MS-1 T-18 model 1927 Primul tanc sovietic produs in serie
#143
Postat 17 November 2008 - 10:56 AM
Longinus, la 15 Nov 2008, 22:48, a spus:
Multumesc pentru apreciere, recunoscand ca este si o impulsionare subtila in vederea vopsirii
tomcat, la 16 Nov 2008, 09:49, a spus:
Felicitari
Virgil, ma bucur ca am avut noroc sa ne cunoastem datorita lui Vlad, insa sper ca altii au fost cei care te-au impulsionat vis-a-vis de largirea (intr-un fel) "profilului" tau modelistic.
Spor la machete si tie Virgile, si sa ne arati si noua ce ai mai lucrat. Mai ales daca sunt blindate !
Ma gandeam ca poate prin analizarea planurilor postate, sa pot discuta eventualele greseli de interpretare (stiu ca sunt) a constructiei machetei, pentru o posibila corectare, sau imbunatatire a acesteia. Inaintea vopsirii
Multumesc mult
#144
Postat 17 November 2008 - 03:03 PM
#145
Postat 22 November 2008 - 11:05 PM
Longinus, la 17 Nov 2008, 15:03, a spus:
- cum vrei,tu alegi.
Salut
Dupa cele afirmate de Longinus acum cateva zile, ma intreb daca nu cumva a avut o premonitie, sau macar gura spurcata !!!!
Acum vre-o 2 luni (ca eu cam in stilul asta am ajuns sa lucrez la macheta), l-am intrebat pe BlueMax stiind ca si el detine kit-ul, daca a intalnit aceaasi problema. Din cate retin, zicea ca nu.
Despre ce era vorba :
La montarea caii de rulare, am remarcat (nu foarte surprins) ca pe partea dreapta, primul galet era deplasat spre fata cam cu 2 mm, ceea ce facea ca acesta sa ajunga aproape sa frece in roata motrica.
Masurand pe toate axele in ideea ca am gresit pe undeva, am constatat ca rapoartele erau la fel (stanga cu dreapta). In consecinta, am procedat la o operatie chirurgicala mai simpla fara sa-mi bat prea tare capul in legatura cu consecintele (la momentul respectiv) azi din pacate, fiind nevoit sa fac una " sub microscop".
Nefiind indicata desprinderea boghiului principal si timiterea lui spre spate, am taiat "tirantul" dreapta mai lung cu cei 2 mm, si am procedat la dezlipirea si rotirea spre inainte a excentricului axei rotii intinzatoare, ceea ce a dus la degajarea spatiului necesar intre intinzatoare si primul galet.Operatie reusita- pacient salvat ! Pe naiba !
Azi, dupa munca de compunere a senilei dreapta (aseara fiind efectuata debavurarea/curatarea/detalierea celor 51 patine), constat cu neplacere ca, desi am lasat la unele zale distanta de imbucare putin mai lunga (pentru a compensa cei 2 mm "descoperiti" la vremea respectiva), senila statea frumos la locul ei, insa "intinzatoarea" isi rata intrarea pe ax cu ceva peste 0.8 mm. Numar zalele, 51-ca pe stanga ! Desfac 20 din ele, le distantez la maxim, astept intarirea lipiturii si degeaba ! Aceeasi problema. Recompun curburile superioare ale senilei, zicandu-mi ca voi mai scoate ceva la lungime, nerealizand altceva decat performanta de a rupe de 'nshpe mii de ori senila compusa cu truda (si cu ajutorul benzii izolatoare ).
-Pun 52 de patine-prea lung !!! Apropiu cele 20 de patine (largite anterior) lasand tot 52 si refacand curburile la maximum a senilei superioare.Aceasi problema- prea labartata, cam cu o jumatate de za.
Pana la urma, realizez magaria :-Placa frontala data de catre "producatorul " AER Moldova, avea din turnare cei doi pini de ghidaj ai "intinzatoarelor" cu un decalaj fata de transversala (orizontala) masinii cu aproape 2 mm spre in jos.
Asa ca am fost nevoit sa efectuez respectiva "operatie pe cristalin" de care pomeneam mai sus:
-Am taiat la capatul de sus pistonul oblic care tine primul galet dreapta cu ajutorul "dispozitivului Wurger", aceasi operatie fiind efectuata si la brida care mentine pe directie primul galet, apropiinul cu 1 mm fata de al doilea, intelegand acum si de ce polonezul din linkul dat de Max, preferase sa refaca de la zero acea piesa !!
A urmat apoi decuparea pe verticala a piesei conice ce formeaza iesirea din masina a axei rotii (nu intrebati cum am tinut macheta fixa in zona aia, printre far-claxon, fire, aripi, etc, etc), lipirea acesteia mai sus, urmand apoi compensarea lungimii tirantului ( in urma manevrei de ridicare).
S-a chituit la loc, s-a slefuit, s-a extras patina 52, s-au readus pe pozitia initiala celelalte 20, cu refacerea curburilor (binenteles); la final totul asezandu-se cum trebuia.
-Profit din nou de ocazie sa adresez un "multumesc" -sonor, firmei producatoare, care inca o data reuseste performata de a duce prostia la rang de virtute.
Toata aceasta munca intinsa pe cele 2 zile, necesita o noua spalare a machetei cu axion. Prietentii stiu de ce !
Scuze pentru postarea lunga, insa trebuia sa o fac, macar pentru cei care vor fi pe viitor indemnati sa cumpere acest kit. Mai degraba e un kit care se adreseaza incepatorilor si asta in cazul in care nu ar avea nici o pretentie legat de cat de corect va iesi.
Urmeaza sa pun ceva poze, sa vedeti ce a iesit.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 22 November 2008 - 11:29 PM
#146
Postat 22 November 2008 - 11:47 PM
Cam asa calca pe motrica:
Imaginea ii e adresata mai mult lui Grek, care avea dubii legat de asezarea ei pe pozitie.
Fata masinii :
... si doua imagini de pe la coada :
]
Pana maine, senila aceea va sta la "cimentat" ,dupa care se vor extrage ambele, in vederea curatarii si (sper) vopsirii.
Spor la toata lumea,
Adi
#148
Postat 01 December 2008 - 06:08 PM
Fiind liber azi ( -cum se exprima mai de dimineata Cartula), am mai trebaluit si eu putin pe la macheta.
Asa ca am vopsit in prima instanta interiorul obloanelor, urmand ca apoi sa trec la "imbracarea" machetei cu spritzchit, atat pentru a avea o baza comuna (coloristic vorbind) pentru viitoarea vopsire, cat mai ales pentru aderenta necesara vopselei email peste tablaria machetei.
Ziceam de vopsirea obloanelor.
Am dorit initial realizarea unei uzuri mai exagerate, avand in vedere ca s-ar putea ca masina sa fie repezentata (ca vopsire) abandonata si cu obloanele deschise.
Asta a iesit :
Oblonul dreapta in trei pasi:
Oblonul stanga doar in doi pasi :
Avand insa in vedere ca la majoritatea celor de pe forum le plac vehicolele mai putin "ruginoase" , am schimbat putin tentele culorilor folosite, rezultand asta :
Oblonul dreapta, inainte si dupa folosirea grafitului :
Oblonul stanga:
A urmat apoi inchiderea capacului turelei, completarea spatiilor lipsa, dupa care a venit randul aerografului.
Ultima operatiune (sper) la turela :
Pareri ?
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 01 December 2008 - 06:09 PM
#152
Postat 01 December 2008 - 09:40 PM
marhaba, la 1 Dec 2008, 19:54, a spus:
-MIE ?
Avand in vedere ca in prima varianta de vopsire, obloanele nu potriveau cu interiorul... , cred ca asta ar fi fost raspunsul meu.
Longinus, la 1 Dec 2008, 19:55, a spus:
P.S. mie imi placeau mai mult in prima varianta;oricum
...inca o saptamana, probabil.
Desi de obicei suntem cam pe aceasi lungime de unda, in cazul de fata cred ca merge mai bine varianta a 2-a de vopsire.
Messerschmitt, la 1 Dec 2008, 20:01, a spus:
(nu dati cu paru`, zic si eu cum mi-au zis si mie altii )
Sa dau cu paru' ? Vazand sinceritatea din exprimarea ta, nu cred !
Eram doar curios de opiniile celorlalti, indiferent care ar fi ele, intrebarea mea fiind pusa (hai sa zicem) cu substrat.
-Machetele le fac de dragul LOR, nu a altcuiva si unele doar cu titlu de experienta.
#153
Postat 01 December 2008 - 11:34 PM
Indiferent daca stiu sau nu,toti cei ce s-au adunat in gasca Cartula,au sub calote,foarte bine protejati niste piticuti si niste mici japonezi care topaie in voia lor in ritmul unor tamburine,ritm pe care il transmit si purtatorului.TU cand i-ai numarat ultima data? Se pare ca ai depasit de mult numarul maxim tolerat
#154
Postat 02 December 2008 - 12:21 AM
Mie imi place foarte mult efectul cu rugina.Esti maistru!!!
Prinde perfect la masinaria respectiva veche, veche rau.
Stii ca arata ca o conserva ruginita nu? Asta e ca raspuns ca mi-ai facut masinaria "testoasa storcita".
Aceasta postare a fost editata de tgr: 02 December 2008 - 12:30 AM
#155
Postat 02 December 2008 - 02:47 AM
Da-i bataie in continuare cu vopsitul,eu iti urez mult succes!
#156
Postat 02 December 2008 - 10:11 AM
traian, la 1 Dec 2008, 23:34, a spus:
Indiferent daca stiu sau nu,toti cei ce s-au adunat in gasca Cartula,au sub calote,foarte bine protejati niste piticuti si niste mici japonezi care topaie in voia lor in ritmul unor tamburine,ritm pe care il transmit si purtatorului.TU cand i-ai numarat ultima data? Se pare ca ai depasit de mult numarul maxim tolerat
Piticuti ? Mie imi lipsesc cativa (ca mana de lucru), raportat insa la pasaricile din capul fiecaruia, probabil eu duc lipsa de vre-o doua stoluri...
tgr, la 2 Dec 2008, 00:21, a spus:
Mie imi place foarte mult efectul cu rugina.Esti maistru!!!
Prinde perfect la masinaria respectiva veche, veche rau.
Stii ca arata ca o conserva ruginita nu? Asta e ca raspuns ca mi-ai facut masinaria "testoasa storcita".
Ideea cu manivela nu e a mea (logic), eu doar am decis sa o folosesc aici.
-Sa inteleg ca vei trece si tu la reprezentari mai "ruginoase " ?
-Conserva ruginita ? Esti probabil vizionar, altfel nu-mi explic certitudinea ta!
Merci pentru apreciere.
dani, la 2 Dec 2008, 02:47, a spus:
Da-i bataie in continuare cu vopsitul,eu iti urez mult succes!
Si eu am aceasi indoiala raportat la uzurile vehiculelor WW2. Masina de fata fiind insa produsa si utilizata in mare parte, inaintea marelui razboi, era mai aiurea sa o reprezint uzata, singurul razbel la care a participat fiind de fapt campania manciuriana din 1929 efectivele nedepasind marimea unei companii.
Am avut insa o derogare: cateva bucati zicese ca ar fi fost dislocate pe granita de vest a tarii iar la momentul atacului Germaniei parte din ele fiind spulberate de inaintarea trupelor, parte (cateva bucati) fiind capturate si folosite ca tractoare de artilerie, in special pentru Nebelwerfer-e. Poze nu am gasit in aceasta ipostaza a masini, din pacate.
Asa ca am ales sa reprezint o masina abandonata de ceva vreme, dupa declansarea operatiunii Barbarosa.
Adi
#157
Postat 02 December 2008 - 02:35 PM
Cam asa arata ieri masinaria, dupa cele 2 straturi de grund auto aplicate.
Pe lumina naturala :
Pe lumina artificiala :
Azi, sper sa termin slefuirea anumitor zone, dupa aceea macheta va sta cuminte in cutia ei -ferita de praf, pana ii vine randul la vopsit.
Multumesc lui Viopa pentru compresor !!!
Adi
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 December 2008 - 02:44 PM
#159
Postat 02 December 2008 - 06:32 PM
dani, la 2 Dec 2008, 17:28, a spus:
Dani, hai sa o luam cu inceputul :
Am zis ca incep vopsirea, raportat la faptul ca nu prea mai am de pus piese pe masina.
Avand in vedere ca in urma depunerii stratului de grund (care face parte din procesul vopsirii, nu ? ), unele zone necesita cate o corectie/slefuire, abia apoi va urma aplicarea efectiva a culorilor.
Din pacate, datorita timpului scurt disponibil in timpul saptamanii, vopsirea va fi facuta doar in weekend-sper-. Asta fiind explicatia propozitiei citate de tine. Pana sambata (la lumina artificiala), am timp sa incerc diferite tonuri de culoare si metode de aplicat/spalat/uzat. De-aia macheta sta bine merci in cutie, ferita de praf si de ochii fetitei mele.
Scuze pentru neintelegerea creata fara voie
Adi