Forum Machete,Modelism,Hobby: Santa Leocadia - macheta din carton - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.

#146 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 22 October 2008 - 09:22 PM

traian - şi eu sunt curios cum se poate realiza un ministrung, coloanele catargelor de care spuneam le-am facut intr-o maşină de găurit cu turaţie variabilă.
cartula - eu am motive întemeiate să spun că sunt mai mult cu avioanele, dar .... intotdeauna m-au fascinat corabiile, cred că se vede.

#147 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 22 October 2008 - 11:19 PM

M-am hotarat sa schimb locatia. Nici nu ma gandesc sa ma pitul in magazie cu butoiasul de rom. Vreau neaparat in cabina comandantului chiar daca ar fi sa risc debarcarea dezbatuta mai inainte :drinks: . In privinta strungului doar putintica rabdare si se rezolva. Cum stie toata lumea in modelism sunt doua mari certitudini : timpul si rabdarea. Masina inca nu e terminata dar voi face cumva ca sa ma fac inteles. Cand e vorba despre domenii pasionale, sigur, fiecare si e firesc are o directie dar oricat de patimas ar fi pentru oricare din ele, de ce sa nu recunoastem ca nimic nu poate fi mai frumos decat ,,aripile" intinse ale unei corabii in zborul dintre albastrul celor doua elemente care de multe ori se confunda- Cerul si Marea.

Spor!

#148 Useril este offline   stageexp 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1116
  • Inregistrat: 18-January 08
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotografie, modelism, frumosul cotidian

Postat 24 October 2008 - 09:46 AM

Si eu subscriu la interesul pentru confectionarea unui ministrung :whistle: .
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.

Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.

#149 Useril este offline   AdyAero 

  • Die-cast 1:72
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 07-August 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Auto 1:72 plastic & diecast

Postat 24 October 2008 - 09:59 AM

Poate asta e de ajutor :whistle:

#150 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 October 2008 - 09:41 PM

Vezi postareastageexp, la 24 Oct 2008, 09:46, a spus:

Si eu subscriu la interesul pentru confectionarea unui ministrung :whistle: .
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.

Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.


Cu ani in urma era o mandrie printre modelisti in asi realiza singuri sculele asta si pentru ca piata era cam saraca in domeniu. Acum sunt din belsug dar buzunarul gonghistului care si asa e plin de arici nu prea permite. Majoritatea sculelor se pot realiza in regim de self made cu investitii minime si depind doar de dorinta, initiativa, ceva timp disponibil si bineanteles mana. O sa va arat din experimentele mele dar rog putina rabdare. Am avut si sunt pe punctul sa rezolv, mari probleme cu calculatorul si pana cand nu sunt absolut sigur ca nu le transmit mai departe stau cuminte. In cateva zile voi putea sa fiu iarasi activ si vom comveni cum procedam pentru impartaseli de idei. Pana atunci Spor la toata lumea!

#151 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 October 2008 - 09:52 PM

Vezi postareaAdyAero, la 24 Oct 2008, 09:59, a spus:

Poate asta e de ajutor :whistle:



Intr-adevar e o piesa dragutica dar tocmai vorbeam de aricii din buzunare. Nu vreau sa supar dar mi se pare cam scumpica avand in vedere ca o mandrina de 10 mm care poate fi folosita cu succes e maxim 20 lei.

#152 Useril este offline   alaur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 738
  • Inregistrat: 07-February 07
  • Location:Bucuresti

Postat 27 October 2008 - 09:36 AM

Desi nu sunt un fan al executiei machetelor din carton imi place sa vad realizari deosebite ale unor astfel de subiecte. Am urmarit "din umbra" acest topic si intr-adevar este unul de exceptie pe acest forum, atat in ceea ce priveste executia cat mai ales prezentarea si comentarea pas cu pas a acesteia.

Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial ! Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092593.gif Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092593.gif Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092593.gif

Am, totusi, o rugaminte:

@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa

Spor la treaba amandorura ! Imagine atasata: monthly_10_2008/post-433-1225092914.gif

#153 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 27 October 2008 - 10:07 PM

Vezi postareaalaur, la 27 Oct 2008, 09:36, a spus:

Desi nu sunt un fan al executiei machetelor din carton imi place sa vad realizari deosebite ale unor astfel de subiecte. Am urmarit "din umbra" acest topic si intr-adevar este unul de exceptie pe acest forum, atat in ceea ce priveste executia cat mai ales prezentarea si comentarea pas cu pas a acesteia.

Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial !
Am, totusi, o rugaminte:

@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa

Spor la treaba amandorura !


Va mulţumim tuturor pentru aprecieri, dar, cum spunea wurger la postarea #7 din acest topic: "Daca reusesti sa postezi in continuare pana la sfarsit." - importantă este şi finalizarea machetelor.
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală :whistle: ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....

#154 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 28 October 2008 - 11:32 AM

Vezi postareaPaperModel, la 27 Oct 2008, 22:07, a spus:

Va mulţumim tuturor pentru aprecieri, dar, cum spunea wurger la postarea #7 din acest topic: "Daca reusesti sa postezi in continuare pana la sfarsit." - importantă este şi finalizarea machetelor.
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală :whistle: ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....


Si eu multumesc pentru aprecieri si multumesc Papy pentru dorinta ta careia ii voi da curs in continuare.Nu ma deranjeaza carcotelile.
Alaur te asigur ca nu va fi nimic deosebit in prezentare.Munca lui Claudiu e enorma si pasionala iar prezentarea tehnicii e detaliata si meseriasa asa ca nu am cu ce veni in plus si nici nu o voi deranja cu nimic.Imi permit doar sa atasez si eu cateva imagini ale unui model din acelasi material,cu aceleasi tehnici de realizare,de la acelasi producator.Nici macar nu vreau o paralela intre ele dat fiind ca e modelul unei alte nave si din alta clasa. Pe mine m-ar bucura daca ar mai apare - iar Claudiu nu cred ca ar fi impotriva cum nu a fost nici in cazul meu - si alte modele ale unor noi modelisti alaturi de comentariile veteranilor. Am spus ca imi alatur modelul Leocadiei in speranta formarii unei flote din ce in ce mai mare.

#155 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 30 October 2008 - 11:48 PM

Colţarii de întărire a etravei
Sunt piesele 201 şi 202 care se lipesc pe carton de 2mm apoi se vopsesc.

[center]Imagine postata
Img.184[/center]
În prelungirea lor vin lipite pe etravă piesele 201a şi 202a. Pentru a da forma acestor colţari pe piesele 201a şi 202a am pus aracet dar am pastrat linia pieselor. Peste aceste colţare vin lipite ornamente si nu trebuie sa avem "bordură" între ele. Aracetul care l-am pus nu se vede – este transparent. În imaginea 184 mai apar 2 zone albe pe care le-am notat cu **, este locul unde etrava trebuie găurită.

[center]Imagine postata
Img. 185[/center]


Pentru fiecare orificiu în parte am dat câte 3 găuri, una lângă alta, cu un un burghiu de 1mm dupa care am mişcat un pic maşina stânga dreapta şi am obţinut respectivele orificii. Acum că am terminat de lipit pe corpul fregatei majoritatea pieselor care presupuneau aşezarea ei pe unul din borduri pot sa pun în sfârşit tunurile pe poziţie.




[center]Imagine postata[/center][center]Img. 186[/center]
Teava tunurilor era prevăzută din turnare cu 2 umeri de sprijin cu care tunul se prindea de afet cu o balama prinsă în buloane. Pentru balama am folosit o foiţă de staniol care are o faţă stralucitoare şi una mai alburie, am lipit balamalele în aşa fel încât faţa mai alburie să fie deasupra. Alinierea tunurilor se face progresiv – la început am lipit tevile de afet dar am pus aracet numai în zona umerilor de sprijin.

[center]Imagine postata
Img.187[/center]
Apoi înainte de a începe lipirea tunurilor pe punte am corectat în înalţime tunurile – adică să bată cam pe aceiaşi linie. Am început cu lipirea tunurilor din zona cuplului maestru si am mers mai departe spre pupa şi spre prova. Tunurile se lipesc în aşa fel încât privite din exteriorul fregatei să fie amplastate pe centrul sabordurilor.


[center]Imagine postata
[/center]
[center]Img.188[/center]
[left]Pentru fiecare sabord în parte încercaţi mai multe tunuri - sigur va fi unul care se va potrivi foarte bine. Cum se vede în imaginea 187 linia tunurilor copiază linia punţii – scuze pentru imaginea cam ciudată. La unele din tunuri a mai fost nevoie, de exemplu, de corectarea cu o forfecuţă a piesei de sprijin de pe afet din partea din spate a ţevii.
[/left]
[center]Imagine postata[/center]
[center]Img.189[/center]
Cele mai greu de poziţionat au fost primele tunuri de la prova babord şi prova tribord datorită locului cam înghesuit în rest nu au fost probleme. Ştie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??

[center]Imagine postata
Img. 190[/center]

#156 Useril este offline   DragosP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 538
  • Inregistrat: 22-June 07

Postat 31 October 2008 - 11:28 AM

Ca arata excelent pana acum as nu e o noutate. Nu a fost plictisitor sa construiesti atatea tunuri , personal nu prea sunt adeptul muncii repetitive.

#157 Useril este offline   Vernier 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 03-December 07
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2008 - 11:51 AM

Vezi postareaDragosP, la 31 Oct 2008, 11:28, a spus:

personal nu prea sunt adeptul muncii repetitive.

Suferinta e drumul catre perfectiune :whistle:. Gandeste'te la niste senile de tanc din carton...

#158 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 31 October 2008 - 11:56 AM

Vezi postareaDragosP, la 31 Oct 2008, 11:28, a spus:

Nu a fost plictisitor sa construiesti atatea tunuri , personal nu prea sunt adeptul muncii repetitive.

Tunurile le-am realizat cam o operatie pe zi si le-am inceput inainte de a le prezenta pe forum iar intre timp am mai lucrat si la altceva- asa am evitat plictiseala. Oricum mai am de realizat inca 12 bucati pentru Leocadia dar acestea sunt mai mici decat cele 28. Revin cu intrebarea de la postarea precedenta - eu m-am uitat pe planurile Leocadiei am o idee, dar sigur nu se potriveste. :whistle:

Stie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??

#159 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 01 November 2008 - 08:04 PM

Bineanteles ca stie cineva. Cele doua orificii servsc fixarii bompresului de etrava cu ajutorul unei parame trecuta de mai multe ori prin orificii si peste bompres.Dupa cum se vede ar trebui sa incepi sa te gandesti la sticla de sampanie.

#160 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 November 2008 - 02:15 PM

Vezi postareatraian, la 1 Nov 2008, 20:04, a spus:

Bineanteles ca stie cineva. Cele doua orificii servsc fixarii bompresului de etrava cu ajutorul unei parame trecuta de mai multe ori prin orificii si peste bompres.Dupa cum se vede ar trebui sa incepi sa te gandesti la sticla de sampanie.

Am facut ceva sapaturi si vin si cu o imagine care cred ca iti va fi de folos

Imagine atasata: 23a.jpg

In imagine e o singura fixare,tu ai doua dar sunt la fel realizate.

#161 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 02 November 2008 - 03:24 PM

Referitor img.190: totusi tevile tunurilor nu sunt prea mult in afara bordurilor? Parca sa zic eu daca te-ai trage cu afetul inapoi o fila si jumatate ar sta mai bine.Gandeste cam ce efect ar avea pozitia asta la un abordaj.E doar o parere.
SUPER ,,micutele''
Spor!

#162 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 02 November 2008 - 04:16 PM

traian la postarea ta #159 primul impuls a fost sa te contrazic, eu ma gandeam la respectivele orificii ca pentru un loc unde se leaga o parama sau două si se remorchează fregata ...... dar nu eram sigur. Dupa ce ai revenit cu imaginea de la postarea #160 am zis sa mai casc o dată ochii la planuri si uite ce am găsit:
[center]Imagine postata
Img. 191 [/center]
tunurile poate trebuiau lipite putin mai inapoi dar acum este prea târziu - deja am lipit coverta....

Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 02 November 2008 - 04:18 PM


#163 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 02 November 2008 - 05:59 PM

Salut Papermodel
Apreciez mult ceea ce ai postat pana acum si mai ales rabdarea de a lucra cu un asemenea material, care necesita efectuarea tuturor elementelor in "dubla", pentru a da trainicie pieselor confectionate. Eu unul zic : La mai multe (sau la mai mare ? :friends: ) , caci vad ca rabdare si timp exista.
De acum incepe partea care-mi place mie mai mult : Manevrele si tot ceea ce reprezinta franghii pe nava.
Din acest motiv,vin cu o rugaminte :
-Atentie la ordinea infasurarii franghiilor care tin bompresul ! Desi sunt convins ca in cazul in care nu te descurci, il ai aproape pe Traian.
Spor la amandoi si sa vedem macheta cu "matzaraiele" intinse si nava buna de "dat la apa" .
Adi

#164 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 03 November 2008 - 01:02 AM

Papy - pai da, dar vezi ca am retinut ca sunt gata catargele si am grija sa nu mai fac greseli.Recunosc, imaginea ta e mai detaliata.Cu tunurile nu e nici o problema - am zis si eu,ca doar sunt cu carcotitul.
AdiP - ai dreptate,urmeaza partea cea mai interesanta....pentru privitori.Sunt convins ca Papy va aborda etapa cu acelasi interes acordat pana acum.

#165 Useril este offline   ClaudiuN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 191
  • Inregistrat: 02-February 08
  • Location:Brasov

Postat 09 November 2008 - 12:04 AM

Am întârziat puţin cu acestă postare deoarece am considerat că aţi mai văzut coverta pusă pe poziţie şi am mers mai departe cu realizarea fregatei.

Coverta
Este compusă din puntea pupa, puntea prova, puntea de legătura tribord si puntea de legătură babord, înainte de a le lipi pe poziţie le-am călăfatuit apoi am pus şi coloanele celor 3 catarge pe poziţie şi am veificat "la ochi" dacă acestea sunt pe aceiaşi linie.


[center]Imagine postata[/center][center]Img. 192[/center]
După lipirea covertei am lipit copastia (piesele 141,142 şi 143) pe carton de 0,5mm le-am vopsit cu negru dar la copastia prova tribord si prova babord am lăsat nevopsit locul unde vin montate babale simple (sau binte). Babalele servesc la voltarea manevrelor curente (parâme cu ajutorul cărora se manevrează vergile şi velele). Tot în acestă etapă am lipit si piesele 146 deasemenea lipite pe carton de 0,5. In imaginea 191 se observă şi gruiele de capon – piesele 194, se realizează din 7 (şapte) piese lipite pe carton de 0,5 apoi lipite între ele. Cele 7 piese nu au aceiaşi dimensiune pentru a nu rezulta un bloc compact, sunt neregulate tocmai pentru a vedea că erau realizate din scânduri separate. Gruiele de capon servesc la manevrarea ancorelor.



[center]Imagine postataImg.193[/center]
Incă un amănunt de reţinut la lipirea covertei. Pe toată lungimea punţilor de legătură vine lipită, pe cantul punţii, piesa 170. Lipiţi acestă piesă INAINTE de a lipi punţile pe poziţie – eu le-am lipit după .... :friends:

Panoul galbionului
Este o anexă la prova care facilitează accesul marinarilor la velele şi manevrele bompresului dar şi cu scop decorativ pentru a da linia provei.



[center]Imagine postata
Img.194
[/center]I se mai spune şi grătarul galbionului - este piesa 200 pentru care producătorul recomandă lipirea pe carton de 0,5mm – am încercat acestă variantă dar nu am reuşit decuparea tuturor orificiilor gratarului. Ceea ce observaţi în imagine este piesa din revistă, fără lipire pe alt carton, decupată şi vopsită. Incepând de aici voi explica pas cu pas ceea ce am facut deoarece sunt multe elemente mici care trebuiesc montate intr-o anumită ordine. Piesa 195 se lipeşte pe carton de 2,5mm, piesele 196-199 pe carton de 1mm. Se lipesc toate piesele între ele, se vopseşte întregul ansamblu cu negru, apoi se lipeşte pe etravă.


[center]Imagine postata
Img. 195
[/center]Observaţi în imagine o fâşie albă mică, acesta este piesa 206 şi are un rol foarte important - pe filele bordajului este singura piesă care are trasat locul unde se lipeşte de aceea nu renunţati la ea.
[center]Imagine postata
Img.196
[/center]Piesa 206 face legătura dintre colţarul 207 şi ornamentul 205. Piesele 207 şi 205 sunt lipite pe carton de 0,5mm deasemenea pe piesa 206 am pus aracet pentru a prelua înclinaţia colţarului apoi am vopsit si acestă piesă cu roşu şi am lipit peste ambele (206 şi 207) ornamentul 208. Imaginea este tulbure, alta mai bună din acestă fază nu mai am pentru că nu pot verifica întotdeauna toate imaginile pe care le fac. Oricum mă revanşez(sper) cu următorea imagine.

[center]Imagine postata
Img. 197
[/center]
Urmează lipirea grătarului apoi a pieselor 210 şi 210a lipite şi ele pe carton de 0,5mm şi vopsite înainte de lipire. Procedaţi cu mare atenţie la poziţionarea acestor piese ele nu au trasat pe corpul navei locul de lipire.
[center]Imagine postata
Img.198
[/center]Peste piesele menţionate se lipeşte ornamentul 203 pe care mai trebuiesc lipite în prealabil incă 2 piese (204 şi 204a) pentru a realiza profilul final.
[center]Imagine postata
Img.199
[/center]Pe partea interioară a ornamentului 203 trebuie vopsită cu negru până în zona unde este vopsit cu roşu pe partea exterioară. După ce am lipit şi acest ornament intregul ansamblu grătarul gabionului a devenit suficient de rigid să nu-mi fac problme.

[center]Imagine postata
Img. 200
[/center]

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi