Forum Machete,Modelism,Hobby: am patit un necaz - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

am patit un necaz

#1 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1368
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2008 - 08:22 PM

mi s-a rupt duza de 0,3 mm de la aerograf. Am luat un aerograf Rowi de la Modelism, din cele cu alimentare gravitationala la 140 Roni. Am lucrat putin cu el si cand am incercat sa-l desfac, sa-l curat, duza din capat s-a forfecat. Am reusit sa scot filetul ramas in interior. Stie cineva de unde pot cumpara duze din astea, de 0,3 mm?

#2 Useril este offline   razvan_a 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 19-November 07
  • Location:ilfov

Postat 28 April 2008 - 08:30 PM

incearca sa te uiti pe hobbyx.ro acolo au unele piese pt. aerografe , vezi daca se aseamana cu al tau

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2008 - 07:03 PM

Normal ca si la modelism au piese de schimb pt. aerografele pe care le vand. Daca nu au azi, faci comanda si aduc.
Mi se pare insa suspect ca doar dupa o folosire sa se intample asta cu duza care e cam de otel. Poate ca a fost deja rupta sau a fost forte ancrasata cu acrilice sau ceva (cu toate ca stiu ca tu nu halesti acrilice).

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 April 2008 - 10:03 AM

Citeaza

Mi se pare insa suspect ca doar dupa o folosire sa se intample asta cu duza care e cam de otel
Normal Wurger! Acel aerograf nu a fost curatat cotect!!!! Simpla trecere de diluant prin aerograf, nu este suficienta chiar daca in multe manuale se indica acest lucru! Oricit de mult diluant sau lichid de frina treci prin aerograf, daca nu-l si stergi degeraba!!! Faceti urmatoarea experienta. Luati doua pensule, imuniati-le in vopsea (de oricare vreti), apoi spalatile in diluant cit credeti ca e bine, apoi lasati una din pensule asa iar pe cealalta stergeti-o cu o pinza. A doua zi dati cu ambele pe deget. Diferenta o sa o vedeti imediat!!!
Sigur poti face cum crezi de cuviinta, dar e bine sa faci cum trebuie!
Ca sa sesizati diferenta, o mica snoava. Venind de la institut, in masina oprita la semafor fiind, i-am zis soferului:
- Pot sa cobor aici?
- Daca poti sau nu poti, numai tu stii, treaba e ca nu ai voie!
Idea e ca daca ceva ce e mobil la aerograf e intepenit, nu foartati ( luati un ciocan mai mare, zicea un mucalit!) ci puneti nitel diluant (nitrosolvul e destul de bun pentru asta) in zona, lasati citeva minute la dospit, apoi incet, incet, mai punind diluant dace e nevoie, rezolvati treaba!
Acuma duza... incearca la Modelism, stiu ca aveau rezerve.

#5 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 30 April 2008 - 11:08 AM

Daca tot se discuta problema asta, cum curat DUZA de 0.2mm, deci nu alte parti, doar duza. Mai ales resturile de vopsea acrilica ce se aduna inspre varful duzei. Pensula nu patrunde acolo, acul strica duza, etc.

#6 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 30 April 2008 - 11:36 AM

eu astup varful aerografului complet cu degetul si dau drumul atat la aer cat si la vopsea(normal in loc de vopsea pun dupa caz apa/diluant/alcool izopropilic/acetona de unghii (e mai slaba si miroase si frumos dar face prapad cand e vorba sa inlature vopselele sau lacul)).Astfel aerul va refula in incinta vopselei (si va refula cu putere daca este la 2 atm).

Eu am un fel de ritual dupa ce termin de vopsit si nu am avut probleme(mereu fac mai multe spalari si stergeri pana ramane luna, deci niciodata nu l-am avut infundat ca sa ajung in situatia in care sa ma gandesc cum sa-l desfund).L-am dezasamblat complet doar de 3 ori(duza niciodata) intr-un an.

Aceasta postare a fost editata de tgr: 30 April 2008 - 11:40 AM


#7 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2008 - 12:38 AM

Pot sa spun ca pe de o parte e bine ce ai patit: te inveti sa cureti "arma" dupa tragere. Pe de alta parte e rau, pentru ca te poti kk in el de aerograf si nu mai zic nimic de firma de la care l-ai luat.
Cumpara un spray de curatat carburatoare, si iti cureti sculele cu 3 pufuri instant. Dracia aia de spray curata orice, si Zetul si Calin l-au vazut in actiune. Sursa pontului e cartula!

Are Mihai Andrei la Hobbyx tot ce ai nevoie sa iti inlocuiesti paguba.

Vezi aici!!!

#8 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2008 - 01:25 AM

Vezi postareaMiG, la 30 Apr 2008, 12:08, a spus:

Daca tot se discuta problema asta, cum curat DUZA de 0.2mm, deci nu alte parti, doar duza. Mai ales resturile de vopsea acrilica ce se aduna inspre varful duzei. Pensula nu patrunde acolo, acul strica duza, etc.


Eu imi curat duza cu un ac de acupunctura. Daca nu vrei sa-i demonstrezi ca esti puternic, se poate folosi fara sa o strici (evazezi la varf).
Nu stiu cum le merge unora ! Mi-ar placea si mie sa pot sa-mi curat aerograful asa simplu (cu degetu la gaurice). Eu il desfac mereu si il curat cu nitro. Nu m-am invrednicit sa-mi iau si eu decarbusolv sau cum i-o zice.
Uneori cand chiar nu am timp, las piesele metalice in diluant pana a doua zi. Atentie, nu corpul aerografului. Ala are garnituri de plastic sau cauciuc si oricat de rezistente ar fi se gonfleaza si ulterior isi pierd elasticitatea si nu mai etanseaza.
Mai ajut si daca dati pe piese cu un spray siliconic. Lucreaza mai frumos si nu se mai prinde atata vopsea.
Conteaza MAXIM ca vopseaua sa fie filtrata si bine diluata.

#9 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2008 - 08:51 AM

Vezi postareawurger, la 1 May 2008, 02:25, a spus:

Eu imi curat duza cu un ac de acupunctura. Daca nu vrei sa-i demonstrezi ca esti puternic, se poate folosi fara sa o strici (evazezi la varf).
Nu stiu cum le merge unora ! Mi-ar placea si mie sa pot sa-mi curat aerograful asa simplu (cu degetu la gaurice). Eu il desfac mereu si il curat cu nitro. Nu m-am invrednicit sa-mi iau si eu decarbusolv sau cum i-o zice.
Uneori cand chiar nu am timp, las piesele metalice in diluant pana a doua zi. Atentie, nu corpul aerografului. Ala are garnituri de plastic sau cauciuc si oricat de rezistente ar fi se gonfleaza si ulterior isi pierd elasticitatea si nu mai etanseaza.
Mai ajut si daca dati pe piese cu un spray siliconic. Lucreaza mai frumos si nu se mai prinde atata vopsea.
Conteaza MAXIM ca vopseaua sa fie filtrata si bine diluata.


Mare atentie cu sprayul siliconic. E foarte bun, dar sub nici o forma sa nu ajunga in duza/cupa/ac pentru ca va sfarsi pe macheta.

Eu pentru curatat duza folosesc obiectul din imagine. E ca un ac, insa varful e taiat pe jumatate, si otelul bun. Rotind usor duza, resturile de vopsea se curata excelent. Si nu, NU distruge duza. Decat daca poate apesi extrem de tare.
Imagine postata

#10 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 01 May 2008 - 09:26 AM

Eu pentru curatat duza folosesc obiectul din imagine. E ca un ac, insa varful e taiat pe jumatate, si otelul bun. Rotind usor duza, resturile de vopsea se curata excelent. Si nu, NU distruge duza. Decat daca poate apesi extrem de tare.
Imagine postata
[/quote]
Salut,
Excelent acul respectiv il folosesc si eu, insa este facut pentru duzele de Harder & Steenbeck, Evo. Am si un Iwata Hp-CS si la el chiar daca curata ceva nu este destul. Il mai curat cu acul sau pe care infasor un pic de vata, inmoi in diluantul vopselei cu care am suflat(sau izo la Future) si il invirt in duza, fara sa apas. Merge foarte bine de fiecare data. Ideea este ca obiectul cu pricina se poate potrivi la alte duze sau nu, faceti incercari inainte. Insa la care e bun, te salveaza.
Spor,
Bill :-)

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 May 2008 - 06:48 PM

Stau si ma intreb....si iar stau si ma intreb.... :hi: :hi: :-)
Am un aerograf Astek de mai bine de 10 ani si arata ca nou. A, nu va aventurati, in tot acest timp l-am folosit la greu. (Da Cartula, stiu ce vrei sa zici :-) , dar aia e vina lor. Dupa cum stii am rezolvat si treaba aia! :pardon: ). Nu tu lichid de carburator, nu tu bolduri sau mai stiu eu ce dispozitive, doar rabdare, apa, D 509 (dupa caz) si asta, adica nitica hirtie de servetel rasucita:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: monthly_05_2008/post-19-1209747141.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 02 May 2008 - 06:52 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi