Am īntārziat puţin cu acestă postare deoarece am considerat că aţi mai văzut coverta pusă pe poziţie şi am mers mai departe cu realizarea fregatei.
Coverta
Este compusă din puntea pupa, puntea prova, puntea de legătura tribord si puntea de legătură babord, īnainte de a le lipi pe poziţie le-am călăfatuit apoi am pus şi coloanele celor 3 catarge pe poziţie şi am veificat "la ochi" dacă acestea sunt pe aceiaşi linie.
[center]
[/center][center]Img. 192[/center]
După lipirea covertei am lipit
copastia (piesele
141,142 şi
143) pe carton de 0,5mm le-am vopsit cu negru dar la copastia prova tribord si prova babord am lăsat nevopsit locul unde vin montate
babale simple (sau
binte). Babalele servesc la voltarea manevrelor curente (parāme cu ajutorul cărora se manevrează vergile şi velele). Tot īn acestă etapă am lipit si piesele
146 deasemenea lipite pe carton de 0,5. In imaginea 191 se observă şi
gruiele de capon piesele
194, se realizează din 7 (şapte) piese lipite pe carton de 0,5 apoi lipite īntre ele. Cele 7 piese nu au aceiaşi dimensiune pentru a nu rezulta un bloc compact, sunt neregulate tocmai pentru a vedea că erau realizate din scānduri separate. Gruiele de capon servesc la manevrarea ancorelor.
[center]
Img.193[/center]
Incă un amănunt de reţinut la lipirea covertei. Pe toată lungimea punţilor de legătură vine lipită, pe cantul punţii, piesa
170. Lipiţi acestă piesă INAINTE de a lipi punţile pe poziţie eu le-am lipit după ....
Panoul galbionului
Este o anexă la prova care facilitează accesul marinarilor la velele şi manevrele bompresului dar şi cu scop decorativ pentru a da linia provei.
[center]
Img.194
[/center]I se mai spune şi
grătarul galbionului - este piesa
200 pentru care producătorul recomandă lipirea pe carton de 0,5mm am īncercat acestă variantă dar nu am reuşit decuparea tuturor orificiilor gratarului. Ceea ce observaţi īn imagine este piesa din revistă, fără lipire pe alt carton, decupată şi vopsită. Incepānd de aici voi explica pas cu pas ceea ce am facut deoarece sunt multe elemente mici care trebuiesc montate intr-o anumită ordine. Piesa
195 se lipeşte pe carton de 2,5mm, piesele
196-199 pe carton de 1mm. Se lipesc toate piesele īntre ele, se vopseşte īntregul ansamblu cu negru, apoi se lipeşte pe etravă.
[center]
Img. 195
[/center]Observaţi īn imagine o fāşie albă mică, acesta este piesa
206 şi are un rol foarte important - pe filele bordajului este singura piesă care are trasat locul unde se lipeşte de aceea nu renunţati la ea.
[center]
Img.196
[/center]Piesa 206 face legătura dintre colţarul
207 şi ornamentul
205. Piesele
207 şi
205 sunt lipite pe carton de 0,5mm deasemenea pe piesa 206 am pus aracet pentru a prelua īnclinaţia colţarului apoi am vopsit si acestă piesă cu roşu şi am lipit peste ambele (206 şi 207) ornamentul
208. Imaginea este tulbure, alta mai bună din acestă fază nu mai am pentru că nu pot verifica īntotdeauna toate imaginile pe care le fac. Oricum mă revanşez(sper) cu următorea imagine.
[center]
Img. 197
[/center]
Urmează lipirea grătarului apoi a pieselor
210 şi
210a lipite şi ele pe carton de 0,5mm şi vopsite īnainte de lipire. Procedaţi cu mare atenţie la poziţionarea acestor piese ele nu au trasat pe corpul navei locul de lipire.
[center]
Img.198
[/center]Peste piesele menţionate se lipeşte ornamentul 203 pe care mai trebuiesc lipite īn prealabil incă 2 piese (
204 şi 204a) pentru a realiza profilul final.
[center]
Img.199
[/center]Pe partea interioară a ornamentului
203 trebuie vopsită cu negru pānă īn zona unde este vopsit cu roşu pe partea exterioară. După ce am lipit şi acest ornament intregul ansamblu
grătarul gabionului a devenit suficient de rigid să nu-mi fac problme.
[center]
Img. 200
[/center]