Forum Machete,Modelism,Hobby: Santa Leocadia - macheta din carton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.

#101 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 August 2008 - 12:56 AM

Da, cam asa ma gandeam si eu.
Te rog mult, mult si frumos, frumos, o imagine cu micutul tun dar MAAAAAAARE, macar ca cele pe care ti le-am trimis eu ca sa il pun la colectie.
In preajma tunurilor nu se stranuta decat dupa salva ;-) Inainte si in timpul, te ia sanitarul.

#102 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 24 August 2008 - 11:50 PM

Salutare tuturor, am revenit ....
Cateva imagini cu "micutul tun"
[center]Imagine postata
Img. 133
Imagine postata
Img.134
Imagine postata
Img.135[/center]
Dupa câteva tentative esuate am găsit in sfârşit butunul de pe camera digitală care imi permite sa fac asemenea imagini ... :ph34r:
Tunurile sunt gata, pregatesc urmatoarea postare...

#103 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 25 August 2008 - 11:15 PM

Tunurile

Sunt tipărite pe foiţă subţire şi sunt notate cu L1. Voi prezenta realizarea acestora pe etape.
[center]Imagine postata
Img.136
[/center]1 – am decupat din revistă piesele.

2 – am răsucit. Pentru acesta operaţie mi-am făcut un şablon din carton -seamănă cu o cheie de spiţe- după primul tun. Cu acest sablon am verificat la fiecare tun în parte grosimea acestuia înainte de lipire. In acest fel toate foiţele pentru tunuri sunt răsucite la aceiaşi grosime.

3 – am lipit în partea din spate a tunului o rotiţă de 4 mm diametru din carton gros de 0,5mm, decupată iniţial cu o preducea.

4 – din sârmă de telefonie (cea cu un singur fir, de secţiune 0,25mm2) de pe care am dat izolaţia jos am ralizat nişte arcuri pe diferite dornuri. La tunurile Santei Leocadia am folosit 2 marimi de inele. Aceste inele trebuie să intre pe tun foarte puţin forţat pentru a fi mai uşor să le fixaţi pe poziţie. Realizarea arcurilor este foarte simplă datorită grosimii sârmei. Încercaţi intotdeauna pe mai multe dornuri pentru a fi siguri ca aveti inelele potrivite. De exemplu, la mine dornul pentru inelul din spate a fost coada unei pensule iar la cel din gura tunului a fost un dorn de 2,5mm. După ce realizati arcurile acestea se taie cu un ciupit câte o spiră şi obţineţi nişte inele ca cele din Img. 136.

5 - am lipit inelul din gura tunului.

6 – in partea din spate a tunului am făcut cu un vârf foarte ascuţit o gaură exact in centru, apoi am bagat un bold tăiat la max. 10mm lungime pentru a nu inchide teava tunului se poate observa în imaginea 134. (un bold obişnuit este mai lung decat aceste tunuri). Tot în acestă etapă am adaugat pe tunuri aracet pentru a obţine înclinaţiile acestora:
[center]Imagine postata
Img.137
[/center]Am colorat cu roşu zonele pe care am pus aracet, la gura tunului, la partea din spate şi pe gămălia boldului. Aracetul se observa puţin, străluceşte, deoarece este transparent după uscare.

7 – tot cu acel vârf foarte ascuţit am găurit din lateral tunul pentru a monta cele 2 bare de sprijin. Pentru a avea cele 2 bare pe aceiaşi direcţie am trecut prin tun o sârmă subţire dintr-o parte în cealaltă. Atenţie poziţionarea barelor de pe tun este indicată în pagina cu şabloane.

8 – peste sârma care trece prin tun am pus înapoi izolaţia în ambele părţi. Datorită acestei sârme am spus că lungimea boldului să fie de maxim 10mm altfel riscam să le intersectez şi nu era bine.

9 – vopsire cu negru.
[center]Imagine postata
Img. 138
[/center]Tunurile sunt numai aşezate pe afet, pentru a face acesta poză, acestea mai vin aliniate pe înalţime şi finisată poziţionarea lor pe afet.

#104 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 26 August 2008 - 08:53 AM

Foarte frumoasa realizare si prezentare. :-P
Sunt abia la inceput in domeniu, dar in timp, cu ceva experienta, in cativa ani sper sa ajung sa pot asambla detalii cu o precizie care sa se apropie de ceea ce am vazut pe acest forum, atat in acest topic, cat si in altele.

Revin cu parerea ca este deosebit de utila o astfel de descriere, de tipul unui tutorial, realita printr-o metoda clasica, mai in detaliu decat metoda video, cu posibilitatea de a analiza pe sectiuni ceea ce se intampla.


Daca se poate, am cateva intrebari privind tehnica de realizare a acestor piese cilindrice de dimeniuni mici:
1. rasucirea pieselor decupate, pentru a se obtine piese cilindrice de dimensiuni mici , se face pe un suport (de tip dorn sau ac)?
2. de asemenea se practica umezirea cartonului (foitei) asa cum am citit prin unele materiale, sau se face in starea sa uscata, grosimea fiind mica?
3. exista sansa ca cei mai neexperimentati, ca mine, :ph34r: se produca denivelari ale suprafetei prin adaugarea unui strat de adeziv pe generatoare (in acest sens cred ca cel mai bun adeziv pentru scopul in cauza ar fi lipiciul de tip baton)?

#105 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 August 2008 - 10:19 AM

O zi buna tuturor si bine ai revenit Papy
Sunt convins ca pana si chinezii care au inventat respectivele jucarii ar fi invidiosi

#106 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 August 2008 - 10:48 AM

Vezi postareastageexp, la 26 Aug 2008, 09:53, a spus:

Foarte frumoasa realizare si prezentare. :-P
Sunt abia la inceput in domeniu, dar in timp, cu ceva experienta, in cativa ani sper sa ajung sa pot asambla detalii cu o precizie care sa se apropie de ceea ce am vazut pe acest forum, atat in acest topic, cat si in altele.

Revin cu parerea ca este deosebit de utila o astfel de descriere, de tipul unui tutorial, realita printr-o metoda clasica, mai in detaliu decat metoda video, cu posibilitatea de a analiza pe sectiuni ceea ce se intampla.


Daca se poate, am cateva intrebari privind tehnica de realizare a acestor piese cilindrice de dimeniuni mici:
1. rasucirea pieselor decupate, pentru a se obtine piese cilindrice de dimensiuni mici , se face pe un suport (de tip dorn sau ac)?
2. de asemenea se practica umezirea cartonului (foitei) asa cum am citit prin unele materiale, sau se face in starea sa uscata, grosimea fiind mica?
3. exista sansa ca cei mai neexperimentati, ca mine, :ph34r: se produca denivelari ale suprafetei prin adaugarea unui strat de adeziv pe generatoare (in acest sens cred ca cel mai bun adeziv pentru scopul in cauza ar fi lipiciul de tip baton)?


Salut Stage
Imi permit sa ma amestec si nu cred ca Papy o sa se supere.In primul rand revin cu o veche parere a mea ca notiunea de experimentat sau incepator se anuleaza de dorinta individului de a realiza ceva si de interesul pe care il acorda respectivei dorinte si bineanteles de mana.In privinta tehnicilor de obicei fiecare isi dezvolta procedurile care il avantajeaza si pe care tot de obicei le considera ca fiind cele mai bune deci toate sfaturile au tendinta de a fi obiective, asta neansemnand ca nu pot fi luate in considerare. Deci cel mai bine e ceea ce faci si iti iese asa cum iti place sa iasa si care a iesit cum trebuie.
1.La realizarea pieselor tubulare EU folosesc tije cilindrice de diferite diametre.Rularea pieselor o fac incepand pe un diametru mai mare si continuand pana la un diametru putin mai mic decat a piesei finale data fiind memoria materialului care tinde sa revina la forma initiala.La pese conice bineanteles mulaje conice sau tije de diametru mult mai mic rulate pe generatoare.

2.Personal nu agreez umezirea care de multe ori in loc sa ajute, deformeaza.

3.De obicei adezivii fluizi se ,,storc,, din zonele in care s-au acumulat lucru care nu se poate face la cei tip lipici baton, dar cum spuneam e chestie legata de ,,mana,,

Deci: Ai reusit - continua, nu ai reusit - continua!

Spor, si nu te mai gandi la ,,neexperimentat,,

#107 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 26 August 2008 - 12:37 PM

Cum două raspunsuri sunt mai bune decat niciunul....
1. rasucierea pieselor am facut-o cu două mâini, intre degetul arătător si degetul mare prin rulare şi străngere alternativa cu o mană şi cealaltă in acelaşi sens. Binenteles se poate incepe prin tragerea piesei pe un dorn, nu neapărat conic, aşezat pe generatoare, piesa aşezată pe masa de lucru şi tragerea ei de un capăt. Piesele sunt tiparite pe foiţă pentru ca la sfărşitul rularii sa nu rămînă bordură. Sablonul realizat după primul tun mi-a dat posibilitatea ca toate tunurile sa fie la fel la final. Cu acel sablon am verificat grosimea tunului in zona inelului mare - daca nu intră pe sablon mai trebuie răsucit iar dacă intră prea uşor atunci mai eliberezi piesa si o rulezi iarăşi pâna ajungi la rezultatul dorit.
2. nu am incercat niciodata umezirea piselor si apoi formarea acestora, cartonul umezit poate lua forme ciudate.
3. poate v-am plictisit deja cu aracetul dar eu il consider foarte bun la realizarea machetelor din carton. Totuşi, fiecare lipeste cel mai bine cu lipiciul cu care s-a obişnuit.

Experimentat sau nu, fiecare dintre noi se întălneşte la un moment dat cu ceva ce nu a mai facut până atunci deci sunt momente in care toti suntem incepatori, asta este frumuseţea modelismului.
Cat despre Marele Popor Chinez, s-ar putea sa am ceva de la ei din moment ce-mi place foarte mult orezul ... :ph34r: .
Inca o precizare. Dupa rulare si verificarea cu sablonul se tine tunul cu o singură mână, se desface foiţa cam o jumatate din diametrul tunului si se pune lipici. Nu am pus lipici pe toata piesa si apoi am rasucit-o deoarece atunci nu mai puteam sa rectific grosimea.

Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 26 August 2008 - 12:56 PM


#108 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 26 August 2008 - 02:53 PM

Vezi postareastageexp, la 26 Aug 2008, 08:53, a spus:

Foarte frumoasa realizare si prezentare. :pardon:
Sunt abia la inceput in domeniu, dar in timp, cu ceva experienta, in cativa ani sper sa ajung sa pot asambla detalii cu o precizie care sa se apropie de ceea ce am vazut pe acest forum, atat in acest topic, cat si in altele.

Revin cu parerea ca este deosebit de utila o astfel de descriere, de tipul unui tutorial, realita printr-o metoda clasica, mai in detaliu decat metoda video, cu posibilitatea de a analiza pe sectiuni ceea ce se intampla.
Daca se poate, am cateva intrebari privind tehnica de realizare a acestor piese cilindrice de dimeniuni mici:
1. rasucirea pieselor decupate, pentru a se obtine piese cilindrice de dimensiuni mici , se face pe un suport (de tip dorn sau ac)?
2. de asemenea se practica umezirea cartonului (foitei) asa cum am citit prin unele materiale, sau se face in starea sa uscata, grosimea fiind mica?
3. exista sansa ca cei mai neexperimentati, ca mine, :ph34r: se produca denivelari ale suprafetei prin adaugarea unui strat de adeziv pe generatoare (in acest sens cred ca cel mai bun adeziv pentru scopul in cauza ar fi lipiciul de tip baton)?



Vezi postareaPaperModel, la 26 Aug 2008, 12:37, a spus:

Experimentat sau nu, fiecare dintre noi se întălneşte la un moment dat cu ceva ce nu a mai facut până atunci deci sunt momente in care toti suntem incepatori, asta este frumuseţea modelismului.


"Good point" cum ar zice un fost ministru . Nimeni nu se naste invatat , si nici nu moare expert. Tot secretul e sa perseverezi , sa modelezi , sa modelezi , sa modelezi, doar asa vei invata , cum spuneau romanii : Experientia docet
Eu rasucesc hartia in functie de diamentrul dorit pe tot felul de obiecte cilindrice ( ace , bolduri , scobitori , etc. ) .
Cred ca multora li s-a intamplat sa nu le iasa un model asa cum isi doresc, poate doar celor ce nu au facut mai nici unul . Si eu am esuat in multe cazuri.... dar nu am renuntat. Vorba lui Henry Ford: Esecul e doar ocazia de a o lua de la capat cu mai multe intelepciune.
Tehnica hartiei umezite se practica foarte rar ( din cate stiu eu ) , in cazul kit-urilor comerciale ne prea se recomanda deoarece se poate deteriora cerneala cu care au fost tiparite. Personal nu am folosit-o pana acum insa am vazut-o aplicata la constructia unor figurine din carton. Poate vom detalia cand ne va permite timpul....
Lipiciul baton eu il folosesc cand e vorba de hartie foarte subtire , de exemplu cand fac niste decaluri, in rest vorba lui PaperModel : aracetul rules !

Vezi postareaPaperModel, la 26 Aug 2008, 12:37, a spus:

Cat despre Marele Popor Chinez, s-ar putea sa am ceva de la ei din moment ce-mi place foarte mult orezul ... :-P .


Directiva bla bla bla : Consumule exagerat de orez poate dauna grav sanatatii.... beri-beri :pardon: :pardon: :wacko:

#109 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 01 September 2008 - 11:20 AM

Am pus tunurile bine, inca nu le-am pus pe punte, pentru ca la Santa Leocadia trebuie să lipesc şi filele de bordaj ale celui de-al 2-lea înveliş exterior, aceste tunuri m-ar incomoda la finisarea corpului fregatei. În plus o să vă arăt si un truc cum puteţi face ca tunurile să le puneţi în poziţie de tragere chiar după montatea punţii pupa(puntea dunetei) şi a punţii prova(puntea teugii).

Piesele 95,96 şi 97
[center]Imagine postata
Img.139[/center]
Le-am lipit pe carton duplex am vopsit compartimentul din corpul navei, din spatele piesei centrale 95, cu negru. În orificiul din piesa 95, numit etambreu, se introduce axul cârmei.
[center]Imagine postata
Img.140[/center]

Pompele de santină
Pe tema acestor pompe de santină am avut o lungă discuţie cu traian datoriă formei acestora. Pe final după câteva explicaţii logice : " Santina e compartimentul cel mai de jos al navei, la Leocadia chiar pe lungul chilei sub panourile de pe fundul magaziilor, in care se aduna apa din scurgeri sau infiltratii. Apa e pompata de obicei pe puntea principala de unde se scurge peste bord iar pompele sunt amplasate in zona marcata de tine, sectiunea respectiva din nava fiind cea mai larga si cea mai adanca permitand extragerea aproape in totalitate." - am fost si eu convins ca acestea sunt pompe şi nu altceva... :-D
[center]Imagine postata
Img.141[/center]
Piesele 101, pereţii laterali ai pompelor i-am lipit pe carton de 0,5; tuburile de evacuare a apei, piesele 101d, le-am facut din izolaţia unei sârme de 0,5; piesele 101e - manivelele, sunt realizate din sârma indoită după şablon iar restul pieselor se lipesc aşa cum sunt în revistă.
[center]Imagine postata
Img.142[/center][center]
După lipire am vopsit corpul celor 4 pompe cu roşu apoi am lipit tuburile de evacuare a apei, am pus manivelele pe pozitie între 2 pompe şi abia la final am lipit ansamblul astfel realizat pe punte.
Ultimele componente de pe puntea principală care se lipesc înainte de a "lipi" puntea dunetei şi puntea teugii sunt piesele 102, lipite pe carton de 1mm şi vopsite.[/center]
[center]Imagine postata
Img.143[/center]

#110 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 01 September 2008 - 02:48 PM

PaperModel, DragosP, traian

multumesc pentru raspunsuri si indrumari.

Agreez ideea ca pasiunea tin loc de multe si ca nu neaparat durata de experimentare isi spune cuvantul in toate cazurile. Evident ca asamblez cu aceeasi placere toate machetele, la fel ca si pe prima, dar odata cu trecerea timpului capat si ceva experienta. Mie normal ca imi plac, desi primele nu au iesit asa cum as fi vrut eu, ideea este ca dupa un timp si celorlalti privitori sa le creeze cel putin aceeasi senzatie de placere privitul modelelor. :-D

Oricum in multe situatii la acelasi rezultat se poate ajunge in mai multe moduri, cel mai bun cred ca este cel "propriu" fiecaruia, dar sfaturile celor care au trecut deja pe acolo sunt de nepretuit.

Aracetul este un adeziv foarte bun pentru materiale de tip carton, am folosit recent o marca recomandata lipiturilor rezistente la apa (mai putin barci :-P ), cu un timp foarte scurt de solidificare si calitati deosebite. Piesele mai subtiri din hartie foto le-am lipit cu adeziv de tip baton, util pentru cazul respectiv.


Inca o intrebare cu permisiunea voastra:

PaperModel, ai spus ca ai folosit foita. Daca se asambleaza o macheta din carton, luata de pe net, deci fara nimic in kit ce reprezinta mai exact aceasta foita?
O coala foarte subtire?
In prima faza pe mine ma duce gandul la bucatile din hartie, de grosime extrem de mica ce insotesc decalurile din kiturile din plastic ale diferitelor firme.

#111 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 01 September 2008 - 03:27 PM

Salut stageexp,
respectiva foiţă, masurată cu un şubler are 0,1mm, dar cu acelaşi şubler masurată o coală A4 de 80g/m2 are tot 0,1mm. Totuşi foiţa din revistă este mai uşoară şi se indoaie fără să facă cute. In comert există hartie de scris (nu pentru imprimanta) care se apropie ca proprietăţi.

#112 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 September 2008 - 12:20 AM

Da, dar de-a lungul discutiilor stabilisem ca piesele alea cu care se ,,maniveleaza,, la pompe se numesc manite. Piesele 102 sunt tacheti si servesc la luarea voltelor la tachet adica fixarea capatului unei manevre curente (parama cu un capat fixat de o piesa de pe nava ce trebuie manevrata- exemplu colt de vela-si un capat liber pentru manevrare) prin infasurarea in forma de opturi succesive peste cele doua capete ale T.ului format de piesa, capatul fiind impiedicat sa se desfasoare cu un nod simplu. De retinut un aspect care mi-a fost prezentat la primele lectii de marinarie: voltele nu sunt noduri .
In rest ce sa mai zic? :-D SPOR !!!!!

#113 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 02 September 2008 - 03:33 PM

Vezi postareacrios, la 22 Jul 2008, 11:50, a spus:

Intradevar, arata bine!
Mai exista o metoda de realizare care merge foarte bine folosind un carton de 0,5- 0,8 grosime.
Imagine postataImagine postataImagine postata

Cu speranta ca n-am deranjat, spor la lucrare!


O tehnica asemanatoare se aplica pentru constructia balustradelor . Insa ajungem sa vorbim mai mult despre nave moderne, si ne abatem de la topic, asa ca poate vom detalia cu alta ocazie.
:-D :-P

#114 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 08 September 2008 - 09:25 PM

In imaginea 144 sunt componentele fregatei care fac subiectul acestei postări:
[center]Imagine postata
Img.144
[/center] Piesele 103 a,b şi c se lipesc pe carton de 0,5mm si sunt dispuse de-a lungul chilei, ajută la aşezarea filelor celui de-al 2-lea inveliş la acelaşi nivel. Puteţi verifica in acest moment dacă aţi realizat o chilă dreptă prin aşezarea fregatei pe un plan drept. Piesele 104,105 şi 106 alcatuiesc impreună puntea superioară (coverta), se lipesc pe carton de 1mm grosime apoi se decupează şi inainte de orice altă operaţie vă recomand să aplicaţi un strat foarte subţire de aracet, exact ca la puntea principală. Piesele 107 şi 108 sunt elemente de parapet de la prova respectiv pupa. Le-am lipit pe caton de 1mm apoi am colorat cu galben sabordurile de artilerie. Am enumeat piesele care le-am folosit deoarece vă prezint un:

TRUC
Tineţi minte că am pus bine tunurile de pe puntea principală? Aceste tunuri vin montate pe puntea principală sub covertă (puntea superioară). In schemele de asamblare producătorul specifică lipirea afeturilor tunurilor apoi lipirea covertei, piesele 104,105 şi 106 după care urmează lipirea filelor de bordaj de la al 2-lea inveliş şi abia apoi introducerea tunurilor prin saborduri şi lipirea acestora de afet. Pentru acestă ultimă operatie sigur nu veţi avea posibilitatea de a alinia tunurile fregatei şi nici prea mult loc de lucru.
O sa vă explic cum am procedat la prova cu aceste piese. Puntea prova, piesa 104, ar trebui lipită inaintea parapeţilor - piesele 107


[center]Imagine postata
Img. 145[/center]
Puntea trebuie introdusă in nervurile transversale şi apoi lipită. Eu vreau sa pot demonta acestă punte pentru a monta tunurile, după ce lipesc filele de bordaj. Este important sa puneţi punţile la locul lor pentru a putea finisa corpul navei şi a lipi filele bordajului pe poziţie finală. Am renunţat la introducerea în nervuri si am pus aracet la puntea prova numai in zonele indicate, zone accesibile unde să pot tăia lipiciul si să deplasez puntea pe direcţia prova-pupa pentru a o putea scoate de pe poziţie. Pentru ca puntea să se poată deplasa trebuie să tăiaţi micile ridicături ale nervrilor transversale care intră în punte şi să aduceţi colţarii de pe puntea principală la acelaşi nivel cu peretele interior al bordului.

[center]Imagine postata
Img.146[/center]


După aceste finisări am lipit puntea pupa (numai in zonele indicate) apoi am lipit parapeţii dar am avut grijă ca lipiciul să nu ajungă la zona de contact intre parapeţi şi puntea pupa. Puteţi lipi puntea pupa oriunde consideraţi că este necesar dar cel mai important este să puneţi lipici numai in zone cu acces uşor. De exemplu, la puntea pupa, piesa 105, montarea prin acelaşi procedeu nu a necesitat nici un fel de lipire a punţii, ea stă fixată pe poziţie fără lipire. Cam asta este cu acest truc, sper sa fi fost înţeles.

Şi acum o GREŞALĂ. – soba din imaginea 146 este montată greşit, mi-am dat seama de acest lucru numai când am poziţionat puntea prova şi am văzut orificiul prin care trebuie să iasă coşul acesteia.
[center]Imagine postata
Img.147
[/center] Pentru a rectifica greşala am tăiat numai partea superioară a sobei cu un cutter şi apoi am poziţionat-o corect, imaginea 147. Tot în această imagine puteţi observa şi un colţar de pe puntea principală care este finisat pentru deplasarea puntii prova.
După ce am poziţionat cele 2 punţi (nu pot spune că le-am lipit) am lipit şi punţile de legătură, piesele 106, tot cu lipici foarte puţin şi în zone uşor accesibile.


[center]Imagine postata
Img.148[/center]
In imagine se observă o diferenţă între puntea pupa şi puntea de legătură, acest lucru demonstreză ca acestea nu sunt lipite între ele. Incă un amănunt important – ordinea de demonatare a punţilor, care formează coverta, pentru a putea monta tunurile pe poziţie este 1– punţi de legătură, tribord şi babord; 2– puntea prova; 3- puntea pupa. Tot în acestă imagine se observă şi piesele 108 montate, acele mici fâşii negre de pe parapetul pupa.

#115 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 September 2008 - 10:17 PM

Salutari la toata lumea!
Desi spuneai ca ai avea ceva comun cu chinezii, cred totusi ca unul din ,,Pana de Soim,, ti-a fost stramos. Aplici tehnica de prajit la foc mic ceva de groaza. Nelson te-ar fi decapitat de 100 de ori ca nu i-ai terminat nava in timp util. Vine iarna- ingheata lemnul pentru catarge deci, vorba francezului, mai ale! Fara rautate, pana acum e la fel de bine dupa cum a inceput. Aprecierea nu e pentru mine ci pentru cei ce vor sa invete si sa faca ceva chiar si daca nu neaparat ce faci tu.
Spor!

#116 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2008 - 06:14 AM

Salutare la toata lumea

Traiane, ma vad nevoit sa te contrazic drastic!!! Are ceva in comun cu chinezii? Pai aia "e mici copii" pe langa lucrarea asta!

28 de tunulete d'alea? Ai rabdare cu caru' fratioare, felicitari. Totul e super pana acum.

#117 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 09 September 2008 - 08:11 AM

... deja mă văd cu barda la gât şi capul pe tăietor .... :-P

Vezi postareatraian, la 8 Sep 2008, 23:17, a spus:

Aprecierea nu e pentru mine ci pentru cei ce vor sa invete si sa faca ceva chiar si daca nu neaparat ce faci tu.

am inteles ce vrei sa spui, oricum tehnica poate numii şi "Picătura chinezescă" .... :-D

#118 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2008 - 09:06 PM

Vezi postareabogy, la 9 Sep 2008, 07:14, a spus:

Salutare la toata lumea

Traiane, ma vad nevoit sa te contrazic drastic!!! Are ceva in comun cu chinezii? Pai aia "e mici copii" pe langa lucrarea asta!

28 de tunulete d'alea? Ai rabdare cu caru' fratioare, felicitari. Totul e super pana acum.


Accept si imi insusesc in totalitate. Totusi apartenenta la comunitate e recunoscuta deci am o scuza. Si imi mai gasesc o scuza cu rectificare- spusesem mai in trecut despre munca de chinez batran, ca de aici a aparut destainuirea lui Papy ca e chinez(sau pe aproape)fiindca ii place orezul - e munca a 28 de chinezi batrani. Ce zici, m-am reabilitat? :-D :-P

#119 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 September 2008 - 09:16 PM

Vezi postareaPaperModel, la 9 Sep 2008, 09:11, a spus:

... deja mă văd cu barda la gât şi capul pe tăietor .... :-P

Vezi de treaba, la ceea ce TU ai fata de calau, se inmoaie coada bardei si isi da cu ea peste picioare

am inteles ce vrei sa spui, oricum tehnica poate numii şi "Picătura chinezescă" .... :-D


-se poate dar eu prefer ,,prajirea indieneasca,, ca e mai aproape de realitate :drinks:

#120 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 September 2008 - 10:02 PM

Vezi postareatraian, la 2 Sep 2008, 01:20, a spus:

Da, dar de-a lungul discutiilor stabilisem ca piesele alea cu care se ,,maniveleaza,, la pompe se numesc manite. Piesele 102 sunt tacheti si servesc la luarea voltelor la tachet adica fixarea capatului unei manevre curente (parama cu un capat fixat de o piesa de pe nava ce trebuie manevrata- exemplu colt de vela-si un capat liber pentru manevrare) prin infasurarea in forma de opturi succesive peste cele doua capete ale T.ului format de piesa, capatul fiind impiedicat sa se desfasoare cu un nod simplu. De retinut un aspect care mi-a fost prezentat la primele lectii de marinarie: voltele nu sunt noduri .
In rest ce sa mai zic? :rolleyes: SPOR !!!!!


Revin cu parerea de rau ca nu am avut la timpul potrivit imaginea. Rectificare doar la mentiunea cu ,,piese metalice,,. In vechimi si azi la iahturi care respecta traditia materialul folosit e lemnul

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tacheti.jpg


Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi