E sambata, 29 martie 2008, o frumoasa zi de primavara cu exercitii pentru summit. Ce-mi pasa, natura isi arata splendoarea, pocnesc mugurii in frunze verzi in copacii din fata ferestrei.
Discut cu Marius H. la telefon, sa mergem sa nu mergem, nu stim daca se zboara azi, e posibil sa fie interdictie cu ocazii nord-atlantice. Intre timp Laci in trimite un mesaj : "Se zboara azi, e un pic de vant".
Asadar mergem, desi "a merge" e putin spus. In realitate ies urgent din Bucuresti, pe culoarul unic, inca nu l-au inchis, prin Otopeni am 110km/h. Si eu si restul vehicolelor. Bun culoarul asta unic, ajung in 30 de minute la Sirna , de necrezut.
Intr-adevar bate vantul, in rafale destul de grave. Ne asteptam sa se potoleasca, acum nu avem cum sa zburam. Maneca de vant si steagul sunt betonate ...
In lipsa de altceva, stam de vorba, ne jucam cu zmeul, "frecam" pisicul. Privim cu binocul pe camp, iepuri rosii-maronii se alearga topait, deh, nu ii deranjeaza nici un zgomot.
Pauza noastra de citit, relaxare si vorba e intrerupta sumar de sosirea a doua avioane (tot ULM) de pe Clinceni.
E vorba de un Ikarus C42 si de un SportStar, care reusesc sa aterizeze cu vant de fata de 30km/h. Aproape pluteste SportStart-ul la aterizare... cred ca l-a pus jos cu 40 la ora :D.
Baietii de pe Clinceni au venit pentru o vizita scurta, discutam, ne salutam si gata, au plecat.
Raman putin orb dupa uitatul in soare, ei pleaca pe sus eu raman sa plec pe jos si sa infrunt blocajul din Otopeni, sa "proferez injurii relative la summit si la nato" laolalta cu ceilalti participanti la trafic. In fine... Pana sa ma enervez, descopar ca Cezar se da cu blokart-ul pe camp, pe sosea, pe unde apuca. La asa vant!
Blokartul este un triciclu cu vela triunghiulara, mic si manevrabil. Are 29 kg si se poate introduce in portbagajul masinii (se strange). Poate fi folosit cu succes pe plaja, camp, sosea si chiar si gheata, in conditiile in care sufla vantul. Modelul pe care il vad alergand pe camp, poate ajunge in anumite conditii si la 70km/h.
Pana astazi nu am crezut ca e asa interesant sa te deplasezi purtat de vant. Eram chiar sceptic. Surpriza, insa, mi-a placut la nebunie!!! Dupa ce m-am urcat in utilaj si mi-am pus casca de protectie, manusile si m-am legat in centuri, am primit un briefing scurt (micro-briefing):
" - De sfoara tragi ca sa pui vela in vant, de ghidon carmesti stanga dreapta!"
" - Are frane?"
" - Nu!"
Si gata, am pornit! Este fascinant! vantul se infige in vela mica si "trotineta" o porneste cu ceva viteza, reusesc sa ocolesc groapa din fata, opa, chiar poti sa intorci vela si sa mergi in curmezisul vantului! Ba chiar daca faci S-uri , avansezi si contra vantului! Descopar si "frana" : lasi vela moale si se opreste :D .
Pret de jumatate de ora ma plimb pe camp innebunit, chiui si urlu ca un mutant. D-abia astept sa vina colapsul economic si era post-atomica sa ma fac Mad Max cu blokart.
Ziua se scurge incet si iremediabil, vantul sufla la fel de intens si in rafale, n-am zburat. Partea buna este ca am stat de vorba, am depanat impresii si am facut planuri. Am mancat impreuna, ne-am jucat cu zmeul, am "alergat cu vantul" si am vazut iepurii prin binoclu. Mi-a placut.
P.S. Am scapat de aglomeratie pe un drum ocolit, Balotesti-Otopeni-Tunari-Pipera-Bucuresti.
Laci si zmeul (din poveste :D )
Felina zburatoare (Flugkatze MK.Ib) sau frecatul pisicii de aerodrom
Pagina 1 din 1
29.03.2008 Sirna: vant puternic
#3
Postat 31 March 2008 - 04:18 PM
SportStar, tot de pe Clinceni (YR-5110)
La taclale:
Plecare spre Clinceni, prin Ciolpani:
Pe terenul de la Sirna exista o denivelare, o groapa.
A fost marcata cu grija, sa o vedeti cand aterizati.
Am fotografiat groapa, impreuna cu personajul care raporteaza, pentru a avea o dimensiune.
In rest terenul este bun.
Cezar, blokart driver:
Apus de soare cu balizaj (pista de la Otopeni, pe drumul Otopeni-Tunari)
La taclale:
Plecare spre Clinceni, prin Ciolpani:
Pe terenul de la Sirna exista o denivelare, o groapa.
A fost marcata cu grija, sa o vedeti cand aterizati.
Am fotografiat groapa, impreuna cu personajul care raporteaza, pentru a avea o dimensiune.
In rest terenul este bun.
Cezar, blokart driver:
Apus de soare cu balizaj (pista de la Otopeni, pe drumul Otopeni-Tunari)
- ← zi de zbor la Sirna (22.03.2008)
- Evenimente & expozitii
- Miting Aviatic Giurgiu 28-29 aprilie 2008 →
Arata acest topic
Pagina 1 din 1