Panzer P.III ausf.J oder ausf.N? ce diferente ar fi?
#1
Postat 05 April 2008 - 10:41 AM
Am cautat sa ma edific din varii surse si n-am gasit altceva.In carti sta scris ca varianta "N"n-ar fi de fapt o varianta in adevaratul sens,adica nu a fost dezvoltata si produsa ca atare,ci ca provine din modificari ale unor exemplare de "E","J" si "M" prin schimbarea tunurilor,cu piesa de 75mm teava scurta(cu modificarile de afet si celelalte,inerente-deci cam in interiorul turelei).Pentru ca vreau sa-l fac si pe "N"-daca s-ar putea inmatriculare romaneasca,v-as consulta in cea ce am descris mai sus,in ideea ca ar fi posibila modificarea unui "J" prin inlocuirea tunului cu cel de 7,5 cm calibru,rezultind un "N".Pentru ca am un kit(Dragon de felul lui)unde-mi sunt redate ambele piese de artilerie,as putea opta,singurul impediment fiind ca nu-mi dau seama de alte,eventuale,diferente.
Voi ce stiti?
Stiu,unii ma vor sfatui sa nu-mi bat capul ci sa mai cumpar un kit varianta"N".Si totusi,ce pareri aveti?
#3
Postat 05 April 2008 - 11:07 AM
Cei de pe Achtung Panzer@ spun ca n-ar fi cine stie ce diferente.Mesterii de la Dragon intr-al lor kit serie 9054 ofera cele doua piese de artilerie ca alternativa.Ma intreb,kitul fiind un III"J"sa fi existat "J"-uri cu tun 7,5 scurt?nu prea cred;deci si eu inclin sa zic cum zici si tu,mai ales ca este cunoscut apetitul nemtilor pentru inovatii,adaugiri,modificari...Eu am marcat,ca diferenta de aspect exterior,placa suplimentara de blindaj ce apare pe L si M,dar se pare ca placa asta era o conversie"de facto"nu provenea din vreun proiect anume ci se adauga"pentru intarire"-exprimarea in engleza"for tikness" si potrivea"la fix"fie pe J,L sau M,in timp ce la "N" nu mai apare placa asta suplimentara pe "nas"explicatia fiind greutatea sporita a tunului de 7,5cm calibru;se mai "puncteaza"ca diferenta faptul ca sasul de acces al comandatului era dintr-o singura foaie de blindaj sau,la modelele mai tarzii,din doua jumatati-in cazul "N"-ului.
nothing else
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 April 2008 - 11:23 AM
#4
Postat 05 April 2008 - 11:41 AM
ATENTIE insa, nu numai teava tunului a fost schimbata, ci intreg mansonul (scutul ) de Pz.IV ! Cel de pe Pz.III era prea mic pentru tunul de 75mm ! Deci, pe langa tunul de 75mm, trebe sa-ti procuri si aceasta piesa.
Blindajul suplimentar frontal "distantat" de pe L si M, in cazul conversiilor de N pe aceste variante, nu s-a folosit la turela, datorita formei mansonului de Pz.IV si greutatii sporite. S-a folosit totusi, cel de la placa frontala a corpului blindat superior.
#7
Postat 05 April 2008 - 12:56 PM
N-uri:
Multumesc Dragos@ pentru precizari,imi sunt de folos;prin urmare decid sa achizitionez totusi un kit de "N"in mod anume.Si mie mi se parea ca cei de la Dragon,plasind pe culee 2 piese de artilerie,la "optiunea proprietarului" trateaza problema cam superficial;totusi imi scapa ratiunea pentru care asiaticii astia(pe care eu ii respect in materie de modelit blindate)au oferit cele doua piese,la alegere,in acelasi kit.
...One more think-lansatoarele de grenade fumigene de pe laterala turelei(cele 3+3) erau un fel de "optionale"sau standard doar pentru"N"(ca pe "J"-uri eu nu le-am pomenit).
Ce color sa aplic pe un "N"romanesc-am avut in dotare doar 11 bucati,pe care le-am cam pierdut repejor;sa fi fost ele vopsite in olivul standard romanesc pt.blindate,sa fi ramas in panzer gray-ul de fabrica,sau vreo culoare germana,de campanie?
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 April 2008 - 12:57 PM
#8
Postat 05 April 2008 - 01:54 PM
Daca era marcata "cu albastru" pe harta culeelor, atunci asta inseamna "in plus", nu "optionala".
- Lansatoarele de grenade fumigene, au aparut incepand cu L-ul. Posibil si pe J-urile foarte tarzii (care nu mai aveau trapele de evacuare pe lateralele sasiului, dar nici nu aveau instalate inca blindajele "distantate", aparute odata cu L-ul). Deci si pe N-urile bazate pe aceste variante. Asta ca echipament standard, dar, pentru orice masina particulara, trebuie sa te bazezi pe o fotografie cu aceasta...
- Despre N-urile mioritice, nu pot sa-ti spun nimic. Fiind un ticalos de tradator de neam, habar nu am despre ele.
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 05 April 2008 - 01:57 PM
#10
Postat 05 April 2008 - 07:02 PM
- Necunoscand kitologia 35-ista, nu pot sa-mi dau cu presupusul de ce ai si teava de 75mm, "optionala". Dar, extrapoland din obiceiurile Dragoneze din alte scari, ei folosesc culee comune pentru multe kituri din aceeasi familie. Chestie care mie-mi place mult, pentru ca-mi garniseste cu varf si indesat cutia cu surplusuri.
Daca era marcata "cu albastru" pe harta culeelor, atunci asta inseamna "in plus", nu "optionala".
-pai tocmai asta-i "buba"ca piesa cu pricina nu-i marcata cu nimic gen"do not Use"-ba dimpotriva tunul scurt este clar desenat pe planul de asamblare al dragonezilor,cu simbolul lor tipic pentru"options"-fie ala de 5cm,fie ala de 7,5 cm "as you wish".Eu pe copiii astia de la Dragon chiar ii plac,la fel ca pe cei de la Tamya si pe "trompetisti"-le apreciez munca,acuratetea si precizia matritelor,kiturile cu sute de "pieces"da' mi se pare ca la unele "testoase"mai au si neconcordante.
Oricum m-am decis(si)la un kit de "N" insa ma intreb de care sa fie?-"made in Japan"sau "made in China"
Cat despre coloristica unui "N" romanesc,profit de ocazie si lansez un Somebody help me.
Apropos Blue-Max:unde ai gasit "mutrita"aia?...ca-i simpatica tare
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 April 2008 - 07:05 PM
#13
Postat 05 April 2008 - 10:21 PM
tgr, la 5 Apr 2008, 22:27, a spus:
Astept poze ca sa comentez si YO!!!
Imi pare un tanc echilibrat(ca design)ce face,intr-un fel,trecerea de la "belle epoque" gen VickersE six tons de pilda,spre blindatele mai"moderne"ce aveau sa apara spre final,anii '44-'45;vreau sa spun ca sub aspectul proportiilor mie imi pare ca "da" foarte bine,ca de altfel si gama de derivate(Stug III sa zicem).Desi nu se mai compara cu blindatele ce i se opuneau,deja prin 1943 de exemplu,Pz.III avea totusi cateva atuuri,spre pilda:un PIII cu tun de 5,0cm calibru-clar un tun antitanc-n-avea sanse intr-un "face to face" cu un T34,insa un T34 se auzea de la 450-500 de metri in timp ce motorul unui PzIII devenea"auzibil"de la cca.200 de metri-un avantaj clar,pe urma ar mai fi viteza;cat despre dezavantaje...
"despre partea inchinarii,
Insa Doamne sa ne ierti..."
-cu pozele,mai tarziu,odata,candva-ca acuma am pe cap PII ausf.J(o uratanie dupa parerea mea),pe urma stau la rand vreo 15,16 modele(Ba-6,KoenigTiger,Horch 1a,Humell,und so waiter)si sa nu uit Sfh 18,cal.150 mm pentru concurs.Despre corabii nu mai zic nimic
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 April 2008 - 10:23 PM
#17
Postat 06 April 2008 - 09:20 AM
dany, la 6 Apr 2008, 00:42, a spus:
In doua dintre poze(cea in care apare col.Stoian si cea in care comandantul poarta caciula de blana romaneasca)apar blindatele cu cruci germane,desi in ultima se vede clar nr.de inmatriculare romanesc"U..."iar culoarea mi se pare a fi "panzer grau"sau ceva asemena.
- numai in prima poza blindatul are inmatriculare romaneasca suta la suta .
-despre culori,tocmai d'aia am intrebat si eu,cred ca ar fi posibil ca cele 11 bucati din dotare sa le fi primit direct pe front,de la nemti,fara cine stie ce formalitati ori scheme de vopsire,si tot ce se poate sa fi pastrat "panzer gelb"-ul original,cel putin pentru un timp.Din pacate arhivele noastre sunt cum sunt si numai 11 bucati de P.III N in armata romana,pare-se ca n-au lasat cine stie ce urme,motivat si de faptul ca le-am pierdut rapid.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 06 April 2008 - 09:25 AM
#18
Postat 07 April 2008 - 05:38 PM
Iata subiectul"dihoniei":
Eu am interpretat piesele E7,E8 ca fiind tunul(obuzierul)de 7,5 cm calibru;grava eroare.
Oricum subiectul conversiei unui "J" intr-un "N" ramane deschis.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 07 April 2008 - 05:42 PM