Salut la toata lumea
Ca sa aiba o finalitate mai acceptabila acest topic (din punctul meu de vedere), am decis sa explic putin legat de detalierea a ceea ce se vede in imaginile masinii vopsite.
Deci si prin urmare :
Noroiul este chit pentru geamuri diluabil in apa, colorat cu nuante acrilice, pana la obtinerea primei tente (cea mai inchisa), cu mentiunea ca acest chit are avantajul schimbarii nuantei dupa uscare, respectiv devenind mai pala.
Dupa amestecarea culorii acrilice, am amestecat raw sienna (ulei)nediluata, pentru a obtine o mica schimare cromatica a noroiului la uscarea nuantei folosite ca baza. Nu recomand schimbarea "pasilor" de amestecare, respectiv chit-apa-culoare acrilica-culoare ulei, deoarece prin amestecarea uleiului inaintea apei si a culorii acrilice ,chitul se ingroasa prea tare, devenind in max 5 minute de neutilizat.
Aplicarea acestui noroi s-a facut cu ajutorul unei pensule si cu ajutorul aerografului (pentru stropi).
Au urmat alte doua nuante de noroi, diluate cu mai multa apa, pentru a putea lucra cu ele , un fel de "washing" sa zicem.
Pentru textura nu am amestecat nimic altceva decat ceea ce am aratat mai sus, diferind doar timpii de aplicare a fiecarui strat, respectiv mai uscat sau mai umed la momentul aplicarii.
La oricare dintre aceste etape, se poate folosi pentru reprezentarea ierburilor lipite de masina, urmatoarea "reteta" :
Fir de canepa, (cu cat mai gros manunchiul, cu atat mai bine), taiat la diferite lungimi, rasfirat dupa taiere. Cu pensula imbibata cu "noroi" am ales firisoare de "iarba" si le-am asezat cam pe unde am crezut de cuviinta ca ar arata cat de cat bine. Dupa un max. 10 minute, se pot repreta pasii. Asta in cazul in care ceea ce vreti sa reprezentati este "iarba" uscata si lipita de noroiul lutos/clisos, etc.
Am apreciat ca nu-mi serveste la nimic folosirea de iarba Faller, Noch sau mai stiu eu de care marca, rezultatul putand fi obtinut cu ajutorul "retetei" de mai sus, respectiv ieftin si la indemana oricui.
Dupa aplicarea celor trei straturi (in nuante diferite) de noroi, binenteles cu dilutie diferita fiecare, am curatat cu un cutter/smirghel/scobitoare unele zone, pentru efecte diferite. Interesant este ca acest chit, la frecare isi schimba putin nuanta virand spre alb, apreciind ca aceasta reteta merge si pentru reprezentarea uni zimmerit sarit (pe masinile germane spre ex.)
Scurgerile de uleiuri de pe la diferite mecanisme,etc, au fost facute cu ajutorul vopselei de ulei, respectiv negru, verde smarald si albastru ultramarin, amestecate in diferite procente fiecare, unele zone de aplicare fiind scoase in evidenta cu ajutorul lacului Maimeri lucios.
Nu am folosit nici un fel de solutii pentru sigilare, pentru ca nu este cazul, tot ansamblul fiind destul de dur dupa uscare, permitand manipularea masinii fara riscul aparitiei amprentelor in locuri nedorite.
Prelata spate a fost facuta prin arhicunoscuta metoda a servetelului, vopsit cu acrilice amestecate cu diferite nuante de ulei, la final, primind o prafuire cu creta pastel in zonele de acumulare a prafului.
Franghia folosita este tot canepa, udata si intinsa pe pozitia ei finala de prindere, dupa uscare rezultatul fiind cel care se vede in imagine:
Galeata are o varsta respectabila (cca. 5 ani) facuta din tabla de aluminiu, indoita si apoi spalata cu emailuri pentru definitie.
Cam despre asta e vorba :
Lentila vizorului a fost texturata pe interior prin folosirea unui lipici Uhu incolor, (care da efect de sticla crapata) dupa uscarea acestuia am trecut peste el cu putin Future amestecat cu tus verde. Acelasi tus amestecat cu lac acrilic si sigilat apoi cu Future s-a folosit la exteriorul lunetei de pe turela.
Lantul -am explicat in mare cam cum a fost facut, una din imaginile de inspiratie fiind aceasta :
In rest, nu stiu ce ar mai fi de adaugat.
Daca mi-a scapat ceva, feel free to ask.
Kitul a fost achizitionat de la ParcModels (in 3 oct. 2005-stiu exact asta deoarece am prostul obicei sa-mi trec data cumpararii pe cutie ) si tin in mod deosebit sa-i multumesc D-lui Pavel pentru ca a avut inspiratia de a aduce acest kit mai la indemana mea. Daca as mai avea ocazia, as mai lua unul pentru a monta o alta varianta, sau chiar pentru a intra in posesia ansamblului Zis 30, respectiv Komsomotletz cu tun anticar, acelasi Aer Moldova.
Asa cum am scris la inceputul topicului, consider ca nu exista kituri slabe si cu care sa nu se poata lucra datorita dimensiunilor eronate, lufturi de turnare, bavuri, etc.
Daca exista dorinta si chef, se poate obtine mult mai mult decat ceea ce ofera producatorul in cutia originala.
Iar legat de faptul ca se vede sau nu in realitate ceea ce am facut in interior, cred ca nu prea conteaza, placerea lucrului la masina, a depasit cu mult acest "impediment".
Spor la toata lumea.
Adi
MS-1 T-18 model 1927 Primul tanc sovietic produs in serie
#226
Postat 03 February 2009 - 08:03 PM
Longinus, la 31 Jan 2009, 20:04, a spus:
Tu faci si galeti?
..
..
Găleti, tigăi, si alte "tigăneli", insa doar cand nu am la indemana alternativa.
saber, la 1 Feb 2009, 19:41, a spus:
Hi Adip,
I can't belive my eyes......wahat is this..is tahat a model
Flicitari my frend very very exelent job
I can't belive my eyes......wahat is this..is tahat a model
Flicitari my frend very very exelent job
Hi Saber
I`m glad you like it.
Thank you, my friend, for the kind words