radub, la 6 Apr 2008, 15:26, a spus:
virusu, la 6 Apr 2008, 13:43, a spus:
daca asa zice toata lumea, nu inseamna ca e adevarat... cand am invatat sa zbor mi s-a spus o maxima sa ii zic asa : "Portanta e o floare ce infloreste din viteza"
pentru a avea portanta ai nevoie de un profil aerodinamic, profil pe care sa apara portanta datorita diferentelor de presiune, si mai ai nevoie de un centraj strict....
hev a gud dei

ai uish iu a gud dei tu!

pliz du not lua mi la misto!
Cand am luat si eu lectiile mele de zbor (am 4 ore la activ, toate cu instructor) instructorul mi-a spus ca "lift is eveything - without lift you are a brick in the sky" Cu alte cuvinte, portanta este ce tine un obiect in aer, nu fly-by-wire. Daca era atat de simplu, masina zburatoare exista de mult. Se lua un Trabant, se punea fly-by-wire si gata, ai masina zburatoare. Poti sa ai fly by wire cat vrei tu, daca nu ai portanta, esti o caramida in cer si gravitatia invinge. Poate asa zboara Mos Craciun sau Baba Cloanta: au fly-by-wire.
Radu
radu, in primul rand nu te-am luat la misto... nu ma caracterizeaza mai ales cand e vorba de zbor...
in al doilea rand, citeste atent, si o sa vezi ca despre portanta vorbesc si eu... cunosc conceptul de lifting body, dar mai cunosc si conceptul de centraj al aeronavei. si din moment ce sunt 2 aripi cu portanta egala pe fiecare, iar una dispare, apare un moment de dezechilibru corect? fuselajul, poate iti ofera portanta dar nu cred ca ofera destula incat sa tina avionul in echilibru, iar un eleron singur nu are cum sa sustina echilibrul, sau mai bine zis momentul de rotatie care apare datorita diferentei de portanta si care ar face ca avionul sa se roteasca in jurul axei longitudinale inspre aripa lipsa...
apoi sa vorbim despre centrul de greutate si centrul de presiune si o sa vezi ca nu mai sunt aproape unul de celalalt...
nu vreau sa zic, ca, nu a fost asa cum zic ei, dar imi vine greu sa cred, deoarece sunt multe chestii care pur si simplu nu bat cu nici un manual de aerodinamica si nimic. probabil e un avion supermegahiperbun, nu neg, dar totusi... sa fim rezonabili si sa privim realist... ia de exemplu o frunza de tei, da-i drumul de la 5m si vezi ca nu va cade drept in jos ci se va roti, datorita faptului ca partea cu samburele e mai grea, iar frunza care da portanta face ca acesta sa se roteasca in jurul samburelui care e mai greu... asa si aici, desi o sa zici ca, samburele nu are portanta...
aripa e mult mai usoara decat fuselajul, iar cu o aripa nu poti zbura... daca lipseau amandoua si fuselajul avea portanta, ok, sunt de acord, mai zbura... dar comenzi de unde?
sau daca vrei, ia exemplul vriei, in care odata ce ai scos aeronava din echilibrul longitudinal si ii dai un moment de rotatie care il mentii, isi va pastra traiectoria de coborare in spirala, pana scoti si ii redai echilibrul... o aripa lipsa ii da un dezechilibru, care, nu mai revine decat odata cu aripa... chiar daca fuselajul iti da portanta
nu incerc sa conving pe nimeni nimic, doar incerc sa atrag atentia asupra faptului ca totusi e o aeronava ce zboara dupa aceleasi principii, nu dupa altele
Aceasta postare a fost editata de virusu: 06 April 2008 - 03:56 PM