YAK-1 LUFTWAFFE-MASTERCRAFT 1/72 Sau "Olandezul zburator"
#21
Postat 15 April 2008 - 09:36 AM
Am o nelamurire,de fapt 2:
1.De ce lacul acrilic se usuca chiar atat de incet pe bordurile de atac la machete ?
2.Am alcool izopropilic,insa ma tem sa nu topeasca garniturile aerografului !Se poate intampla si asa ceva ?
De retarder nu poate fi vorba,fiindca eu sunt mai reticent la nou si nu vreau sa ma trezesc cu duza de 0,3 infundata de la o vopsea acrilica prost diluata,chiar daca ar avea retarder in ea.
O sa iau acrilice tamiya,am inteles ca merg diluate cam cu orice,poate si timpul de uscare o fi putin mai mare ?
#22
Postat 15 April 2008 - 12:03 PM
2. Alcoolul izopropilic nu face nimic la garnituri, mai degraba e atacat de derivatii de petrol (benzen, D-urile, petrosin etc) sau lichidul pentru curatat carburatorul!!!!! La aerogrfele mai noi, garniturile sunt din teflon, asa ca...
Acu' nu vreau sa supar pe nimeni, dar acrilicile de la Tamiya mi-au provocat cele mai mari neplaceri!
Idea este sa speli aerograful imediat dupa folosire si sa nu ramina fara vopsea in cupa. Dupa ce ai terminat de vopsit, toarna putina apa in cupa si da citeva pufuri cu ea. Asa poate sta citeva minute (2 -3) pina iti faci ordine pe masa ca sa speli in liniste aerograful! Trebuie sa-l speli si sa-l stergi piesa cu piesa, nu numai sa treci dilunat prin el, cum sta scris in cele mai multe dintre prospecte ce insotesc aerografele.
#23
Postat 15 April 2008 - 03:08 PM
Despre pastrarea solemnitatii sedintei,ne vom conforma vointei instantei,pana la inchiderea dezbaterilor.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 April 2008 - 03:08 PM
#24
Postat 15 April 2008 - 06:20 PM
Longinus, la 15 Apr 2008, 16:08, a spus:
Despre pastrarea solemnitatii sedintei,ne vom conforma vointei instantei,pana la inchiderea dezbaterilor.
-Avand in vedere tulburarea in mod repetat a sedintei de judecata:
In baza art. 108, ind. 1, lit. g, instanta va aplica amenda judiciara numitului "Longinus" , deoarece prin aceasta s-a amanat judecarea cauzei !
Cu drept de reexaminare in termen de 10 zile de la comunicare.
Hai ca ne-am prostit destul !
#26
Postat 15 April 2008 - 07:08 PM
Binenteles ca ceea ce producatorii au dat in cutie -NU se putea numi elice,asa ca am purces la fabricarea altor pale din unele ramase prin "cutia cu maimute".Dupa ce am pilit la doua din ele am remarcat ca de fapt la avionul asta,elicea se invartea invers fata de alte masinarii zburatoare.Am incercat corectare lor insa nu cu multa tragere,ceea ce se vede si in poze.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 15 April 2008 - 07:09 PM
#28
Postat 15 April 2008 - 07:44 PM
#30
Postat 15 April 2008 - 11:03 PM
AdiP, la 15 Apr 2008, 20:44, a spus:
Urmeaza sa-i definitivez cupola,sa o montez,binenteles,etc
Parbrizul e destul de gros si mat, insa asa va ramane,nu am cu ce sa il inlocuiesc si nici nu cred ca merita.
Astept criticile voastre !
Pai onorata instanta,dupa ce mi-ati aplicat amenda,io ce sa mai zic(critic)?
-arata fain,ai muncit la el cu sarguinta(demna de o zburatoare mai acatari)si se vede,ca din(mai)nimic ai scos o macheta.Bravo.
(Dai o bere? )
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 April 2008 - 11:03 PM
#31
Postat 16 April 2008 - 07:43 AM
AdiP, io tot as mai circoti cite ceva:
- "Parbrizul e destul de gros si mat, insa asa va ramane" Renunta la idee, e pacat! Parbrizul este simplu, se poate termoforma usor un altul.
- inclin sa cred ca jegul din baia trenului si liniile de panou trebuia mai inchis la culoare
- intradosul este prea curatel si vine in contrast cu extradosul. Mai scapa si tu niste ulei, fum...
- aplica jambelor acelasi tratamet ca la baie
- saniile (din ce erau?) par prea curate
Ti-a iesit foarte bine "stergerea" camuflajului de iarna. Citeva cuvinte despre procedeu cred ca ar fi utile...
Inca o data, buna treaba ai facut!
#32
Postat 16 April 2008 - 11:31 AM
Z-mare, la 16 Apr 2008, 08:43, a spus:
- "Parbrizul e destul de gros si mat, insa asa va ramane" Renunta la idee, e pacat! Parbrizul este simplu, se poate termoforma usor un altul.
- inclin sa cred ca jegul din baia trenului si liniile de panou trebuia mai inchis la culoare
- intradosul este prea curatel si vine in contrast cu extradosul. Mai scapa si tu niste ulei, fum...
- aplica jambelor acelasi tratamet ca la baie
- saniile (din ce erau?) par prea curate
Ti-a iesit foarte bine "stergerea" camuflajului de iarna. Citeva cuvinte despre procedeu cred ca ar fi utile...
Inca o data, buna treaba ai facut!
Nu-i vorba de nici un pardon aici,fiecare i-si spune parerea,iar "proprietarul" e dator sa ia nota de aceste pareri.Chiar daca nu intotdeauna si tinem seama de ele,nu ?
Acum o sa raspund pe puncte:
-macheta nefiind gata,orice lucru care-l vedeti la ea spuneti-l,poate se mai rectifica pe ici pe colo,deci:
Parbrizul nu stiu daca o sa il mai inlocuiesc,am chituit o gramada pe acolo la imbinare si nici nu cred ca o sa i-mi iasa prea corect.O sa incerc,totusi,sa vad ce-o sa iasa !
1. jegul din baia trenului va fi mai inchis la culoare,probabil voi merge pe nuanta zapezii murdare (zloata),probabil si liniile de panou vor fi o idee mai spre negru
2.intradosul va fi mai murdarit,insa nu prea tare,caci arata prea frumos acuma,nu ?
3.la fel se va face si pe jambe,logic,insa mai spre finalul lucrarii
4.saniile erau la origine din tabla de aluminiu(din ceea ce am mai citit)insa eu in poze nu am vazut urme de nituri,etc.Inclin insa sa cred ca erau goale (poate erau turnate).Eu le-am facut din lemn de balsa,altceva nu am avut la indemana.
Vor fi si ele murdarite mai spre final.
Va urma sa pun carlinga,cele 2 "sine"pe care culisa aceasta,catargul antenei cu firele aferente,cele 2 lumini din capetele de plan-sunt facute,insa risc acum sa le rup jos datorita manipularii machetei !
Ar mai fi cate ceva dar in mare cred ca le-am enumerat.
#33
Postat 16 April 2008 - 02:47 PM
Vopsirea s-a facut cu emailuri,asa cum am zis pe undeva mai prin fata.
A urmat un strat de lac acrilic lucios Maimeri,dat cu aerograful,care binenteles nu s-a uscat cum ar fi trebuit pe bordurile de atac,chiar daca dilutia am facut-o cu spirt medicinal,mai concentrat.(s-au poate de-aia ?)
Au urmat decalurile (doar stelele) cu care am avut de furca destul,nu mai intru in amanunte.
Ca sa fiu sigur ca nu ma trezesc iar ca raman fara ele ,am dat cu pensula cate 2 straturi de lac acrilic lucios pe fiecare decal.
A urmat un strat de alb,tot email,caci nu am curaj sa pun in aerograf acrilice<cel putin nu inca>,alb care a fost suflat urmand conturul stelelor,la imbinarea albastrului cu verdele de pe fuselaj,etc.
Albul fiind dat peste lac lucios,nu a avut aderenta prea mare.Dupa care a urmat o slefuire fina cam prin zonele pe care am considerat eu ca ar fi trebuit sa sara sau sa se scurga albul "orighinal"
As fi vrut sa aplic metoda cu sarea pe el,insa nu merita macheta asta un tratament chiar asa de "pretentios" !
O sa mai pun poze pe masura ce ma apropiu de final.
Multumesc pentru rabdare la toata lumea!
#35
Postat 17 April 2008 - 08:47 AM
Z-mare, la 17 Apr 2008, 08:21, a spus:
Ciudat,cel putin din punctul meu de vedere.Aplicat cu pensula si diluat doar cu apa chioara merge bine,se usuca rapid,chiar daca pe pensula e multa "substanta". Doar la aplicarea cu aerograful i-mi face figura de care am zis mai sus.
Marele dezavantaj la aplicarea cu pensula e ca pe toate muchiile,tinde sa se exfolieze,chiar si la o manipulare mai fina a machetei.
-Ce sfat mi-ai da pentru lac lucios ? Binenteles tot acrilic ! Ca vad ca mai bine il aplic cu pensula !!!
#37
Postat 17 April 2008 - 01:07 PM
Scrieti daca aveti ceva de reprosat,vre-o rosie de aruncat,eu deja m-am ascuns dupa colt,in cazul in care vine vre-un proiectil mai mare !
Eu tot astept parerile voastre,bune-rele -cum or fi!
Pentru Paul:
Future nu am si nici nu am avut vreodata,din pacate !
#39
Postat 17 April 2008 - 05:58 PM
virusu, la 17 Apr 2008, 17:00, a spus:
Scuze man, ceea ce am scris eu acolo,e luat din instructiunile cutiei.
Avand in vederea ca la macheta Il-2 (acelasi mare producator) la instructiunile in engleza e trecut istoricul de la TS-11 "Iskra",ce mai pot spune ?
De ce ma intrebi ? Daca te intereseaza subiectul, am vre-o 2 lucrari in format PDF si te servesc cu cea mai mare placere !
#40
Postat 17 April 2008 - 08:07 PM
AdiP, la 17 Apr 2008, 17:58, a spus:
Avand in vederea ca la macheta Il-2 (acelasi mare producator) la instructiunile in engleza e trecut istoricul de la TS-11 "Iskra",ce mai pot spune ?
De ce ma intrebi ? Daca te intereseaza subiectul, am vre-o 2 lucrari in format PDF si te servesc cu cea mai mare placere !
intrebam ca sunt tari de tot... ori fac misto de rusi, ori oamenii lor sunt bata...
am si eu Il-2 ala si am renuntat cand s-a rupt prima pala...
oricum felicitari pentru ce ai reusit sa scoti din ea...
despre yak 1 cel mai frumos scrie chiar in cartrea lui Yakovlev- "Un constructor de avioane povesteste"
o intrebare totusi, care e metoda cu sarea?
spor la treaba !