Pagina 1 din 1
m4 a3 sherman -detalii
#1
Postat 04 April 2008 - 06:06 PM
salutare tuturor...nu am mai postat aici de multa vreme si nici "activitate" nu prea am mai avut din pacate.facultatea asta...
acum sa trec la subiect:
baietii de la new ray au scos acum ceva vreme un sherman m4 a3 cu baterii.da,ati citit bine,e un fel de model,dar cu baterii
fiind primit mai demult,am decis sa fac din el un fel de "decoratie de birou"...caci nu e asa de fragil cand vine vorba de "maini indiscrete".in orice caz,tancul e departe de a fi numit "replica fidela" dar cu putina munca ma gandesc ca....poate-poate
tinand cont ca sunt relativ nou la blindate(cred ca am prins microbul ) am cateva intrebari la care nu am gasit raspuns nici pe preamaritul google.
1.stiu ca varianta e m4a3 late.turela are 2 hatch-uri,nu una,cum e la varianta early.de asemeni,hatch-ul comandantului e dintr-o singura "bucata",nu 2(scuzati exprimarea,ma refer la modul in care se deschide hatchul)
2.exista o pozitie standard a .50-ului de deasupra turelei?am vazut in unele poze cum ca pozitia standard la shermanurile cu un singur hatch e exact in spatele acestuia.la varianta mea nu am vazut nici o poza cu aceasta pozitie,doar cu .50-ul in fata sau lateral,eventual lateral-spate.
3.toate variantele cu tunul lung de 76 mm aveau alta turela?
multumesc anticipat
acum sa trec la subiect:
baietii de la new ray au scos acum ceva vreme un sherman m4 a3 cu baterii.da,ati citit bine,e un fel de model,dar cu baterii
fiind primit mai demult,am decis sa fac din el un fel de "decoratie de birou"...caci nu e asa de fragil cand vine vorba de "maini indiscrete".in orice caz,tancul e departe de a fi numit "replica fidela" dar cu putina munca ma gandesc ca....poate-poate
tinand cont ca sunt relativ nou la blindate(cred ca am prins microbul ) am cateva intrebari la care nu am gasit raspuns nici pe preamaritul google.
1.stiu ca varianta e m4a3 late.turela are 2 hatch-uri,nu una,cum e la varianta early.de asemeni,hatch-ul comandantului e dintr-o singura "bucata",nu 2(scuzati exprimarea,ma refer la modul in care se deschide hatchul)
2.exista o pozitie standard a .50-ului de deasupra turelei?am vazut in unele poze cum ca pozitia standard la shermanurile cu un singur hatch e exact in spatele acestuia.la varianta mea nu am vazut nici o poza cu aceasta pozitie,doar cu .50-ul in fata sau lateral,eventual lateral-spate.
3.toate variantele cu tunul lung de 76 mm aveau alta turela?
multumesc anticipat
#2
Postat 05 April 2008 - 08:56 AM
Ce nu prea am inteles io, este ce varianta de M4A3 ai. Cu tunul de 75mm si turela "high bustle", sau cea cu tunul de 76mm si turela T23 specifica ? Si... ai pomenit ca ar fi un "late". Cele "tarzii" aveau suspensia HVSS, tu ce suspensie ai, cea HVSS, sau cea "normala" VVSS ?
Ambele turele, au avut doua tipuri de configuratie a trapelor.
- Cea de 75mm "high bustle" a avut pentru comandant, ori trapa rotunda cu doua capace, ori cupola cu episcoape si un singur capac. Iar pentru incarcator, obligatoriu pe cea mica si ovala cu un singur capac.
- Cea de 76mm T23, avea pentru comandat cupola cu episcoape si un singur capac, iar pentru incarcator, ori cea rotunda cu doua capace, ori (la cele tarzii) cea mica si ovala cu un singur capac.
Mitraliera Browning M2, se monta la indiferent ce turela care avea (si) trapa mare, rotunda si cu doua capace pe inelul acesteia, iar la indiferent ce turela care nu avea aceasta trapa, exista un montant pe tavan, mai in spate, intre trapele comndantului si incarcatorului.
Ar fi de ajutor daca ai posta niste fotografii ale kitului tau (ce scara ?), sau un link unde acesta se poate vede... daca vrei sa-mi dau cu presupusul mai la obiect...
Mai jos, ai niste planuri cu M4A3(75)W si cu detaliu de turela cu celalalt aranjament al trapelor:
Ambele turele, au avut doua tipuri de configuratie a trapelor.
- Cea de 75mm "high bustle" a avut pentru comandant, ori trapa rotunda cu doua capace, ori cupola cu episcoape si un singur capac. Iar pentru incarcator, obligatoriu pe cea mica si ovala cu un singur capac.
- Cea de 76mm T23, avea pentru comandat cupola cu episcoape si un singur capac, iar pentru incarcator, ori cea rotunda cu doua capace, ori (la cele tarzii) cea mica si ovala cu un singur capac.
Mitraliera Browning M2, se monta la indiferent ce turela care avea (si) trapa mare, rotunda si cu doua capace pe inelul acesteia, iar la indiferent ce turela care nu avea aceasta trapa, exista un montant pe tavan, mai in spate, intre trapele comndantului si incarcatorului.
Ar fi de ajutor daca ai posta niste fotografii ale kitului tau (ce scara ?), sau un link unde acesta se poate vede... daca vrei sa-mi dau cu presupusul mai la obiect...
Mai jos, ai niste planuri cu M4A3(75)W si cu detaliu de turela cu celalalt aranjament al trapelor:
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 05 April 2008 - 08:57 AM
#5
Postat 05 April 2008 - 03:17 PM
fiind nefinisat,tunul arata putin ca howitzerul de 105 mm.scutul dovedeste ca este varianta cu tun de 75 mm,are mitraliera coaxiala iesita in afara,si nu are acele carlige de ridicare.
am observat ca hatchul se deschide complet gresit.are "balamaua" in spate la modelul meu.trebui sa remediez asta
inca o data scuze pentru calitatea pozelor si multumesc pentru planuri
alte sfaturi\critici sunt binevenite.shermanul e complet dezasamblat in acest moment,si incerc sa imi dau seama ce se mai poate "repara"
am observat ca hatchul se deschide complet gresit.are "balamaua" in spate la modelul meu.trebui sa remediez asta
inca o data scuze pentru calitatea pozelor si multumesc pentru planuri
alte sfaturi\critici sunt binevenite.shermanul e complet dezasamblat in acest moment,si incerc sa imi dau seama ce se mai poate "repara"
#6
Postat 06 April 2008 - 06:20 AM
skib, la 4 Apr 2008, 19:06, a spus:
...am decis sa fac din el un fel de "decoratie de birou"...caci nu e asa de fragil cand vine vorba de "maini indiscrete".in orice caz,tancul e departe de a fi numit "replica fidela" dar cu putina munca ma gandesc ca....poate-poate...
Hmm... of-of...
Nu vreau sa ma intelegi gresit... dar, de pohtesti la un model de Sherman care sa-i semene cat de cat... renunta la CHESTIA aia...
Vazand fotografiile tale, am realizat ca-i de fapt o jucarie chinezeasca (probabil). Culmea este ca, unele componente principale arata decent in forme, probabil fiind piratate dupe unele kituri la 1/35. Coca superioara cu botul la 47 de grade arata binisor, deasemenea turela de 75mm "high bustle". Directia de deschidere a trapei comandantului este ULTIMA ta problema (sectiunea superioara a cupolei se putea roti) ca si grosimea tunului (problema-i FORMA, trebe sa fie tronconic, nu cilindric). Si... apropo de turela... trapa ovala a incarcatorului, este prea mare...
Dar... sunt niste chestii p'acolo, de necrezut !
- Cum ar fi acea "forma" de pe placa frontala a corpului... care probabil vrea sa reprezinte montantul mitralierei... dar este un tip de TRAPA de la un model anterior de Sherman, cel cu botul la 56 de grade...
- La variantele cu botul corpului la 47 de grade, trape mari oblice (in fata) si buncarele de munitie scufundate in lichid, asa numitele (W)"Wet", nu mai existau acele blindaje suplimentare aplicate pe laterale !
- Cea mai tare chestie insa, apare la boghiurile VVSS ! Care au brate pentru role de retur si in spate... dar si IN FATA... dar nu au patina de ghidaj deasupra ! Este adevarat ca in materie de Sherman, "never-say-never", dar ASA CEVA nu exista !
Probabil ca au facut aceasta monstruoasa inventie, din motive de mecanica a miscarii jucariei...
Intr-un cuvant, iata ce mi-as permite io sa te povatuiesc:
ORICE kit de Sherman in 1/35, chiar si cele vechi si depasite, de la Italeri, Academy si chiar Tamiya, sunt INFINIT superioare acestei monstruozitati. Iar cele Italeri, sunt ridicol de ieftine. Daca vrei unul foarte corect si rafinat, alege din ultimele kituri Dragon... sau daca vrei sa mergi pana-n panzele albe... sparge banca si ia-ti unul Tasca.
Uite, pentru kiturile in 1/35 si 1/48, acesta-i un loc grozav unde te poti orienta in alegerea ta:
http://www.perthmilitarymodelling.com/revi...ect/sherman.htm
Iar, pentru scara 1/72, loc mai bun ca acesta... nu exista :
http://www.172shermans.com/
Succes !
#7
Postat 06 April 2008 - 09:37 AM
Am si eu aceasi jucarie,luata dintr-o librarie parca,insa nu am avut curaj sa ma apuc de ea,tocmai pentru toate modificarile care ar fi trebuit aduse.
Singurul lucru care ma atras la ea a fost senila,fiind cu extensiile pentru "iarna a la Bastogne".
Multumesc si eu Dragos pentru lamuririle aduse !
Singurul lucru care ma atras la ea a fost senila,fiind cu extensiile pentru "iarna a la Bastogne".
Multumesc si eu Dragos pentru lamuririle aduse !
#8
Postat 06 April 2008 - 11:48 AM
DRAGOS,din pacate ai dreptate...pana la urma asta si este...o jucarie care se preteaza a fi "la scara".in nici un caz nu am decis sa-l "iau in serios"...doar sa-i aduc niste imbunatatiri,daca pot spune asta.
o sa merg pe recomandarea ta,si o sa iau unul "mai corect"...de preferat la 1:72 pentru inceput.
in cazul sherman-ului jucarie,nu ma dau batut(inca)
multumesc inca o data pentru sfaturi si link-uri.imi vor fi de ajutor.
ps:am vazut cateva sherman-uri pe missing-lynx si am ramas de-a dreptul uimit.
o sa merg pe recomandarea ta,si o sa iau unul "mai corect"...de preferat la 1:72 pentru inceput.
in cazul sherman-ului jucarie,nu ma dau batut(inca)
multumesc inca o data pentru sfaturi si link-uri.imi vor fi de ajutor.
ps:am vazut cateva sherman-uri pe missing-lynx si am ramas de-a dreptul uimit.
#9
Postat 06 April 2008 - 12:39 PM
skib, la 6 Apr 2008, 12:48, a spus:
...de preferat la 1:72 pentru inceput.
Ahhaa... am impresia ca devii "omul meu"... ca sa zic asa...
Daca-ti iei 1/72, atunci OBLIGATORIU ia-ti un DRAGON ! Nu te mai incurca cu altceva... Au scos pana acum doisprezece ( 12 ) kituri diferite, asa ca ai de unde alege ! Si au mai anuntat cateva pentru anul acesta... La in jur de 11 usedei plus transportul (din magazinele virtuale chinezesti), ai practic TOT ce-ti trebuie, in cutie, inclusiv ceva fotoincizii ! Si, direct din cutie, sunt suficient de corecte... chiar si pentru un shermanomaniac...
Citeste cu atentie site-ul lui Doug Chaltry si vei afla TOT ce vrei sa stii despre Sherman in braillescale !
@ AdiP:
"Extensiile a la Bastogne" se numesc tehnic EEC, "extended end connectors"... sau in limbaj cazon "duck-bills".
Au fost de doua tipuri, unele "standard" mai late si patratoase, produse in US si altele mai inguste si rotunjite, produse local in Europa, in toamna '44 - primavara '45. Aveau acelasi scop ca si "ostketten"-ul teuton : sa distribuie mai bine greutatea pe sol moale. De fapt, au fost un expedient, pana la aparitia masiva a suspensiei HVSS care avea senila mult mai lata si boghiul cu galetii dubli.
Gasesti la 1/35, aproape orice tip de senila VVSS si EEC aferenti, in ambele variante. La 1/72 si 1/48... este tristete mare, spre mahnirea mea...
Cateva exemple, mai jos. In toate, sunt tipul "standard", made in US:
Arata acest topic
Pagina 1 din 1