Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.
#266
Postat 14 March 2010 - 10:09 PM
Am continuat cu invergarea (legarea) tuturor velelor la vergi. Din această etapă vă prezint o poză cu cateva vele din setul de vele patrate ale Leocadiei, invergate. De sus in jos sunt vela mare, vela gabierul mare, vela zburatorul mare, gabierul artimon si zburatorul artimon. La primele doua se observa la vergi atasati vrefaforii, acele vergi la care se invergheaza aripile (bonetele)- vele auxiliare folosite atunci cand e necesara mărirea suprafeţei velice. Tot la vergi sunt ataşate prin intermediul unor capete de parama (in unele cazuri bride metalice) numite sugrumaturi, parame ce servesc pentru sustinerea marinarilor atunci cand lucreaza cu velele, numite ţapapii. Porţiunea dinspre capatul vergilor se numesc ţapapii de vârf. Se observă de asemenea macaralele pentru manevrele de sustinere a vergilor ( balansine), ridicare a vergilor (fungi), strangere a velelor(strangatori)
[center]
Img. 349
[/center]
O poza cu verga mare a gabierului artimon ridicată pe pozitie – se observă in imagine cum am ţinut parâmele la o tensiune constantă, cu ajutorul unei pensete cu blocare şi a 2 cleşti de rufe. Se disting manevrele ce susţin verga atat in plan vertical cât si orizontal numite balansine. Acestea, împreună cu fungile servesc si la ridicarea sau coborarea vergilor nefiind balansine fixe.
[center]
Img. 350
[/center]
Mai departe am legat toate manevrele curente de vele înainte de a le ridica pe poziţie, binenţeles am măsurat înainte distanţa până la cavilieră şi am lăsat si ceva in plus.
[center]
Img. 351[/center]
În aceasta imagine am notat manevrele curente cu numere in ordinea in care le-am legat. Strangatoarele 1 (care servesc la strangerea velelor la verga) le-am legat de vergă la prova le-am trecut prin ochii de jos ai velei apoi le-am trecut prin macaralele monatate la vergă de aici am trecut prin gabie si apoi le-am legat la cavilieră. Strângatoarele din centrul velei sunt strangătoarele burţii iar cele laterale sunt strangatoare de margine şi sunt manevre circulare (ruleaza vela).
Contrascota 2 ridcă şi fixează colturile de scota ale velei la verga. La toate velele coltul de scota se ridica la varful vergii cu excepţia randunicii la care coltul se ridică la baza (mijlocul) vergii. Cu scotele 3 am intins şi fixat colturile de scotă ale velei.
[center]
Img.352
[/center]
Au urmat balansinele 4 cu care am fixat verga gabierului artimon faţă de arbore. Apoi am legat bulinele 5 – manevre care întind în vânt marginea de cădere a velelor la alura cu vant strans (adica atunci cand vantul e din lateral şi în fata 45 grade in raport cu traversul navrei). Dupa aceasta am legat bratele 6 – acestea sunt manevre care servesc la orientarea vergilor (bratare) in raport cu direcţia vantului. Tot in acesta imagine se observa de la prova strângătorile 1.
[center]
Img. 353[/center]
[center]
Img. 354[/center]
În imaginile 344 şi 345 am păstrat numerotarea manevrelor ca la vela gabier, ele se numesc la fel ca manevre, diferentierea facandu-se prin specificarea velei deservite. Cu 7 am numerotat funga care serveşte la ridicarea vergii.
In continuare o imagine unde se observa braţele de la verga mare gabier artimon, bulina din babord şi cavilera unde am legat manevrele curente.
[center]
Img. 355[/center]
Urmează trei imagini cu stadiul actual.
[center]
Img. 356[/center]
[center]
Img. 357[/center]
[center]
Img.358
[/center]
[center]
Img. 349
[/center]
O poza cu verga mare a gabierului artimon ridicată pe pozitie – se observă in imagine cum am ţinut parâmele la o tensiune constantă, cu ajutorul unei pensete cu blocare şi a 2 cleşti de rufe. Se disting manevrele ce susţin verga atat in plan vertical cât si orizontal numite balansine. Acestea, împreună cu fungile servesc si la ridicarea sau coborarea vergilor nefiind balansine fixe.
[center]
Img. 350
[/center]
Mai departe am legat toate manevrele curente de vele înainte de a le ridica pe poziţie, binenţeles am măsurat înainte distanţa până la cavilieră şi am lăsat si ceva in plus.
[center]
Img. 351[/center]
În aceasta imagine am notat manevrele curente cu numere in ordinea in care le-am legat. Strangatoarele 1 (care servesc la strangerea velelor la verga) le-am legat de vergă la prova le-am trecut prin ochii de jos ai velei apoi le-am trecut prin macaralele monatate la vergă de aici am trecut prin gabie si apoi le-am legat la cavilieră. Strângatoarele din centrul velei sunt strangătoarele burţii iar cele laterale sunt strangatoare de margine şi sunt manevre circulare (ruleaza vela).
Contrascota 2 ridcă şi fixează colturile de scota ale velei la verga. La toate velele coltul de scota se ridica la varful vergii cu excepţia randunicii la care coltul se ridică la baza (mijlocul) vergii. Cu scotele 3 am intins şi fixat colturile de scotă ale velei.
[center]
Img.352
[/center]
Au urmat balansinele 4 cu care am fixat verga gabierului artimon faţă de arbore. Apoi am legat bulinele 5 – manevre care întind în vânt marginea de cădere a velelor la alura cu vant strans (adica atunci cand vantul e din lateral şi în fata 45 grade in raport cu traversul navrei). Dupa aceasta am legat bratele 6 – acestea sunt manevre care servesc la orientarea vergilor (bratare) in raport cu direcţia vantului. Tot in acesta imagine se observa de la prova strângătorile 1.
[center]
Img. 353[/center]
[center]
Img. 354[/center]
În imaginile 344 şi 345 am păstrat numerotarea manevrelor ca la vela gabier, ele se numesc la fel ca manevre, diferentierea facandu-se prin specificarea velei deservite. Cu 7 am numerotat funga care serveşte la ridicarea vergii.
In continuare o imagine unde se observa braţele de la verga mare gabier artimon, bulina din babord şi cavilera unde am legat manevrele curente.
[center]
Img. 355[/center]
Urmează trei imagini cu stadiul actual.
[center]
Img. 356[/center]
[center]
Img. 357[/center]
[center]
Img.358
[/center]
#271
Postat 19 March 2010 - 09:18 PM
norbi, la 19 Mar 2010, 21:05, a spus:
Desi am microbu avioanelor, pot spune ca m-am imbolnavit inca o data.
Cu acelasi microb al avioanelor sunt si eu imbolnavit, numai ca mi-am dorit o corabie caci sunt foarte frumose si pline de istorie. Daca am reusit sa imbonavesc macar un modelist cu microbul corabiilor atunci acest topic si-a atins scopul.
Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 19 March 2010 - 09:19 PM
#275
Postat 08 June 2010 - 09:28 PM
Am continuat cu montajul macaralelor de sub gabii, recomand montarea acestor macarale înainte de a ridica arborii pe poziţie, nu am fost foarte atent şi a trebuit să folosesc o sculă improvizată pentru a da găurile de montaj al acestor macarale, adică un burghiu de 1mm lipit în vârful unei tije foarte lungi:
[center]
Img. 359
[/center]
După montajul respectivelor macarale am ridicat vela mare pe poziţie cu ajutorul fungilor.
[center]
Img. 360[/center]
[center]
Img. 361[/center]
Vela mare am fixat-o iniţial doar cu ajutorul fungilor şi a balansinelor restul parâmelor le-am lăsat deoparte şi am trecut la montajul următoarelor vele ale arborelui mare. Am procedat aşa ca să am loc de manevră să pot să leg parâmele (să iau volte) la caviliera din spatele velei mari.
[center]
Img. 362[/center]
Am terminat legarea tuturor parâmelor de la artimon şi de la arborele mare şi vă prezint o imagine de sus a Leocadiei:
[center]
Img. 363
[/center]La această postare imaginile nu sunt foarte reuşite dar mă revanşez data viitoare.
[center]
Img. 364[/center]
[center]
Img. 365
[/center]
[center]
Img. 366 [/center]
[center]
Img. 359
[/center]
După montajul respectivelor macarale am ridicat vela mare pe poziţie cu ajutorul fungilor.
[center]
Img. 360[/center]
[center]
Img. 361[/center]
Vela mare am fixat-o iniţial doar cu ajutorul fungilor şi a balansinelor restul parâmelor le-am lăsat deoparte şi am trecut la montajul următoarelor vele ale arborelui mare. Am procedat aşa ca să am loc de manevră să pot să leg parâmele (să iau volte) la caviliera din spatele velei mari.
[center]
Img. 362[/center]
Am terminat legarea tuturor parâmelor de la artimon şi de la arborele mare şi vă prezint o imagine de sus a Leocadiei:
[center]
Img. 363
[/center]La această postare imaginile nu sunt foarte reuşite dar mă revanşez data viitoare.
[center]
Img. 364[/center]
[center]
Img. 365
[/center]
[center]
Img. 366 [/center]
#278
Postat 08 November 2010 - 10:44 PM
După ce am legat velele de la arborele mare şi velele de la trinchet am trecut la realizarea balustradelor.
Sunt piesele 238 pe care le-am realizat din sârmă de cupru cu diametru de 0,8mm, îndreptată prin tragere.
[center]
Img. 367
[/center]Pe mâna curentă a balustradelor am lipit o fâşie de carton de 2mm lăţime.
[center]
Img. 368
[/center]Apoi le-am vopsit negru mat.
[center]
Img. 369
[/center]şi montat pe corpul fregatei.
[center]
Img. 370
[/center]
Sunt piesele 238 pe care le-am realizat din sârmă de cupru cu diametru de 0,8mm, îndreptată prin tragere.
[center]
Img. 367
[/center]Pe mâna curentă a balustradelor am lipit o fâşie de carton de 2mm lăţime.
[center]
Img. 368
[/center]Apoi le-am vopsit negru mat.
[center]
Img. 369
[/center]şi montat pe corpul fregatei.
[center]
Img. 370
[/center]
#280
Postat 28 November 2010 - 12:17 AM
După ce am legat velele la trinchet, am pus balustradele şi felinarele am trecut la legarea focurilor şi montajul galionului.
Galionul este realizat din os de un prieten care se ocupă de gravură in timpul liber.
[center]
Img. 374
[/center]
Următoarele 2 poze sunt pentru focuri, din păcate în aceste etape nu am făcut prea multe poze...
[center]
Img. 375
[/center]
[center]
Img. 376
[/center]
Dacă voi avea posibilitatea voi merge cu Santa Leocadia la un fotograf profesionist, nu promit caci dacă ninge... nu o scot din casă.
[center]
Img.377
[/center][center]
Img. 378
[/center][center]
Img. 379
[/center][center]
Img. 380
[/center]
Revin cu pozele de final, mult nu mai este
Galionul este realizat din os de un prieten care se ocupă de gravură in timpul liber.
[center]
Img. 374
[/center]
Următoarele 2 poze sunt pentru focuri, din păcate în aceste etape nu am făcut prea multe poze...
[center]
Img. 375
[/center]
[center]
Img. 376
[/center]
Dacă voi avea posibilitatea voi merge cu Santa Leocadia la un fotograf profesionist, nu promit caci dacă ninge... nu o scot din casă.
[center]
Img.377
[/center][center]
Img. 378
[/center][center]
Img. 379
[/center][center]
Img. 380
[/center]
Revin cu pozele de final, mult nu mai este
#281
Postat 31 January 2011 - 08:46 PM
Pana azi am tot lalait-o. am tot int6ims-o, da nu mai tine. Am primit argumentul final si fiind indeaproape interesat zic ca e bine sa inceapa procedura de lansare. Caile de rulare au fost unse asa ca vreau sa aud ,,POC''.
MARE CALMA !!!!
(aici ar trebui sa fie un emoticon cu taierea ,,motului")
MARE CALMA !!!!
(aici ar trebui sa fie un emoticon cu taierea ,,motului")
#282
Postat 31 January 2011 - 08:58 PM
Traian, doar ti-am spus ca am nevoie de toate autorizatiile, asa că până nu ajunge documentaţia la Orşova nu face "poc"...
Intradevar Santa Leocadia este gata, azi am mai folosit inca un aparat pentru poze, le selectez si cat de curand le prezint.
Cu scuze fata de toti membri forumului, nici eu nu vreau sa o mai lalai.
Intradevar Santa Leocadia este gata, azi am mai folosit inca un aparat pentru poze, le selectez si cat de curand le prezint.
Cu scuze fata de toti membri forumului, nici eu nu vreau sa o mai lalai.