Forum Machete,Modelism,Hobby: Obuzierul german,s.F.H.18,cal.150 mm. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Obuzierul german,s.F.H.18,cal.150 mm. pentru concursul"cei mai buni dintre cei buni"

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 April 2008 - 05:33 PM

Deschid si eu acest topic,in cadrul sectiunii,la rubrica pentru concurs,cu prezentarea kitului 1:35 al celor de la Trumpeter-"german s.F.H.18 15 cm Field Howitzer.Pe masura prezentarii voi posta si poze despre kit,si bineinteles,cu fazele de lucru,detalii si poze"la final"
-Deci arma:alaturi de fratele mai"slim" s.K/18-tunul greu,calibru 10,5 cm-dar mult mai "vanos"-obuzierul de camp cal.150 mm este descendent direct al lui s.F.H.13,obuzierul stadard german din Primul Razboi Mondial.Aceasta piesa de artilerie a format dotarea de baza in cadrul batalioanelor de artilerie de camp germane in al doilea razboi mondial,fiecare batalion avind in dotare cate 12 piese.
Kitul:vine intr-o cutie cartonata,frumos prezentata comercial cu o"box art"semnata de Vincent Wai, infatisind un obuzier in mars,pe langa o liziera de padure,pe un drum prafuit,urmarit de privirile catorva personaje,printre care si un soldat din politia militara germana,calare pe o motocicleta(pare un BMW R 75);
-in cutie se regasesc un numar de 6 culee din plastic gri deschis:2 x A,cate una B,C,D si F(in mod ciudat producatorii nu au folosit litera E),pe urma doua cadre de falcele"R Frame" si L Frame"ambalate fiecare individual,doua bandouri de guma pentru rotile caruciorului de tractare(mici) si doua pentru cele ale piesei propriu zise(mari).Se mai ofera,cu mentiunea"bonus" o teava a tunului,din metal(aluminiu),doi cilindrii ai suspensiei principale(cilindrii exteriori)din alama si un lant metalic,auxiliar pentru tractare,lung de 10 cm.
Adaug poze:Imagine atasata: 041308164215.jpgImagine atasata: 041308164153.jpg[atta
hment=23018:041308164119.jpg]Imagine atasata: 041308164037.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041308164119.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 April 2008 - 05:44 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 April 2008 - 05:58 PM

In cutie se mai gaseste o plansa color cu 4 vederi ale machetei,pusa in scopul de a indica modelistului culorile in care va fi vopsita macheta,o plansa de foarte buna calitate,pe care eu o gasesc deosebit de utila;iata foto,impreuna cu oferta "bonus"Imagine atasata: 041308175056.jpgImagine atasata: 041308175027.jpg de care va ziceam mai sus:

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 April 2008 - 10:50 PM

Si iata vin si primele poze cu noutati"de pe front.Am ajuns la faza de asamblare nr.3,pana la care am folosit 23 de piese de pe culeele B,C si doua de pe A(rozetele pentru reglarea azimutului.)Imagine atasata: 041408232402.jpgImagine atasata: 041408232345.jpg]
Imagine atasata: 041408232513.jpg

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 April 2008 - 11:07 PM

A douazeci si patra piesa(B32)este corpul de iluminat compus din "ochi de pisica"si lumina de pozitie,atasat pe axul rotilor principale.Pana la aceasta faza s-a asamblat leaganul tunului cu suspensia rotilor principale,cremaliera de reglare a azimutului si rotile aferente,parghiile de blocare pe pozitia mars,sau la teren(macheta nu poate fi reprezentata decat in pozitia de transport,kitul fiind conceput numai pentru aceasta varianta de asamblare).Piesele se potrivesc "la fix"fara a necesita cine stie ce interventii,se desprind usor din ramele de turnare,iar indepartarea excesului de plastic ramas dupa desprinderea de pe rame,se face cu usurinta.Vopseau pe care o folosesc este Tamya XF 65 acrilic Field Grey(sau feldgrau)adezivul este Revell Contacta,iar la spalare am folosit culori marca Reeves,britanice,de ce mai buna calitate.Binenteles ceva creta pastel si nelipsitul grafit 6B.Iata cum arata piesa obtinuta pana acum(am postat o poza din care se vede data de azi,conditie pentru concurs):
Imagine atasata: 041408232956.jpgImagine atasata: 041408232907.jpg[attachmen
=23168:041408232847.jpg]Imagine atasata: 041408232819.jpgImagine atasata: 041408232611.jpg08232611.jpg]

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041408232847.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 April 2008 - 11:34 PM


#5 Useril este offline   Ahmed 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 989
  • Inregistrat: 13-December 04

Postat 15 April 2008 - 08:24 AM

Fain Longinus, esti foarte rapid!
Pare un pic lucios,probabil de la spalari, ai lac mat sa dai la sfarsit?

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 April 2008 - 02:55 PM

Vezi postareaAhmed, la 15 Apr 2008, 09:24, a spus:

Fain Longinus, esti foarte rapid!
Pare un pic lucios,probabil de la spalari, ai lac mat sa dai la sfarsit?

Te asigur ca nu-i lucios defel,dar asa pare de la sursa de iluminare:cand am facut poza am folosit un bec mat
cu lumina alba(un bec cu descarcare)si efectul s-a vazut.In mod ciudat si culoarea este schimbata fata de "original".
Am lac mat aerosol,dar contine alcool izopropilic si mi-i sa nu intre in vreo reactie cu vopseaua acrilica,desi nu pare cazul sa-l folosesc-cel putin nu deocamdata-.
Si multam pt.aprecieri,mi-i s-a mai "desumflat pipota". :pardon:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 April 2008 - 02:57 PM


#7 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 15 April 2008 - 10:52 PM

Ziua Z+1:am parcurs etapele de asamblare nr.4,5 si 6.Au fost folosite un numar de 22 de piese de pe culeele A,B.si C plus doua dintre cele patru bandouri de cauciuc,venite intr-o pungulita separat.De remarcat grija producatorului in a preveni asamblarea descentrata a bandourilor:fiecare dintre ele are o "buza"din turnare,pe partea interioara a "cercului"-corespunzatoare axei de simetrie,astfel incat la inserarea jantei(facuta din doua jumatati)sa n-ai cum gresi.Cele doua bandouri asamblate azi sunt cele mari,numite astfel nu pentru ca ar avea un diametru mai mare fata de cele de la rotile atelajului auxiliar,ci pentru ca sunt de 2 ori mai late;diametrele sunt egale,la toate cele 4 roti.
Deci azi am asamblat suportii ambutisati ce sunt prinsi pe lateralele leaganului si de care,la randul lor,sunt fixate parghiile ce manevreaza falcele obuzierului si parghia mare ce actiona frana,pe roata dreapta,cu rol de blocarea mastodontului.Au mai fost asamblate jantele,din doua jumatati fiecare,inserate in bandoul de cauciuc aferent,a fost fixat pe fata interioara a rotii tamburul de frana,iar la capatul axului s-a asamblat piesa ce reprezinta siguranta;bineinteles totul "la dublu".A urmat vopsirea,spalarea cu ulei,"prafuirea" si de buna seama,nelipsitul grafit.
Acuma arata asa:Imagine atasata: 041508231330.jpgImagine atasata: 041508231358.jpg[attac
ment=23220:041508231722.jpg]Imagine atasata: 041508231907.jpg[attachment=23222
041508231925.jpg]Imagine atasata: 041508232013.jpgImagine atasata: 041508232103.jpg3.jpg]

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041508231722.jpg
  • Imagine atasata: 041508231925.jpg


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 April 2008 - 07:49 AM

Citeaza

Am lac mat aerosol,dar contine alcool izopropilic si mi-i sa nu intre in vreo reactie cu vopseaua acrilica
Nu face daca e dat in straturi subtiri, succesive, fara sa "balteasca" iar vopseaua de baza a avut suficient timp pentru uscare.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 April 2008 - 07:50 AM


#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 16 April 2008 - 11:18 PM

Ziua Z+2:fazele de asamblare 7,8,9,10 si 11.S-au folosit 25 de piese de pe culeele A,B,C si prima data de pe D.Piesele D15,A 17 si A19 nu le-am montat inca,din motive de siguranta,desi dupa planuri ar fi trebuit lucrate acum.
S-au asambla:afetul tunului(6+4 piese)ghidajul tevii si cilindrul hidraulic ce avea rolul de a absorbi energia de recul.Dupa montarea completa a acestor repere am procedat la vopsire,spalarea cu uleiuri(negru,sienna arsa si mix intre cele doua);din pozele pe care le postez o sa vedeti ca uleiurile nu s-au uscat inca,asa cum ar trebui.Au mai fost "marcate" piesele si detaliile "otel curat"-cu grafit bineinteles si am mai aplicat zgarieturi si ciupituri in vopsea.La aceste detalii voi mai reveni spre finalul lucrarii.Imagine atasata: 041608234626.jpgImagine atasata: 041608234711.jpg[
ttachment=23243:041608234738.jpg]Imagine atasata: 041608234751.jpg[attachment=
3245:041608235007.jpg]Imagine atasata: 041608235329.jpgImagine atasata: 041608235400.jpg235400.jpg]Imagine atasata: 041608235456.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041608234738.jpg
  • Imagine atasata: 041608235007.jpg


#10 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 16 April 2008 - 11:23 PM

misto Domle ce sa mai.Interesanat ca-l construiesti bucata cu bucata si-l vopsesti bucata cu bucata.

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 April 2008 - 08:03 AM

Vezi postareatgr, la 17 Apr 2008, 00:23, a spus:

...Interesanat ca-l construiesti bucata cu bucata si-l vopsesti bucata cu bucata.


Eu gasesc ca asta este singura cale convenabila pentru a lucra,motivat de faptul ca ai de-a face cu o suma intreaga de piese marunte,aproape minuscule,pe care odata lipite pe subansamble,le poti"stapani"mai usor;daca mai iei in calcul ca toate aceste maruntisuri mai trebuie spalate cu uleiuri,"otelite"cu grafit si tot tacamul,mi se pare singura metoda de lucru mai "suportabila". :hi:

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 April 2008 - 09:41 PM

Ziua Z+3:astazi am scapat mai usor-au fost asamblate 15 piese la fazele12,13 si 14.
Am asamblat culata tunului,cu toate reperele ei,inchizatorul,capacul inchizatorului,suportul tunului,dupa care a fost atasat cilindrul recuperator si toate montate apoi in leagan,montaj ce ramane mobil,tunul culisind pe ghidajele sale.Am folosit teava din aluminiu,am procedat la vopsirea reperelor,spalarea lor cu uleiuri(culoare negru ivory,nuanta pe care nu am mai folosit-o la fazele precedente).Pe teava am reprezentat uzurile inerente ale vopselei,zgarieturi si ciupituri,pe care,pentru un mai bun marcaj,le-am vopsit in prealabil,cu brun ciocolatiu(shokoladenbraun'43,)email de la MM.Peste aceasta nuanta am aplicat vopseaua acrilica feldgrau(vopseaua intregii piese)dupa care am executat uzurile in cauza si am trecut din nou cu uleiuri.
Urmeaza sa marchez ghinturile,ce raman vizibile la gura tevii,asupra procedurilor de spalare si aplicare filtre cu vopsea de ulei,urmind sa mai revin,gradual,pana la terminarea lucrarii.Am intampinat mici probleme cu potrivirea pieselor marunte,ce a dus la modificari,nesemnificative insa si a aparut necesitatea chituirii culatei pe partea ei dreapta,asa cum vedeti si in poza.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041708193208.jpg
  • Imagine atasata: 041708193256.jpg
  • Imagine atasata: 041708193410.jpg
  • Imagine atasata: 041708193528.jpg


#13 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 April 2008 - 09:51 PM

-si inca doua cadre:Imagine atasata: 041708193555.jpgImagine atasata: 041708193753.jpg

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 April 2008 - 09:46 PM

Ziua Z+4:daca ieri am scapat"mai usor"astazi,in schimb,am avut bataie de cap la fazele de montaj 15 si 16.
Au fost asamblate un numar de 21 de repere reprezentind aparatura de ochire si mecanismele de multiplicare-copiere si transmiterea reglajelor,de la aceasta la piesa propriu-zisa si in plus fata de ieri telescoapele sistemului de suspensie ce sustine teava si cilindrul recuperator.Dificultatea provine din numarul mare de piese marunte,ce se imbina pe suprafete foarte mici,in pozitii care ar trebui sa fie foarte exacte,in caz contrar riscind sa nu mai potriveasca reperele urmatoare.In mod inevitabil,aceste piese nu se pot monta decat pe subansamble mai mari si abia pe urma vopsite,am procedat in consecinta,considerind ca vopsirea lor pe culee sau imediat dupa desprindere si curatare,este o metoda nepractica,din doua motive:piesele foarte mici nu prea pot fi tinute decat cu penseta(cu riscul aferent :hi: ),iar vopsirea fie si din eroare,a partilor de contact,conduce inevitabil la lipiri defectuoase,ori care "nu se mai intaresc".Astfel fiind, desprinderea, curatarea,debavurarea,reunirea lor pe subansamble,imbinarea cu restul piesei si vopsirea,cu tot alaiul de spalari,nuante si altele,mi-au luat vreo 4 ore pentru cele 21 de piese si asta numai pentru partea stanga a tunului.Rezultatul?
-iata-l:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041808221621.jpg
  • Imagine atasata: 041808221556.jpg
  • Imagine atasata: 041808220634.jpg
  • Imagine atasata: 041808221228.jpg
  • Imagine atasata: 041808221304.jpg
  • Imagine atasata: 041808221342.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 April 2008 - 09:51 PM


#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 18 April 2008 - 10:41 PM

pozitia in care este reprezentata teava in aceste poze este pozitia de tragere,insa asa cum am mai spus la inceput,macheta nu poate fi asamblata dacat in mars,situatie in care teava era in pozitie"recul total",asa cum o voi asambla si eu,de fapt.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 18 April 2008 - 10:47 PM


#16 Useril este offline   virusu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Location:alba iulia
  • Interests:avioaneeeee

Postat 18 April 2008 - 10:45 PM

Vezi postareaLonginus, la 17 Apr 2008, 21:51, a spus:

-si inca doua cadre:Atasament 041708193555.jpgAtasament 041708193753.jpg


supeeeeerb!!!!
deci ma las de machetism :hi:
vorba lui Doru Davidovici: "decat sa fugaresti comete arzande pe cer, mai bine du-te frate draga si creste cai" :bad:

#17 Useril este offline   tgr 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 1493
  • Inregistrat: 14-April 07
  • Location:Bucharest

Postat 19 April 2008 - 11:20 AM

:hi:

Da eu nu ma las de machetism.

#18 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 April 2008 - 09:31 PM

Ziua Z+5:fazele de lucru 17,18 si 19-astazi au fost asamblate cel mai mare numar de piese:31,adica bratul stang,(fara falcea),cu toate reperele ce vin fixate pe el;o lopata,un suport metalic,doua rangi,capacul bratului,pivotul superior ce vine mai apoi fixat in leaganul tunului,o manivela pentru manevra,manerul principal,o placa de acces tip gratar,o cutie metalica,jalon alb-rosu pentru masuratori totpometrice,cu suportul lui,o ureche pentru fixarea falcelei(care este demontabila si in versiunea gata de mars este atasata de brat)si inca ceva maruntisuri.Cea mai interesanta componenta este cea formata din piesele B44,B14 si C 18:pare a fi un filtru,sau cartus filtrant,insa nu-mi dau seama la ce ar fi servit,in aceasta ipoteza.
Piesele au fost detasate pe rand si "adunate"in subansamble ce mai apoi au fost vopsite.Debavurarile au fost necesare,insa fara a pune probleme,toate reperele fiind turnate corect si cu o multime de mici detalii,cu deosebita mentiune la nituri.Am lucrat cam 4 ore,iar finisajul piesei este realizat in proportie de 80%.Iata planurile cu fazele de lucru si piesa rezultata:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 041908213220.jpg
  • Imagine atasata: 041908213236.jpg
  • Imagine atasata: 041908213248.jpg
  • Imagine atasata: 041908212829.jpg
  • Imagine atasata: 041908212853.jpg
  • Imagine atasata: 041908213009.jpg
  • Imagine atasata: 041908213029.jpg
  • Imagine atasata: 041908213152.jpg


#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 April 2008 - 05:33 PM

Ziua Z+6:am asamblat celalalt brat(cel drept) cu tot atatea piese,in tot atata timp,deci nimic nou pentru ziua de azi.Profitind totusi de cele doua subsansamble(aproape)finalizate,nu m-am putut abtine si am facut o proba,montindu-le,provizoriu,la leaganul tunului.
Va arat si voua cam cum ar da:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 042008181651.jpg
  • Imagine atasata: 042008181856.jpg
  • Imagine atasata: 042008181821.jpg
  • Imagine atasata: 042008181709.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 April 2008 - 05:40 PM


#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 April 2008 - 08:19 PM

Ziua Z+7:pentru astazi au fost programate la asamblare falcele tunului,care vor fi prezentate in poze mai tarziu.Deocamdata am procedat la fixarea bratelor pe leaganul tunului si montarea ansamblului teava+cilindrul franei de recul+afet pe acelasi leagan si alinierea tuturor acestor componente.
Pana una alta m-am gandit ca ar fi util sa ofer,pentru cei interesati,un scurt istoric al acestei piese de artilerie,reprezentativa pentru unitatile artileriei de camp germane in R.M.2.
Tunul a avut un serviciu activ deosebit de lung:in toate versiunule sale,s-a aflat in dotarea diverselor armate din lume intre anii1918-1970!
In varianta prezentata de mine,prin kitul celor de la Trumpeter,avem figurata versiunea intrata,oficial,in serviciul activ la 23.mai 1935 insa anul inceperii productiei este considerat 1933.Istoria acestei versiuni este destul de interesanta:la mijlocul anilor '20 devenea tot mai clar ca Germania avea nevoie de o piesa de artilerie grea.Au fost propuse doua proiecte de catre Rheinmetall si Krupp,insa ambele au fost considerate nesatisfacatoare,fie dintr-un motiv,fie din altul.Solutia:preluarea celor mai bune idei din cele doua proiecte si reunirea lor intr-unul singur,teava,frana de recul si afetul-Rheinmetall,leaganul si trenul de rulare Krupp.Tunul a fost initial gandit pentru tractarea hipo,insa ulterior,din ratiuni evidente a fost totusi modificat pentru tractarea mecanica,prin adaugarea caruciorului si carligului aferent(inca nu apar in poze).Chiar si asa,lipsa unei suspensii adecvate(la trenul anterior si cel posterior suspensia era prezenta sub forma a 2 arcuri foaie si atat)faceau ca tunul sa nu poata fi tractat cu viteza mare.A fost pus la punct in fine,intr-o varianta multumitoare si a fost produs,pana la inceperea razboiului,in ceva mai mult de 1600 exemplare,dar productia a continuat pe toata perioada razboiului,totalizind mai mult de 5000 de bucati. Aceasta productie a fost impartita intre Krupp,Rheinmetall,M.A.N si Skoda.
In timpul serviciului s-a constata insa,ca raza de bataie era cu mult mai scurta decat a principalelor piese de artilerie ale inamicului,in special obuzierul sovietic A 19,122 mm.cu cei cca 20.000 metri bataie,in timp ce obuzierul german nu"scotea"decat cea mai mult 13.000 metri;un handicap evident.
Prin urmare s-a incercat remedierea din mers a acestui neajuns si s-au produs alte variante:s-a produs sFH 36 cu o masa totala scazuta la 3,5 tone,in principal prin folosirea de aliaje usoare,insa era atat de scump incat nu a fost produs;s-a incercat folosirea unei frane la gura tevii si fortarea incaracaturii de azvarlire,insa s-a constat ca tensiune indusa in metalul tevii si culatei,faceau piesa de-a dreptul periculoasa;apoi s-a incercat folosirea unei tevi mai lungi,cu un unghi de elevatie mai mare,insa tot nu a fost suficient:s-au"scos doar 15.000 metri.In fine problema a fost cat de cat rezolvata prin introducerea in serviciul artileriei a unui proiectil mai special,asistat cu motor racheta,obuzierul sFH 18 M,paradoxal,fiind prima piesa de artilerie care a folosit o asemenea lovitura;raza de actiune a sporit la un satisfacator 19 km.Trebuie sa remarcam aici ca rusii au fost clar superiori la acest capitol cu obuzierul lor regimental,de 122mm,la care nu au folosit nici o tehnologie speciala!
In fine,acest obuzier a fost folosit si ca piesa grea de camp(schwere feld haubitzer=sFH)si ca piesa"ambarcata"pe nu mai putin cunoscutulSdkFz 165 Hummel-obuzierul era identic,fie ca piesa de artilerie costiera-la Zidul Atlanticului.Datorita longevitatii lui nemtii l-au botezat "Immergrun"sau"mereu verde"cu intelesul de mereu tanar.A fost folosit pe toata durata RM2 de catre Germania,Finlanda(48 bucati)si Italia(Obicce da 149/M40)cat si dupa razboi de Albania,Portugalia,Iugoslavia,China,prin republicile centrafricane si cele sud americane.

Avea calibrul de 150mm(de fapt un ciudat 149,1mm!!),cantarea 5530 kg(varianta prezentata de kit)cu o viteza a loviturii,la gura tevii,de 515 m/s(relativ mica) si era deservit de 5 oameni in echipaj.
Cam asta ar fi istoria lui;poze(sub rezerva ca piesa mai necesita inca retusuri-in zona culatei,inchizatorului,unde am incercat reprezentarea duritatii otelului):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 042108201057.jpg
  • Imagine atasata: 042108201149.jpg
  • Imagine atasata: 042108201206.jpg
  • Imagine atasata: 042108201118.jpg
  • Imagine atasata: 042108201333.jpg


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi