Santa Leocadia - macheta din carton Realizarea unei fregate din secolul XVIII.
#122
Postat 15 September 2008 - 06:33 PM
Portiunea din bordajul lateral putin iesita in afara e braul navei. Uite asa mai capat si eu un colt de paine. Faptul ca tribordul va fi identic babordului e de la sine inteles dar in stadiul asta se disting clar diferentele intre etapele de lucru.
#123
Postat 22 September 2008 - 12:10 AM
[center]
Img. 154
[/center]
Etrava şi chila
Etrava este piesa de rezistenţă a extremităţii prova, piesa 131. Este tipărită de 2 ori "în oglindă", practic avem 2 piese care se lipesc pe carton de 2mm grosime apoi se lipesc spate în spate, realizăm în acest fel o piesă cu grosime de 4mm.
[center]
Img.155
[/center]Chila este situată longitudinal pe fundul navei şi se întinde pe toată lungimea de la prova la pupa. Chila este elementul cel mai robust şi cel mai rezistent al oricărei nave, la fel ca la etravă piesele componente 131a şi 132 sunt tiparite de 2 ori iar metoda de realizare este la fel ca la etrava.
[center]
Img.156
[/center]
In imaginea 156 chila se prelungeşte la pupa cu câtva milimetrii, NU TĂIAŢI CHILA în acel loc vine lipit etamboul – piesa de rezistenţă de la pupa. Etamboul este piesa nr. 166, se realizează în acelaşi mod ca etrava şi chila dar se lipeşte după lipirea filei de la pupa.
#124
Postat 29 September 2008 - 05:12 PM
[center]
Img. 157
[/center]Piesa 151 face legătura la pupa între cele 2 borduri. Are decupate 2 saborduri de artilerie şi 6 ferestre. Am lipit-o după ce am demontat puntea pupa. Apoi am lipit cele 2 piese 159l şi 159p, acestea se lipesc pe carton de 0,5mm şi se trasează cu un vârf pe liniile de călăfătuire. Piesa 166 – etamboul- se lipeşte pe carton de 4mm grosime prin acelaşi procedeu ca la etrava. După lipirea acestor piese am vopsit portiunea corpului navei de sub linia de plutire cu vopsea albă.
Cârma
Piesa 168 trebuie să aibe la final 3,5mm grosime. Cele doua componente tiparite in oglindă se poat lipi pe un carton de 1,5 şi unul de 2mm.
[center]
Img.158
[/center]Inainte de a lipi cârma am trasat liniile de călăfătuire apoi am vopsit-o cu alb şi cu negru după care am lipit piesele 169, 169a, 169b şi 169c. Piesele reprezintă nişte platbande de fier care întăresc cârma, aceste piese sunt tiparite pe foiţă şi pe ele se observă niturile cu care sunt prinse, nu le-am mai vopsit ca sa nu astup acele "nituri". Înaintea de a monta cârma am lipit şi pe corpul navei piesele 167,167a, 167b şi 167c - sunt corespondentele pieselor 169 şi au acelaşi rol.
[center]
Img.159
[/center]Apoi am lipit piesele 163l şi 163p lipite iniţial pe carton de 0,5mm apoi vopsite cu negru.
[center]
Img.160
Img.161
[/center]Am mai dat un strat de vopsea roşie pe cele 2 borduri şi vopsea neagră pe brâul navei.
[center]
Img.162
[/center]apoi am lipit piesele 140 tiparite pe foiţă. Aceste piese se lipesc pe parapeţi -reprezintă copastia. După lipire le-am vopsit cu negru.
[center]
Img.163
[/center]În imaginea 163 se poate observa locaşul unde intră puntea pupa. Am lasat puntea prova numai puţin mişcată spre pupa pentru a vedea ca aceste punţi inca nu sunt fixe.
#125
Postat 06 October 2008 - 08:28 PM
[center]
Img.164
[/center]Piesele 137, 138 şi 139 se decupează cu cutter-ul fiind subţiri şi lungi foarfeca le poate torsiona şi nu intotdeauna rezultatul este cel dorit. După decupare am colorat piesele pe cant cu un galben cât mai apropiat cu cel tipărit.La nivelul covertei aceste piese sunt intercalate cu portstraiurile:
[center]
Img.165
[/center] Portstraiurile - piesele 148,148 şi 150 (numerotate de la prova spre pupa), se lipesc pe carton de 1,5mm şi fac parte din categoria elementelor de greement (Mersi traian !). Dupa ce le-am lipit pe carton de 1,5 am lipit şi piesa corespunzătoare de pe cealaltă faţă apoi am dat găurile pentru parâme cu un burghiu de 1mm după care binenţeles le-am vopsit cu negru dar am lăsat nevopsit locul unde vin lipite guşeele (sau colţarii). La babord şi la tribord mai sunt nişte piese de întărire a bordului care vin intercalate intre piesele de ornament, acestea sunt:
[center]
Img.166[/center]
numerotate cu 164 şi se lipesc pe carton de 0,5mm. Observaţi cum am procedat, piesele oricum sunt tipărite câte 2, una în prelungirea celeilalte, aşa că am decupat câte 2. L-am vopsit cu negru le-am lipit la babord, după care le-am tăiat la nivelul covertei şi apoi le-am lipit şi la tribord.
Prima oară am lipit ornamentele care nu au fost intercalate cu alte piese apoi am lipit piesele de întărire 164, portstariurile 148,149 şi 150 după care am lipit şi piesele de ornament. Aceasta nu este o regulă de lipire ci doar aşa am considerat eu de cuviinţă şi mi-a fost mai uşor. Ce făceam de exemplu daca aveam o abatere de 2 mm intre piese şi lipeam prima oară ornamentele. Ori tăiam din ornament ori tăiam din piesă, mai rău era daca trebuia să adaug.
[center]
Img. 167[/center]
În imagine sunt colţarii, piesele 148b,149b şi 150b, se lipiesc pe carton de 1mm şi se decupează tot cu cutterul apoi se lipsec pe portstraiuri in locurile lăsate nevopsite.
[center]
Img.168[/center]
Aşa arată piesele lipite pe poziţie şi vopsite. Colţarii vin lipiţi pe portstraiuri, dedesuptul lor la linia de contact dintre portstrai şi bord am pus o linie de aracet mai gros ceva de genul acelei "suduri" explicate acum multe postări.
[center]
Img.169[/center]
[center]
Img.170
[/center]
#128
Postat 13 October 2008 - 09:20 PM
Am realizat piesele de la pupa ale promenadei:
[center]
Img.171
[/center]
Piesele 152, 154 şi 155 se lipesc pe carton de 0,5mm apoi la piesa 154 am trasat şi liniile de călăfatuire. La piesa 153 se decupează cartonul din revistă. La această piesă am folosit tehnica decupării interioare. După cum se poate observa în imagine în zona celor 2 steluţe am gresit. Pur si simplu mi-a scăpat cutter-ul (cel mai subţire pe care-l am ) şi gata, piesa este compromisă (deoacamdată). La ferestrele promenadei de la tribord şi babord voi folosi tehnica decuparii unor fâşi de carton subţiri şi apoi lipire în locurile coresunzătoare. Peste piesa 152 in dreptul ferestrelor am lipit o fâşie de ceolofan. Lipirea am realizat-o cu câteva picături de ojă. Am folosit oja deoarece ceolofanul nu se lipeşte cu aracet iar oja diluează puţin colofanul apoi se usucă şi face "priză" între carton şi ceolofan. Peste ceolofan am lipit piesa 153 – ferestrele apoi 154 – ramele de fereastră apoi piesa 155 suportul de ornament.
[center]
Img.172[/center]
Peste piesele astfel realizate am lipit coloanele dintre ferestre, piesele 158 şi piesa 157a, toate acestea lipite iniţial pe carton de 0,5mm. Am lipit piesa 156, ornamentul pupa, pe carton de 0,5 apoi am decupat zonele cu mai mult negru deoarece strălucea şi nu se potrivea cu alte piese vopsite cu negru ale fregatei.
[center]
Img. 173[/center]
Tot acum am decupat şi piesa 161 – cei doi îngeraşi care ţin o plachetă pe care scrie insesizabil "SANTA LEOCADIA". Am lipit pe poziţie ansamblul realizat din piesele 152-155 şi am corectat şi greşeala de la fereastră .
[center]
Img. 174[/center]
După care am lipit şi piesele 160, 162 şi 163 iar la final am lipit cele 2 piese de ornament.
[center]
Img.175
[/center]
#129
Postat 13 October 2008 - 11:29 PM
E momentul in care ma bucur ca nu ai inca ridicate catargele si nu ai de ce sa ma legi iar pana cand vor fi ridicate sper sa imi fie iertata greseala.
#130
Postat 14 October 2008 - 07:21 AM
Dacă ar fi să mă lege capitanul de catarg aş prefera pe o mare montată, nu pe arşiţă, tu ??
#132
Postat 15 October 2008 - 10:20 PM
PaperModel, la 14 Oct 2008, 08:21, a spus:
Dacă ar fi să mă lege capitanul de catarg aş prefera pe o mare montată, nu pe arşiţă, tu ??
Daca e dupa preferinte eu as prefera sa nu. Mai bine sa ma debarce pe o insula impreuna cu bucatareasa si sa ma lase cam tot atat cat m-ar lasa legat. Iar bucatareasa sa fie Shakira
#135
Postat 20 October 2008 - 12:20 PM
Cat mai multe prezentari se constituie in tot atatea exemple si lectii de urmat pentru altii.
Pentru comunitatile unde nu se poate beneficia "live" de experienta celor care stiu, este foarte utila descrierea pas cu pas a tehnicilor utilizate.
Felicitari celor doi artisti care se completeaza reciproc cu informatii de valoare.
#136
Postat 20 October 2008 - 08:55 PM
stageexp, la 20 Oct 2008, 13:20, a spus:
Cat mai multe prezentari se constituie in tot atatea exemple si lectii de urmat pentru altii.
Pentru comunitatile unde nu se poate beneficia "live" de experienta celor care stiu, este foarte utila descrierea pas cu pas a tehnicilor utilizate.
Felicitari celor doi artisti care se completeaza reciproc cu informatii de valoare.
Stageexp, multumesc si imi permit sa iti multumesc si in numele lui Papy pentru aprecieri si felicitari, totusi aprecierea ca artisti o consider ca a fi mult prea pretentioasa. De la a incerca sa faci ceva si sa iasa si bine si asa cum vrei pana la etajera artistului e o cale foarte lunga iar nasul meu cel putin nu se ridica pana acolo. Inca o data multumiri.
#137
Postat 20 October 2008 - 10:54 PM
001.Imagine din babord
002.Babord pupa.Coverta bordul tribord e inca in lucru
003.Puntea de comanda
004.Decupajul sabordurilor il voi face dupa ce vor fi atasate toate ornamentele
005.Prova babord
006.Inca o vedere pupa babord
Tribordul e inca in stadiul de filare pentru realizarea grosimii bordajului. Dupa ce il voi aduce in
aceeasi faza cu babordul voi trece la realizarea a ceea ce la clasa asta de nave se cheama castel
pupa (portiunea cu cabinele supraetajate pe 3 punti de la pupa)
#138
Postat 21 October 2008 - 09:07 AM
#139
Postat 21 October 2008 - 09:57 AM
Victory este mult mai complexă decât Santa Leocadia, numai câte tunuri va avea traian de făcut .... .. sunt sigur că la final va fi o machetă reuşită. Interesantă mi se pare şi modalitatea de realizare a sabordurilor de artilerie.
SPOR
#140
Postat 22 October 2008 - 04:58 AM
DragosP, la 21 Oct 2008, 10:07, a spus:
Normal ca nu e normala dar in stadiul asta e normala.Puntea de comanda inca nu e fixata fiindca mai am inca de lucru la cabine.Si dupa fixare,asa e constructia, ramane o fanta care se acopera cu copastia si ornamentele aferente.
Si pentru ca tu esti principalul vinovat pentru ce fac eu si sunt dator,sper sa nu se supere nimeni daca ma achit de datorie si atasez doua imagini care nu au nimic comun cu subiectul in afara materialului
Asta a fost primul pas spre Victory cu toate ca in cazul meu avioanele nu sunt chiar domeniul preferat dar vazandu-l la tine mi l-am dorit si asa mi-am bagat nasul la PaperModel unde m-am lipit si de Victory.
#141
Postat 22 October 2008 - 05:47 AM
SPOR
[/quote]
Complexitatea consta in faptul ca e un model mai mare si normal ca are mai multe elemente dar tocmai faptul ca e mai mare te lasa sa te misti mai lejer pe punti (adica sa nu migalesti). In privinta tunurilor ma gandeam sa le strunjesc din lemn,vopsite nu se sesizeaza diferenta plus ca e mai usor si rapid de lucrat si e aproape gata si un strungulet pe care l-am inceput a face tocmai in scopul asta. Deja l-am testat pe rotile de la IAR-eu.
Sabordurile am ales sa le fac in maniera asta - ziceam candva ca pentru acelasi rezultat fiecare aplica metoda proprie care il avantajeaza - data fiind si suprafata mare a bordurilor care pentru a nu se deforma sunt si mai groase decat la Leocadia.In tribord am testat si varianta cu sabordurile decupate dar a trebuit sa renunt.In plus mai e o problema de care trebuie tinut cont: suprafata fiind mare apare o usoara modificare a dimensiunilor filelor la umezirea de la adeziv fapt care face ca orificii practicate in elemente din straturi diferite din grosimea bordului sa nu mai ,,bata" unele cu altele.Asa tai o data si gaura iese perfect.
Daca sunt doritori sunt dispus sa detaliez constructia in regie proprie a unui ministrung care consider ca e deosebit de util in activitatea de modelist iar realizarea nu necesita eforturi deosebite.
SPOR!