Weathering
#7
Postat 20 April 2008 - 02:42 PM
Aceasta postare a fost editata de ghidi89: 20 April 2008 - 02:44 PM
#8
Postat 20 April 2008 - 03:54 PM
Se poate si cum ai procedat tu adica mai intai sa incerci sa strici macheta si pe urma sa intrebi fara sa incerci sa cauti informatia pe forum ca doar e timp pierdut pentru tine ... dar si pentru noi devine timp pierdut sa raspundem mereu la aceleasi intrebari.
Acum, sperand ca ti-ai insusit morala desi ma indoiesc, hai sa-ti si explic ce si cum.
Curata macheta cu alcool izopropilic folosindute de o pensula moale ca sa scapi de grasimea aia care nu se va usca in veci.
Chiar daca pe tub scrie ca e vopsea de ulei, se dilueaza cu terbentina, dar pentru ca in multe cazuri terbentina ataca vopseaua chiar bine uscata, noi folosim de regula benzina de brichete. Astfel vopseaua se usuca mult mai repede decat diluata cu terbentina, nu ataca stratul de vopsea de dedesupt si nici nu se usuca extrem de repede. Faptul ca nu se usuca extrem de repede iti permite sa stergi zona unde nu ti-a placut cum a iesit.
Din cauza asta eu nu recomand incepatorilor lucrul cu uleiuri diluate cu diluanti de tipul D506 sau D509.
Fireste ca tu poti folosi orice metoda ai chef.
Bafta!
#9
Postat 20 April 2008 - 10:27 PM
crios, la 20 Apr 2008, 16:54, a spus:
Se poate si cum ai procedat tu adica mai intai sa incerci sa strici macheta si pe urma sa intrebi fara sa incerci sa cauti informatia pe forum ca doar e timp pierdut pentru tine ... dar si pentru noi devine timp pierdut sa raspundem mereu la aceleasi intrebari.
Acum, sperand ca ti-ai insusit morala desi ma indoiesc, hai sa-ti si explic ce si cum.
Curata macheta cu alcool izopropilic folosindute de o pensula moale ca sa scapi de grasimea aia care nu se va usca in veci.
Chiar daca pe tub scrie ca e vopsea de ulei, se dilueaza cu terbentina, dar pentru ca in multe cazuri terbentina ataca vopseaua chiar bine uscata, noi folosim de regula benzina de brichete. Astfel vopseaua se usuca mult mai repede decat diluata cu terbentina, nu ataca stratul de vopsea de dedesupt si nici nu se usuca extrem de repede. Faptul ca nu se usuca extrem de repede iti permite sa stergi zona unde nu ti-a placut cum a iesit.
Din cauza asta eu nu recomand incepatorilor lucrul cu uleiuri diluate cu diluanti de tipul D506 sau D509.
Fireste ca tu poti folosi orice metoda ai chef.
Bafta!
Ai dreptate m-am cam aruncat aiurea dar e abia doua macheta asa ca de pe la a 10-a ar trebui sa-mi iasa :) si oricum nu stiam la ce fol terebntina. Oricum cam asa arata inainte sa-i fac wash-ul http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...c=3791&st=0 oricum i-am scos segmentul ala final care era in plus.
Ms pt sfaturi si scuze de deranj
#10
Postat 21 April 2008 - 07:53 AM
ghidi89, la 20 Apr 2008, 23:27, a spus:
Din partea mea n-a fost mare deranj, dar daca citeai p-aici n-ar fi fost deranj pentru tine si nu ma refer la scris ci la macheta.
Daca acum 20 ani n-aveai de unde sa iei informatii si sfaturi si ajungeai sa rasolesti 4 - 5 machete ca sa faci una cat de cat, acum informatie este garla, o cauti si ti-o insusesti.
Incepator fiind, daca mai inghiti un sfat de la mine, incearca sa acumulezi cunostinte despre materialele cu care lucrezi si proprietatile lor. Chestia asta te va scuti de foarte multe probleme, iar daca informatia nu-ti este clara, ai nelamuriri cu privire la tehnici sau materiale, incearca sa pui intrebarea inainte nu dupa.
Spor la machete si ...
Bafta!
#11
Postat 21 April 2008 - 08:20 AM
Citeaza
- tehnicile de uzura se aplica, functie de tipul lor, fie pe suptafata mata [drybrushing(tufuire)/pulberi/postumbrire], fie pe suprafata lucioasa [washing (spalare)];
- indiferent de metoda aplicata, macheta trebuie sa aiba toate decalurile/detaliile puse pe ea, altfel acestea vor ramine nefirec de ...curate;
- in unele cazuri trebuie sa ai un strat de "protectie" pe macheta (un lac incolor lucios/mat, dupa caz), de obicei un lac acrilic.
Acuma, in cazul tau, fiind vorba de un avion, iti propun a)metofa tufuirii/postumbrire pentru evidentierea linilor de panou, a detaliilor motorului si b) cea a spalarii pentru baia trenului si a jambelor.
a) ai nevoie de o pensula, de preferinta lata, cu peri scurti si asprii. O bagi in vopsea (de preferinta ulei, se poate corecta prin stergere), apoi o stergi usor pe o cirpa pina aproape nu mai ramin dire. Cu pensula astfel pregatita dai in lungul liniilor de panou pentru a le "umbri", scotindu-le in evidenta. Pata de culoare trebuie sa apara, nu din prima trecere a pensulei, ci abia dupa 5 - 10 treceri repetate, astfel ai control asupra intensitatii ei. Operatiunea se executa pe suprafata mata!!
b) diluezi vopseau cu alcool (daca e este acrilica) sau "benzina" de bricheta, daca este ulei sau email(atentie, nu benzen sau benzina de masina!!!!!!!), pina obtii o "zeama" de consistenta asemanatoare apei, cu foarte putin pigment in solutie. Cu aceasta pensulezi jambele si baia trenului. Datorita capilaritatii, vopseaua astfel diluata se va stringe in interstitii, marginile detaliilor etc, scotindu-le in evidenta! In acest caz suprafetele trebuie sa fie lucioase, altfel ramin pete inestetice.
Cam asta, pe scurt!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 April 2008 - 08:24 AM
#13
Postat 21 April 2008 - 01:06 PM
Aceasta postare a fost editata de alaur: 21 April 2008 - 01:07 PM