Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.
#128
Postat 13 October 2008 - 09:20 PM
Am realizat piesele de la pupa ale promenadei:
[center]
Img.171
[/center]
Piesele 152, 154 şi 155 se lipesc pe carton de 0,5mm apoi la piesa 154 am trasat şi liniile de călăfatuire. La piesa 153 se decupează cartonul din revistă. La această piesă am folosit tehnica decupării interioare. După cum se poate observa în imagine în zona celor 2 steluţe am gresit. Pur si simplu mi-a scăpat cutter-ul (cel mai subţire pe care-l am ) şi gata, piesa este compromisă (deoacamdată). La ferestrele promenadei de la tribord şi babord voi folosi tehnica decuparii unor fâşi de carton subţiri şi apoi lipire în locurile coresunzătoare. Peste piesa 152 in dreptul ferestrelor am lipit o fâşie de ceolofan. Lipirea am realizat-o cu câteva picături de ojă. Am folosit oja deoarece ceolofanul nu se lipeşte cu aracet iar oja diluează puţin colofanul apoi se usucă şi face "priză" între carton şi ceolofan. Peste ceolofan am lipit piesa 153 – ferestrele apoi 154 – ramele de fereastră apoi piesa 155 suportul de ornament.
[center]
Img.172[/center]
Peste piesele astfel realizate am lipit coloanele dintre ferestre, piesele 158 şi piesa 157a, toate acestea lipite iniţial pe carton de 0,5mm. Am lipit piesa 156, ornamentul pupa, pe carton de 0,5 apoi am decupat zonele cu mai mult negru deoarece strălucea şi nu se potrivea cu alte piese vopsite cu negru ale fregatei.
[center]
Img. 173[/center]
Tot acum am decupat şi piesa 161 – cei doi îngeraşi care ţin o plachetă pe care scrie insesizabil "SANTA LEOCADIA". Am lipit pe poziţie ansamblul realizat din piesele 152-155 şi am corectat şi greşeala de la fereastră .
[center]
Img. 174[/center]
După care am lipit şi piesele 160, 162 şi 163 iar la final am lipit cele 2 piese de ornament.
[center]
Img.175
[/center]
#129
Postat 13 October 2008 - 11:29 PM
E momentul in care ma bucur ca nu ai inca ridicate catargele si nu ai de ce sa ma legi iar pana cand vor fi ridicate sper sa imi fie iertata greseala.
#130
Postat 14 October 2008 - 07:21 AM
Dacă ar fi să mă lege capitanul de catarg aş prefera pe o mare montată, nu pe arşiţă, tu ??
#132
Postat 15 October 2008 - 10:20 PM
PaperModel, la 14 Oct 2008, 08:21, a spus:
Dacă ar fi să mă lege capitanul de catarg aş prefera pe o mare montată, nu pe arşiţă, tu ??
Daca e dupa preferinte eu as prefera sa nu. Mai bine sa ma debarce pe o insula impreuna cu bucatareasa si sa ma lase cam tot atat cat m-ar lasa legat. Iar bucatareasa sa fie Shakira
#135
Postat 20 October 2008 - 12:20 PM
Cat mai multe prezentari se constituie in tot atatea exemple si lectii de urmat pentru altii.
Pentru comunitatile unde nu se poate beneficia "live" de experienta celor care stiu, este foarte utila descrierea pas cu pas a tehnicilor utilizate.
Felicitari celor doi artisti care se completeaza reciproc cu informatii de valoare.
#136
Postat 20 October 2008 - 08:55 PM
stageexp, la 20 Oct 2008, 13:20, a spus:
Cat mai multe prezentari se constituie in tot atatea exemple si lectii de urmat pentru altii.
Pentru comunitatile unde nu se poate beneficia "live" de experienta celor care stiu, este foarte utila descrierea pas cu pas a tehnicilor utilizate.
Felicitari celor doi artisti care se completeaza reciproc cu informatii de valoare.
Stageexp, multumesc si imi permit sa iti multumesc si in numele lui Papy pentru aprecieri si felicitari, totusi aprecierea ca artisti o consider ca a fi mult prea pretentioasa. De la a incerca sa faci ceva si sa iasa si bine si asa cum vrei pana la etajera artistului e o cale foarte lunga iar nasul meu cel putin nu se ridica pana acolo. Inca o data multumiri.
#137
Postat 20 October 2008 - 10:54 PM
001.Imagine din babord
002.Babord pupa.Coverta bordul tribord e inca in lucru
003.Puntea de comanda
004.Decupajul sabordurilor il voi face dupa ce vor fi atasate toate ornamentele
005.Prova babord
006.Inca o vedere pupa babord
Tribordul e inca in stadiul de filare pentru realizarea grosimii bordajului. Dupa ce il voi aduce in
aceeasi faza cu babordul voi trece la realizarea a ceea ce la clasa asta de nave se cheama castel
pupa (portiunea cu cabinele supraetajate pe 3 punti de la pupa)
#138
Postat 21 October 2008 - 09:07 AM
#139
Postat 21 October 2008 - 09:57 AM
Victory este mult mai complexă decât Santa Leocadia, numai câte tunuri va avea traian de făcut .... .. sunt sigur că la final va fi o machetă reuşită. Interesantă mi se pare şi modalitatea de realizare a sabordurilor de artilerie.
SPOR
#140
Postat 22 October 2008 - 04:58 AM
DragosP, la 21 Oct 2008, 10:07, a spus:
Normal ca nu e normala dar in stadiul asta e normala.Puntea de comanda inca nu e fixata fiindca mai am inca de lucru la cabine.Si dupa fixare,asa e constructia, ramane o fanta care se acopera cu copastia si ornamentele aferente.
Si pentru ca tu esti principalul vinovat pentru ce fac eu si sunt dator,sper sa nu se supere nimeni daca ma achit de datorie si atasez doua imagini care nu au nimic comun cu subiectul in afara materialului
Asta a fost primul pas spre Victory cu toate ca in cazul meu avioanele nu sunt chiar domeniul preferat dar vazandu-l la tine mi l-am dorit si asa mi-am bagat nasul la PaperModel unde m-am lipit si de Victory.
#141
Postat 22 October 2008 - 05:47 AM
SPOR
[/quote]
Complexitatea consta in faptul ca e un model mai mare si normal ca are mai multe elemente dar tocmai faptul ca e mai mare te lasa sa te misti mai lejer pe punti (adica sa nu migalesti). In privinta tunurilor ma gandeam sa le strunjesc din lemn,vopsite nu se sesizeaza diferenta plus ca e mai usor si rapid de lucrat si e aproape gata si un strungulet pe care l-am inceput a face tocmai in scopul asta. Deja l-am testat pe rotile de la IAR-eu.
Sabordurile am ales sa le fac in maniera asta - ziceam candva ca pentru acelasi rezultat fiecare aplica metoda proprie care il avantajeaza - data fiind si suprafata mare a bordurilor care pentru a nu se deforma sunt si mai groase decat la Leocadia.In tribord am testat si varianta cu sabordurile decupate dar a trebuit sa renunt.In plus mai e o problema de care trebuie tinut cont: suprafata fiind mare apare o usoara modificare a dimensiunilor filelor la umezirea de la adeziv fapt care face ca orificii practicate in elemente din straturi diferite din grosimea bordului sa nu mai ,,bata" unele cu altele.Asa tai o data si gaura iese perfect.
Daca sunt doritori sunt dispus sa detaliez constructia in regie proprie a unui ministrung care consider ca e deosebit de util in activitatea de modelist iar realizarea nu necesita eforturi deosebite.
SPOR!
#142
Postat 22 October 2008 - 09:31 AM
Apropo de mini-strung nu ar merge si o freza de mana ?
#143
Postat 22 October 2008 - 12:17 PM
DragosP, la 22 Oct 2008, 10:31, a spus:
Apropo de mini-strung nu ar merge si o freza de mana ?
Salut Dragos!
Mana ori merge ori nu merge indiferent de domeniu dar conditionat si de pasiune.Initial si eu intentionam sa fac eleroanele mobile dar am renuntat in favoarea folosirii timpului in domenii mai de suflet iar aici ai si tu partea de vina ca mi-ai dat o multime de material in domeniu (ce bine e cand poti da vina pe cineva ) Sunt sigur ca si in varianta personala va arata foarte bine. Bineanteles ca merge si o freza de mana dar strungul iti lasa ambele maini libere si in plus poate fi folosit si la piese care lucrate cu freza necesita unele improvizatii cum ar fi prinderea acesteia in menghina sau necesitatea unui varf de centrare. Oricum am si freza de mana si te asigur ca o folosesc si o voi folosi chiar la sabordurile Victoriei in prima faza.Bordurile au cam 2,5mm grosime, in zona centurilor chiar 3,5mm si doar cu caterul la cate sunt ar fi cam greoi.
Spor!
#144
Postat 22 October 2008 - 12:21 PM
traian, la 22 Oct 2008, 06:47, a spus:
Doritori te asigur ca sunt, insa din cate am vazut nu prea se inghesuie sa zica, asteapta sa pice para :) Personal ma intereseaza.
Desi nu sunt pasionat de nave, nu pot sa nu va felicit pentru ce ati realizat pe acest topic. Bravos.
#145
Postat 22 October 2008 - 09:14 PM
Urmează realizarea cabinei comandantului la bordul tribord – bordul de onoare al navei- şi a cabinei rezervată oficialilor vremii la bordul babord. Se lipesc pe corpul navei piesele:
[center]
Img. 176[/center]
numerotate cu 172, 172a şi 172b, la babord şi la tribord. Deasemenea se lipesc şi piesele notate cu 177 pe piesa 152. Apoi urmează piesele:
[center]
Img.177[/center]
notate cu 173, 174, 175, 176,177 şi 178 lipite pe carton de 1mm, le-am decupat dupa care le-am lipit pe piesele de pe corpul navei lipite anterior. Urmează realizarea ferestrelor celor 2 cabine:
[center]
Img.178[/center]
prima oară am trasat cu creionul locul unde vine fiecare stinghie de pe fereastră apoi am decupat ferestrele în totalitate şi din acelaşi carton al revistei am tăiat câteva fâşii la grosimea respectivelor stinghii. (singurul termen folosit la ferestre pentru aceste stinghii de lemn pe care l-am găsit este: spross-uri, dar prin 1777 sigur nu s-a auzit de aşa ceva, aşa că au ramas stinghii).
[center]
Img.179[/center]
cum se vede în img. 179 peste piesa 179 (ce potriveală de numere) am lipit respectivele fîşii de carton. Această tehnică este mult mai rapidă şi cu rezultate foarte bune. Am vopsit totul cu alb apoi am lipit pe interior, cu ojă, o fîşie de ceolofan pentru a imita geamul. Peste pisele realizate în acest mod
[center]
Img. 180[/center]
am lipit piesele 180 decupate şi vopsite în prealabil cu roşu. Tot acum am decupat şi vopsit piesele 181 şi 183. Vă prezint o imagine numai pentru că mi-a placut cum a ieşit:
[center]
Img.180[/center]
cu lumini şi umbre, nu este nici un efect special ci doar s-a nimerit. In acestă imagine se observă şi câteva ornamente iar pentru a vedea toate ornamentele de la pupa am realizat următoarea imagine:
[center]
Img.182[/center]
Ornamentele sunt numerotate cu numere de la 184 până la 193 dar nu le-am mai numerotat şi în imagini (cred ca e mai bine). O ultimă imagine la acestă postare:
[center]
Img.183
[/center]