Forum Machete,Modelism,Hobby: Santa Leocadia - macheta din carton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.

#141 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 October 2008 - 05:47 AM

Victory este mult mai complexă decât Santa Leocadia, numai câte tunuri va avea traian de făcut .... :dribble: .. sunt sigur că la final va fi o machetă reuşită. Interesantă mi se pare şi modalitatea de realizare a sabordurilor de artilerie.

SPOR :drinks:
[/quote]

Complexitatea consta in faptul ca e un model mai mare si normal ca are mai multe elemente dar tocmai faptul ca e mai mare te lasa sa te misti mai lejer pe punti (adica sa nu migalesti). In privinta tunurilor ma gandeam sa le strunjesc din lemn,vopsite nu se sesizeaza diferenta plus ca e mai usor si rapid de lucrat si e aproape gata si un strungulet pe care l-am inceput a face tocmai in scopul asta. Deja l-am testat pe rotile de la IAR-eu.
Sabordurile am ales sa le fac in maniera asta - ziceam candva ca pentru acelasi rezultat fiecare aplica metoda proprie care il avantajeaza - data fiind si suprafata mare a bordurilor care pentru a nu se deforma sunt si mai groase decat la Leocadia.In tribord am testat si varianta cu sabordurile decupate dar a trebuit sa renunt.In plus mai e o problema de care trebuie tinut cont: suprafata fiind mare apare o usoara modificare a dimensiunilor filelor la umezirea de la adeziv fapt care face ca orificii practicate in elemente din straturi diferite din grosimea bordului sa nu mai ,,bata" unele cu altele.Asa tai o data si gaura iese perfect.
Daca sunt doritori sunt dispus sa detaliez constructia in regie proprie a unui ministrung care consider ca e deosebit de util in activitatea de modelist iar realizarea nu necesita eforturi deosebite.
SPOR! :dribble:

#142 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 22 October 2008 - 09:31 AM

No fi domeniul tau , dar iti merge mana si la avioane. Sper ca intr-o zi sa am timp sa fac si eu IAR-ul de la Orlik ( asta daca nu voi face unul propiu si personal :drinks: ) intentionez sa il fac insa in varianta cu eleroane mobile.
Apropo de mini-strung nu ar merge si o freza de mana ?

#143 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 October 2008 - 12:17 PM

Vezi postareaDragosP, la 22 Oct 2008, 10:31, a spus:

No fi domeniul tau , dar iti merge mana si la avioane. Sper ca intr-o zi sa am timp sa fac si eu IAR-ul de la Orlik ( asta daca nu voi face unul propiu si personal :dribble: ) intentionez sa il fac insa in varianta cu eleroane mobile.
Apropo de mini-strung nu ar merge si o freza de mana ?


Salut Dragos!
Mana ori merge ori nu merge indiferent de domeniu dar conditionat si de pasiune.Initial si eu intentionam sa fac eleroanele mobile dar am renuntat in favoarea folosirii timpului in domenii mai de suflet iar aici ai si tu partea de vina ca mi-ai dat o multime de material in domeniu (ce bine e cand poti da vina pe cineva :drinks: ) Sunt sigur ca si in varianta personala va arata foarte bine. Bineanteles ca merge si o freza de mana dar strungul iti lasa ambele maini libere si in plus poate fi folosit si la piese care lucrate cu freza necesita unele improvizatii cum ar fi prinderea acesteia in menghina sau necesitatea unui varf de centrare. Oricum am si freza de mana si te asigur ca o folosesc si o voi folosi chiar la sabordurile Victoriei in prima faza.Bordurile au cam 2,5mm grosime, in zona centurilor chiar 3,5mm si doar cu caterul la cate sunt ar fi cam greoi.
Spor!

#144 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 22 October 2008 - 12:21 PM

Vezi postareatraian, la 22 Oct 2008, 06:47, a spus:

Daca sunt doritori sunt dispus sa detaliez constructia in regie proprie a unui ministrung care consider ca e deosebit de util in activitatea de modelist iar realizarea nu necesita eforturi deosebite.


Doritori te asigur ca sunt, insa din cate am vazut nu prea se inghesuie sa zica, asteapta sa pice para :) Personal ma intereseaza.

Desi nu sunt pasionat de nave, nu pot sa nu va felicit pentru ce ati realizat pe acest topic. Bravos.

#145 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 22 October 2008 - 09:14 PM

Continuare la CAREUL COMANDANTULUI - la postarea precedentă toate referirile la promenadă se modifică în careul comandantului – încăperea mare din pupa unde se ţineau hărţile, instrumentele de navigaţie, documentele navei, aici se trasa drumul pe care urma fregata să navige şi se chemau, la ordin, ofiţerii.

Urmează realizarea cabinei comandantului la bordul tribord – bordul de onoare al navei- şi a cabinei rezervată oficialilor vremii la bordul babord. Se lipesc pe corpul navei piesele:

[center]Imagine postata
Img. 176[/center]
numerotate cu 172, 172a şi 172b, la babord şi la tribord. Deasemenea se lipesc şi piesele notate cu 177 pe piesa 152. Apoi urmează piesele:

[center]Imagine postata
Img.177[/center]
notate cu 173, 174, 175, 176,177 şi 178 lipite pe carton de 1mm, le-am decupat dupa care le-am lipit pe piesele de pe corpul navei lipite anterior. Urmează realizarea ferestrelor celor 2 cabine:

[center]Imagine postata
Img.178[/center]
prima oară am trasat cu creionul locul unde vine fiecare stinghie de pe fereastră apoi am decupat ferestrele în totalitate şi din acelaşi carton al revistei am tăiat câteva fâşii la grosimea respectivelor stinghii. (singurul termen folosit la ferestre pentru aceste stinghii de lemn pe care l-am găsit este: spross-uri, dar prin 1777 sigur nu s-a auzit de aşa ceva, aşa că au ramas stinghii).

[center]Imagine postata
Img.179[/center]
cum se vede în img. 179 peste piesa 179 (ce potriveală de numere) am lipit respectivele fîşii de carton. Această tehnică este mult mai rapidă şi cu rezultate foarte bune. Am vopsit totul cu alb apoi am lipit pe interior, cu ojă, o fîşie de ceolofan pentru a imita geamul. Peste pisele realizate în acest mod

[center]Imagine postata
Img. 180[/center]
am lipit piesele 180 decupate şi vopsite în prealabil cu roşu. Tot acum am decupat şi vopsit piesele 181 şi 183. Vă prezint o imagine numai pentru că mi-a placut cum a ieşit:

[center]Imagine postata
Img.180[/center]
cu lumini şi umbre, nu este nici un efect special ci doar s-a nimerit. In acestă imagine se observă şi câteva ornamente iar pentru a vedea toate ornamentele de la pupa am realizat următoarea imagine:

[center]Imagine postata

Img.182[/center]
Ornamentele sunt numerotate cu numere de la 184 până la 193 dar nu le-am mai numerotat şi în imagini (cred ca e mai bine). O ultimă imagine la acestă postare:

[center]Imagine postata
Img.183
[/center]

#146 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 22 October 2008 - 09:22 PM

traian - şi eu sunt curios cum se poate realiza un ministrung, coloanele catargelor de care spuneam le-am facut intr-o maşină de găurit cu turaţie variabilă.
cartula - eu am motive întemeiate să spun că sunt mai mult cu avioanele, dar .... intotdeauna m-au fascinat corabiile, cred că se vede.

#147 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 October 2008 - 11:19 PM

M-am hotarat sa schimb locatia. Nici nu ma gandesc sa ma pitul in magazie cu butoiasul de rom. Vreau neaparat in cabina comandantului chiar daca ar fi sa risc debarcarea dezbatuta mai inainte :drinks: . In privinta strungului doar putintica rabdare si se rezolva. Cum stie toata lumea in modelism sunt doua mari certitudini : timpul si rabdarea. Masina inca nu e terminata dar voi face cumva ca sa ma fac inteles. Cand e vorba despre domenii pasionale, sigur, fiecare si e firesc are o directie dar oricat de patimas ar fi pentru oricare din ele, de ce sa nu recunoastem ca nimic nu poate fi mai frumos decat ,,aripile" intinse ale unei corabii in zborul dintre albastrul celor doua elemente care de multe ori se confunda- Cerul si Marea.

Spor!

#148 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 24 October 2008 - 09:46 AM

Si eu subscriu la interesul pentru confectionarea unui ministrung :whistle: .
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.

Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.

#149 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 24 October 2008 - 09:59 AM

Poate asta e de ajutor :whistle:

#150 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 October 2008 - 09:41 PM

Vezi postareastageexp, la 24 Oct 2008, 09:46, a spus:

Si eu subscriu la interesul pentru confectionarea unui ministrung :whistle: .
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.

Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.


Cu ani in urma era o mandrie printre modelisti in asi realiza singuri sculele asta si pentru ca piata era cam saraca in domeniu. Acum sunt din belsug dar buzunarul gonghistului care si asa e plin de arici nu prea permite. Majoritatea sculelor se pot realiza in regim de self made cu investitii minime si depind doar de dorinta, initiativa, ceva timp disponibil si bineanteles mana. O sa va arat din experimentele mele dar rog putina rabdare. Am avut si sunt pe punctul sa rezolv, mari probleme cu calculatorul si pana cand nu sunt absolut sigur ca nu le transmit mai departe stau cuminte. In cateva zile voi putea sa fiu iarasi activ si vom comveni cum procedam pentru impartaseli de idei. Pana atunci Spor la toata lumea!

#151 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 October 2008 - 09:52 PM

Vezi postareaAdyAero, la 24 Oct 2008, 09:59, a spus:

Poate asta e de ajutor :whistle:



Intr-adevar e o piesa dragutica dar tocmai vorbeam de aricii din buzunare. Nu vreau sa supar dar mi se pare cam scumpica avand in vedere ca o mandrina de 10 mm care poate fi folosita cu succes e maxim 20 lei.

#152 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2008 - 09:36 AM

Desi nu sunt un fan al executiei machetelor din carton imi place sa vad realizari deosebite ale unor astfel de subiecte. Am urmarit "din umbra" acest topic si intr-adevar este unul de exceptie pe acest forum, atat in ceea ce priveste executia cat mai ales prezentarea si comentarea pas cu pas a acesteia.

Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial ! Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092593.gif Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092593.gif Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092593.gif

Am, totusi, o rugaminte:

@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa

Spor la treaba amandorura ! Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092914.gif

#153 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 27 October 2008 - 10:07 PM

Vezi postareaalaur, la 27 Oct 2008, 09:36, a spus:

Desi nu sunt un fan al executiei machetelor din carton imi place sa vad realizari deosebite ale unor astfel de subiecte. Am urmarit "din umbra" acest topic si intr-adevar este unul de exceptie pe acest forum, atat in ceea ce priveste executia cat mai ales prezentarea si comentarea pas cu pas a acesteia.

Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial !
Am, totusi, o rugaminte:

@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa

Spor la treaba amandorura !


Va mulţumim tuturor pentru aprecieri, dar, cum spunea wurger la postarea #7 din acest topic: "Daca reusesti sa postezi in continuare pana la sfarsit." - importantă este şi finalizarea machetelor.
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală :whistle: ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....

#154 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 28 October 2008 - 11:32 AM

Vezi postareaPaperModel, la 27 Oct 2008, 22:07, a spus:

Va mulţumim tuturor pentru aprecieri, dar, cum spunea wurger la postarea #7 din acest topic: "Daca reusesti sa postezi in continuare pana la sfarsit." - importantă este şi finalizarea machetelor.
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală :whistle: ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....


Si eu multumesc pentru aprecieri si multumesc Papy pentru dorinta ta careia ii voi da curs in continuare.Nu ma deranjeaza carcotelile.
Alaur te asigur ca nu va fi nimic deosebit in prezentare.Munca lui Claudiu e enorma si pasionala iar prezentarea tehnicii e detaliata si meseriasa asa ca nu am cu ce veni in plus si nici nu o voi deranja cu nimic.Imi permit doar sa atasez si eu cateva imagini ale unui model din acelasi material,cu aceleasi tehnici de realizare,de la acelasi producator.Nici macar nu vreau o paralela intre ele dat fiind ca e modelul unei alte nave si din alta clasa. Pe mine m-ar bucura daca ar mai apare - iar Claudiu nu cred ca ar fi impotriva cum nu a fost nici in cazul meu - si alte modele ale unor noi modelisti alaturi de comentariile veteranilor. Am spus ca imi alatur modelul Leocadiei in speranta formarii unei flote din ce in ce mai mare.

#155 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 30 October 2008 - 11:48 PM

Colţarii de întărire a etravei
Sunt piesele 201 şi 202 care se lipesc pe carton de 2mm apoi se vopsesc.

[center]Imagine postata
Img.184[/center]
În prelungirea lor vin lipite pe etravă piesele 201a şi 202a. Pentru a da forma acestor colţari pe piesele 201a şi 202a am pus aracet dar am pastrat linia pieselor. Peste aceste colţare vin lipite ornamente si nu trebuie sa avem "bordură" între ele. Aracetul care l-am pus nu se vede – este transparent. În imaginea 184 mai apar 2 zone albe pe care le-am notat cu **, este locul unde etrava trebuie găurită.

[center]Imagine postata
Img. 185[/center]


Pentru fiecare orificiu în parte am dat câte 3 găuri, una lângă alta, cu un un burghiu de 1mm dupa care am mişcat un pic maşina stânga dreapta şi am obţinut respectivele orificii. Acum că am terminat de lipit pe corpul fregatei majoritatea pieselor care presupuneau aşezarea ei pe unul din borduri pot sa pun în sfârşit tunurile pe poziţie.




[center]Imagine postata[/center][center]Img. 186[/center]
Teava tunurilor era prevăzută din turnare cu 2 umeri de sprijin cu care tunul se prindea de afet cu o balama prinsă în buloane. Pentru balama am folosit o foiţă de staniol care are o faţă stralucitoare şi una mai alburie, am lipit balamalele în aşa fel încât faţa mai alburie să fie deasupra. Alinierea tunurilor se face progresiv – la început am lipit tevile de afet dar am pus aracet numai în zona umerilor de sprijin.

[center]Imagine postata
Img.187[/center]
Apoi înainte de a începe lipirea tunurilor pe punte am corectat în înalţime tunurile – adică să bată cam pe aceiaşi linie. Am început cu lipirea tunurilor din zona cuplului maestru si am mers mai departe spre pupa şi spre prova. Tunurile se lipesc în aşa fel încât privite din exteriorul fregatei să fie amplastate pe centrul sabordurilor.


[center]Imagine postata
[/center]
[center]Img.188[/center]
[left]Pentru fiecare sabord în parte încercaţi mai multe tunuri - sigur va fi unul care se va potrivi foarte bine. Cum se vede în imaginea 187 linia tunurilor copiază linia punţii – scuze pentru imaginea cam ciudată. La unele din tunuri a mai fost nevoie, de exemplu, de corectarea cu o forfecuţă a piesei de sprijin de pe afet din partea din spate a ţevii.
[/left]
[center]Imagine postata[/center]
[center]Img.189[/center]
Cele mai greu de poziţionat au fost primele tunuri de la prova babord şi prova tribord datorită locului cam înghesuit în rest nu au fost probleme. Ştie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??

[center]Imagine postata
Img. 190[/center]

#156 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 31 October 2008 - 11:28 AM

Ca arata excelent pana acum as nu e o noutate. Nu a fost plictisitor sa construiesti atatea tunuri , personal nu prea sunt adeptul muncii repetitive.

#157 Useril este offline   Vernier 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2008 - 11:51 AM

Vezi postareaDragosP, la 31 Oct 2008, 11:28, a spus:

personal nu prea sunt adeptul muncii repetitive.

Suferinta e drumul catre perfectiune :whistle:. Gandeste'te la niste senile de tanc din carton...

#158 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 31 October 2008 - 11:56 AM

Vezi postareaDragosP, la 31 Oct 2008, 11:28, a spus:

Nu a fost plictisitor sa construiesti atatea tunuri , personal nu prea sunt adeptul muncii repetitive.

Tunurile le-am realizat cam o operatie pe zi si le-am inceput inainte de a le prezenta pe forum iar intre timp am mai lucrat si la altceva- asa am evitat plictiseala. Oricum mai am de realizat inca 12 bucati pentru Leocadia dar acestea sunt mai mici decat cele 28. Revin cu intrebarea de la postarea precedenta - eu m-am uitat pe planurile Leocadiei am o idee, dar sigur nu se potriveste. :whistle:

Stie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??

#159 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 November 2008 - 08:04 PM

Bineanteles ca stie cineva. Cele doua orificii servsc fixarii bompresului de etrava cu ajutorul unei parame trecuta de mai multe ori prin orificii si peste bompres.Dupa cum se vede ar trebui sa incepi sa te gandesti la sticla de sampanie.

#160 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 November 2008 - 02:15 PM

Vezi postareatraian, la 1 Nov 2008, 20:04, a spus:

Bineanteles ca stie cineva. Cele doua orificii servsc fixarii bompresului de etrava cu ajutorul unei parame trecuta de mai multe ori prin orificii si peste bompres.Dupa cum se vede ar trebui sa incepi sa te gandesti la sticla de sampanie.

Am facut ceva sapaturi si vin si cu o imagine care cred ca iti va fi de folos

Imagine atasata: 23a.jpg

In imagine e o singura fixare,tu ai doua dar sunt la fel realizate.

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

21 useri citesc topicul
0 membri, 21 vizitatori, 0 utilizatori anonimi