Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.
#141
Postat 22 October 2008 - 05:47 AM
SPOR
[/quote]
Complexitatea consta in faptul ca e un model mai mare si normal ca are mai multe elemente dar tocmai faptul ca e mai mare te lasa sa te misti mai lejer pe punti (adica sa nu migalesti). In privinta tunurilor ma gandeam sa le strunjesc din lemn,vopsite nu se sesizeaza diferenta plus ca e mai usor si rapid de lucrat si e aproape gata si un strungulet pe care l-am inceput a face tocmai in scopul asta. Deja l-am testat pe rotile de la IAR-eu.
Sabordurile am ales sa le fac in maniera asta - ziceam candva ca pentru acelasi rezultat fiecare aplica metoda proprie care il avantajeaza - data fiind si suprafata mare a bordurilor care pentru a nu se deforma sunt si mai groase decat la Leocadia.In tribord am testat si varianta cu sabordurile decupate dar a trebuit sa renunt.In plus mai e o problema de care trebuie tinut cont: suprafata fiind mare apare o usoara modificare a dimensiunilor filelor la umezirea de la adeziv fapt care face ca orificii practicate in elemente din straturi diferite din grosimea bordului sa nu mai ,,bata" unele cu altele.Asa tai o data si gaura iese perfect.
Daca sunt doritori sunt dispus sa detaliez constructia in regie proprie a unui ministrung care consider ca e deosebit de util in activitatea de modelist iar realizarea nu necesita eforturi deosebite.
SPOR!
#142
Postat 22 October 2008 - 09:31 AM
Apropo de mini-strung nu ar merge si o freza de mana ?
#143
Postat 22 October 2008 - 12:17 PM
DragosP, la 22 Oct 2008, 10:31, a spus:
Apropo de mini-strung nu ar merge si o freza de mana ?
Salut Dragos!
Mana ori merge ori nu merge indiferent de domeniu dar conditionat si de pasiune.Initial si eu intentionam sa fac eleroanele mobile dar am renuntat in favoarea folosirii timpului in domenii mai de suflet iar aici ai si tu partea de vina ca mi-ai dat o multime de material in domeniu (ce bine e cand poti da vina pe cineva ) Sunt sigur ca si in varianta personala va arata foarte bine. Bineanteles ca merge si o freza de mana dar strungul iti lasa ambele maini libere si in plus poate fi folosit si la piese care lucrate cu freza necesita unele improvizatii cum ar fi prinderea acesteia in menghina sau necesitatea unui varf de centrare. Oricum am si freza de mana si te asigur ca o folosesc si o voi folosi chiar la sabordurile Victoriei in prima faza.Bordurile au cam 2,5mm grosime, in zona centurilor chiar 3,5mm si doar cu caterul la cate sunt ar fi cam greoi.
Spor!
#144
Postat 22 October 2008 - 12:21 PM
traian, la 22 Oct 2008, 06:47, a spus:
Doritori te asigur ca sunt, insa din cate am vazut nu prea se inghesuie sa zica, asteapta sa pice para :) Personal ma intereseaza.
Desi nu sunt pasionat de nave, nu pot sa nu va felicit pentru ce ati realizat pe acest topic. Bravos.
#145
Postat 22 October 2008 - 09:14 PM
Urmează realizarea cabinei comandantului la bordul tribord – bordul de onoare al navei- şi a cabinei rezervată oficialilor vremii la bordul babord. Se lipesc pe corpul navei piesele:
[center]
Img. 176[/center]
numerotate cu 172, 172a şi 172b, la babord şi la tribord. Deasemenea se lipesc şi piesele notate cu 177 pe piesa 152. Apoi urmează piesele:
[center]
Img.177[/center]
notate cu 173, 174, 175, 176,177 şi 178 lipite pe carton de 1mm, le-am decupat dupa care le-am lipit pe piesele de pe corpul navei lipite anterior. Urmează realizarea ferestrelor celor 2 cabine:
[center]
Img.178[/center]
prima oară am trasat cu creionul locul unde vine fiecare stinghie de pe fereastră apoi am decupat ferestrele în totalitate şi din acelaşi carton al revistei am tăiat câteva fâşii la grosimea respectivelor stinghii. (singurul termen folosit la ferestre pentru aceste stinghii de lemn pe care l-am găsit este: spross-uri, dar prin 1777 sigur nu s-a auzit de aşa ceva, aşa că au ramas stinghii).
[center]
Img.179[/center]
cum se vede în img. 179 peste piesa 179 (ce potriveală de numere) am lipit respectivele fîşii de carton. Această tehnică este mult mai rapidă şi cu rezultate foarte bune. Am vopsit totul cu alb apoi am lipit pe interior, cu ojă, o fîşie de ceolofan pentru a imita geamul. Peste pisele realizate în acest mod
[center]
Img. 180[/center]
am lipit piesele 180 decupate şi vopsite în prealabil cu roşu. Tot acum am decupat şi vopsit piesele 181 şi 183. Vă prezint o imagine numai pentru că mi-a placut cum a ieşit:
[center]
Img.180[/center]
cu lumini şi umbre, nu este nici un efect special ci doar s-a nimerit. In acestă imagine se observă şi câteva ornamente iar pentru a vedea toate ornamentele de la pupa am realizat următoarea imagine:
[center]
Img.182[/center]
Ornamentele sunt numerotate cu numere de la 184 până la 193 dar nu le-am mai numerotat şi în imagini (cred ca e mai bine). O ultimă imagine la acestă postare:
[center]
Img.183
[/center]
#146
Postat 22 October 2008 - 09:22 PM
cartula - eu am motive întemeiate să spun că sunt mai mult cu avioanele, dar .... intotdeauna m-au fascinat corabiile, cred că se vede.
#147
Postat 22 October 2008 - 11:19 PM
Spor!
#148
Postat 24 October 2008 - 09:46 AM
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.
Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.
#150
Postat 26 October 2008 - 09:41 PM
stageexp, la 24 Oct 2008, 09:46, a spus:
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.
Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.
Cu ani in urma era o mandrie printre modelisti in asi realiza singuri sculele asta si pentru ca piata era cam saraca in domeniu. Acum sunt din belsug dar buzunarul gonghistului care si asa e plin de arici nu prea permite. Majoritatea sculelor se pot realiza in regim de self made cu investitii minime si depind doar de dorinta, initiativa, ceva timp disponibil si bineanteles mana. O sa va arat din experimentele mele dar rog putina rabdare. Am avut si sunt pe punctul sa rezolv, mari probleme cu calculatorul si pana cand nu sunt absolut sigur ca nu le transmit mai departe stau cuminte. In cateva zile voi putea sa fiu iarasi activ si vom comveni cum procedam pentru impartaseli de idei. Pana atunci Spor la toata lumea!
#151
Postat 26 October 2008 - 09:52 PM
AdyAero, la 24 Oct 2008, 09:59, a spus:
Intr-adevar e o piesa dragutica dar tocmai vorbeam de aricii din buzunare. Nu vreau sa supar dar mi se pare cam scumpica avand in vedere ca o mandrina de 10 mm care poate fi folosita cu succes e maxim 20 lei.
#152
Postat 27 October 2008 - 09:36 AM
Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial !
Am, totusi, o rugaminte:
@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa
Spor la treaba amandorura !
#153
Postat 27 October 2008 - 10:07 PM
alaur, la 27 Oct 2008, 09:36, a spus:
Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial !
Am, totusi, o rugaminte:
@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa
Spor la treaba amandorura !
Va mulţumim tuturor pentru aprecieri, dar, cum spunea wurger la postarea #7 din acest topic: "Daca reusesti sa postezi in continuare pana la sfarsit." - importantă este şi finalizarea machetelor.
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....
#154
Postat 28 October 2008 - 11:32 AM
PaperModel, la 27 Oct 2008, 22:07, a spus:
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....
Si eu multumesc pentru aprecieri si multumesc Papy pentru dorinta ta careia ii voi da curs in continuare.Nu ma deranjeaza carcotelile.
Alaur te asigur ca nu va fi nimic deosebit in prezentare.Munca lui Claudiu e enorma si pasionala iar prezentarea tehnicii e detaliata si meseriasa asa ca nu am cu ce veni in plus si nici nu o voi deranja cu nimic.Imi permit doar sa atasez si eu cateva imagini ale unui model din acelasi material,cu aceleasi tehnici de realizare,de la acelasi producator.Nici macar nu vreau o paralela intre ele dat fiind ca e modelul unei alte nave si din alta clasa. Pe mine m-ar bucura daca ar mai apare - iar Claudiu nu cred ca ar fi impotriva cum nu a fost nici in cazul meu - si alte modele ale unor noi modelisti alaturi de comentariile veteranilor. Am spus ca imi alatur modelul Leocadiei in speranta formarii unei flote din ce in ce mai mare.
#155
Postat 30 October 2008 - 11:48 PM
Sunt piesele 201 şi 202 care se lipesc pe carton de 2mm apoi se vopsesc.
[center]
Img.184[/center]
În prelungirea lor vin lipite pe etravă piesele 201a şi 202a. Pentru a da forma acestor colţari pe piesele 201a şi 202a am pus aracet dar am pastrat linia pieselor. Peste aceste colţare vin lipite ornamente si nu trebuie sa avem "bordură" între ele. Aracetul care l-am pus nu se vede – este transparent. În imaginea 184 mai apar 2 zone albe pe care le-am notat cu **, este locul unde etrava trebuie găurită.
[center]
Img. 185[/center]
Pentru fiecare orificiu în parte am dat câte 3 găuri, una lângă alta, cu un un burghiu de 1mm dupa care am mişcat un pic maşina stânga dreapta şi am obţinut respectivele orificii. Acum că am terminat de lipit pe corpul fregatei majoritatea pieselor care presupuneau aşezarea ei pe unul din borduri pot sa pun în sfârşit tunurile pe poziţie.
[center][/center][center]Img. 186[/center]
Teava tunurilor era prevăzută din turnare cu 2 umeri de sprijin cu care tunul se prindea de afet cu o balama prinsă în buloane. Pentru balama am folosit o foiţă de staniol care are o faţă stralucitoare şi una mai alburie, am lipit balamalele în aşa fel încât faţa mai alburie să fie deasupra. Alinierea tunurilor se face progresiv – la început am lipit tevile de afet dar am pus aracet numai în zona umerilor de sprijin.
[center]
Img.187[/center]
Apoi înainte de a începe lipirea tunurilor pe punte am corectat în înalţime tunurile – adică să bată cam pe aceiaşi linie. Am început cu lipirea tunurilor din zona cuplului maestru si am mers mai departe spre pupa şi spre prova. Tunurile se lipesc în aşa fel încât privite din exteriorul fregatei să fie amplastate pe centrul sabordurilor.
[center]
[/center]
[center]Img.188[/center]
[left]Pentru fiecare sabord în parte încercaţi mai multe tunuri - sigur va fi unul care se va potrivi foarte bine. Cum se vede în imaginea 187 linia tunurilor copiază linia punţii – scuze pentru imaginea cam ciudată. La unele din tunuri a mai fost nevoie, de exemplu, de corectarea cu o forfecuţă a piesei de sprijin de pe afet din partea din spate a ţevii.
[/left]
[center][/center]
[center]Img.189[/center]
Cele mai greu de poziţionat au fost primele tunuri de la prova babord şi prova tribord datorită locului cam înghesuit în rest nu au fost probleme. Ştie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??
[center]
Img. 190[/center]
#158
Postat 31 October 2008 - 11:56 AM
DragosP, la 31 Oct 2008, 11:28, a spus:
Tunurile le-am realizat cam o operatie pe zi si le-am inceput inainte de a le prezenta pe forum iar intre timp am mai lucrat si la altceva- asa am evitat plictiseala. Oricum mai am de realizat inca 12 bucati pentru Leocadia dar acestea sunt mai mici decat cele 28. Revin cu intrebarea de la postarea precedenta - eu m-am uitat pe planurile Leocadiei am o idee, dar sigur nu se potriveste.
Stie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??
#160
Postat 02 November 2008 - 02:15 PM
traian, la 1 Nov 2008, 20:04, a spus:
Am facut ceva sapaturi si vin si cu o imagine care cred ca iti va fi de folos
In imagine e o singura fixare,tu ai doua dar sunt la fel realizate.