Pagina 1 din 1
Ce poate fi mai frumos ca un 109 ARR? ...un 110 ARR!
#1
Postat 14 June 2005 - 12:37 AM
Ce poate fi mai frumos decit un 109 Romanesc? Un 110 Romanesc!!!
Macheta este facuta dintr-un Italeri 110 G4 Nachtjager pe care-l facusem demult, in "brush-age"...
Avind cupola gresita (de c/d/e/f/g2) nu prea era potrivit pentru un G4 de noapte, asa ca am hotarit sa-l refac romanesc. Derivele si botul au fost donate de un 110 Matchbox, elicele cu coafele lor de la 2 109 Amodel (I is got milionz...)
Vopsirea a fost facuta cu duco, RLM 76 in corcondanta cu catalogul de chipuri de fabrica editat de Eagle, in acord cu comitetul (Z-mare si Wurger). Am folosit tot felul de ING-uri. Decalurile sint Parcmodels, codurile din cutia cu minuni. Mai am de terminat detaliile (contragreutati, mitraliere, antene , uzuri etc).
Macheta este facuta dintr-un Italeri 110 G4 Nachtjager pe care-l facusem demult, in "brush-age"...
Avind cupola gresita (de c/d/e/f/g2) nu prea era potrivit pentru un G4 de noapte, asa ca am hotarit sa-l refac romanesc. Derivele si botul au fost donate de un 110 Matchbox, elicele cu coafele lor de la 2 109 Amodel (I is got milionz...)
Vopsirea a fost facuta cu duco, RLM 76 in corcondanta cu catalogul de chipuri de fabrica editat de Eagle, in acord cu comitetul (Z-mare si Wurger). Am folosit tot felul de ING-uri. Decalurile sint Parcmodels, codurile din cutia cu minuni. Mai am de terminat detaliile (contragreutati, mitraliere, antene , uzuri etc).
#5
Postat 14 June 2005 - 12:42 AM
In vreme ce toate sursele spun ca noi am avut numai 110C dintre care unul singur (2z+AW) a avut cruci romanesti, in poze se vad clar elemente tipice pentru varianta F.
Ce nu inteleg este , daca Denes/Craciunoiu/Robanescu stiau ca elicele au coafele rosu/negru (asa apar in toate profilele) ...nu vedeau si ca sint rotunde (ca de 109f/g), nu conice (ca de 109e)? Asta deja suna a dezinformare..sau neglijenta de
toata jena...adica vad eu, un amarit de modelist amator iar dinsii, mari istorici nu? Sint de acord ca nu au facut profilele cu mina lor, dar teoretic macar nu trebuiau sa verifice fiecare profil fiind vorba de credibilitatea lor?
Ce nu inteleg este , daca Denes/Craciunoiu/Robanescu stiau ca elicele au coafele rosu/negru (asa apar in toate profilele) ...nu vedeau si ca sint rotunde (ca de 109f/g), nu conice (ca de 109e)? Asta deja suna a dezinformare..sau neglijenta de
toata jena...adica vad eu, un amarit de modelist amator iar dinsii, mari istorici nu? Sint de acord ca nu au facut profilele cu mina lor, dar teoretic macar nu trebuiau sa verifice fiecare profil fiind vorba de credibilitatea lor?
#10
Postat 15 June 2005 - 11:56 PM
Se pare ca nu am fost destul de explicit. Elementele avionului din poza, in speta coafele rotunde , palele late, umflatura de pe capota motorului si chiar ascunzatoarele de flacari ( nu am vazut astfel de ascunzatori pe nachtjagere 110C) conduc spre concluzia ca aici este vorba de un F sau chiar G2. Alte avioane din escadrila erau diferite (2Z+EW nu are ascunzatoare de flacari de exemplu) . Nu este exclus ca aparatele sa fie "hibrizi", celule de 110C remotorizate. Mai mult nu pot specula, mai ales despre celelalte avioane din escadrila, in orice caz cel cu cruci romanesti nu prea poate fi facut dintr-un C fara modificari majore pe la motoare.
IV/NJG6 din care facea parte si escadrila 51 Vinatoare de noapte, a avut in dotare aproape toate tipurile de 110 (c,d,e,f,g...)
In general se spune ca noi am avut numai 110C si ce m-a intrigat era ca daca nu s-ar fi vazut clar pozele, autorii n-ar fi stiut ca sint negre cu virful rosu...cu toate astea , avind poze CLARE cu coafele tipice de F/G, in profile au aparut cu coafe de C/D...
IV/NJG6 din care facea parte si escadrila 51 Vinatoare de noapte, a avut in dotare aproape toate tipurile de 110 (c,d,e,f,g...)
In general se spune ca noi am avut numai 110C si ce m-a intrigat era ca daca nu s-ar fi vazut clar pozele, autorii n-ar fi stiut ca sint negre cu virful rosu...cu toate astea , avind poze CLARE cu coafele tipice de F/G, in profile au aparut cu coafe de C/D...
Arata acest topic
Pagina 1 din 1