sitemul de transmisie la rotile fata(axa intra in roata si atat),sculele de geniu (lopata,secure,ranga,fierastrau de mana) sunt destul de aproximativ reprezentate,noroc ca dispun de "inlocuitori" in cutia cu piese de rezerva.
Pentru cei care doresc mai mult,din fericire,exista pe net foarte multa informatie,si chiar trei "blueprint-uri" 1/35,de cea mai buna calitate.Prin urmare,cu oareceva efort si inspiratie,se poate obtine mai mult de la acest kit.
Turnarile nu "rup gura targului",ba dimpotriva,totusi bavurile prezente sunt in limitele bunului simt.
Oricum,daca ne raportam la pretul de pe piata,cei aproximativ 8$ platiti pentru un BA64B de la AER Moldova,mi se par un pret corect.
Dupa toata aceasta poveste,vor urma fotografii.
La prima examinare rezulta lipsa unor componente ale masinii reale,cel mai evident fiind esapamentul(pur si simplu nu a fost conceput in matrita de turnare).De asemenea,lipseste stopul spate si sitemul de transmisie la rotile fata(axa intra in roata si atat),sculele de geniu (lopata,secure,ranga,fierastrau de mana) sunt destul de aproximativ reprezentate,noroc ca dispun de "inlocuitori" in cutia cu piese de rezerva.
Pentru cei care doresc mai mult,din fericire,exista pe net foarte multa informatie,si chiar trei "blueprint-uri" 1/35,de cea mai buna calitate.Prin urmare,cu oareceva efort si inspiratie,se poate obtine mai mult de la acest kit.
Turnarile nu "rup gura targului",ba dimpotriva,totusi bavurile prezente sunt in limitele bunului simt.
Oricum,daca ne raportam la pretul de pe piata,cei aproximativ 8$ platiti pentru un BA64B de la AER Moldova,mi se par un pret corect.
Dupa toata aceasta poveste,vor urma fotografii.