MS-1 T-18 model 1927 Primul tanc sovietic produs in serie
#102
Postat 29 July 2008 - 07:43 PM
-Vad ca,folosind atatea nituri pe macheta asta, au ajuns sa fie remarcate. Oricum ,nu asta era intentia mea,ideea era sa discutam pe marginea subiectului prezentat,din punct de vedere modelistic.
-Voi raspunde mai pe scurt, in alta ordine decat cea a postarilor ,insa separat :
-@ Longinus :
-Nu am nici un considerent care sa ma faca sa nu doresc a raspunde oricui ,in acest topic sau chiar si prin PM. Ma bucura si tu o stii. Cat despre partea cu "artist",ce sa zic, multumesc ,insa suna destul de ciudat aici, intre atatia modelisti-machetisti buni.
-Nu ma consider artist, nici cu si nici fara ghilimele. Asa cum bine ai spus,daca pana acum 4-5 ani nu lasam pensula din mana(ca aerograf nu aveam-din diverse considerente,nu atat financiare),mare parte din colectie fiind lucrata astfel,acum e tocmai invers,nu prea am timp "sa pun mana pe o pensula". Din o sumedenie de motive,pe care din nou,tu le stii.
In alta ordine de idei :
-Vis-a-vis de numarul mic de subiecte deschise de mine se datoreaza probabil faptului ca nu sunt adeptul lucrului la mai multe machete in acelasi timp ,deoarece consider ca folosind acel stil de lucru, apare monitonia cromatica a subiectelor construite-montate. Asta legat de ceea ce discutam duminica.
-Nu fac nici o referire la cei care au stilul asta de lucru,a nu se intelege gresit !
#103
Postat 29 July 2008 - 09:22 PM
Ahmed, la 27 Jul 2008, 16:32, a spus:
-@Ahmed :
Sper ca asta o sa lamureasca cate ceva,nu ?
http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...=3850&st=20
Multumesc pentru apreciere !
@ Saber :
Thanks for you're apreciation ,i'm glad you like it !
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 29 July 2008 - 09:25 PM
#104
Postat 29 July 2008 - 09:35 PM
Cata, la 28 Jul 2008, 10:23, a spus:
Sa te tina puterile pana la sfarsit si sa-l vedem integral construit! Nu-l mai vopsii! Parerea mea!
@ Cata :
Nu e atat de titanica munca asta si oricum,placerea de a mai vedea un element original inlocuit cu unul putin mai bine facut,merita-zic eu !
Daca mai demult ma grabeam sa ajung la faza vopsirii,acum e invers,am ideea vopsirii pentru el,insa mai caut solutii prin care sa il pun mai bine in lumina.Ar fi o solutie sa fac cum zici tu,insa asta doar daca ar ajunge expus intr-o colectie mai mare,ceea ce nu cred ca e cazul,eu fiind prea "mic".
Merci pentru apreciere si idee.
#105
Postat 29 July 2008 - 09:41 PM
Ronin, la 28 Jul 2008, 21:38, a spus:
Domnule, jos palaria. Abia astept sa-l vad si vopsit, e o bijuterie!
Ronin fratele meu de suferinta,asta astept si eu,insa mai am de schimbat multe pe el,probabil munca pe inca o luna-doua .
-Poate o sa avem ocazia vreodata sa ne intalnim si sa il vezi live. M-as bucura.
#106
Postat 26 August 2008 - 11:42 PM
Desi nu am mai pus imagini, am mai progresat putin.
Am refacut rezervoarele, pastrand doar lateralele originale ale machetei ,restul fiind bricolaj :
Gaurile pentru nituri sunt facute cu un burghiu de 0.5 mm,urmand apoi introducerea tijelor care au reprezentat corpurile acestora.
Partea ventrala a acestor rezervoare am refacut-o din tabla de 0.3 mm, lasand o mica bordura exterioara, urmand apoi a fi lipite aripile din tabla.
Cam asta a iesit :
Urmeaza sa le fac capacele busoanelor si protectiile acestora
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 26 August 2008 - 11:43 PM
#109
Postat 27 August 2008 - 12:01 AM
tgr, la 27 Aug 2008, 00:56, a spus:
Urata masinaria!
Din jale s-a intruchipat Electra...,
Si nu, nu a fost vara niturilor (alea merg repede) timpul e scurt si poate lipsa de chef -cateodata !
Sper doar sa arate cat de cat bine cand o fi gata !
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 27 August 2008 - 12:03 AM
#112
Postat 27 August 2008 - 10:55 AM
Z-mare, la 27 Aug 2008, 08:23, a spus:
Merci Z. Daca as fi avut tabla de 0.4-0.5 ar fi aratat mai aproape de realitate, asa ,am fost nevoit sa folosesc doar de 0.2 mm si se cam vede...
grek, la 27 Aug 2008, 09:22, a spus:
Abia astept sa vad ce o sa faci la senile. Cele originale nu prea stau bine pe roata motoare.........de fapt nu prea stau deloc.
Salut Grek
Macheta nu e chiar de aruncat, eu o consider deosebita in felul ei.
Din pacate insa, designul masinariei raportat la perioada in care a fost proiectat, dovedeste faptul ca rusii pe vremea aceea nu prea stateau grozav la capitolul furat ( vezi scaunul mecanicului fara spatar si pozitia obositoare a acestuia,cu picioarele peste tijele de comanda si cocotate sus pe pedale,suspensia destul de rudimentara,inarmarea cu un tun mai mult decat mediocru,etc )insa e inedit in felul lui.Poate asta ma atras sa montez o asemenea jucarie.
Iar legat de senila pe roata motrica,sunt sigur ca nu va calca corect,nu degeaba da producatorul kitului acel "inel" reliefat peste dintii rotilor. Solutiile ar fi , cred , 2 :
1. Refac senila (fie in acea zona-fie pe toata )
2. Inlocuiesc rotile motrice si a cele intinzatoare cu alt model,aparut mai tarziu. Insa, neavand un plan tehnic concret si nici poze edificatoare cu asa ceva, poate solutia mai viabila ar ramane varianta 1...
Mai cuget .
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 27 August 2008 - 10:57 AM
#114
Postat 27 August 2008 - 02:52 PM
Am acum la indemana ceva poze, crede-ma ca am adunat material suficient cat pentru 4 buc, insa nu bag mana in foc pentru corectitudinea pieselor expuse.
De exemplu :
Vezi si pe aici (daca ai rabdare) :
http://www.thetankma...com/museums.asp
daca gasesti ceva interesant pe net - da-ne de stire !
Multumesc
#115
Postat 31 August 2008 - 12:33 PM
Desi initial am sperat ca voi monta relativ usor aceasta macheta si va fi doar “inca una”, dupa primele elemente asamblate, am decis (asa cum s-a vazut pana acum) sa incerc macar ,o montare “out of the box” incercand sa va prezint ce se poate realiza cu rabdare, chef si binenteles - placerea montajului.
Prea putinele referinte (poze) raportate la vehicolul real si avand doar o singura lucrare mai completa ,cu detalii, fotografii si ceva desene tehnice (in rusa ),de multe ori mi-a fost greu sa analizez/interpretez ceea ce trebuia sa reprezint pe macheta.
E vorba despre « Armada- First Russian Tanks -Tanks 001 (numarul 1 ?), pe net negasind mare lucru, sau doar informatii destul de ambigue si eronate-mai ales legat de imagini !
Mi-ar place totusi, sa cred ca ceea ce am realizat pana acum se constituie intr-o reprezentare a machetei in oarecare masura mai completa. Ca se va vedea sau nu, e alta problema care, sincer, acum nu prea mai conteaza, avand in vedere nivelul de detaliere la care s-a ajuns prin elementele reprezentate pe aceasta.
Probabil ar fi trebuit sa prezint si imaginile reale dupa care am efectuat elementele depuse pe macheta, insa ma gandesc ca nu ar fi fost chiar atat de util pentru cineva ,mai ales avand in vedere ca si acest topic s-a prelungit cam peste masura .
Ziceam pe la pagina 1 a topicului ca aceasta masinarie (-urata -cum bine au spus multi dintre voi) a avut ca armament artileristic, tunul Hotchkiss/Puteaux cal. 37 mm.
Arma in sine a fost un fiasco,in 1929-30 aceasta fiind inlocuita cu tunul de fabricatie sovietica PS-1 ,acelasi calibru. Modificarea a fost facuta sub directa indrumare a inginerului Peter Syachintov,la uzina Motovilikha, Leningrad.
Armei i s-au adus o serie de modificari printre care :
- inlocuirea vizorului optic din afara placii de protectie a armei, campul de tragere (vizual) marindu-se la 14 grade-20 min., iar deschiderea focala avand un diametru de 2.6 mm
-mecanismului de preluare a reculului i s-a schimbat sistemul de compensare a acestuia prin folosirea unei frane hidraulice ajutata de un arc intubat pe ax
-darea focului s-a modificat prin folosirea unui tragaci mai elaborat si protectia (placa frontala) tunului a fost turnata intr-o alta forma,care sa nu permita penetrarea acesteia datorita loviturilor armelor usoare .
-s-a montat o contragreutate pentru facilitarea manevrarii pe inaltime a piesei de catre servant, inclusiv prin modificarea patului de umar al armei.
Sa avut in vedere montarea noului model de tun B-3, insa intrarea in productie a acestuia abia dupa 1932,a facut ca primele tancuri care au primit aceasta piesa ,sa fie doar BT-2, ulterior si T-18.
Toate tancurile T-18 care au primit acest nou tun (B-3) au avut modificata si turela, respectiv ceea ce azi, recunoastem a fi turela de BT -1 si 2, prelungirea acesteia spre spate fiind necesara datorita nevoii de compensare a greutatii respectivului tun si echilibrarii turelei. Putine modele de MS-1/T-18 au fost echipate cu acest tun, majoritatea exemplarelor care apar in fotografii cu acel model de turela fiind dotate cu mai noul « rus » cu teava lunga, cal.45 mm ,model 1932-19K.
Ceea ce am reprezentat pe macheta se constituie in modelul tunului Puteaux, mai primitiv,dar cu o forma mai atragatoare (pentru mine cel putin).
Prepararea elementelor constitutive si montarea acestora mi-a luat 2 zile, inclin sa cred insa, ca a meritat. Elementele armei sunt in numar de 58, unele repere fiind din plastic altele din ceva tabla asa cum se va vedea in imagini. O mai buna vizualizare a piesei se va putea face fie prin ridicarea capacului cutiei blindate (cel cu balamalele ) fie prin detasarea turelei din locas.
Piesa inca nu este fixata definitiv pe peretele turelei, aceasta urmand a se face abia dupa vopsirea ei.
Primele elemente care au format tunul respectiv, teava, mecanismul de recul, placa de blindaj,culata (in faza incipienta) si mecanismul de ochire :
Cam asta e pozitionarea in turela:
O sa va arat mai multe imagini in cursul zilei de azi.
Multumesc
#120
Postat 07 September 2008 - 11:13 PM
I think your W.I.P. about this 'strange' (but wonderful ...for me... ) tank it's one of the best works I have never seen!!!
SPECTACULAR !!!!!!!!!!!!!!!!!
Compliments!!!!!
I'll post a link to this topic on my forum!!!!!
GREAT!!!!
Buna seara!!!!!
ciaoooo
mario
p.s. here is the link http://www.modellismopiu.it/modules/newbb_...;forum=4#253336
Aceasta postare a fost editata de Mario Bentivoglio: 07 September 2008 - 11:25 PM