Salut
Am reusit sa termin de lipit senila pe stanga trenului de rulare, in detrimentul continuarii vopsirii interiorului turelei.
Daca bine am numarat, patinele sunt in numar de 50 pe fiecare parte, iar munca depusa in vederea debavurarii si corectarii nu prea se justifica. Fiecare za a trebuit sa o iau de trei ori in mana respectiv, decupat-slefuit-perforat.
Avand in vedere desenele tehnice, pozele reale, etc, am reusit intr-un final sa-i dau o forma cat de cat naturala (zic eu), urmeaza sa vedem dupa vopsire cum vor arata.
Acest model de senila (un fel de preserie/timpuriu) are un sistem rudimentar de agatare in roata motrica, fata de modelele de senila aparute ulterior. Ma refer la senilele care aveau decupaje pentru agatarea in coltii rotilor motrice- in nici un caz legat de cele care apar in pozele din muzeele rusesti, unde difera, fie roata motrica, fie modelul de senila fata de orice tip de T-18 aparut in perioada.
Sa verdem despre ce e vorba :
-Pe roata motrica erau dispuse transversal bride(pe toata latimea rotii) in sectiune dreptunghiulara, care agatau in ciocurile (longitudinale pe axa) fiecarei patine. Ma intreb, dupa cat timp unghiurile ascutite de la patine se rotunjeau, respectiv incepea senila sa piarda tractiunea ? Ciudata rau !
Doua desene din Armada :
Un exemplar ulterior celui reprezentat de mine, respectiv aparut in 1930. De remarcat aceeasi roata motrica (idem senila):
Un profil color (de pe net) si un desen colorat de mine (pentru a-mi fi mai usor de diferentiat unele detalii):
Si, revenind la o imagine postata anterior, adica primul exemplar construit de rusi, (T-16) in care se vede aceeasi roata motrica ca cea din desenele tehnice si aceeasi distanta intre ea si senila care o "imbraca":
Am incercat (nu stiu in ce masura am reusit) sa ma tin de planuri si sa reprezint modelul de senila si roata motrice (merci BlueMax) identificat in poze si planuri.
Cam asta a iesit :
Ceva poze in plus, mai spre seara.
Adi