Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.
#146
Postat 22 October 2008 - 09:22 PM
cartula - eu am motive întemeiate să spun că sunt mai mult cu avioanele, dar .... intotdeauna m-au fascinat corabiile, cred că se vede.
#147
Postat 22 October 2008 - 11:19 PM
Spor!
#148
Postat 24 October 2008 - 09:46 AM
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.
Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.
#150
Postat 26 October 2008 - 09:41 PM
stageexp, la 24 Oct 2008, 09:46, a spus:
Desigur ca exista si de cumparat, dar intervin diverse motive aici, printre care costul destul de mare (cu banii respectivi poti cumpara alte materiale) sau nivelul de zgomot uneori neacceptabil la standarduele de bloc.
Un strung este foarte util pentru prelucrarea pieselor de revolutie, si daca se poate realiza si in varianta home made cu atat mai bine.
Cu ani in urma era o mandrie printre modelisti in asi realiza singuri sculele asta si pentru ca piata era cam saraca in domeniu. Acum sunt din belsug dar buzunarul gonghistului care si asa e plin de arici nu prea permite. Majoritatea sculelor se pot realiza in regim de self made cu investitii minime si depind doar de dorinta, initiativa, ceva timp disponibil si bineanteles mana. O sa va arat din experimentele mele dar rog putina rabdare. Am avut si sunt pe punctul sa rezolv, mari probleme cu calculatorul si pana cand nu sunt absolut sigur ca nu le transmit mai departe stau cuminte. In cateva zile voi putea sa fiu iarasi activ si vom comveni cum procedam pentru impartaseli de idei. Pana atunci Spor la toata lumea!
#151
Postat 26 October 2008 - 09:52 PM
AdyAero, la 24 Oct 2008, 09:59, a spus:
Intr-adevar e o piesa dragutica dar tocmai vorbeam de aricii din buzunare. Nu vreau sa supar dar mi se pare cam scumpica avand in vedere ca o mandrina de 10 mm care poate fi folosita cu succes e maxim 20 lei.
#152
Postat 27 October 2008 - 09:36 AM
Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial !
Am, totusi, o rugaminte:
@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa
Spor la treaba amandorura !
#153
Postat 27 October 2008 - 10:07 PM
alaur, la 27 Oct 2008, 09:36, a spus:
Felicitari celor doi protagonisti ai acestui super serial !
Am, totusi, o rugaminte:
@traian - fa un topic separat cu Victory, e pacat sa se amestece prezentarile deosebite (sper ca asa va fi si cu Victory) ale celor doua nave; mai ales ca ......................vezi titlul topicului de faTZa
Spor la treaba amandorura !
Va mulţumim tuturor pentru aprecieri, dar, cum spunea wurger la postarea #7 din acest topic: "Daca reusesti sa postezi in continuare pana la sfarsit." - importantă este şi finalizarea machetelor.
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....
#154
Postat 28 October 2008 - 11:32 AM
PaperModel, la 27 Oct 2008, 22:07, a spus:
Mie mi-ar plăcea ca traian să continue prezentarea lui - aşa am şi eu un subiect de cârcoteală ... Păcat ca distanţa separă cele două.... nave .....
Si eu multumesc pentru aprecieri si multumesc Papy pentru dorinta ta careia ii voi da curs in continuare.Nu ma deranjeaza carcotelile.
Alaur te asigur ca nu va fi nimic deosebit in prezentare.Munca lui Claudiu e enorma si pasionala iar prezentarea tehnicii e detaliata si meseriasa asa ca nu am cu ce veni in plus si nici nu o voi deranja cu nimic.Imi permit doar sa atasez si eu cateva imagini ale unui model din acelasi material,cu aceleasi tehnici de realizare,de la acelasi producator.Nici macar nu vreau o paralela intre ele dat fiind ca e modelul unei alte nave si din alta clasa. Pe mine m-ar bucura daca ar mai apare - iar Claudiu nu cred ca ar fi impotriva cum nu a fost nici in cazul meu - si alte modele ale unor noi modelisti alaturi de comentariile veteranilor. Am spus ca imi alatur modelul Leocadiei in speranta formarii unei flote din ce in ce mai mare.
#155
Postat 30 October 2008 - 11:48 PM
Sunt piesele 201 şi 202 care se lipesc pe carton de 2mm apoi se vopsesc.
[center]
Img.184[/center]
În prelungirea lor vin lipite pe etravă piesele 201a şi 202a. Pentru a da forma acestor colţari pe piesele 201a şi 202a am pus aracet dar am pastrat linia pieselor. Peste aceste colţare vin lipite ornamente si nu trebuie sa avem "bordură" între ele. Aracetul care l-am pus nu se vede – este transparent. În imaginea 184 mai apar 2 zone albe pe care le-am notat cu **, este locul unde etrava trebuie găurită.
[center]
Img. 185[/center]
Pentru fiecare orificiu în parte am dat câte 3 găuri, una lângă alta, cu un un burghiu de 1mm dupa care am mişcat un pic maşina stânga dreapta şi am obţinut respectivele orificii. Acum că am terminat de lipit pe corpul fregatei majoritatea pieselor care presupuneau aşezarea ei pe unul din borduri pot sa pun în sfârşit tunurile pe poziţie.
[center][/center][center]Img. 186[/center]
Teava tunurilor era prevăzută din turnare cu 2 umeri de sprijin cu care tunul se prindea de afet cu o balama prinsă în buloane. Pentru balama am folosit o foiţă de staniol care are o faţă stralucitoare şi una mai alburie, am lipit balamalele în aşa fel încât faţa mai alburie să fie deasupra. Alinierea tunurilor se face progresiv – la început am lipit tevile de afet dar am pus aracet numai în zona umerilor de sprijin.
[center]
Img.187[/center]
Apoi înainte de a începe lipirea tunurilor pe punte am corectat în înalţime tunurile – adică să bată cam pe aceiaşi linie. Am început cu lipirea tunurilor din zona cuplului maestru si am mers mai departe spre pupa şi spre prova. Tunurile se lipesc în aşa fel încât privite din exteriorul fregatei să fie amplastate pe centrul sabordurilor.
[center]
[/center]
[center]Img.188[/center]
[left]Pentru fiecare sabord în parte încercaţi mai multe tunuri - sigur va fi unul care se va potrivi foarte bine. Cum se vede în imaginea 187 linia tunurilor copiază linia punţii – scuze pentru imaginea cam ciudată. La unele din tunuri a mai fost nevoie, de exemplu, de corectarea cu o forfecuţă a piesei de sprijin de pe afet din partea din spate a ţevii.
[/left]
[center][/center]
[center]Img.189[/center]
Cele mai greu de poziţionat au fost primele tunuri de la prova babord şi prova tribord datorită locului cam înghesuit în rest nu au fost probleme. Ştie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??
[center]
Img. 190[/center]
#158
Postat 31 October 2008 - 11:56 AM
DragosP, la 31 Oct 2008, 11:28, a spus:
Tunurile le-am realizat cam o operatie pe zi si le-am inceput inainte de a le prezenta pe forum iar intre timp am mai lucrat si la altceva- asa am evitat plictiseala. Oricum mai am de realizat inca 12 bucati pentru Leocadia dar acestea sunt mai mici decat cele 28. Revin cu intrebarea de la postarea precedenta - eu m-am uitat pe planurile Leocadiei am o idee, dar sigur nu se potriveste.
Stie cineva ce rol aveau cele 2 orificii din etravă ??
#160
Postat 02 November 2008 - 02:15 PM
traian, la 1 Nov 2008, 20:04, a spus:
Am facut ceva sapaturi si vin si cu o imagine care cred ca iti va fi de folos
In imagine e o singura fixare,tu ai doua dar sunt la fel realizate.
#161
Postat 02 November 2008 - 03:24 PM
SUPER ,,micutele''
Spor!
#162
Postat 02 November 2008 - 04:16 PM
[center]
Img. 191 [/center]
tunurile poate trebuiau lipite putin mai inapoi dar acum este prea târziu - deja am lipit coverta....
Aceasta postare a fost editata de PaperModel: 02 November 2008 - 04:18 PM
#163
Postat 02 November 2008 - 05:59 PM
Apreciez mult ceea ce ai postat pana acum si mai ales rabdarea de a lucra cu un asemenea material, care necesita efectuarea tuturor elementelor in "dubla", pentru a da trainicie pieselor confectionate. Eu unul zic : La mai multe (sau la mai mare ? ) , caci vad ca rabdare si timp exista.
De acum incepe partea care-mi place mie mai mult : Manevrele si tot ceea ce reprezinta franghii pe nava.
Din acest motiv,vin cu o rugaminte :
-Atentie la ordinea infasurarii franghiilor care tin bompresul ! Desi sunt convins ca in cazul in care nu te descurci, il ai aproape pe Traian.
Spor la amandoi si sa vedem macheta cu "matzaraiele" intinse si nava buna de "dat la apa" .
Adi
#164
Postat 03 November 2008 - 01:02 AM
AdiP - ai dreptate,urmeaza partea cea mai interesanta....pentru privitori.Sunt convins ca Papy va aborda etapa cu acelasi interes acordat pana acum.
#165
Postat 09 November 2008 - 12:04 AM
Coverta
Este compusă din puntea pupa, puntea prova, puntea de legătura tribord si puntea de legătură babord, înainte de a le lipi pe poziţie le-am călăfatuit apoi am pus şi coloanele celor 3 catarge pe poziţie şi am veificat "la ochi" dacă acestea sunt pe aceiaşi linie.
[center][/center][center]Img. 192[/center]
După lipirea covertei am lipit copastia (piesele 141,142 şi 143) pe carton de 0,5mm le-am vopsit cu negru dar la copastia prova tribord si prova babord am lăsat nevopsit locul unde vin montate babale simple (sau binte). Babalele servesc la voltarea manevrelor curente (parâme cu ajutorul cărora se manevrează vergile şi velele). Tot în acestă etapă am lipit si piesele 146 deasemenea lipite pe carton de 0,5. In imaginea 191 se observă şi gruiele de capon – piesele 194, se realizează din 7 (şapte) piese lipite pe carton de 0,5 apoi lipite între ele. Cele 7 piese nu au aceiaşi dimensiune pentru a nu rezulta un bloc compact, sunt neregulate tocmai pentru a vedea că erau realizate din scânduri separate. Gruiele de capon servesc la manevrarea ancorelor.
[center]Img.193[/center]
Incă un amănunt de reţinut la lipirea covertei. Pe toată lungimea punţilor de legătură vine lipită, pe cantul punţii, piesa 170. Lipiţi acestă piesă INAINTE de a lipi punţile pe poziţie – eu le-am lipit după ....
Panoul galbionului
Este o anexă la prova care facilitează accesul marinarilor la velele şi manevrele bompresului dar şi cu scop decorativ pentru a da linia provei.
[center]
Img.194
[/center]I se mai spune şi grătarul galbionului - este piesa 200 pentru care producătorul recomandă lipirea pe carton de 0,5mm – am încercat acestă variantă dar nu am reuşit decuparea tuturor orificiilor gratarului. Ceea ce observaţi în imagine este piesa din revistă, fără lipire pe alt carton, decupată şi vopsită. Incepând de aici voi explica pas cu pas ceea ce am facut deoarece sunt multe elemente mici care trebuiesc montate intr-o anumită ordine. Piesa 195 se lipeşte pe carton de 2,5mm, piesele 196-199 pe carton de 1mm. Se lipesc toate piesele între ele, se vopseşte întregul ansamblu cu negru, apoi se lipeşte pe etravă.
[center]
Img. 195
[/center]Observaţi în imagine o fâşie albă mică, acesta este piesa 206 şi are un rol foarte important - pe filele bordajului este singura piesă care are trasat locul unde se lipeşte de aceea nu renunţati la ea.
[center]
Img.196
[/center]Piesa 206 face legătura dintre colţarul 207 şi ornamentul 205. Piesele 207 şi 205 sunt lipite pe carton de 0,5mm deasemenea pe piesa 206 am pus aracet pentru a prelua înclinaţia colţarului apoi am vopsit si acestă piesă cu roşu şi am lipit peste ambele (206 şi 207) ornamentul 208. Imaginea este tulbure, alta mai bună din acestă fază nu mai am pentru că nu pot verifica întotdeauna toate imaginile pe care le fac. Oricum mă revanşez(sper) cu următorea imagine.
[center]
Img. 197
[/center]
Urmează lipirea grătarului apoi a pieselor 210 şi 210a lipite şi ele pe carton de 0,5mm şi vopsite înainte de lipire. Procedaţi cu mare atenţie la poziţionarea acestor piese ele nu au trasat pe corpul navei locul de lipire.
[center]
Img.198
[/center]Peste piesele menţionate se lipeşte ornamentul 203 pe care mai trebuiesc lipite în prealabil incă 2 piese (204 şi 204a) pentru a realiza profilul final.
[center]
Img.199
[/center]Pe partea interioară a ornamentului 203 trebuie vopsită cu negru până în zona unde este vopsit cu roşu pe partea exterioară. După ce am lipit şi acest ornament intregul ansamblu grătarul gabionului a devenit suficient de rigid să nu-mi fac problme.
[center]
Img. 200
[/center]