Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.
#309
Postat 10 September 2011 - 01:01 PM
felicitari pt macheta
am si eu o intrebare care ma framanta la fregata aceasta: in kitul celor de la shipyard fregata are 44 de tunuri dar am cautat pe net despre istoria fregatei si nu a avut niciodata mai mult de 36 tunuri, intrebarea este pe puntea principala de ce sunt 28 de 'gunports' daca fregata avea amplasate 26 tunuri, de ce un 'gunport' ramane fara tun (sa fie kitul gresit si fregata sa fi fost construita cu doar 26 gunports pe puntea principala si nu cu 28?)
http://3decks.pbwork...eocadia%20(1777)
http://threedecks.or...ow_ship&id=5078
si o mica istorioara
În noiembrie 1780 Santa Leocadia a fost placată în portul El Ferrol fiind prima fregată din marina spaniolă carea avut coca captuşită cu plăci de cupru. Era o fregată de mari dimensiuni şi atingea o viteză de 12 noduri fiind uşor de manevrat pe orice mare.
În data de 1 mai 1781 la 210 mile de portul francez Brest, pe când încerca să intercepteze un convoi inamic Santa Leocadiaa fost capturată de mult mai puternica HMS Canada sub comanda căpitanului britanic George Callier. Evenimentul din 1 mai 1781 a fost o bătălie maritimă minoră soldată cu capturarea fregatei spaniole, 80 de morţi, 106 răniţi, 200 prizonieri spanioli, pe când în tabara adversă, cea a britanicilor înregistrându-se doar 13 victime. Printre răniţi numărându-se ş icăpitanul spaniol Francisco Javier de Winthuyssen y Pineda, el pierdându-şi braţul drept. În momentul capturării, Santa Leocadia era înzestrată cu 34 de tunuri iar HMS Canada cu 74.
Fregata spaniolă nu a avut nici o şansă în faţa unuiinamic atât de puternic.
<br clear="all" style="mso-special-character:line-break">
am si eu o intrebare care ma framanta la fregata aceasta: in kitul celor de la shipyard fregata are 44 de tunuri dar am cautat pe net despre istoria fregatei si nu a avut niciodata mai mult de 36 tunuri, intrebarea este pe puntea principala de ce sunt 28 de 'gunports' daca fregata avea amplasate 26 tunuri, de ce un 'gunport' ramane fara tun (sa fie kitul gresit si fregata sa fi fost construita cu doar 26 gunports pe puntea principala si nu cu 28?)
http://3decks.pbwork...eocadia%20(1777)
http://threedecks.or...ow_ship&id=5078
si o mica istorioara
În noiembrie 1780 Santa Leocadia a fost placată în portul El Ferrol fiind prima fregată din marina spaniolă carea avut coca captuşită cu plăci de cupru. Era o fregată de mari dimensiuni şi atingea o viteză de 12 noduri fiind uşor de manevrat pe orice mare.
În data de 1 mai 1781 la 210 mile de portul francez Brest, pe când încerca să intercepteze un convoi inamic Santa Leocadiaa fost capturată de mult mai puternica HMS Canada sub comanda căpitanului britanic George Callier. Evenimentul din 1 mai 1781 a fost o bătălie maritimă minoră soldată cu capturarea fregatei spaniole, 80 de morţi, 106 răniţi, 200 prizonieri spanioli, pe când în tabara adversă, cea a britanicilor înregistrându-se doar 13 victime. Printre răniţi numărându-se ş icăpitanul spaniol Francisco Javier de Winthuyssen y Pineda, el pierdându-şi braţul drept. În momentul capturării, Santa Leocadia era înzestrată cu 34 de tunuri iar HMS Canada cu 74.
Fregata spaniolă nu a avut nici o şansă în faţa unuiinamic atât de puternic.
<br clear="all" style="mso-special-character:line-break">
#310
Postat 11 September 2011 - 01:06 PM
rarondu, la 10 September 2011 - 01:01 PM, a spus:
felicitari pt macheta
Multumim.
Citeaza
am si eu o intrebare care ma framanta la fregata aceasta: in kitul celor de la shipyard fregata are 44 de tunuri dar am cautat pe net despre istoria fregatei si nu a avut niciodata mai mult de 36 tunuri, intrebarea este pe puntea principala de ce sunt 28 de 'gunports' daca fregata avea amplasate 26 tunuri, de ce un 'gunport' ramane fara tun (sa fie kitul gresit si fregata sa fi fost construita cu doar 26 gunports pe puntea principala si nu cu 28?)
La intrebarea care "te framanta" nu iti pot raspunde decat cei de la Shipyard, nu cunosc sursa lor de documentare. Pe site-ul lor apare adresa de e-mail, le poti scrie.
Ce pot sa-ti zic este ca de multe ori informatiile luate "de pe net" pot fi contradictorii.
Istorioara care ne-o spui este traducerea din kit a istoriei Leocadiei si apare in prima postare a acestui topic....
O precizare "gunports" - sunt sabordurile de artilerie.
#311
Postat 13 September 2011 - 05:55 PM
Pe la inceputul anului,cred,facand o asidua munca de documentare in ale navomodelismului,am descoperit acest topic.Mi-am dat imediat seama,de valoarea sa inestimabila.L-am recitit apoi,la scurt timp,si va pot spune,ca mi-am dedicat o zi intreaga,pentru a-l citii cu cea mai mare atentie.Am aflat atat de multe lucruri utile,incat mi-am spus in sinea mea ,ca acest topic e mai valoros pentru un incepator decat toate informatiile,adunate de pe ici de colo.Sa va mai spun ca,sentimentul pe care l-am avut la finalizarea acestei lucrari,a fost de profunda bucurie,ar fi de prisos...
Pentru realizarea ta,PaperModel si pentru plusul dat de "carcotelile " lui Traian,tin sa va felicit si sa va multumesc personal...
Pentru realizarea ta,PaperModel si pentru plusul dat de "carcotelile " lui Traian,tin sa va felicit si sa va multumesc personal...
#312
Postat 13 September 2011 - 07:30 PM
Domnilor, am vaga impresie ca vrea sa ne pacaleasca.Nu vrea sa ne prezinte lucrarea ci vrea sa "racoleze" cat mai multi adepti pentru "secta" navomodelismului. Pe mine unul, m-a agatat. Cu prima ocazie voi incerca si eu o nava. Iar la final nu pot spune decat ........
#313
Postat 13 September 2011 - 07:49 PM
vio - te felicit ca ai avut rabdarea sa citesti topicul din scoarta in scoarta, modelismul nu poate fi "practicat" fara rabdare, iti multumim pentru frumoasele cuvinte adresate. Sa ai spor in ceea ce faci !!!
68laur - m-ai facut sa rad cu placere, responsabil cu racolarile la navo este altcineva - scuze Traian
68laur - m-ai facut sa rad cu placere, responsabil cu racolarile la navo este altcineva - scuze Traian
#314
Postat 24 October 2011 - 09:14 PM
SALUTARE MAESTRE
DESI CAM TARZIU AM DESCOPERIT ACEST TOPIC NU POT DECAT SA MA INCLIN IN FATA TA
INTR-O SEARA AM CITIT TOTUL SI DUPA ACEEA L-AM MAI RECITIT INCA O DATA.
FAINA TREABA AI FACUT
AM SA INCERC SI EU SA FAC ACEST MODEL.
DACA VOI REUSI ASTA VA FI SI DATORITA TIE (poate cel mai mult).
MULTUMESC
RESPECTELE MELE
PS. FELICITARI SI LUI TRAIAN
A FOST SAREA SI PIPERUL
DESI CAM TARZIU AM DESCOPERIT ACEST TOPIC NU POT DECAT SA MA INCLIN IN FATA TA
INTR-O SEARA AM CITIT TOTUL SI DUPA ACEEA L-AM MAI RECITIT INCA O DATA.
FAINA TREABA AI FACUT
AM SA INCERC SI EU SA FAC ACEST MODEL.
DACA VOI REUSI ASTA VA FI SI DATORITA TIE (poate cel mai mult).
MULTUMESC
RESPECTELE MELE
PS. FELICITARI SI LUI TRAIAN
A FOST SAREA SI PIPERUL
#315
Postat 25 October 2011 - 09:14 PM
pentru moment sunt ultimul care felicit pe cei doi realizatori ai acestui ghid de constructie
momentan lucrez ca majoritatea forumistilor la SIB dar promit ca voi incerca si o nava din carton caci am ramas mut de uimire si admiratie
FELICITARI CLAUDIU SI MAI ASTEPTAM SI ALTELE DE LA TINE
momentan lucrez ca majoritatea forumistilor la SIB dar promit ca voi incerca si o nava din carton caci am ramas mut de uimire si admiratie
FELICITARI CLAUDIU SI MAI ASTEPTAM SI ALTELE DE LA TINE