Forum Machete,Modelism,Hobby: Santa Leocadia - macheta din carton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.

#42 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 13 May 2008 - 01:06 PM

Prima placare a calei
Corăbiile de la Shipyard au cala placată de 2 ori. Prima placare (invelire) este transversală iar a doua placare este longitudinală. Este intradevăr de lucru mai mult, ca la alte vapoare care vin cu o singură placare, dar rezultatul este deosebit deoarece se evită in acest mod orice denivelare a calei. Piesele care intră in componenţa primului inveliş al calei le-am lipit pe carton duplex (are o parte albă şi una gri - se găseşte in orice librărie). Acest lucru nu este obligatoriu şi nici nu este menţionat în instrucţiunile producătorului. Eu am facut acest lucru deoarece după prima placare voi aplica un strat de aracet pe toata suprafaţa calei apoi voi şmirgheli cu un şmirghel fin toată cala, pentru a înlătura eventualele denivelări.
Am decupat piesele 1-6 ale invelişului de pe fiecare parte (P-stânga, L- dreapta).
TRUC nu le-am decupat după trasaj ci am lăsat 1-2 mm mai mult, se vede in imagine:


[center]Imagine postata[/center]

Le-am indoit după profilul navei si le-am potrivit pe poziţia lor fără a le lipi. Nu vă grăbiţi cu lipitul mai bine verificaţi de mai multe ori dacă piesa se potriveste exact pe poziţie.
După indoire şi decuparea finală piesele se lipesc in ordinea lor, de obicei 1P, 1L, 2P, 2L, şamd. Adica o piesă pe partea dreaptă una pe parte stângă. Totuşi eu nu am lipit piesa 2 decât după ce am lipit piesa 3. De ce??
[center]Imagine postata[/center]
Piesa 2 trebuie s
ă se potrivească după două direcţii. In imagine se observă şi fâşiile de hartie despre care vă povesteam. Apoi placarea continuă cu o piesă pe sânga şi una pe dreapta.

[center]Imagine postata[/center]Inainte de a merge mai departe cu placarea transversală vreau să vă mai arăt un
TRUC
Machetele statice în general au o problemă – sunt prea uşoare – iar cand vrem să lipim piese mai mici, la final, este dificil deoarece macheta "alunecă" pe masa de lucru. In interiorul machetei (fuselaj, cală, etc.) se pot lipi diferite piese (gumă de şters, cauciucuri, etc.) pentru a conferii acesteia o greutate suplimentară. Eu am lipit in scheletul navei 4 …. piuliţe.

[center]Imagine postata[/center]Lipiţi în interiorul calei ce găsiţi prin casă dar în aşa fel încât greutatea adaugată pe partea dreaptă să fie egală cu cea adaugată pe partea stângă.




[center]Imagine postata[/center]

In acestă imagine se obeservă că cele 2 greutăţi le-am poziţionat la aceiaşi distanţă faţă de centrul de greutate al fregatei apoi le-am "înecat" în aracet. Am lăsat să se întărească lipiciul apoi am continuat cu prima placare.
[center]Imagine postata[/center]


#43 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 21 May 2008 - 08:48 PM

După ce am terminat prima placare, am aplicat un strat de aracet pe toata suprafata calei. Am lăsat aracetul într-un borcănel fără capac cam 1 oră, ca să nu fie apos, apoi cu o pensulă tăiată drept am aplicat peste primul inveliş un strat de aracet. Prin acestă metodă aracerul a intrat în toate golurile dintre piesele adiacente şi a întărit toată structura. La inceput aracetul este alb dar după uscare devine transparent.
[center]Imagine postata[/center]

Se poate vedea în imagine că acum cala străluceşte, asta datorită stratului de aracet care, dupa uscare, devine ca un cauciuc mai dur şi se poate prelucra.
[center]Imagine postata[/center]

Piesele 1-30 L şi P, primul înveliş, le-am lipit pe carton duplex pentru a obţine o structură mai rigidă si pentru a putea finisa cala.
Pentru finisare am folosit un şmirghel, cu duritate de 120 pe suport de panză (mai fin decât cel de 60 folosit până acum), pe care l-am lipit pe o un calup de lemn. Nu folosiţi şmirghenul fără a avea un suport la acesta căci riscaţi în acest fel să şmirgheliţi si porţiuni ale invelişului (golurile din structură) la care nu vreţi să ajungă şmirghelul.


[center]Imagine postata[/center]
Pentru zonele curbate pe interior am pus şmirghelul pe un dorn cu diametru de 30mm. Pentru şmirghelire acţinonaţi numai longitudinal.
Acum fregata mea arată foarte urât….


Imagine postata

… dar au dispărut toate denivelările învelişului. Acesta finisare am aplicat-o şi întăriturii punţii:
[center]Imagine postata[/center]


După acest proces migălos (vă garantez că merită ) am mai aplicat un strat de aracet pe tot învelişul calei, l-am lăsat deasemenea să se usuce foarte bine, l-am mai finisat încă o dată foarte uşor cu acelaşi şmirghel apoi am vopsit cala...
[center]Imagine postata Imagine postata[/center][center]
Pentru vopsire am folosit culori acrilice, dintr-un set de 24 de culori, la tub de 10ml, sunt în imaginea de la începutul topiculi.
Am vopsit cu roşu deoarece foarte multe vapoare au cala roşie…[/center]
[center] [/center]
Imagine postata

…. şi pentru a vedea că nu contează ce vapor construiti, dacă are un înveliş sau două, important este ca rezultatul să fie acela pe care îl doriţi.

Rezumat -pentru a oţine cala oricarui vapor la machetele din carton:
  • Piesele învelişului lipite pe carton (chiar dacă producătorul nu specifică aces lucru) gros de 0,2-0,3mm (duplex).
  • Aplicarea unui strat de aracet, uscare.
  • Finisare cu un şmirghel de 120.
  • Aplicarea altui strat de aracet, uscare.
  • Finisare cu acelaşi şmirghel, dar numai stratul superficial.
  • Vopsire cu culori acrilice.
Binenţeles această tehnica nu este singura şi poate nici cea mai bună, fiecare este liber sa-şi construiască machetele aşa cum doreşte.

#44 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 22 May 2008 - 02:03 PM

Oricine cu ochi mai putin avizati ar jura ca-i din plastic.

#45 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 22 May 2008 - 02:12 PM

Da intr-adevar arata foarte bine, cred ca a ajutat mult si slefuirea dubla care s-a aplicat.
Oricum, banuiesc ac trebuie mana ca sa iasa asa ceva, adica exercitiu si indemanare.
Foarte frumos oricum.
:drinks:

#46 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 May 2008 - 05:04 PM

Toate bune si intr-adevar bine gandite, bine si frumos lucrate. Nu inteleg totusi, banuind ca corpul va fi in final acoperit cu file de bordaj care vor da aspectul cromatic, de ce ai vopsit in stadiul asta, mai ales daca vei respecta culorile firmei. Sa nu uitam ca rosul iese de oriunde. :drinks:

#47 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 23 May 2008 - 07:20 PM

Vezi postareatraian, la 23 May 2008, 18:04, a spus:

Toate bune si intr-adevar bine gandite, bine si frumos lucrate. Nu inteleg totusi, banuind ca corpul va fi in final acoperit cu file de bordaj care vor da aspectul cromatic, de ce ai vopsit in stadiul asta, mai ales daca vei respecta culorile firmei. Sa nu uitam ca rosul iese de oriunde. :yahoo:


Buna observatia, din doua motive:
  • "Am vopsit cu roşu deoarece foarte multe vapoare au cala roşie……. şi pentru a vedea că nu contează ce vapor construiti, dacă are un înveliş sau două, important este ca rezultatul să fie acela pe care îl doriţi."
  • fetita mea a ales culoarea, ii place rozul.... doar are cinci juma.... si nu am putut sa rezist.... :drinks:
Voi respecta culorile originale ... asta este clar. Chiar acum vopsesc primul inveliş cu alb.

#48 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 23 May 2008 - 10:02 PM

Vezi postareaPaperModel, la 23 May 2008, 19:20, a spus:

fetita mea a ales culoarea, ii place rozul.... doar are cinci juma.... si nu am putut sa rezist.... :drinks:


Stiu si eu pe cineva care voia un BMW roz si nu avea 5 ani jumate......
:yahoo: :-) :-)

#49 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 May 2008 - 07:00 PM

Vezi postareaPaperModel, la 23 May 2008, 20:20, a spus:

Buna observatia, din doua motive:
  • "Am vopsit cu roşu deoarece foarte multe vapoare au cala roşie……. şi pentru a vedea că nu contează ce vapor construiti, dacă are un înveliş sau două, important este ca rezultatul să fie acela pe care îl doriţi."
  • fetita mea a ales culoarea, ii place rozul.... doar are cinci juma.... si nu am putut sa rezist.... :drinks:
Voi respecta culorile originale ... asta este clar. Chiar acum vopsesc primul inveliş cu alb.


Scuza-ma, poate te enervez dar tot nu am inteles. Adica am inteles chestia cu respectarea originalului si cea cu pustoaica - sa creasca mare,frumoasa,sanatoasa,isteata si cu noroc - dar revin : de ce in faza asta? E vre-un schepsis sau doar treaba cu asa a vrut muschiul ? Este ca sunt enervant?

#50 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 24 May 2008 - 08:08 PM

Vezi postareatraian, la 24 May 2008, 20:00, a spus:

- dar revin : de ce in faza asta? E vre-un schepsis sau doar treaba cu asa a vrut muschiul ? Este ca sunt enervant?


Nu esti enervant, doar ca nu ai inteles ....
Multe VAPOARE au o singura placare a calei, corect??
Pentru a da un exemplu, ca se poate realiza cala in conditii bune si cu o singura placare, m-am gandit ca ar fi bine sa vopsesc primul invelis... asta este tot.
Am ramas dator cu o poza...
[center]Imagine postata[/center]

#51 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 May 2008 - 04:28 PM

Vezi postareaPaperModel, la 24 May 2008, 21:08, a spus:

Nu esti enervant, doar ca nu ai inteles ....
Multe VAPOARE au o singura placare a calei, corect??
Pentru a da un exemplu, ca se poate realiza cala in conditii bune si cu o singura placare, m-am gandit ca ar fi bine sa vopsesc primul invelis... asta este tot.
Am ramas dator cu o poza...
[center]Imagine postata[/center]


Ahaaaaa....! Ti-am spus ca sunt enervant; intuisem motivatia dar obisnuindu-ma cu atentia ta de a oferi detalii am considerat necesar sa faci si mentiunea asta. Desi stau prost cu timpul mai sap pe site si am vazut ca sunt multi doritori in a face ceva si de multe ori in dileme. E drept ca daca sapi gasesti raspunsuri dar si daca gasesti amanunte mai langa tine si la obiect parca e mai lesne. Scuze, si
Spor !

#52 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 27 May 2008 - 12:03 AM

Puntea principală
Este compusă din 2 piese, 31 şi 31a şi trebuie lipită pe carton de 0,5mm. Deoarece eu am lipit suportul punţii pe un carton mai gros decât cel din instrucţiuni, aceste 2 piese le-am lipit pe carton de 0,2 pentru a nu mă ridica cu puntea mai sus decât trebuie.

[center]Imagine postata[/center]Zonele colorate în negru reprezintă trapele punţii (hatches), sunt prevăzute cu gratare pentru o mai buna ventilare a aerului in compartimentele de marfă. Pe vreme rea (furtună) erau acoperite cu o panză impermeabilă. Aceste trape le puteţi lăsa negre sau le puteţi decupa ...
[center]Imagine postata[/center]eu le-am decupat, apoi am pus cele 2 piese care reprezintă puntea pe poziţia lor, am trasat cu un creion poziţia trapelor şi am haşurat zonele respective:

[center]Imagine postata[/center]Am făcut aceste operaţii suplimentare deoarece vreau să realizez cat mai aprope de realitate aceste trape. Atenţie decuparea în adâncime nu este o operaţie uşoară. Pentru acest lucru eu am folosit următorele scule:
[center]Imagine postata
[/center][center]
Un cleşte "cioc de raţă" un cutter obişnuit şi 2 cuttere de tăiere în adâncime- acestea au tăişul în capătul lamei (pe orizontală – în poză). Prima oară am folosit cutterul normal pentru a decupa suportul punţii şi a îndepărta zonele haşurate, apoi pentru tăierea în adâncime până la nivelul nervurii longitudinale (piesa C) am folosit celelalte două cuttere. Pentru astfel de tăiere aplicaţi o forţă constantă cu podul palmei pe mânerul cutterului si mişcaţi uşor mâna in stânga-drepta pentru ca acesta să înainteze. Aceste lame se pot rupe foarte usor daca mişcaţi mâna înainte sau înapoi (şi eu am rupt o lamă pe Leocadia deoarece nervura transversală, piesa A, are grosimea de 2,5mm).
[/center]
[center]Imagine postata[/center]
După ce am realizat tăieturile în adâncime am folosit cleştele pentru a rupe cartonul. Am băgat cleştele până la nivelul nervurii transversale apoi am răsucit şi am eliberat in acest fel compartimentele de marfă.
Apoi am vopsit în interiorul calei


[center]Imagine postata[/center]cu o culoare cât mai apropiată de culoarea punţii. Am lipit cele 2 piese ale punţii numai după vopsirea în interior apoi am retuşat un pic acolo unde a fost cazul.
Aşa arată acum fregata mea..

[center]Imagine postata[/center]
Pentru a proteja puntea, mai bine zis suprafaţa acesteia, de viitoare intemperii am dat un strat de aracet foarte fin pe toată suprafaţa. Este de ajuns, de exemplu, o picătură de culoare căzută pe punte – pe care cartonul o inghite imediat- pentru a compromite intreaga voastră operă. Cu acest strat foarte fin de aracet, dacă se întîmplă acest lucru, puteţi şterge imediat cu o cârpă şi totul este ca nou.

Încă 2 poze cu Santa Leocadia ….în lucru.
[center]Imagine postata[/center]
[center]Imagine postata[/center]

#53 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 27 May 2008 - 03:54 AM

Foarte bune caterele, am achizitionat si eu cu ceva timp in urma dar au o hiba: mandrina care e din plastic e foarte fragila. Eu am apelat la un prieten care mi-a lucrat la strung mandrine din metal. E alta viata. Am cerut partea filetata putin mai lunga ca are unde intra iar fanta am decupat-o eu cu un traforaj pt. metal. Merge si cu panza bomfeier subtire doar ca trebuie adaptata o laina ( o lamela de tabla subtire pentru compensarea diferentei de grosime intre panza si lame ) in fanta mandrinei. La caterul subtire se poate incerca si in regie proprie dintr-un surub la care se polizeaza capul troncconic pentru potrivire in manson si se decupeaza fanta. Cred ca lamele merita efortul.
Spor !

#54 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 27 May 2008 - 08:23 AM

Foarte frumoasa descrierea, bravo :drinks:
Este un lucru bun, prezentarea de acest tip care ia forma unui tutorial foarte bine realizat, prezentare pe care eu o prefer fata de una video de exemplu, pentru ca este mai bine organizata pe etape, si se poate invata foarte usor.
Cu cuterele de acel tip povestea e lunga, eu imi cumpar seturi ieftine, de la magazinele cu 3.8 RON, deoarece lama in sine este de calitate mai slaba, asa ca trebuie sa o schimb relativ des. Astfel, compensez si distrugerea accidentala a manerelor, de fapt a bucselor din plastic. Cred ca am rup vreo 5 pana acum, deoarece lucrez si in materiale mai dure, dar este ok pentru ca tijele din aluminiu se pot folosi de asemenea in modelism.
Spor in continuare.

#55 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 03 June 2008 - 01:07 AM

Tot pe puntea principală se lipesc şi piesele 32-41 (stâlpi de susţinere).
Producătorul a notat cu un număr fiecare pereche (stânga-drepta) de astfel de sâlpi începând de la prova către pupa. [center]Imagine postata[/center]
Fiecare stâlp este compus din 2 piese care se lipesc spate în spate, câte 2 piese 32a care vin lipite pe lateral şi o piesă 32b care trebuie lipită pe cant peste cele 2 piese principale . Pentru piesele principale ale fiecărui stâlp producătorul specifică lipirea pe carton de 1mm (in acest fel grosimea stâlpului va fi de 2mm) iar pentru piesele laterale lipirea pe carton de 0,5mm. Am studiat cu atenţie ce rol are fiecare piesă si am ajuns la concluzia ca pot lipi si piesele laterale 32a pe acelaşi carton de 1 mm. Pisele laterale sunt destul de subţiri, dacă le decupam separat pe fiecare apoi le lipeam pe carton de 0,5 riscam să le amestec. In concluzie am detaşat piesele 32b şi apoi am lipit totul pe carton de 1mm. Am insistat un pic la acest lucru deoarece piesele 32 până la 41 deşi par identice, nu sunt, ele au o înclinaţie diferită datorită profilului punţii. [center]Imagine postata[/center]În imagine sunt piesele lipte pe carton apoi decupate, uneltele folosite şi zonele în care am folosit fiecare unealtă. Primi 3 stâlpi sunt lipiţi în forma finală, apoi am lipit toţi stâlpi, i-am aranjat în aşa fel încât să se poată observa că au înclinaţii diferite:

[center]Imagine postata[/center]Dacă faceţi o comparaţie între prima pereche 32, de sus, cu ultima pereche 41, de jos se poate observa o diferenţă foarte mică de înclinaţie. Tentaţia de a realiza aceşti stâlpi, în serie (la grămadă), este foarte mare dar rezultatele pot sa vă nemulţumească – realizaţi-i separat păstrând întotdeauna ordinea perechilor. După decupare şi lipire aceşti stâlpi i-am vopsit cu o culoare cât mai apropiată de culoarea lor originală – un galben închis, mat- aceiaşi culoare am folosit şi la compartimentele de marfă.
Truc.
Revin la o imagine a punţii înainte de decupare:

[center]Imagine postata[/center]
Poate unii s-au întrebat: De ce nu am decupat şi locaşurile stâlpilor după ce am lipit piesa 31 pe carton?
Imaginea am mărit-o pentru a observa că pe părţile laterale ale punţii linia de contur este continuă iar la pupa linia de contur este întreruptă. Acest lucru semnifică (de obicei) că zonele cu linia de contur intreruptă se decupează înainte de îndoire şi lipirea piesei; iar zonele cu linia de contur continuă se decupează numai după îndoire şi lipirea piesei pe poziţia finală. Daţi atenţia necesară acestui truc deoarece, de exemplu, la un fuselaj de avion, dacă aveţi o piesă cu linia de contur continuă şi decupaţi înainte de lipire zona respectivă riscaţi ca piesa să nu o mai puteţi îndoii exact aşa cum doriţi.

Ţinând cont de cele prezentate mai sus am trecut la decuparea locaşurilor stâlpilor: [center]Imagine postata[/center]Aceste locaşuri au rolul de ghidare a stâlpilor şi conferă o rezistenţă sporită lipiturii realizate. Atenţie: se decupează numai puntea nu şi suportul acesteia, adică numai 0,5mm din grosime.
Am trecut la lipirea stâlpilor pe punte doar după ce i-am vopsit. Lipirea se face pe perechi pentru a verifica aliniamentul acestora pe verticală. [center]Imagine postata[/center]

[center]Imagine postata[/center][center] [/center]

#56 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 June 2008 - 11:38 AM

Sal!
La disputata faza cu cala vopsita se mai intuiau ceva urme pe cusaturile filelor care vad ca au disparut odata cu culoarea. Ai mai adaugat un strat de file sau ai lucrat doar suprafata existenta?
Ma obisnusem cu un ritm mai alert; ce se intampla?
Spor!

#57 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 11 June 2008 - 05:36 PM

Salutare.
Cala este aceiaşi, nu am mai adăugat nici un strat. Roşul iniţial avea o putere de acoperire mai mica decăt albul cu care este vopistă cala în prezent. Următorul strat de file va fi adăugat mai la final, după lipirea porturilor tunurilor.
Totul este OK. Voi incerca cel puţin o postare pe săptămână - pentru a menţine ritmul. :p

Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 11 June 2008 - 05:38 PM


#58 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 June 2008 - 10:22 PM

Sal!
Am primit si mesajele la care am si raspuns si e bine daca totul e bine. Urmaresc in continuare si daca imi permiti - am inteles fenomenul - as interveni pe ici pe colo cand e vorba de termeni, cu mici complectari de domeniu; doar cu permisiune. Referitor la tehnica pana acum doar :book: :dribble: - Ce sa fac daca astia sunt mai sugestivi?

#59 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 14 June 2008 - 08:51 PM

Cabina căpitanului
Este situată între puntea principală şi puntea pupa. Piesele care intră în componenţa acesteia sunt 42, 43, 44 şi 45

[center]Imagine postata[/center]
Aceste piese sunt tipărite de 2 ori deoarece se lipesc piesele cu acelaşi număr spate în spate. Pentru aceste piese producătorul specifică lipirea pe carton de 1mm. Am separat din cartonul revistei căte o piesă cu fiecare număr, le-am lipit pe carton de 1mm apoi după presare şi uscare am decupat toate piesele: [center]Imagine postata[/center]

In imagine piesele din partea stângă sunt lipite pe carton de 1mm iar piesele din partea dreaptă sunt decupate din revistă şi se lipesc în spatele pieselor din stânga.
In acest moment piesele sunt decupate şi lipite dar totuşi pe cantul acestora se observă culoarea gri a cartonului folosit.Acest cant trebuie colorat cu o culoare cît mai apropiată cu piesele.
Deşi am un set de 24 de culori acrilice nici o culoare nu s-a potrivit ca nuanţă cu piesele din imaginea precedentă de aceea am folosit la colorarea cantului o carioca. Incercaţi intotdeauna mai multe nuanţe de culori acrilice sau de carioci dar nu pe piesele originale ci pe un carton separat apoi faceţi o comparaţie cu piesele tipărite si folosiţi culoarea potrivită. [center]Imagine postata[/center]In imagine sunt piesele decupate şi colorate pe cant cu carioca indicată. Deşi am fost tentat sa folosesc un roşu-bordo totuşi, pe cartonul gri, cel mai bine s-a potrivit un roz inchis.

Am lipit piesele 42,43 şi 44 pe punta principală: [center]Imagine postata[/center]
Atenţie la lipirea acestor piese deoarece puntea principală este înclinată iar piesele 42 şi 44 trebuie să stea pe verticală – am lipit prima piesa 42 apoi am adaugat (înainte de a se usca aracetul) una din piesele 43 si am verificat ca piesa 42 să fie verticală. Tot acum am lipit şi pisele 46: [center]Imagine postata[/center]Acestea se lipesc pe carton de 0,5mm, se decupează apoi se lipesc pe poziţie.
[center]Imagine postata[/center]

În imagine se observă că am lipit uşile într-o poziţie cât mai naturală -cine stie, dacă le-am lăsat deschise poate trece Yosemite Sam pe acolo. :book:
[center]Imagine postata[/center]

#60 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 14 June 2008 - 09:01 PM

Vezi postareatraian, la 13 Jun 2008, 23:22, a spus:

Urmaresc in continuare si daca imi permiti - am inteles fenomenul - as interveni pe ici pe colo cand e vorba de termeni, cu mici complectari de domeniu; doar cu permisiune. Referitor la tehnica pana acum doar :dribble: :thumbsup: - Ce sa fac daca astia sunt mai sugestivi?

Initiativa ta de a adauga termeni de specialitate nu poate decat sa ma bucure - toti avem ceva de invăţat. :book:
Binenţeles că poţi face completările de domeniu, doar suntem pe un forum.

#61 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 14 June 2008 - 10:46 PM

Da,suntem pe un forum dar fiind vorba de munca ta e normal sa am acceptul ca sa ma sfacai si eu. Si avand acceptul : la foto nr.62 folosesti termenii de ,,dreapta - stanga,,. E drept ca in cazul de fata nu e nimic nenormal fiind vorba de pozitia unor componente pe o planseta. In navigatie se folosesc termenii de Tribord si Babord respectiv fata de linia longitudinala de simetrie a puntii unei nave,stand cu fata spre Prova (partea din fata a navei), in partea stanga vom avea Bordul Babord iar in partea dreapta Bordul Tribord. Pentru o memorare mai usoara se poate face apel la teoria pachetului de tigari BT la care B e in stanga iar T in dreapta. Bordul Tribord este si bordul de onoare al navei. :book:

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi