YAK-1 LUFTWAFFE-MASTERCRAFT 1/72 Sau "Olandezul zburator"
#41
Postat 17 April 2008 - 08:54 PM
Vopsesti avionul in culoarea care o vrei sa se vada sarita,dai cu PUTINA apa,din loc in loc,dupa care presari sare grunjoasa.Fiind apa,sarea se va lipi usor.Vopsesti cu culoarea finala,dupa care cureti USOR sarea.Ceea ce va ramane e cam ceea ce am faccut eu pe Yak. E simplu,zic eu.
Daca mai ai nelamuriri, ask,please !
#42
Postat 18 April 2008 - 08:30 AM
Citeaza
Citeaza
Metoda cu sarea este buna, dar mai degraba la vopseaua sarita, unde marginile sunt nete, cu o geometrie mai ciudata. In cazul vopselei spalate, unde marginile sunt estompate, cu o geometriue simpla, e mai buna metoda aplicata de tine. Ti-a iesit foarte natural, de aceeia am intrebat!
Ma gindesc ca o combinare a celor doua metode ar da mai veridic.
Paul, multi folosesc Future pentru lacuire. Din pacate, la o folosire "abuziva", se pare, au aparut o multime de accidente nasoale. Am dat eu o serie de link-uri, din pacate nu mai stiu pe unde
#43
Postat 19 April 2008 - 08:37 AM
Am refacut cu uleiuri interiorul baii tenului,si la sugestia lui Z-Mare am accentuat si "mizeria" de pe intrados. Poate ca am exagerat putin,insa m-am dus pe ideea ca oricum rusii nu dadeau prea mult pe avioane,respectiv , erau curatate -din Pasti in Craciun-! In conditii de front binenteles !
Am prins si capacele superioare ale trenului,insa ar fi fost bine sa le fi refacut,astea "originale"sunt cam groase si vad ca nu dau prea bine pe aparat.
Probabil va urma refacerea parbrizului,tot asa cum zice Z-mare.
Ma mai gandesc
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 April 2008 - 09:01 AM
#44
Postat 19 April 2008 - 09:23 AM
Z-mare, la 18 Apr 2008, 09:30, a spus:
Metoda cu sarea este buna, dar mai degraba la vopseaua sarita, unde marginile sunt nete, cu o geometrie mai ciudata. In cazul vopselei spalate, unde marginile sunt estompate, cu o geometriue simpla, e mai buna metoda aplicata de tine. Ti-a iesit foarte natural, de aceeia am intrebat!
Ma gindesc ca o combinare a celor doua metode ar da mai veridic.
Paul, multi folosesc Future pentru lacuire. Din pacate, la o folosire "abuziva", se pare, au aparut o multime de accidente nasoale. Am dat eu o serie de link-uri, din pacate nu mai stiu pe unde
Lac auto Sinto ,mat, am si eu,cu el voi sigila totul,la finalul lucrarii.Din pacate lac PolyScale nu stiu pe unde as gasi,insa o sa iau si lac mat de la MM,daca gasesc pe la Hobbyx.
Metoda cu sarea se poate aplica al ambele versiuni de reprezentare,zic eu. Trebuie doar sa pui putin mai multa apa sau sarea sa fie mai fina,dandu-i timp sa se inmoaie si sa se intinda ,pentru a reprezenta o geometrie "rotunjita" a vopselei spalate de intemperii.
Totul depinde de interpretarea fiecaruia in realizarea vopsirii.
Ma bucur ca i-ti place ceea ce a iesit.
Mai atasez ceva poze, in ele se vede mai bine plasa metalica pusa in gura de aspiratie de sub motor.Din pacate m-am trezit sa o pun dupa ce am incheiat fuselajul,de aceea se si vede "spartura" din ea (o fi dat vre-un ruznac nervos cu ceva in ea )
#45
Postat 19 April 2008 - 01:12 PM
-vopsesti fondul,lasi la uscare,umezesti,pui sare(la propriu),dupa care vopsesti cu aerograf cea de a doua culoare.
Dupa ce si asta se usuca,dai sarea jos si obtii un efect de vopsea stearsa de curentii de aer,intemperii etc.
Sarea este o masca si poti folosi granulatii diferite,in functie de cat de mari,ori cat de rare sa fie"exfolierile";si unde mai pui ca sarea-ieftina!!!
Good God,acuma am vazut ca s-a mai zis;ups,sorry -dau o bere
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 April 2008 - 01:15 PM
#46
Postat 20 April 2008 - 11:31 AM
Am mai lucrat cate ceva la macheta,este gata,insa nu am apucat sa fac poze la final de lucrare.
Va arat cateva imagini cu etapele finale,urmeaza ca mai spre seara sa va pot arata sfarsitul acesteia.
Am apucat sa schimb parbrizul machetei,prin termoformare,la sugestia lui Z-Mare,caruia ii multumesc inca o data pentru idee si pentru "insistente",am refacut si catargul antenei,firele aferente cu izolatori,iar azi dimineata am reusit sa bricolez colimatorul,din 9 piese.
Sper sa va placa si voua ce a iesit.
#48
Postat 20 April 2008 - 10:20 PM
Am reusit pana la urma sa o termin,caci dintr-o macheta "de 2-3 zile" a ajuns la aproape o luna.
Sa reparat pe unde s-a putut,s-a folosit o vopsire "de mascare" a greselilor,(va las pe voi sa le descoperiti) asa ca ma bucur ca am scapat pana la urma de aceasta uratenie. Am facut o gramada de repere-nu piese-,in total 114,marea majoritate prin baia trenului si la cockpit.Doar colimatorul e bricolat din 8 piese.
Nu prea merita macheta asta un asemenea tratament,insa asa sunt eu,mai capos cateodata.
Am pus subtitlul topicului "Olandezul Zburator" facand o analogie intre schiurile aparatului,care seamana cu o pereche de saboti olandezi si celebra carte.Mai ales ca si "sabotii" machetei sunt tot din lemn confectionati.
Astea fiind zise,declaram incheiata sedinta ! Urmeaza dezbaterile pe fond !
Multumesc la toata lumea care a avut rabdare sa urmareasca pana la final !
#52
Postat 21 April 2008 - 09:05 AM
Chiar daca unele aparate sunt urate,respingatoare,etc,etc
Si daca ar fi sa o zicem pe aia dreapta,e cam plina lumea machetelor de nemti,nu ?Mai trebuie din cand in cand sa schimbam cate un Stuka cu ceva mai rar,sau chiar mai urat. Macar pentru variatiune !
Apropo,chiar te rog "sa-l cauti la dinti",chiar si pentru a corecta eventualele lucrari viitoare !
#53
Postat 21 April 2008 - 10:32 AM
#54
Postat 21 April 2008 - 11:39 AM
E o idee preconceputa zic eu, ca astea rusesti sunt urate. Trebuie sa sti unde sa cauti frumusetea. In cazul rusilor, "estetica" finala a avioanelor era dictata de multe aspecte practice. Cum-necum avioanele astea reuseau sa se opuna modernei aviatii germane, netinand cont de vicisitudinile de teren si ideologie. In plus e de admirat ca intotdeauna au gasit solutii simple la probleme complicate si fara prea multe ifose.
Asa e fiecare colectie ar trebui sa contina si cateva exemple din astea ca sa poata intelege privitorul cu cine se batea Me 109 si Ju 88.
Acum chiar ma bate gandul sa imi iau un Yak din asta mai timpuriu sa il pun langa Yak-ul 9 si eventual sa-i pun saboti. Cred insa ca o sa optez pantru varianta mai simpla - HobbyBoss.
Ideea cu sarea, am aplicat-o la un Zero de sacrificiu si nu mi-a placut deloc. Poate la altii merge mai bine. Cat despre aia cu scociu', mi se pare foarte greu de guvernat pt. a ajunge la rezultate veridice.
Inca odata felicitari pentru "filmul evenimentelor" si pentru rezultat. Arata cu adevarat rusesc.
#55
Postat 21 April 2008 - 12:55 PM
In general vopseaua se cojea cam pe directia de zbor,pe cand cu scoci,se cam ia vopsea si de pe unde nu trebuie,in nici un caz la imbinarile tablelor (unde consider eu ca mai sarea vopseaua).Acuma fiecare cu gusturile lui.
Pentru Bogy:E corect ce zici tu,in cazul aparatelor pe care vrei sa reprezinti vopseaua sarita pana la tabla.In cazul "zburatoarelor"astea mai ciudate( in speta cazul celei de mai sus),nici nu a avut rost sa dau cu aluminiu,oricum nu s-ar fi vazut de la atata "alb".
Pentru Wurger:Merge destul de bine tehnica cu sarea,cu 2 conditii:
1 Sarea sa fie cat mai grunjoasa
2.Cat mai putina apa posibil.Ar mai mege si lac acrilic in locul apei,insa risti sa se albeasca de la sare,deci nu-i prea indicat.
Metoda mea(eu zic ca e una simpla),consta in spalarea machetei ,dupa vopsire si aplicare decal,tot cu lac lucios,INSA,daca lacul e email,vopseaua care "va sari"musai sa fie acrilica,si invers. Altfel,nu prea vad cum se poate cojii usor vopseaua de pe lacul folosit ca suport.
Iar ca solutie de "jumulire" a vopselei,indiferent de culoare(acrilica sau email) consta in perierea cu un ScochBrite,partea mai aspra binenteles.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 21 April 2008 - 01:01 PM