Forum Machete,Modelism,Hobby: Santa Leocadia - macheta din carton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.

#161 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 November 2008 - 03:24 PM

Referitor img.190: totusi tevile tunurilor nu sunt prea mult in afara bordurilor? Parca sa zic eu daca te-ai trage cu afetul inapoi o fila si jumatate ar sta mai bine.Gandeste cam ce efect ar avea pozitia asta la un abordaj.E doar o parere.
SUPER ,,micutele''
Spor!

#162 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 02 November 2008 - 04:16 PM

traian la postarea ta #159 primul impuls a fost sa te contrazic, eu ma gandeam la respectivele orificii ca pentru un loc unde se leaga o parama sau două si se remorchează fregata ...... dar nu eram sigur. Dupa ce ai revenit cu imaginea de la postarea #160 am zis sa mai casc o dată ochii la planuri si uite ce am găsit:
[center]Imagine postata
Img. 191 [/center]
tunurile poate trebuiau lipite putin mai inapoi dar acum este prea tārziu - deja am lipit coverta....

Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 02 November 2008 - 04:18 PM


#163 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 02 November 2008 - 05:59 PM

Salut Papermodel
Apreciez mult ceea ce ai postat pana acum si mai ales rabdarea de a lucra cu un asemenea material, care necesita efectuarea tuturor elementelor in "dubla", pentru a da trainicie pieselor confectionate. Eu unul zic : La mai multe (sau la mai mare ? :friends: ) , caci vad ca rabdare si timp exista.
De acum incepe partea care-mi place mie mai mult : Manevrele si tot ceea ce reprezinta franghii pe nava.
Din acest motiv,vin cu o rugaminte :
-Atentie la ordinea infasurarii franghiilor care tin bompresul ! Desi sunt convins ca in cazul in care nu te descurci, il ai aproape pe Traian.
Spor la amandoi si sa vedem macheta cu "matzaraiele" intinse si nava buna de "dat la apa" .
Adi

#164 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 November 2008 - 01:02 AM

Papy - pai da, dar vezi ca am retinut ca sunt gata catargele si am grija sa nu mai fac greseli.Recunosc, imaginea ta e mai detaliata.Cu tunurile nu e nici o problema - am zis si eu,ca doar sunt cu carcotitul.
AdiP - ai dreptate,urmeaza partea cea mai interesanta....pentru privitori.Sunt convins ca Papy va aborda etapa cu acelasi interes acordat pana acum.

#165 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 09 November 2008 - 12:04 AM

Am īntārziat puţin cu acestă postare deoarece am considerat că aţi mai văzut coverta pusă pe poziţie şi am mers mai departe cu realizarea fregatei.

Coverta
Este compusă din puntea pupa, puntea prova, puntea de legătura tribord si puntea de legătură babord, īnainte de a le lipi pe poziţie le-am călăfatuit apoi am pus şi coloanele celor 3 catarge pe poziţie şi am veificat "la ochi" dacă acestea sunt pe aceiaşi linie.


[center]Imagine postata[/center][center]Img. 192[/center]
După lipirea covertei am lipit copastia (piesele 141,142 şi 143) pe carton de 0,5mm le-am vopsit cu negru dar la copastia prova tribord si prova babord am lăsat nevopsit locul unde vin montate babale simple (sau binte). Babalele servesc la voltarea manevrelor curente (parāme cu ajutorul cărora se manevrează vergile şi velele). Tot īn acestă etapă am lipit si piesele 146 deasemenea lipite pe carton de 0,5. In imaginea 191 se observă şi gruiele de capon – piesele 194, se realizează din 7 (şapte) piese lipite pe carton de 0,5 apoi lipite īntre ele. Cele 7 piese nu au aceiaşi dimensiune pentru a nu rezulta un bloc compact, sunt neregulate tocmai pentru a vedea că erau realizate din scānduri separate. Gruiele de capon servesc la manevrarea ancorelor.



[center]Imagine postataImg.193[/center]
Incă un amănunt de reţinut la lipirea covertei. Pe toată lungimea punţilor de legătură vine lipită, pe cantul punţii, piesa 170. Lipiţi acestă piesă INAINTE de a lipi punţile pe poziţie – eu le-am lipit după .... :friends:

Panoul galbionului
Este o anexă la prova care facilitează accesul marinarilor la velele şi manevrele bompresului dar şi cu scop decorativ pentru a da linia provei.



[center]Imagine postata
Img.194
[/center]I se mai spune şi grătarul galbionului - este piesa 200 pentru care producătorul recomandă lipirea pe carton de 0,5mm – am īncercat acestă variantă dar nu am reuşit decuparea tuturor orificiilor gratarului. Ceea ce observaţi īn imagine este piesa din revistă, fără lipire pe alt carton, decupată şi vopsită. Incepānd de aici voi explica pas cu pas ceea ce am facut deoarece sunt multe elemente mici care trebuiesc montate intr-o anumită ordine. Piesa 195 se lipeşte pe carton de 2,5mm, piesele 196-199 pe carton de 1mm. Se lipesc toate piesele īntre ele, se vopseşte īntregul ansamblu cu negru, apoi se lipeşte pe etravă.


[center]Imagine postata
Img. 195
[/center]Observaţi īn imagine o fāşie albă mică, acesta este piesa 206 şi are un rol foarte important - pe filele bordajului este singura piesă care are trasat locul unde se lipeşte de aceea nu renunţati la ea.
[center]Imagine postata
Img.196
[/center]Piesa 206 face legătura dintre colţarul 207 şi ornamentul 205. Piesele 207 şi 205 sunt lipite pe carton de 0,5mm deasemenea pe piesa 206 am pus aracet pentru a prelua īnclinaţia colţarului apoi am vopsit si acestă piesă cu roşu şi am lipit peste ambele (206 şi 207) ornamentul 208. Imaginea este tulbure, alta mai bună din acestă fază nu mai am pentru că nu pot verifica īntotdeauna toate imaginile pe care le fac. Oricum mă revanşez(sper) cu următorea imagine.

[center]Imagine postata
Img. 197
[/center]
Urmează lipirea grătarului apoi a pieselor 210 şi 210a lipite şi ele pe carton de 0,5mm şi vopsite īnainte de lipire. Procedaţi cu mare atenţie la poziţionarea acestor piese ele nu au trasat pe corpul navei locul de lipire.
[center]Imagine postata
Img.198
[/center]Peste piesele menţionate se lipeşte ornamentul 203 pe care mai trebuiesc lipite īn prealabil incă 2 piese (204 şi 204a) pentru a realiza profilul final.
[center]Imagine postata
Img.199
[/center]Pe partea interioară a ornamentului 203 trebuie vopsită cu negru pānă īn zona unde este vopsit cu roşu pe partea exterioară. După ce am lipit şi acest ornament intregul ansamblu grătarul gabionului a devenit suficient de rigid să nu-mi fac problme.

[center]Imagine postata
Img. 200
[/center]

#166 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 November 2008 - 10:22 AM

Dupa cat se vede din imagini, bompresul se va aseza perfect iar fixarea lui nu va crea probleme.Nu vad de ce ar fi o problema chiar asa de mare faptul ca piesa 170 din img.193 a fost lipita ulterior.Nu e o pozitie incomoda in aceasta faza.

#167 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 11 November 2008 - 11:39 AM

"Problema" intradevar nu a fost aşa mare cum arată maimuţoiul care se da cu capul de pereţi. Lipirea am realizat-o cam peste mānă, de jos īn sus iar piesa 170 trebuie nici să nu iasă īn afara punţii de legătura nici să nu intre mai īn īnterior. Ar fi fost mai bine sa le lipesc inainte, aşa putem pune aracet īn spate īntre cele 2 piese pentru o priza mai bună :friends: .

#168 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 15 November 2008 - 02:37 AM

Postul de comandă
Este locul de unde se asigură guvernarea navei - se face de către un timonier pe baza ordinelor pe care le primeşte de la comandantul navei. Postul de comandă este compus din piesele 214, 214a şi 214b.

[center]Imagine postata
Img. 201
[/center]


Īn imagine este piesa 214 pe care o prezint īnainte de vopsire, am decupat uşile şi ferestrele, am lipit stinghiile de la geamuri după care am vopsit cu maro īnchis apoi am lipit ceolofan la ferestre şi abia la final am lipit toată construcţia pe covertă. Cea mai importantă componentă a postului de comandă este:

Timona
Instrumentul de la care īncepe guvernarea, cel care dă comanda, la cārmă, pentru menţinerea sau schimbarea direcţiei navei. Timona se prezintă de regulă ca o roată simplă de lemn prevăzută īn prelungirea spiţelor cu nişte mānere numite cavile. Prin tradiţie timona are fixată pe cadru o bandă de alamă pe care este imprimat numele navei iar pe una din cavile are un bonet de alamă pentru recunoaşterea poziţiei timonei, cānd cārma este la 00.
La Santa Leocadia transmisia se făcea la cārmă direct prin troţe, timona fiind compusă din 2 roţi de aproape 2 metri. Īn revistă timona este compusă din:

[center]Imagine postata
Img.202[/center]
Piesele 213e sunt lipite pe carton duplex, piesa 213g – se foloseşte cartonul din revistă iar restul pieselor din imaginea 203 sunt lipite pe carton de 0,5mm. Pentru spiţele roţilor am folosit sīrmă cu diametrul de 0,5mm.

[center]Imagine postata
Img. 203[/center]
La poziţia 1 din imagine am lipit sārma pe mijlocul piesei 213g după care, la poziţia 2, am lipit alte 4 sārme īn aşa fel īncāt cele 1800 să le īmpart cāt mai exact. Se obvervă că am lăsat sīrmele mult mai lungi asta pentru a putea manevra ansamblul cīt mai uşor. După lipirea spiţelor am lipit peste ele īncă o piesă notată cu 213e, am lăsat numai o spiţă mai lungă ca să pot vopsi apoi am pus aracet ca sa dau forma cavilelor şi am lipit cele două roţi īntre ele cu piesa 213g făcută cilindru.

[center]Imagine postata
Img.204[/center]
După realizarea timonei am lipit prima oară piesa 214 pe punte după care am lipit timona apoi piesele 214b care susţin acoperişul postului de comandă, iar la final am lipit acoperişul, adică piesa 214a.


[center]Imagine postata

Img.205[/center]
Chiar īn faţa timonei lateral tribord şi bobord, pe covertă, sunt trasate locurile unde vin montate 2 dulăpioare unde se ţinea echipamentul de navigaţie – compasul magnetic care indica nordul magnetic, sextantul pentru mărurarea unghiurilor, ceasurile de bord etc.

[center]Imagine postata
Img. 206
[/center]

#169 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 November 2008 - 12:33 AM

Ce bine e cand ai ceva de carcota! Ceasurile la vremea aia erau destul de rare si scumpe iar posesorul il pastra cu grija in buzunarasul sau.Ceasul de bord era de fapt un instrument de navigatie diferit de ceasul obisnuit si se monta de obicei in cabina sau careul comandantului.Accesul era permis doar secundului care avea onoarea de al intoarce la ore fixe.

#170 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 25 November 2008 - 10:52 PM

Am continuat cu elemente de pe covertă, astfel am realizat 2 cabestane, ele sunt notate cu 221 – cabestanul pupa şi 222 cabestanul prova. Modalitatea de realizare a acestor cabestane am prezentat-o in delaliu īn imaginile 121, 122 şi 123 de la postarea #97. Nu voi insista asupra detaliilor de realizare pentru a nu mă repeta.
[center]Imagine postata
Img. 207
[/center]Se observă īn imagine şi 2 bocaporţi precum şi un tambuchi – deschidere īn punte destinată acesului īn compartimentele de sub covertă. Pentru bocaporţi am folosit aceiaşi metodă ca īn imaginile 95-100 iar pentru grătarele bocaporţilor varianta 4 prezentată īn imaginile 108-114.
[center]Imagine postata
Img.208
[/center]crios - am experimentat pentru realizarea grătarelor şi īn varianta prezentată de tine şi am unele completări. Se pot realiza grătarele īn acestă variantă dar trebuie folosit un alt adeziv, care să aibă o priză foarte bună, adică să ţină pe loc carton de 1mm2 lipit pe o fāşie de 1mm lăţime. Se poate folosi cu succes Vinil FIX, are o priză excelentă dar are şi un dezavantaj, se usucă alb. Deasemenea decuparea trebuie făcută prin presare pe toată lungimea cutterului, nu prin tragere.
traian - sper ca am zis bine cu tambuchiul, daca nu aştept o mică cārcotă B-) . SPOR

#171 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 November 2008 - 11:01 AM

B-) Nu am.............
Am cules si eu o metoda de realizare a gratarelor

Imagine atasata: img_bocaport00.jpg Imagine atasata: img_Bocaport01.jpg

Imagine atasata: img_bocaport02.jpg Imagine atasata: img_bocaport03.jpg

cu putina atentie si cu o scula ca lumea cred ca merge si la carton de 1mm.Nu am testat dar o sa incerc

#172 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 04 December 2008 - 12:17 AM

Caviliere şi cavile
[center]Imagine postata
Img. 209
[/center]Cavilierele 223 şi 224 sunt lipite pe carton de 1,5mm şi īntărite cu lipici Picatura, am folosit acest lipici pentru a da o rezistenţă mai mare cartonului apoi le-am găurit cu un burghiu de 1mm, cavilele sunt din sārmă de la agrafe de birou. Atenţie, sunt reprezentate numai īn schemele de arboradă. Cavilierele 225 sunt realizate īn acelaşi mod ca şi cavilierele din postarea #97 de la pagina 5, cavilele le-am facut din bolduri.
[center]Imagine postata
Img. 210
[/center][center]Imagine postata
Img. 211
[/center][center]Imagine postata
Img. 212
[/center]
Babale
Sunt piesele 147, se lipesc pe carton de 1,5mm şi se decupează īn aşa fel īncāt să puteţi decupa şi partea concavă a fiecărei piese.[center]Imagine postata
Img. 213[/center]
După lipirea pe carton am pus lipici Picatura pe cantul acestor piese pentru a īntări cartonul apoi cu un cutter foarte ascuţit am făcut puţină sculptură(atenţie la degete). Babalele – impreună cu cavilele şi tacheţi fac parte in instalaţia de legare a navei, la babale se iau volte (legarea parāmei īn aşa fel īncāt parāma să muşte, adică să ţină indiferent de tensiunea la care este supusă). Fiecare baba are locaşul ei de fixare īn copastie- piesele 143 lipite iniţial pe carton de 0,5mm. Am decupat locaşurile īn aşa fel īncāt cartonul de 0,5 să rămānă iar din grosimea cartonului revistei am obţinut locaşul respectiv. La final am vopsit piesele 147 şi 143 cu negru.

[center]Imagine postata
Img. 214
[/center]

#173 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 December 2008 - 04:21 PM

Incepusem sa ma simt inutil.De data asta nu e carcota ci doar o mica clarificare.Instalatia de legare e compusa din totalitatea pieselor de la bord folosite la legarea navei la cheu sau de alta nava.In cazul Leocadiei desi babalele sunt destul de solide si pot folosi si pentru asta totusi fac parte impreuna cu tachetii si cavilele mai mult din instalatiile de manevra dat fiind faptul ca utilitatea de baza e pentru voltarea manevrelor curente la bord.Referitor la volte revin cu o precizare mai veche-voltele nu sunt noduri.Utilitatea si folosirea lor e astfel gandita ca sa asigure soliditatea unei legaturi a unei manevre curente dar in acelasi timp sa poata fi si cat mai rapid desfacuta.De aceea capatul manevrei nu se inoada ci doar se asigura impotriva desfasurarii prin trecerea pe sub ultima spira fara a se strange.Se numeste nod pe sub mana.Volta despre care spui ca ,,musca'' se foloseste la legarea la cheu a navei unde e nevoie de o legatura mai ferma iar capatul paramei e prins solid sub spira precedenta ,,muscat'',si se desface mai greu.De obicei se fac cateva astfel de infasurari succesive si se cheama stort (shtortz).
Cavilele sunt faine,in special cele din bolduri dar si cele din agrafe au o nota originala,doar sa le faci capul (manerul),metoda o stii.
Spor!

#174 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 December 2008 - 01:04 PM

Pot s zic si eu citeva cuvinte? Adica asta: n-am cuvinte domnilor!!!! <_< :hi: :-D ;-)

#175 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 08 December 2008 - 02:32 AM

Vezi postareaZ-mare, la 6 Dec 2008, 13:04, a spus:

Pot s zic si eu citeva cuvinte? Adica asta: n-am cuvinte domnilor!!!! <_< :hi: :-D ;-)


Aprecierile venite de la un vereran nu pot decat sa aduca satisfactie dar in acelasi timp si poate mai ales sa oblige la mai mult si mai bine. Multumim Z

#176 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 14 December 2008 - 01:58 PM

Mulţumim pentru aprecieri Z-mare, pe parcursul acestui topic am remarcat cu plăcere prezenţa ta.
Scări, obloane şi cavileră
.
Căile de acces care fac legătura īntre puntea principală şi coverta sunt piesele 236 lipite pe carton de 0,5 iar modalitatea de realizare a lor este prezentată īn imagine:
[center]Imagine postata
Img.215
[/center]Practic se īncepe de la un capăt cu lipirea unui distanţier 236a apoi se lipeşte o treaptă şi procedeul se repetă pănă la lipirea celor 6 trepte ale scării. Avem 2 scări de acces intre cele 2 punţi amplasate īn zona cuplului maestru.
[center]Imagine postata
Img.216
[/center]In acestă imagine se observă obloanele sabordurilor de artilerie 267, treptele scărilor de acces la bord 165 şi scările scările prezentate anterior, lipite şi vopsite 236. Obloanele acestei fregate sunt īn numar de 8 cāte 4 pentru fiecare bord, respectiv 3 obloane la pupa şi un oblon la prova. Interesant este că Santa Leocadia nu are obloane la toate sabordurile fapt ce m-a intrigat, dar explicaţia ne-o va da traian. Aceste obloane sunt formate fiecare din 2 piese lipite pe carton de 0,5mm, călăfătuite, vopsite separat apoi lipite īntre ele. Scările de acces la bord sunt piesele 165, sunt formate fiecare din 2 piese de cote diferite, suprapuse. Aceste trepte se lipesc pe cele 2 borduri tot in zona cuplului maestru.
Cavilieră
Piesa 226 este cea mai mare cavileră de pe Santa Leocadia ea are capetele curbate şi probabil ţine şi loc de balustradă la gura de magazie. Datorită lungimii acestei caviliere şi a faptului că pe ea vin montate 18 cavile am folosit preşpan de 1mm.

[center]Imagine postata
Img.217[/center]
Datorită duritaţii preşanului la decupare acesta face grad, deşi cutterele sunt foarte ascuţite. Pentru a elimina acest grad al pieselor decupate am şmirghelit marginile cu un şmirghel de 100 pe suport de panză şi au ieşit piesele din imaginea 217. Distanţerele dintre aceste piese sunt realizate din carton gros de 1,5 iar cavilele sunt facute din bolduri cu capul sferic, vopsite.

[center]Imagine postata
Img.218[/center]
Toate aceste piese se lipesc la poziţia lor iar eu vă prezint incă 2 imagini īn care am īncercat să se vadă toate pe poziţie.


[center]Imagine postata
Img.219[/center][center]Imagine postata
Img.220[/center]

#177 Useril este offline   RamsesII 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 14 December 2008 - 04:24 PM

Merge mai greu lucrul in ultimul timp sau doar mi se pare? In orice caz, arata super. Abia astept sa ajungi la sfori :)

#178 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 14 December 2008 - 06:13 PM

Vezi postareaRamsesII, la 14 Dec 2008, 16:24, a spus:

Merge mai greu lucrul in ultimul timp sau doar mi se pare? In orice caz, arata super. Abia astept sa ajungi la sfori :)

Salutare, RamsesII - ritmul de lucru este cam acelasi din punctul meu de vedere, acum sunt multe elemente mici sau foarte mici carora trebuie să le acord atenţia cuvenită. Nu ar putea să arate cum ziceai daca nu aş avea RABDARE acum. Si eu imi doresc sa ajung sa "trag sforile".... :dribble:

#179 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 15 December 2008 - 12:54 AM

Faine cavilele iar daca luam in seama faptul ca pe langa utilitatea data de constructor mai erau folosite cateodata de unii si la condimentarea unui caft sunt efectiv tentante.
La problema cu obloanele de la saborduri nu as putea spune ca pot da o explicatie 100% dar pot face unele speculatii care ar putea constitui o explicatie. Utilitatea obloanelor consta in a acoperi sabordurile pentru a feri bodul atat de rafalele de vant si de valuri cat si de gloante trase din arme usoare, deci in esenta in a oferi un oarecare confort echipajelor. Leocadia e o nava supla si datorita acestui fapt spatiul liber pe punte e destul de limitat iar daca tinem cont ca personalul imbarcat mai ales pe timpul unor misiuni importante si de lunga durata era destul de numeros putand ajunge chiar la 300 persoane, fiecare cm2 era important.Pentru inchiderea sabordurilor,tunurile trebuiau trase cu tevile in interiorul bordului deci ocupau din spatiul puntii.Pe de alta parte spuneam mai demult ca echipajele valorau cam cat o ceapa degerata pentru majoritatea armatorilor,important fiind doar numarul de oameni necesari intr-o anumita misiune si posibil ca in acest sens sa se fi renuntat la obloane,tunurile ramanand in permanenta cu gurile tevilor in afara bordului,aceasta oferind spatiul suplimentar necesar,neinteresand confortul pentru echipaj.Daca urmarim planurile vom vedea ca sabordurile sunt protejate doar la cele 2 cabine din prova si in zona pupa unde e careul iar respectivele locatii erau folosite exclusiv de ofiteri,acestia bucurandu-se de tot confortul pe car il putea oferi nava.Nu pot gasi nici o alta explicatie inafara renuntarii la un accesoriu de confort in favoarea castigarii unei utilitati.Promit ca la prima intalnire pe care o voi avea cu Nelson in barul de pe Victory,dupa o sticla de tarie o sa il intreb si va zic daca am avut dreptate :dribble:

#180 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 15 December 2008 - 01:09 AM

Vezi postareaRamsesII, la 14 Dec 2008, 16:24, a spus:

Merge mai greu lucrul in ultimul timp sau doar mi se pare? In orice caz, arata super. Abia astept sa ajungi la sfori :)


Cum spunea cineva, rabdarea e cheia realizarilor (nu chiar mot a mot dar esenta e aceeasi) deci cu putintica rabdare se va ajunge si la PARAME. E intr-adevar o etapa tentanta in realizarea unui model in special pentru privitori si destul de migaloasa in special pentru constructor.Pentru mine e tentant sa stiu care ar fi esenta nerabdarii tale.

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi