MS-1 T-18 model 1927 Primul tanc sovietic produs in serie
#183
Postat 16 December 2008 - 12:08 AM
Cazanu' (parca Kfz8?) e terminat. Zici ca-i obertaineru' lu' tataie.
Nici mie nu-mi plac modelele de fabrica, ci doar ceva mai curate. E chestiune de gust.
Admir mult ceea ce POTI sa faci. De la "bricolaj" la vopsea.
#184
Postat 16 December 2008 - 09:08 AM
marhaba, la 15 Dec 2008, 20:27, a spus:
Merci Marhaba. E adevarat ceea ce zici tu, mai ales daca ne gandim la tancurile rusesti, unde se avea in vedere cantitatea in detrimentul calitatii executiei, iar faptul ca productia mare se efectua tocmai datorita razboiului, normal ca nimeni nu lucra cu "manusi" pe parcursul productiei. Si asta are aplicabilitate cam la orice natiune care a participat la ultimul razboi.
Ziceam doar ca in cazul machetelor, reprezentarea acestora (ca vopsire) exact cum zice prospectul din cutie, mi se pare putin puerila. Oricum, asta e doar parerea mea.
Michael_Wittmann, la 15 Dec 2008, 21:56, a spus:
M-am straduit destul de mult sa arate cat de cat bine, insa nu consider sa fi reusit chiar asa o performanta.
Lasand gluma la o parte, merci pentru apreciere, sper sa nu "dezamagesc" pe nimeni vis-a-vis de uzura, la finalul lucrului.
alexelu_marinelu, la 16 Dec 2008, 00:08, a spus:
Cazanu' (parca Kfz8?) e terminat. Zici ca-i obertaineru' lu' tataie.
Nici mie nu-mi plac modelele de fabrica, ci doar ceva mai curate. E chestiune de gust.
Admir mult ceea ce POTI sa faci. De la "bricolaj" la vopsea.
Nu era vorba sa retragi ceva. Fiecare are gusturi si viziuni personale legat de reprezentarile machetelor din posesie. Daca toti am fi pe o idee, machetele ar arata ca trase la indigo.
Cazanu ? E doar un SdKfz 7/1 cu Flakvierling, Kfz 8 fiind altceva, dar sunt convins ca stiai asta.
Iar legat de bricolaj, sunt in totalul asentiment al lui Wurger, cred ca merita salvate unele machete slabe in felul asta.
"E mai ecologic".
Spor la toata lumea
Adi
#185
Postat 16 December 2008 - 11:38 PM
Pentru mine SdKfz-urile de pe la 6 pana pe la 11 (fara 10), sunt cam tot aia - un cazan de 8 tone, 12 tone....
Daca ma intereseaza in mod special, caut in carti, pe net, si ma edific.
#187
Postat 09 January 2009 - 12:43 AM
Desi am fost "grabit" de catre Longinus privind finalizarea masinii, avand in vedere ca anul rusesc inca nu s-a sfarsit, apreciez ca m-am incadrat in barem , masina fiind gata respectiv, uzata/vopsita/lacuita si tot tacamul. Are chiar si locul ei (mai inghesuit) in vitrina.
Ultima data am ramas la reprezentarea urmelor de bocanci, ceva rugini (pe ici pe colo si doar in puctele esentiale ) si alte cateva maruntisuri. Mai intai insa, am pus decalurile oferite in kit, nu prea grozave, dar nici de lepadat.
Am dat cu Klear ( raman dator Gabi ) in locurile unde urma aplicarea acestora, apoi o slefuire usoara a zonelor, un nou strat de Klear, urmat de aplicarea decalurilor cu ajutorul solutiilor de la Agama. Dupa uscarea si intinderea decalurilor, am dat un lac mat Sinto, direct din spray.
Decalurile aplicate pe stratul de Klear:
Asa arata pe turela, dupa aplicarea solutiilor Agama si inaintea lacului Sinto mat :
si dupa aplicare :
A urmat apoi ceva uzura, nu prea accentuata (parerea mea), si ceva rugineli, destul de estompate (din nou parerea mea):
Pe la coada si turela:
Si anslamblu :
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 09 January 2009 - 12:46 AM
#188
Postat 09 January 2009 - 01:14 AM
Cateva imagini luate ca reper :
Am folosit sarma de aluminiu de 0.5 mm grosime, din care am confectionat zalele si capetele de prindere, de o forma simpla:
Folosind o placa de carton si doua ace de gamalie pentru pozitionare, am dat un strat de grund auto pe el, in ideea ca acesta va facilita vopsirea ulterioara cu acrilice, spalari cu uleiuri si ceva crete pastel.
O imagine :
Din pacate, chiar si cu respectivul grund (aplicat direct din spray), vopseaua a sarit la final, lasand sa se vada (foarte urat) cate un mic petec al metalului original. Nu m-a dus mintea sa folosesc ca si solutie provizorie de corodare a metalului si pentru a ajuta la vopsire, cufundarea lantului in otet sau putin acid luat din bateria auto. Poate pe viitor o sa incerc si metoda asta.
Am bricolat apoi becul farului, care a fost colorat cu putin tus albastru amestecat cu Klear (pentru luciu), dupa care am reusit sa ii pun o lentila, in prealabil zgariata pe partea interioara cu un ac de trasat fin, pentru a sugera striurile.
"Becul" :
Cu lentila montata si scuzele pentru imaginea mica :
Atat deocamdata.
#189
Postat 10 January 2009 - 01:06 AM
Avand in vedere faptul ca nu era indicata reprezentarea accentuata a ruginii pe conserva (spre regretul meu profund ) am decis sa folosesc totusi ceva care sa scoata cat de cat mai in evidenta macheta.
Si cam singura solutie aplicabila cu ceva rezultate mai acatarii, era sa pun noroi .
Asa ca am noroit-o
Asta a iesit :
Si asa arata la final:
#191
Postat 10 January 2009 - 01:32 AM
#194
Postat 10 January 2009 - 08:48 AM